työttömien luukku

202 posts, 11 pages, 68,484 views

ValaX

#1 • • ValaX
Taas jälleen kerran yritin kyllä etsiä jotain vastaavaa täältä, mutta en löytänyt.

Eli töitä on haettu, mutta vittu kun ei pääse edes haastatteluihin perkele*grr**toktok*
Slim_Jim

#2 • • Slim_Jim
Sitä se on tämä nykyinen taloudellinen taantuma joka vaikuttaa.
Itsellä ollut tuuria, työllistyin tuossa viimevuoden huhtikuussa ja nyt oltu puljussa duunissa vuosi :)

Veli taas pääsi intistä ~1kk sitten eikä mitään duunia tunnu löytyvän.
Valittaa vaan kuinka tylsää on.

Samoin on kaverilla, puolisen vuotta kohta työttömänä ollut ja duunia ei vain tunnu löytyvän vaikka nytkin papereita vaikka minne lähetellyt.
Decion

#3 • • Decion Koneradio
häähää *nauru* neljältä työhaastatteluun *jiihaa*

--
-Bulletproof NRG Slaughter-

Steven Hoaks

#4 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)
Kohta siirryn vissiin kans tänne pitkästä aikaan.

Ens torstaina sopimus katkee ja jatko erittäin epätodennäköinen *uuh*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

#5 • • Sunshine^82 Guest
Masentava luukku eikä tilanne tunnu paranevan mihinkään suuntaan. *igor*
#6 • • astaroth Guest
helmikuusta lähtien, kun porukkaa potkittiin kimpassa pihalle o/

tuli eilen käytyä haastattelussa, ensi viikolla pitäisi tulla yhteyden ottoa. saas vaan nähdä, että kiinnostaako itseä. pitäisi kuitenkin ottaa kivasti takapakkia tulotasossa, mikä ei houkuta pätkääkään sen jälkeen, kun sen oli saanut nostettua 8 vuoden työelämän jälkeen melkein siedettävälle tasolle

toisaalta taas jossain vaiheessa koittaa se, että pitäisi lähteä tekemään joitain työkkärin työharjoitteluja ilmaiseksi, mikä houkuttaa vielä vähemmän
Zeratul

#7 • • Edited Zeratul Captain miserable
http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=47520;sivu=1 anyone?
Eikä tarvii sanoo mitään, jostain syystä noita topikkeja ei meinaa välil löytää vaikka tietäis et on olemassa.

Ja hei, työttömyyshän on työuran parasta aikaa!
Vaik kyl vähemmästäki vituttaa ku oman alan paikkojen lukumäärä on tällä hetkellä lähes nolla.
It ain´t easy being a male prostitue! *uros*

--
~ Somos feos apestamos y pero reinamos ~

Takyon

#8 • • Takyon Möwkö

Zeratul, 24.4.2009 16:47:
Vaik kyl vähemmästäki vituttaa ku oman alan paikkojen lukumäärä on tällä hetkellä lähes nolla.

Sä oot vaan niin vitun nirso sun asiakkaiden suhteen *nauru*

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

Zeratul

#9 • • Zeratul Captain miserable

Takyon, 24.4.2009 17:11:
---
Zeratul, 24.4.2009 16:47:

---

Sä oot vaan niin vitun nirso sun asiakkaiden suhteen *nauru*

No eihän siitä mitään tuu jos ei asiakkaalla oo äkkiä nahkalompakko täynnä paalua.

--
~ Somos feos apestamos y pero reinamos ~

Vendela

#10 • • Vendela e-ra2co
Täähän on oiva luukku! Mulla löysäilyä takana 1,5kk ja tuntuu vielä todella hyvältä. Ei oo onneksi lainoja maksettavana, ni talouskin on ihan semmone että pärjää. Vaikka sain potkut täysin laittomasti, niin oon onnellinen ettei tarvi enää tehä sille tyypille penniäkään ja saa "lomailla" koko kesän ilman mitää velvollisuuksia (paitsi vähän pääsykokeisiin lukemista). En siis todellakaan aio etsiä vielä uutta työtä.

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

ValaX

#12 • • ValaX
Tää ei ole kivaa*eiei*
Vendela

#13 • • Vendela e-ra2co
Tässähän nää päivät menee *joo*

Energiaa ei oo työssäoloaikana ollut juuri muuhun kuin biletykseen. Nyt jaksaa vaikka mitä. Joku joskus sanoikin, että ihmisten pitää käydä töissä jotta heille ei jää tarpeeksi aikaa ajatteluun. Oon mm. kokenut jonkinlaiset uskonnolliset ja poliittiset heräämiset. Oon lukenu hulluna aiheista, joihin ei ennen jaksanu keskittyä. Esim. lukion yhteiskuntaopin ja filosofian tunnit menivät aikanaan aivan pelleilyksi - nyt oon kaivanut kirjat kaapista, sillä asiat kiinnostavat aidosti. Kyl se tästä lähtee! *super* Työttömyyskorvausta tosin oon venaillut jo melkein kolme kuukautta...! Noh, sitten vois vaikka lähteä matkoille kun tulevat takautuvasti. Tai edes Helsinkiin bailuihin. *hih*

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

tbo

#14 • • tbo budhisattva

sativa, 24.4.2009 18:35:
Täähän on oiva luukku! Mulla löysäilyä takana 1,5kk ja tuntuu vielä todella hyvältä. Ei oo onneksi lainoja maksettavana, ni talouskin on ihan semmone että pärjää. Vaikka sain potkut täysin laittomasti, niin oon onnellinen ettei tarvi enää tehä sille tyypille penniäkään ja saa "lomailla" koko kesän ilman mitää velvollisuuksia (paitsi vähän pääsykokeisiin lukemista). En siis todellakaan aio etsiä vielä uutta työtä.

*yläfemma*

Lähinnähän tää kortistossa hengaaminen on ainakin mullle a) enemmän tai vähemmän standardi meikän alalla (kuukausipalkkasia kuvataiteilijan paikkojahan on siis...ei yhtään) ja b) vähän rahaa, mut sitäkin enemmän aikaa toteuttaa omia hommia ja proggiksia. Mut ei haittaa, päin vastoin - kokemukset työelämästä on tähän mennessä opettanu ainakin sen et mun aikani ja energiani on niin kallista et ihan mihin tahansa persepanoon työn nimissä en aio enää suostua. Vähäiset rahatkaan ei haittaa, tilin pieni saldo pitää turhan konsumerismin ja ylimääräisen paskanhaalinnan loitolla. Olen myös vuosien mittaan tajunnu elämästä sen verran et voin ihan rehellisesti sanoa et raha ei oo mun valuuttaa eikä sillä osteta niitä oikeesti tärkeitä juttuja kuten ystäviä, hyvää fiilistä ja rakkautta - useimmiten raha vain tulee niiden oikeesti hyvien hommien tielle. No joo, tokihan me eletään yhteiskunnassa joka pyörii rahan voimalla, mut kun osaa hinnotella omat hommansa oikein (tarpeeks pieneks siis) niin yhtäkkiä saakin huomata et pääsee tekemään paljon sellasia hommia jotka olis todellakin jääny täysin tekemättä jos mun olis niillä pitäny kustantaa jotain luksuselämää (meikä on esim. päässy reissaamaan ympäri maailmaa viimeisen 5 vuoden aikana aivan älyttömästi kun oon pyytäny keikoista lähinnä kulukorvauksia. Mikäli olisin yrittäny tekemällä tehdä näillä hommilla jotain vakituista liksaa nii aika vähiin olis matkat jääny).

No, myönnän kyllä et oon siitä onnellisessa asemassa et mulla ei oo sen suurempia rasitteita kuten jotain perhettä tai asunto/auto/elintasolainaa hidastamassa menoa. Pidän itseäni jopa etuoikeutettuna: elän mielestäni onnellista elämää, jossa mä saan ilman pomon käskytystä ja duunin palkkaorjuutta tehdä tasan niitä juttuja mitä mä haluan. Tiedän varsin hyvin miten harvinaista se on, ja sen takia pidän sitä hyvin suuressa arvossa.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

#15 • • astaroth Guest

tbo, 8.6.2009 21:48:
-klip-

pakko kyllä myöntää, että tässä asiassa olen samalla aaltopituudella

työttömyyden aikana on voinut todellakin omistautua sellaisille projekteille, joita pidän tällä hetkellä tärkeänä. on jäänyt aikaa seurata maailmanmenoa ja pohtia asioita maan ja taivaan välillä

kun on tehnyt palkallista työtä suurinpiirtein siitä asti, kuin laki ja työnantajat sallivat, niin sitä ei tajunnutkaan miten jännittyneenä ja ylikierroksilla sitä loppujen lopuksi oikeastaan käykään, ja miten tajuttoman sairas juttu on päästä viettämään hetken lomaa vuodessa

vaikka pidän aktiivista työnhakua päällä, niin tällä hetkellä todellakaan jaksa kokea lusmuilustani mitään häpeää. samalla kuitenkin on ollut mielenkiintoista kokea se, että ei tässä maassa nälkään kuole, miten vähällä sitä tulee toimeen (vieläkin rahankäyttö on suhteellisen hurskasta) ja miten vähän sitä oikeastaan palkallisesta työstä jäikään rahaa käteen

itselläkään ei ole perhettä ja elinkustannukset ovat onneksi pienet, joten matkustaminen ja suomesta pois pääseminen ovat oikeastaan ainoita sellaisia asioita, joita tällä hetkellä kaipaan. siihen tällä elintasolla ei valitettavasti kykene, joten eipä se mun elämä juuri mihinkään suuntaan merkittävästi liikahtaisi työllistymisen jälkeen - ryypätä ehkä voisin vähän paremmalla omatunnolla :D
ValaX

#17 • • ValaX
Vittu tää on kyllä niin perseestä kun olla voi. Rahat ei riitä mihinkään. Olis taas lääkkeidenkin ostoa ostoa edessä, mutta mistähän pihistäis? Sossustahan sais rahaa, mutta kynnys mennä sinne on kyllä uskomattoman suuri. Syksyllä olis tarkotus lähteä aikuiskoulutukseen, koska olen kouluttanut itseni työhön jota en oikein voi tehdä. Nyt vaan odotellaan päätöstä, että jospa vaikka pääsisin.. Niin ja kasvais siinä opiskelussa tulotkin vähäsen.
m1kk3

#18 • • m1kk3 no-life

vala, 8.6.2009 22:35:
Syksyllä olis tarkotus lähteä aikuiskoulutukseen, koska olen kouluttanut itseni työhön jota en oikein voi tehdä. Nyt vaan odotellaan päätöstä, että jospa vaikka pääsisin..

Mie pidän peukkuja ainakin :) Hienoo että yrität kuitenkin tehdä parhaasi työllistyäksesi etkä oo luovuttanu ^^

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

#19 • • astaroth Guest

vala, 8.6.2009 22:35:
Sossustahan sais rahaa, mutta kynnys mennä sinne on kyllä uskomattoman suuri.

tälläisiä tilanteita varten niitä veroja maksetaan. kyllä mullakin oli samoja fiiliksiä kun kortistoon jouduin vaappumaan, mutta kun kerran irtisanotaan ja vielä ei ole duunihaku tärpännyt, niin ei näe mitään moraalista vääryyttä nostaa sen verran valtiolta taloudellista tukea, kuin mitä laki minulle myöntää

sossun toimeentulotuki on omasta kuukausittaisesta käyttörahasta rippuen 40-50% kokoinen könttä, jonka lisäksi sossu maksaa vuokran, sähkölaskun ja lääkkeet. en voisi kuvitellakaan eläväni pelkällä toimeentulo- ja työttömyystuella, koska kaikkien laskujen jälkeen käteen jäisi hädin tuskin kolmenumeroista summaa rahaa, jolla sitten pitäisi elää koko kuukausi.

mä en ainakaan koe itseäni millään tavalla huonoksi ihmiseksi tämän johdosta, koska tiedän yrittäväni löytää töitä. ymmärrän ylpeyden, mitä tällaisiin asioihin tulee, mutta kannattaa kuitenkin kysyä itseltään, että olenko tässä tapauksessa vanhurskas vai pelkästään tyhmä
longshort

#20 • • longshort silmiäni usko en...
tbo puhuu kyllä taas asiaa almoust fanitan