75 posts, 4 pages, 13,754 views
kuilun partaalla, 27.3.2009 13:04:
No siksi mä asiasta kysyin, ku enoo varma. Mut Jone ei vastaa. Mutta on aika outoa, että hän yrittää kritiikillään muuttaa sellaisia asioita, joita hän norettaa?
kuilun partaalla, 27.3.2009 13:04:
edit: oiskos taas aika julkistaa "nore"-listat? =D
Jone, 27.3.2009 13:11:
---
kuilun partaalla, 27.3.2009 12:41:
---
Jone: Mä taidan olla verrattain yksinkertainen ihminen kun usein ihan aidosti haluan asioihin "parannusta" omasta objektiivisesta näkökulmastani ja koitan siksi tehdä niille jotain.
---
L-mother-O-fuckin-L
---
Pakko myöntää et mulla kesti yhdet 15 sekuntia miettiä, että mikä sua tässä lollautti vai kettuiletko vaan. Sit tajusin sinänsä hauskan virheeni itsekin.
PS. Fiksattu alkuperäisestä postauksesta vaikka olis ehkä kaikessa hauskassa typeryydessään pitänyt jättää sinne. Syytän eilisiä oluita. Olivat hyviä.
Jone, 27.3.2009 13:23:
---
Siltä varalta, että mikään tossa haisee kettuilulta ilmoittaisin tähän perään Juhgusti ettei mitään juuri kirjoittamaani ole sellaiseksi tarkoitettu.
---
Selittäisitkö mitä tarkoitusta noin toimiminen sun mielestäsi palvelee? Mä en oikein keksi muuta vastausta kuin halun tirkistellä toisten käyttäjien elämiin ja mahdollisesti rempoa niistä arpikudosta auki. Munkaan listani julkaisemisesta ei oikein olis tarjolla muuta kuin juuri tota ja sit pieni nivaska "kas, no kyllä mä oikeastaan voin kuvitella et miksi toi on tolla ignoressa"-elämyksiä. Tai no, onhan tolla ehkä toinenkin mahdollinen käyttötarkoitus; saadaan aikaiseksi highscorelista eniten ignoratuista käyttäjistä.
Juhgu, 27.3.2009 13:27:
---
---
Siltä varalta, että mikään tossa haisee kettuilulta ilmoittaisin tähän perään Juhgusti ettei mitään juuri kirjoittamaani ole sellaiseksi tarkoitettu.
---
Otetaan tuosta virkkeestä vielä viimeinen osa irralliseksi ja saadaan mainio kaikenkattava anti-herneetnenään disclaimer, jonka voi laittaa esimerkiksi signatureen jotta se näkyy jokaisessa postissa.
"Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu."
Juhgu, 27.3.2009 13:27:
Irroitetaan tuosta virkkeestä vielä viimeinen osa omaksi lauseekseen, ja saadaan mainio kaikenkattava anti-herneetnenään disclaimer, jonka voi laittaa esimerkiksi signatureen jotta se näkyy jokaisessa postissa.
"Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu."
niomic, 27.3.2009 13:27:
Kuilul on vedot vetämäs et kuka on kovimmin noretettu. Harmi et JukeBox on scorettanu niin paljon tuolla pelkällä emäntätopikin pommituksellaan, puoskari ku noin helpolla pääsee :D
kuilun partaalla, 27.3.2009 08:53:
Tullu liikaa hittiä päähän thaiboxis?
Jone, 27.3.2009 13:42:
---
kuilun partaalla, 27.3.2009 08:53:
Tullu liikaa hittiä päähän thaiboxis?
---
-clips-
niomic, 27.3.2009 12:58: uskon kuitenkin siihen, että sarkasmi, ironia ja muut vähänkään hienommat alalajit ovat usein aivan turhaa harhaanjohdatusta ja taakkaa nettikeskusteluissa.
Esimerkki 2:
Pekka: "Tiedätkö missä Matti on?"
Liisa: "Ai Matti. Maijan talon edessä on keltainen auto."
Koska vastaus ei tunnu liittyvän kysymykseen, alkaa kuulija mielessään etsiä vastauksen taustalta sellaista asiayhteyttä, joka tekisi siitä relevantin. Jollei kuulija löydä tällaista yhteyttä (Matilla on keltainen auto ja Maija on Matin kaveri. Siis Matti on Maijan luona, tms.), saattaa seurauksena olla itse kommunikaatitilanteen rikkoutuminen: "Häivy siitä sekoilemasta."
Mua henk koht vituttaa about joka kerta ku jengi totee tyyliin "sarkasmisensori taitaa olla rikki" tjmv.
Ehkä sinulla on perustelut näille juupas-eipäs -jatkoille, mutta ehkä olen vain liian tottunut siihen, että kun aletaan vähänkään tuohon suohon uppoamaan, on hyvä etsiä mahdollisimman nopeasti uudet aseet, perspektiivit ja perustelut, jotta keskustelua voidaan jatkaa järkevällä tasolla.
Onpa joskus jopa tullut mieleen, että olet huomattavan emuloiva keskustelija ja tälle tyypille ominaisesti voit oikeuttaa itsellesi tietyt toimet keskuisteluissa, kunhan "vastustaja tekee ensin".
Kategorisoin ne kuilun keskusteluiksi, koska niissä on huomattava määrä ominaispiirteitä, jotka ovat täällä lähes poikkeuksetta ominaisia juuri niissä keskusteluissa, missä sinä olet yhtenä osapuolena.
Ja imo sä nussit tässä nyt ihan turhaa pilkkua - "revit mua kuiluus" - vaikka uskoisin sinun ymmärtävän ihan hyvin mistä puhun vaikkei ulosantini olekaan täydellistä :)
Kuilul on vedot vetämäs et kuka on kovimmin noretettu.
vs
uskon kuitenkin siihen, että sarkasmi, ironia ja muut vähänkään hienommat alalajit ovat usein aivan turhaa harhaanjohdatusta ja taakkaa nettikeskusteluissa.
L-mother-O-fuckin-L
kuilun partaalla, 27.3.2009 14:11:
Ja miksi sitten "kaveri" listat ovat julkisia, muyt "nore" listat eivät? Vain sellainen, joka sisimmässään ymmärtää tekevänsä äärin norettaessaan kanssaihmisiään, ei kehtaa julkaista omaa "nore" listaansa! Ugh! Nre kehitettiin musitaakseni stalkkaajia sun muita vasten, mut siitä on tullut modernin sensuurin muoto. Mä voin sensuroida tietystä mediasta sellaset mielipiteet ja henkilöt, jotka mua ärsyttää tai vaivaa. Mut se vääristää kuvaa ihan tusi, ja sit tulee tällasia mittakaavavirheitä, ku ei osatakaa olla.
REivaaja, 27.3.2009 14:43:
Mä aloitin ketjun aiheeseen liittyen, mutta eräs mode näki aiheelliseksi sen lukottamisen. (ei syyttä)
Se vaan käänty musta mussuttamiseen ja mun muille mussuttamiseen.
Jos koko yhteisön kielipeliin kuuluvat harhaluulot ja tabut, niin kuin nykyään tuntuu olevan vähän joka piirissä jollain osa-alueella aina valkoisesta harmaan kautta mustaan, niin niiden haastamiseen vastaamista ei tarvitse enää opetella; ja vaikeaa se olisikin, siis puolustaa tabua tai dogmia, ainakaan loogisella tasolla, saati sitten rakkauden. Ja kun näin käy oman piirin ulkopuolella, kun tuleekin joku, joka ei hyväksy ristiriitaa pyhäksi lehmäksi, niin mennään paniikkiin: olen nähnyt ihmisten tunkevan sormet korviinsa ja mölisevän siansaksaa, tuijottavan lasisin silmin ja kääntyvän jähmettyneenä pois, tai kuten niin usein, silmittömästi raivostuvan, kun heidät on haastettu vastaamaan epämääräisistä puheistaan tai selventämään kielipeliään, joistakin se tuntuu iskulta kasvoihin. Se on samaa raivoa kuin nistillä, jonka kerjäyskyltin sisältämät väitteet kyseenalaiseksi asettaessaan ei ainoastaan yritä paljastaa sitä yhtä siinä, vaan koko veljeskunnan, jolla on oma pelinsä kerjäämiselle ja elämälleen, ja nyt tuo tuossa yrittää selittää sen saman salaisen koodin virheiskut muillekin! He, ja me kaikki kukin omissa piilevimmissä tai jopa hyväksytyissä koukuissamme sätkivät emme ole vakuutteluistamme huolimatta oppineet omien kielipeliemme keinovalon häikäiseminä analysoimaan itseämme kahdella ja nähdäkseni ainoalla universaalilla kielellä, sillä paljon mainostetulla logiikalla ja toisaalta paljon himoitulla rakkaudella; emme osaa järjellämme katsoa tarpeeksi terävästi, emmekä anna tunteillemme sijaa ohjata itseämme riittävän uskaliaasti, vaan vasta paljastumisen jälkeen, ennen sitä se ei tapahdu anteeksipyynnön (joka siis nykyään on latistettu oman typeryyden julistukseksi) loistaessa poissaolollaan; kaikki annetaan lähes suoralta kädeltä saman tien kalibroiduin ja merkityksettömin, mutta tutuin ja totutuin rituaalein itselle ja muille "tutuille" (sanon "muille" koska tällaiseen käytökseen sortuvat ja ajautuvat ihmiset usein tuskin edes tuntevat itseään, eivätkä ole näin kykeneviä ystävyyteen edes itsensä kanssa) muka-anteeksi ilman edes selvitystä siitä, mitä sillä kertaa on tehty väärin ja miksi, ja mitä anteeksi annetaan: mielikuvat ja oletukset lyödään kipsivaloksiksi harhaluulojen galleriaan valjuin hymyin ja tarkoituksettomin kädenpuristuksin, "sori" - "ei midis, kiitsa" - sen ilmeisesti kestää, jos uskoo saavansa itse saman ripin vastaisuudessa. Ihmisestä tulee näin oman henkilökohtaisen historiansa vanki juuri, kun hän vasta oli katkonut ihmiskunnan historian itseään raastavat kahleet, uuden vuosituhannen lapsen ollessa valmis kieltämään post-modernin välinpitämättömyyden pahaa kohtaan ja hyväksymään maailman merkityksettömyyden vailla nihilismiä hän luo uuden nahan omista valheistaan, luullen tulevansa niin jälleen tarpeelliseksi. Tässä maailmassahan sama valtiomies voi yhä hiljentyä eilisen sodan uhrien muistoristin edessä kaljunsa paljastaen ja samanaikaisesti taivaaseen asti herjaavin rikoksin ja sotatoimin tehtailla uusia sankarivainajia tämän päivän sodassa huomisen leskille ja orvoille!? Tämänkaltaisten "suurmiesten" esimerkin innoittama kaksinaismoraali vielä korostuu uuden sukupolven käyttäytymisessä ja internetissä, jossa kommunikaatiolla on uudenlaisia mekanismeja ja aktiivisia kytkimiä: "ban", "kick" ja "ignore", muutamia vahingollisimpia mainitakseni. Voimme nyt rakastaa ja pettää samanaikaisesti, vaieta ja puhua, estää ja yllyttää. Aiempi tapa eristää maailmaansa oli enemmänkin passiivinen, nyt voimme itse rakentaa ja aina vain vankempia muureja. Rajaton maailma ikään kuin rajataan vapaaehtoisesti koskemaan pelkästään omaa pientä nurkkaa, vähäistä muistitilan irvikuvaa ja surkeaa serveriä, ja koko muu universumi, tai ainakin sen välttämätön käsittämätön, absurdi, joka nykyisin aivan liian usein käsitetään pelkäksi suruksi ja kauhuksi, suljetaan pois, siitä tulee uuden sellin silikoniset kalterit. Mutta se on siellä. Se on täällä. Kaikki liittyy kaikkeen: sama tie, joka voi johtaa rakkaan uniin, voi johtaa vankilan kylmyyteen. Mikään ei ole ikuista, lopullistakin on vain kuolema. Totuudet asioista vaihtelevat, jopa se, mikä on varmaa voi muuntua ja muuttua. Vain aito rakkaus jo totuuden sisältäessään voi olla noita molempia, ikuinen ja lopullinen, se hylkää asteikot; "hyvän ja pahan tuolla puolen" ei ole mittareita, ei muotovalvojia, ei salaista poliisia, siellä ei tarvitse selittää miksi nauraa tai itkee; siellä ei ole helvetillistä totuutta, joka mieluummin tappaa lapsensa kuin tekisi iloisen erehdyksen ja päästäisi irti.
kuilun partaalla, 27.3.2009 14:49:
Itseäni lainaten:
niomic, 27.3.2009 14:57:
Laita nyt hyvä mies ees pari hengähdystaukoa / vähän kappalejakoa tuohon. Tota jaksa ees alkaa lukemaan :/
kuilun partaalla, 27.3.2009 15:01:
Jaaha, no sitä herra on hyvä, ja laittaa siihen jonkun kappalejaon malliksi? IMO siinä ei ole sellaiselle paikkaa, eikä tarvetta, tossa quotessa se tosiaan menee aika kähäräiseksi. Mä olen tota tekstiä pyöritelly kohta viis vuotta, enkä vieläkään tykkää siitä. =(
JOS tollaset seikat estää sua lukemasta sitä, ni so be it.
edit: "se on irroitettu asiayhteydestä!" =D