Keskustelu vs. väittely

75 posts, 4 pages, 13,769 views

ValaX

#41 • • ValaX
Noreja tällä hetkellä nolla. Kaiken kaikkiaan sielä on pistäytynyt 3 ihmistä... Ja tietysti sitte ne nore-ansoista vahingossa tulleet...
Jone

#42 • • Jone Archibald Haddock

kuilun partaalla, 27.3.2009 13:04:
No siksi mä asiasta kysyin, ku enoo varma. Mut Jone ei vastaa. Mutta on aika outoa, että hän yrittää kritiikillään muuttaa sellaisia asioita, joita hän norettaa?

Kyllä vastaa minkä kipeältä handultaan, darraolmeilultaan ja duuneiltaan ehtii. Malta mielesi, mies hyvä. *hihu*

Onko toi nyt sit oikeasti niin outoa? Mä itse näen asian enemmän niin, että musta olis kivaa kun ei olis tarvetta "norettaa" porukkaa edes sen promillen verran ja mm. siksi tässä keskustelussa asiasta on järkeä. Eipä sillä, norettamisen suhteen on ihan hyvä näinkin ja kyllä mä tulen senkin kanssa ihan hyvin toimeen ettei tämä keskustelu todennäköisesti muutenkaan muuta mitään.

kuilun partaalla, 27.3.2009 13:04:
edit: oiskos taas aika julkistaa "nore"-listat? =D

Selittäisitkö mitä tarkoitusta noin toimiminen sun mielestäsi palvelee? Mä en oikein keksi muuta vastausta kuin halun tirkistellä toisten käyttäjien elämiin ja mahdollisesti rempoa niistä arpikudosta auki. Munkaan listani julkaisemisesta ei oikein olis tarjolla muuta kuin juuri tota ja sit pieni nivaska "kas, no kyllä mä oikeastaan voin kuvitella et miksi toi on tolla ignoressa"-elämyksiä. Tai no, onhan tolla ehkä toinenkin mahdollinen käyttötarkoitus; saadaan aikaiseksi highscorelista eniten ignoratuista käyttäjistä. *vink*

Siltä varalta, että mikään tossa haisee kettuilulta ilmoittaisin tähän perään Juhgusti ettei mitään juuri kirjoittamaani ole sellaiseksi tarkoitettu.
#43 • • niomic Guest

Jone, 27.3.2009 13:11:
---
kuilun partaalla, 27.3.2009 12:41:
---
Jone: Mä taidan olla verrattain yksinkertainen ihminen kun usein ihan aidosti haluan asioihin "parannusta" omasta objektiivisesta näkökulmastani ja koitan siksi tehdä niille jotain.
---

L-mother-O-fuckin-L

---

Pakko myöntää et mulla kesti yhdet 15 sekuntia miettiä, että mikä sua tässä lollautti vai kettuiletko vaan. Sit tajusin sinänsä hauskan virheeni itsekin. *nauru*

PS. Fiksattu alkuperäisestä postauksesta vaikka olis ehkä kaikessa hauskassa typeryydessään pitänyt jättää sinne. Syytän eilisiä oluita. Olivat hyviä.

Tässä tapahtui omalta osaltani hauska ilmiö, tietynlainen vauhtisokeus. Muistan kun luin tuon alkuperäisessä muodossaan ja hetken päässä välähti et nyt kusee joku, mutta sit lähes heti aattelin et ymmärrän mitä tarkoitat ja unohdin mikä siinä mätti :D Prkl, alan kai tulee vanhaks ku tommosia päästän lipumaan ohi, in the olden days I woulda fkn crucified you ;D :F Onneks kuilu nappas, ni päästiin hörähtelemään.
Juhgu

#44 • • Edited Juhgu Virnistelijä

Jone, 27.3.2009 13:23:
---
Siltä varalta, että mikään tossa haisee kettuilulta ilmoittaisin tähän perään Juhgusti ettei mitään juuri kirjoittamaani ole sellaiseksi tarkoitettu.

Irroitetaan tuosta virkkeestä vielä viimeinen osa omaksi lauseekseen, ja saadaan mainio kaikenkattava anti-herneetnenään disclaimer, jonka voi laittaa esimerkiksi signatureen jotta se näkyy jokaisessa postissa.

"Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu."

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

#45 • • niomic Guest

---
Selittäisitkö mitä tarkoitusta noin toimiminen sun mielestäsi palvelee? Mä en oikein keksi muuta vastausta kuin halun tirkistellä toisten käyttäjien elämiin ja mahdollisesti rempoa niistä arpikudosta auki. Munkaan listani julkaisemisesta ei oikein olis tarjolla muuta kuin juuri tota ja sit pieni nivaska "kas, no kyllä mä oikeastaan voin kuvitella et miksi toi on tolla ignoressa"-elämyksiä. Tai no, onhan tolla ehkä toinenkin mahdollinen käyttötarkoitus; saadaan aikaiseksi highscorelista eniten ignoratuista käyttäjistä. *vink*

Kuilul on vedot vetämäs et kuka on kovimmin noretettu. Harmi et JukeBox on scorettanu niin paljon tuolla pelkällä emäntätopikin pommituksellaan, puoskari ku noin helpolla pääsee :D
#46 • • niomic Guest

Juhgu, 27.3.2009 13:27:
---
---
---

Otetaan tuosta virkkeestä vielä viimeinen osa irralliseksi ja saadaan mainio kaikenkattava anti-herneetnenään disclaimer, jonka voi laittaa esimerkiksi signatureen jotta se näkyy jokaisessa postissa.

:,D
Jone

#47 • • Jone Archibald Haddock

Juhgu, 27.3.2009 13:27:
Irroitetaan tuosta virkkeestä vielä viimeinen osa omaksi lauseekseen, ja saadaan mainio kaikenkattava anti-herneetnenään disclaimer, jonka voi laittaa esimerkiksi signatureen jotta se näkyy jokaisessa postissa.

Np. Katrina & The Waves - Walking on Eggshells

*nauru*
Syder

#48 • • Syder Vois paistatella leveästi ku näyttää hyvältä.

niomic, 27.3.2009 13:27:
Kuilul on vedot vetämäs et kuka on kovimmin noretettu. Harmi et JukeBox on scorettanu niin paljon tuolla pelkällä emäntätopikin pommituksellaan, puoskari ku noin helpolla pääsee :D

Veikkaan et goatse-sedät donkkaa tykimmin ku Boxin alastomat tissichiksit.

--
Divida et impera.

ValaX

#49 • • ValaX
Se että mä laitan ketään noreen edellyttää jo henkilökohtaista vittuilua. Ja kuukaan noista kolmesta noressani pistäytyneestä ei muuten kuulu AST:hen...*piis*
Jone

#50 • • Jone Archibald Haddock

kuilun partaalla, 27.3.2009 08:53:
Tullu liikaa hittiä päähän thaiboxis?

Haluatko muuten, että vastaan näihin sun aikaisempiin postauksiin kanssa vai riittääkö jos jatketaan keskustelua siitä kohtaa missä nyt ollaan? *hymy*

Mun oli ihan pakko lainata noi muutamat sanat tuolta kaikkien joukosta, koska jouduin hetken taas miettimään mitä tarkoitat. Sit mulle muistui et "kas, mullahan on varmaan merkintä huomisista thainyrkkeilyistä julkisena profiilissani näkyvässä kalenterissa ja se on poiminut sen sieltä."

Mä en nyrkkeile. En siis harrasta sen enempää lyömistä kuin hitin ottamista päähänkään. Huomenna eräs tuttuni vaan ottelee ensimmäisen ottelunsa ikinä ko. lajissa ja on kutsunut mut paikalle katsomaan. Lupasin mennä.

Tässä on musta aika hyvä esimerkki siitä, että vajailla tiedoilla monesta asiasta tulee helposti vedettyä vähän hassuja johtopäätöksiä. *piis*
tbo

#52 • • tbo budhisattva
mullakaan ei oo ketään noressa. ai miks?

no kun se paska jatkaa sitä haisemistaan vaikka sen siivoaiskin maton alle pois silmistä.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

Syder

#53 • • Syder Vois paistatella leveästi ku näyttää hyvältä.
Olettamukseen läheisesti liittyen, ennakkoluulot on kans kivoja!! Otanpa itsestäni malliesimerkin *nauru*

En postaile paljoa Vartijat/Järjestyksenvalvojat topikissa vaikka kyseiseen ammattikuntaan kuulun:
1. Osa tyytyy moittimaan ammattitaitoa tai muuten vain vittuilemaan mun olevan huono ihminen kun "ei muita töitä saa"
2. Kollegat puolestaan teuraisivat etten oo ollu tarpeeks kentällä likaisissa hommissa. Oikea vastaushan ois että elää siel kentällä (kun muistetaan että foorumeillahan ei sitten liioitella).
3. Loput eivät kyllä mielipiteitään asioihin kerro eivätkä itse asiaan puutu, mutta pitävät huolen siitä että kaikki tietävät mitä minä olen joskus sanonut.

En yhtään ihmettelisi vaikka itse kullakin ois omiin aihealueisiinsa vastaavanlaisia fiiliksiä, etenkään jos on yhtää pidempää tällä foorumilla seurannut miten threadit vuosien varrella kehittyvät (ja kehittyvätkö/muuttuuko postaajan status työelämässä, elämässä yleensä yms). Tässäkin topikissa käsitelty lainaaminen on ehkä helpoin tapa vähentää toisten ennakkoluuloja, kun quoteet vain osan asiaa ja tartut seikkaperiin tai mutu -mietteisiin aiheutat juurikin päinvastaista. Ymmärrän toki että ihmisen laiskuus on hyve jota kannattaa vaalia ja mitä lyhyempi quote sitä vähemmän joudut itse perustelemaan omaa vastaustasi asiaan.
Perjantain sana-arkku out *piis*

--
Divida et impera.

kuilu ja kummitus

#54 • • Edited kuilu ja kummitus

niomic, 27.3.2009 12:58: uskon kuitenkin siihen, että sarkasmi, ironia ja muut vähänkään hienommat alalajit ovat usein aivan turhaa harhaanjohdatusta ja taakkaa nettikeskusteluissa.

Hmmm, mä taas oon sitä mieltä, et ilman niitä, dialogista tulee akateemista ja harmaata. Itsekin käytät niitä? ks myöh

Vai pitäiskö sanoa, et "en ymmärrä, mitä tarkoitat"..? =)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Sokraattinen_ironia

Mä lopetan kohta näitten urlittamisen, siis tarjoilen keinoja, joilla vittuilla mulle, mut kukaan ei taida edes tajuta.

Useinmiten kyse ei ole kuitenkaan siitä, että sarkasmi olisi se, mihin dialoi karahtaa, vaan siihen, että oletetaan kaikkien osallistujien tietävän sen, minkä itsekin tietää. Lainaan Seppo K. Miettisen Logiikka - perusteet opusta:

Esimerkki 2:

Pekka: "Tiedätkö missä Matti on?"
Liisa: "Ai Matti. Maijan talon edessä on keltainen auto."

Koska vastaus ei tunnu liittyvän kysymykseen, alkaa kuulija mielessään etsiä vastauksen taustalta sellaista asiayhteyttä, joka tekisi siitä relevantin. Jollei kuulija löydä tällaista yhteyttä (Matilla on keltainen auto ja Maija on Matin kaveri. Siis Matti on Maijan luona, tms.), saattaa seurauksena olla itse kommunikaatitilanteen rikkoutuminen: "Häivy siitä sekoilemasta."

Usein se myös johtaa siihen, etä tulee väitettyä sellaisia asioita, joita ei pystyään perustelemaan.

Mua henk koht vituttaa about joka kerta ku jengi totee tyyliin "sarkasmisensori taitaa olla rikki" tjmv.

Kuin myös. Sellanen alleviivaa esittäjänsä "sarkasmitaitoja", ei sitä asiaa, jost ollaan sarkastisia. Sarkasmi, jonka joutuu avaamaan, on kuin huono vizi.

Ehkä sinulla on perustelut näille juupas-eipäs -jatkoille, mutta ehkä olen vain liian tottunut siihen, että kun aletaan vähänkään tuohon suohon uppoamaan, on hyvä etsiä mahdollisimman nopeasti uudet aseet, perspektiivit ja perustelut, jotta keskustelua voidaan jatkaa järkevällä tasolla.

Hmmm, eli myönnät, että niille voi olla perustelu, vaikka et sitä itse havaitsisikaan ihan heti?

Onpa joskus jopa tullut mieleen, että olet huomattavan emuloiva keskustelija ja tälle tyypille ominaisesti voit oikeuttaa itsellesi tietyt toimet keskuisteluissa, kunhan "vastustaja tekee ensin".

Kiitos! =D Emulointi on välillä tarpeen, kun yrittää ymmärtää, mitä toinen haluaa sanoa, sitä kutsutaan myös empatiaksi.

Kategorisoin ne kuilun keskusteluiksi, koska niissä on huomattava määrä ominaispiirteitä, jotka ovat täällä lähes poikkeuksetta ominaisia juuri niissä keskusteluissa, missä sinä olet yhtenä osapuolena.

Hmmm, uskaltaneeko edes kysyä, mitkä ovat "kuilun keskustelujen" ominaispiirteet?

Ja imo sä nussit tässä nyt ihan turhaa pilkkua - "revit mua kuiluus" - vaikka uskoisin sinun ymmärtävän ihan hyvin mistä puhun vaikkei ulosantini olekaan täydellistä :)

Nussinko? Ymmärränkö? =D

Kuilul on vedot vetämäs et kuka on kovimmin noretettu.

vs

uskon kuitenkin siihen, että sarkasmi, ironia ja muut vähänkään hienommat alalajit ovat usein aivan turhaa harhaanjohdatusta ja taakkaa nettikeskusteluissa.

=P Ei ole vetoa. Eikä näköjään bisse maistu.

Ja miksi sitten "kaveri" listat ovat julkisia, muyt "nore" listat eivät? Vain sellainen, joka sisimmässään ymmärtää tekevänsä äärin norettaessaan kanssaihmisiään, ei kehtaa julkaista omaa "nore" listaansa! Ugh! Nre kehitettiin musitaakseni stalkkaajia sun muita vasten, mut siitä on tullut modernin sensuurin muoto. Mä voin sensuroida tietystä mediasta sellaset mielipiteet ja henkilöt, jotka mua ärsyttää tai vaivaa. Mut se vääristää kuvaa ihan tusi, ja sit tulee tällasia mittakaavavirheitä, ku ei osatakaa olla.

Jone, klipsasin tästä aika läjän tekstiä pois. Sen sanon, etten usko sinua nyt, uskon, että seivaat, mutta et kuitenkaan ttuile enää ja selkeästi ainakin vedät ryhtiä olemukseen, vaikka sanojasi siis epäilenkin. Kysy vaik wiwiltä, et kehen se luuli, et sä viittasit ekalla postillas ja tässä "verkossa on hirvittävän kätsyä puukottaa toisen postaus atomitason quotehelvetiksi ja jos omaa edes jonkin verran verbaalista lahjakkuutta & älyä". Mua siis vitutti ihan ekaks toi "edes jonkin verran"! =D Uskon yhä, että tuo karikatyyri oli minun postauksistani. Ja vaik et vittuilukaa, ni se toinen vaihtoehto, oot norettanu mua puolvuotta, ni ei kauheesti meltä ylennä, koska et ilmeisestikään laske mua siihen mainitsemaasi "fiksuun porukkaan". Joten, hyvää kevättä, laitan sut nyt kevät-noreen, ollaa toistemme noreissa, ku arvostetaan toisiamme niin paljon, kerro sit joskus, et miten foorumiväittelyn "voittaja" määritellään... =(

Ja nore on ihan paska, se ei auta, sillä norelaisten aivopierut näkyvät silti quoteissa... Mut Klubbarin tulevaisuuskin taitaa olla tässä talouskriisin velloessa aika tiukilla, joten turha varmaan kysellä, et koskas tulee uutta oodia... =/ NYT ei taida auttaa edes soli-bileet...

Ja noist siguist ja piguist, ni silti mul on foorumifotossa paras neuvo, "ole niin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan".

L-mother-O-fuckin-L

Täst otan muuten kreditit itselleni, päivän "amerikanismi".

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

#55 • • Edited REivaaja Guest

kuilun partaalla, 27.3.2009 14:11:
Ja miksi sitten "kaveri" listat ovat julkisia, muyt "nore" listat eivät? Vain sellainen, joka sisimmässään ymmärtää tekevänsä äärin norettaessaan kanssaihmisiään, ei kehtaa julkaista omaa "nore" listaansa! Ugh! Nre kehitettiin musitaakseni stalkkaajia sun muita vasten, mut siitä on tullut modernin sensuurin muoto. Mä voin sensuroida tietystä mediasta sellaset mielipiteet ja henkilöt, jotka mua ärsyttää tai vaivaa. Mut se vääristää kuvaa ihan tusi, ja sit tulee tällasia mittakaavavirheitä, ku ei osatakaa olla.

Mä aloitin ketjun aiheeseen liittyen, mutta eräs mode näki aiheelliseksi sen lukottamisen. (ei syyttä)
Se vaan käänty musta mussuttamiseen ja mun muille mussuttamiseen.

Ps: Kollektiivinen tietoisuus on hyvin väärässä mun noretusten suhteen. Lähes kaikki on punapäitä. Kaikki voi hakea nyt googlesta tietoa monta prosenttia väestöstä on keskimäärin punapäitä ;)
kuilu ja kummitus

#56 • • kuilu ja kummitus

REivaaja, 27.3.2009 14:43:
Mä aloitin ketjun aiheeseen liittyen, mutta eräs mode näki aiheelliseksi sen lukottamisen. (ei syyttä)
Se vaan käänty musta mussuttamiseen ja mun muille mussuttamiseen.

=0 Älä?! Arvaas mitä, been there, done that, didn't buy the shirt!

Nore on feature, jonka jokainen hiffaa jossain määrin arveluttavaksi ja "vääräksi" tavaksi hoitaa asioita. Nore on epädemokraattinen itsesensuurin välinen tiedon valtaväylällä. Ku olis kaikki saatavilla, ni pitää jonkinlainen häkki sit kasata, vaik ite.

Itseäni lainaten:

Jos koko yhteisön kielipeliin kuuluvat harhaluulot ja tabut, niin kuin nykyään tuntuu olevan vähän joka piirissä jollain osa-alueella aina valkoisesta harmaan kautta mustaan, niin niiden haastamiseen vastaamista ei tarvitse enää opetella; ja vaikeaa se olisikin, siis puolustaa tabua tai dogmia, ainakaan loogisella tasolla, saati sitten rakkauden. Ja kun näin käy oman piirin ulkopuolella, kun tuleekin joku, joka ei hyväksy ristiriitaa pyhäksi lehmäksi, niin mennään paniikkiin: olen nähnyt ihmisten tunkevan sormet korviinsa ja mölisevän siansaksaa, tuijottavan lasisin silmin ja kääntyvän jähmettyneenä pois, tai kuten niin usein, silmittömästi raivostuvan, kun heidät on haastettu vastaamaan epämääräisistä puheistaan tai selventämään kielipeliään, joistakin se tuntuu iskulta kasvoihin. Se on samaa raivoa kuin nistillä, jonka kerjäyskyltin sisältämät väitteet kyseenalaiseksi asettaessaan ei ainoastaan yritä paljastaa sitä yhtä siinä, vaan koko veljeskunnan, jolla on oma pelinsä kerjäämiselle ja elämälleen, ja nyt tuo tuossa yrittää selittää sen saman salaisen koodin virheiskut muillekin! He, ja me kaikki kukin omissa piilevimmissä tai jopa hyväksytyissä koukuissamme sätkivät emme ole vakuutteluistamme huolimatta oppineet omien kielipeliemme keinovalon häikäiseminä analysoimaan itseämme kahdella ja nähdäkseni ainoalla universaalilla kielellä, sillä paljon mainostetulla logiikalla ja toisaalta paljon himoitulla rakkaudella; emme osaa järjellämme katsoa tarpeeksi terävästi, emmekä anna tunteillemme sijaa ohjata itseämme riittävän uskaliaasti, vaan vasta paljastumisen jälkeen, ennen sitä se ei tapahdu anteeksipyynnön (joka siis nykyään on latistettu oman typeryyden julistukseksi) loistaessa poissaolollaan; kaikki annetaan lähes suoralta kädeltä saman tien kalibroiduin ja merkityksettömin, mutta tutuin ja totutuin rituaalein itselle ja muille "tutuille" (sanon "muille" koska tällaiseen käytökseen sortuvat ja ajautuvat ihmiset usein tuskin edes tuntevat itseään, eivätkä ole näin kykeneviä ystävyyteen edes itsensä kanssa) muka-anteeksi ilman edes selvitystä siitä, mitä sillä kertaa on tehty väärin ja miksi, ja mitä anteeksi annetaan: mielikuvat ja oletukset lyödään kipsivaloksiksi harhaluulojen galleriaan valjuin hymyin ja tarkoituksettomin kädenpuristuksin, "sori" - "ei midis, kiitsa" - sen ilmeisesti kestää, jos uskoo saavansa itse saman ripin vastaisuudessa. Ihmisestä tulee näin oman henkilökohtaisen historiansa vanki juuri, kun hän vasta oli katkonut ihmiskunnan historian itseään raastavat kahleet, uuden vuosituhannen lapsen ollessa valmis kieltämään post-modernin välinpitämättömyyden pahaa kohtaan ja hyväksymään maailman merkityksettömyyden vailla nihilismiä hän luo uuden nahan omista valheistaan, luullen tulevansa niin jälleen tarpeelliseksi. Tässä maailmassahan sama valtiomies voi yhä hiljentyä eilisen sodan uhrien muistoristin edessä kaljunsa paljastaen ja samanaikaisesti taivaaseen asti herjaavin rikoksin ja sotatoimin tehtailla uusia sankarivainajia tämän päivän sodassa huomisen leskille ja orvoille!? Tämänkaltaisten "suurmiesten" esimerkin innoittama kaksinaismoraali vielä korostuu uuden sukupolven käyttäytymisessä ja internetissä, jossa kommunikaatiolla on uudenlaisia mekanismeja ja aktiivisia kytkimiä: "ban", "kick" ja "ignore", muutamia vahingollisimpia mainitakseni. Voimme nyt rakastaa ja pettää samanaikaisesti, vaieta ja puhua, estää ja yllyttää. Aiempi tapa eristää maailmaansa oli enemmänkin passiivinen, nyt voimme itse rakentaa ja aina vain vankempia muureja. Rajaton maailma ikään kuin rajataan vapaaehtoisesti koskemaan pelkästään omaa pientä nurkkaa, vähäistä muistitilan irvikuvaa ja surkeaa serveriä, ja koko muu universumi, tai ainakin sen välttämätön käsittämätön, absurdi, joka nykyisin aivan liian usein käsitetään pelkäksi suruksi ja kauhuksi, suljetaan pois, siitä tulee uuden sellin silikoniset kalterit. Mutta se on siellä. Se on täällä. Kaikki liittyy kaikkeen: sama tie, joka voi johtaa rakkaan uniin, voi johtaa vankilan kylmyyteen. Mikään ei ole ikuista, lopullistakin on vain kuolema. Totuudet asioista vaihtelevat, jopa se, mikä on varmaa voi muuntua ja muuttua. Vain aito rakkaus jo totuuden sisältäessään voi olla noita molempia, ikuinen ja lopullinen, se hylkää asteikot; "hyvän ja pahan tuolla puolen" ei ole mittareita, ei muotovalvojia, ei salaista poliisia, siellä ei tarvitse selittää miksi nauraa tai itkee; siellä ei ole helvetillistä totuutta, joka mieluummin tappaa lapsensa kuin tekisi iloisen erehdyksen ja päästäisi irti.

Koko texti: http://klubitus.org/blog.php?blog=15041

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

#57 • • niomic Guest

kuilun partaalla, 27.3.2009 14:49:
Itseäni lainaten:

Laita nyt hyvä mies ees pari hengähdystaukoa / vähän kappalejakoa tuohon. Tota jaksa ees alkaa lukemaan :/
Syder

#58 • • Syder Vois paistatella leveästi ku näyttää hyvältä.

niomic, 27.3.2009 14:57:
Laita nyt hyvä mies ees pari hengähdystaukoa / vähän kappalejakoa tuohon. Tota jaksa ees alkaa lukemaan :/

Niin siis sehän siinä oli pointti :D

--
Divida et impera.

kuilu ja kummitus

#59 • • Edited kuilu ja kummitus
Jaaha, no sitä herra on hyvä, ja laittaa siihen jonkun kappalejaon malliksi? IMO siinä ei ole sellaiselle paikkaa, eikä tarvetta, tossa quotessa se tosiaan menee aika kähäräiseksi. Mä olen tota tekstiä pyöritelly kohta viis vuotta, enkä vieläkään tykkää siitä. =(

JOS tollaset seikat estää sua lukemasta sitä, ni so be it.

edit: "se on irroitettu asiayhteydestä!" =D
edit2: ja toiki on siis loppuOSA pidemmästä kappaleesta

--

#60 • • niomic Guest

kuilun partaalla, 27.3.2009 15:01:
Jaaha, no sitä herra on hyvä, ja laittaa siihen jonkun kappalejaon malliksi? IMO siinä ei ole sellaiselle paikkaa, eikä tarvetta, tossa quotessa se tosiaan menee aika kähäräiseksi. Mä olen tota tekstiä pyöritelly kohta viis vuotta, enkä vieläkään tykkää siitä. =(

JOS tollaset seikat estää sua lukemasta sitä, ni so be it.

edit: "se on irroitettu asiayhteydestä!" =D

Kyl se estää, koska mun mielestä tuollaisen ryöpyn sylkeminen threadiin on epäkunnioittavaa lukijoita kohtaan ja jos ei sitä tosiaan osaa kappaleisiin jakaa, pitäis ehkä aloittaa alusta uusiksi ja käyttää perus teema-reema -mallia. Ja sit vielä kunnon marttyyrina "ai et muotoiluseikan takia viitsi lukea, whatevöö" (quote ei ole alkuperäinen, vaan keksitty).

Ehkä tuo paranee hiukan jos ottaa quotet pois ympäriltä, ni tulee hieman lisää horisontaalista pelivaraa, eikä mee ihan noin tiiviiks. Tosin sehän on testattu juttu, et palstat kannattaa juuri luettavuuden nimissä pitää kohtuu ohkasina.