Kauhajoen koti- ja laitostalousoppilaitoksella ammuskellaan

478 posts, 24 pages, 115,748 views

ValaX

#241 • • ValaX
Toivottvasti kaikki kiusaajat kokevat nyt suuren piston sydämmessään, jos heillä nyt on sitä...
MaSari

#242 • • MaSari space jammer
Sairasta :(

Koskakohan noi Suomen päättäjät tajuaa, että se ennaltaehkäisy on se apu, miten kaikilta näiltä voitaisiin välttyä?

--
minä kellotan sinuaaa.. *nuotti*

ezzy

#244 • • Edited ezzy Droid-pappa

Arscavadance, 24.9.2008 18:12:
Se kyttä, joka anto sen pitää sen aseen, lyödään varmaan ritariks ku lehdistö pääsee sen kimppuun.

Samat käy tälle tytölle. Media etsii käsiinsä kaiken ja kaikki, joihin noi on ollu yhteydessä ja repii riekaleiksi.

http://www.nelonen.fi/uutiset/uutinen.asp?cat=1&d=41831

Tämäkin auttaa varmaan todella monia. Mitä seuraavaksi? Autot banniin, koska jengi ajaa ylinopeutta?

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Irc-galleria+laittoi+asekuvat+pannaan/1135239707412
Syce

#245 • • Syce
öhh... pitääköhän toi paikkansa et ton jätkän exä on lukenu vuosi sitten näiden kahden sankarin viestejä... joissa puhuttin et näin tulee tapahtumaan. Miten vitussa se nyt vasta asioista kertoo...?!?! uhh.. ei taas mene jakeluun
#246 • • REivaaja Guest

Syce, 24.9.2008 19:35:
öhh... pitääköhän toi paikkansa et ton jätkän exä on lukenu vuosi sitten näiden kahden sankarin viestejä... joissa puhuttin et näin tulee tapahtumaan. Miten vitussa se nyt vasta asioista kertoo...?!?! uhh.. ei taas mene jakeluun

Toi on joko nerokasta tai vitun typerää....
Ois nyt ollu hijaa kun niin päätti, nyt vaan pisti päänsä vadille.
MaSari

#247 • • MaSari space jammer

whispering, 24.9.2008 19:29:
---
MaSari, 24.9.2008 19:16:
Sairasta :(

Koskakohan noi Suomen päättäjät tajuaa, että se ennaltaehkäisy on se apu, miten kaikilta näiltä voitaisiin välttyä?

---

Onhan sitä esim koulukiusaamista yritetty vähentää jatkuvasti, tosin mitään radikaaleja uudistuksia ei ole tehty. Jotain positiivistakin on tapahtunut: http://www.yle.fi/uutiset/haku.php?action=page&id=292086

En puhu nyt pelkästään koulukiusaamisesta. Kyse on isommastakin jutusta, kun koulukiusaaminen. Minä ja osa kollegoistani pohdittiin, että ne ongelmat alkaa usein jo vauvaikäisenä. Pointtina on varhainen puuttuminen. Neuvoloihin ja päivähoitoon pitäisi ehdottomasti saada lisää resursseja. Jos lapsen mahdollisille ongelmille ei ole mitään tehtykään ennen kouluikää, joudutaan sellaiseen tilanteeseen että asioihin on yhä vaikeampi puuttua mitä pidemmälle ongelmat etenee. Toki kouluihinkin yms tarttis saada lisää sakkia ja varoja, mutta moni ei edes tiedäkään miten aikaisin esim. oppimisongelmat voi jo näkyä, ja oppimisongelmat ovat usein huono-osaisuuden, syrjinnän ja syrjäytymisen taustalla. Me tarttetaan tosi paljon uskoa lapsiin ja nuoriin, uskoa, välittämistä ja rajoja.

--

Jone

#248 • • Edited Jone Archibald Haddock

MaSari, 24.9.2008 20:04:
oppimisongelmat ovat usein huono-osaisuuden, syrjinnän ja syrjäytymisen taustalla.

Joo, kuullostaa tosi relevantilta tän Kauhajoen casen setvimisessä. Uutisoinnin mukaan ampuja oli poikkeuksellisen hyvä oppilas.

Anteeksi sarkasmini, mutta jotenkin musta tuntuu että hutkit nyt hysteerisenä kaikkea mikä liikkuu.

edit: Mut eipä siinä mitään. Teoriahan tämäkin ja kaikkia niitä kohdeltakoon tasa-arvoisina kunnes ne on tutkittu. Tai jotain.
#249 • • Edited REivaaja Guest

Jone, 24.9.2008 20:17:
---
oppimisongelmat ovat usein huono-osaisuuden, syrjinnän ja syrjäytymisen taustalla.

---

Joo, kuullostaa tosi relevantilta tän Kauhajoen casen setvimisessä. Uutisoinnin mukaan ampuja oli poikkeuksellisen hyvä oppilas.

Anteeksi sarkasmini, mutta jotenkin musta tuntuu että hutkit nyt hysteerisenä kaikkea mikä liikkuu.

edit: Mut eipä siinä mitään. Teoriahan tämäkin ja kaikkia niitä kohdeltakoon tasa-arvoisina kunnes ne on tutkittu. Tai jotain.

Hän kyllä puhuu enemmän järkeä mielestäni ku tässä on varmaan yhteensä tullu.
Ei ehkä suoraan vaikuta asiaan, mutta epäsuorasti tää on ehkä näillä päillä parasta mihin voidaan.

Itse voi vaikuttaa vain siihen että haluaako joku tappaa. Ja siihen voi vaikuttaa olemalla hiljaa kun ei tarvitse puhua...
(tästä nyt vois taas jatkaa muhun, mutta jospa ei kuiteskaan. Mä kyllä tiedostan sen riskin että voi noutaja tulla.)
#251 • • Edited REivaaja Guest

Individual, 24.9.2008 20:22:
Jaa..jossain aviisissa hänet luonnehdittiin opettajan taholta keskinkertaiseksi oppilaaksi.

Eipä se kerro älykkyydestä jos ei koulu maistu.
Individual

#252 • • Edited Individual HYPNO!

REivaaja, 24.9.2008 20:25:
---
Jaa..jossain aviisissa hänet luonnehdittiin opettajan taholta keskinkertaiseksi oppilaaksi.

---
Eipä se kerro älykkyydestä jos ei koulu maistu.

Joo ja mielestäni en siihen kommentoinutkaan vaan tuohon väitteeseen, että hän oli poikkeuksillisen hyvä oppilas, kun itse muistan lukeneeni toista, mutta tämän tapauksen tiimoilta nyt on kaikenlaista juttua liikkeellä.
#253 • • REivaaja Guest

Individual, 24.9.2008 20:27:

Joo ja mielestäni en siihen kommentoinutkaan vaan tuohon väitteeseen, että hän oli poikkeuksillisen hyvä oppilas, kun itse muistan lukeneeni toista, mutta tämän tapauksen tiimoilta nyt on kaikenlaista juttua liikkeellä.

asia selvä
MaSari

#254 • • MaSari space jammer

Jone, 24.9.2008 20:17:
---

---

Anteeksi puolestaan mun sarkasmini, mutta onko mitään asiaa, mihin et puuttuisi negatiivissävyisesti? :D Muillakin ihmisillä on mielipiteitä ja ajatuksia, jotka on aivan yhtä arvokkaita kuin sun ajatukset ja mielipiteet. Ja toisekseen, hysteerisyys on kaukana kyseisistä ajatuksistani.

Mun postauksen pointtina oli nyt se, että jos vastaavia tapauksia halutaan ennaltaehkäistä, ennaltaehkäisyn pitää alkaa jo pienestä pitäen. Se on aivan varmasti yksi asia, minkä avulla voidaan vaikuttaa, mutta ei ainut. Mikäli selitin asiani jotenkin epäselvästi, oppimisongelmat ei siis tietysti suinkaan ole automaattisesti huono-osaisuuden peruste, mutta ovat varmasti vaikuttamassa asioihin. Sitä paitsi eikös kyseisellä ihmisellä ollut ongelmia lukiossa? Lienekö sitten motivaation puutteen vai muun asian vuoksi..

--

Jone

#255 • • Jone Archibald Haddock

Tässä uutistulvassa (ja flunssassa) mun on nyt vaikeaa muistaa mistä uutisen luin, mutta koitan kaivaa sen esille. Siinä kuitenkin nimenomaan mainittiin Saaren menestyneen opinnoissaan erityisen hyvin ja että hän oli päässyt tästä palkinnoksi ulkomaiseen kummikouluun kuukauden matkalle. Muistaakseni opettaja vielä uutisessa sanoi about "lähetämme näille matkoille ainoastaan parhaita oppilaitamme."

Tää ei nyt tietty yksin mitenkään vaikuta siihen ettei MaSarin viestissä voisi olla ihan pointtiakin. Mua nyt vaan vähän kismittää se, että tällaisen casen sattuessa kansalaiset sänteilee suuna päänä kaikkiin mahdollisiin suuntiin kertomassa miten tää kaikki nyt fiksataan. Mä en tiedä miten se tehdään, mutta en ainakaan usko hysteriasta seuraavan rajallisten resurssien liian laajalle ja ohuelle levittämisen auttavan yhtään mitään. Siispä on varmaan parempi tutkia ennen tätä perkeleen hutkimista, joka nyt tuntuu olevan se juttu millä tässä mennään eteenpäin.
#256 • • Edited REivaaja Guest

Jone, 24.9.2008 20:38:
Tää ei nyt tietty yksin mitenkään vaikuta siihen ettei MaSarin viestissä voisi olla ihan pointtiakin. Mua nyt vaan vähän kismittää se, että tällaisen casen sattuessa kansalaiset sänteilee suuna päänä kaikkiin mahdollisiin suuntiin kertomassa miten tää kaikki nyt fiksataan. Mä en tiedä miten se tehdään, mutta en ainakaan usko hysteriasta seuraavan rajallisten resurssien liian laajalle ja ohuelle levittämisen auttavan yhtään mitään. Siispä on varmaan parempi tutkia ennen tätä perkeleen hutkimista, joka nyt tuntuu olevan se juttu millä tässä mennään eteenpäin.

Niin no... Eriävät mielipiteet on yleensä tulkittavissa hutkimiseksi.
Mikä mut kelvoittaa ideoimaan ratkaisua? Ei mikään paperi, mutta oon asunu (kuten varmaan moni muukin) 24/5 nykypäivän kriminaalien kanssa ja kyllä siinä yhtä jos toista oppii pahasta.

Sanon että 100% niistä tapauksista olisi ollut ehkäistävissä.Mut mä nyt luulenki liikoja enkä tajua mistään mitään... ;)
opa_

#257 • • opa_

Tässä uutistulvassa (ja flunssassa) mun on nyt vaikeaa muistaa mistä uutisen luin, mutta koitan kaivaa sen esille. Siinä kuitenkin nimenomaan mainittiin Saaren menestyneen opinnoissaan erityisen hyvin ja että hän oli päässyt tästä palkinnoksi ulkomaiseen kummikouluun kuukauden matkalle. Muistaakseni opettaja vielä uutisessa sanoi about "lähetämme näille matkoille ainoastaan parhaita oppilaitamme."

Kyseessä tais olla tää uutinen http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Rehtori+Matti+Saari+oli+parhaita+oppilaitamme+mutta+ei+kiusattu/1135239702057

"Hän oli parhaita oppilaitamme. Luottamuksen osoituksena siitä hän pääsi kolmannen vuoden keväällä kuukauden ajaksi opiskelemaan Unkarissa sijaitsevaan ystäväkouluun"

MaSari

#258 • • MaSari space jammer

Niin, en tiedä onko muut nyt hutkimassa. Pari vuotta sitten, kun aloin työstämään opinnäytetyötäni varhaisesta puuttumisesta, mulla oli jo silloin tällaisia ajatuksia. Mua ei ainakaan voi siis syyttää hysteriasta. Kohdistathan kiukkusi vaikka nyrkkeilysäkkiin, ethän muihin ihmisiin täällä netissä.

--

Jone

#259 • • Edited Jone Archibald Haddock

MaSari, 24.9.2008 20:34:
Anteeksi puolestaan mun sarkasmini, mutta onko mitään asiaa, mihin et puuttuisi negatiivissävyisesti?

Joo, on. Mä en puutu mihinkään järkevänä pitämääni negatiivissävytteisesti. En tässäkään threadissä vai näetkö mun sänteilevän joka ainoan ajatuksen perässä dumaamassa niitä? Sitähän minäkin.

MaSari, 24.9.2008 20:34:
:D Muillakin ihmisillä on mielipiteitä ja ajatuksia, jotka on aivan yhtä arvokkaita kuin sun ajatukset ja mielipiteet. Ja toisekseen, hysteerisyys on kaukana kyseisistä ajatuksistani.

Ai et kaikki ajatukset on samanarvoisia? Fo shore. Toteutetaan kaikkien meidän ajatukset sit. Onko se susta hyvä ajatus?

Mun ajatus olis nyt sellainen, että annettais tässä asiassa parhaimmat edellytykset tietyntyylisten ongelmien juurien selvittämiseen omaavien ajatella meidän maan matosten puolesta. Toisin kuin mitä ilmeisimmin uskot, niin mä en ainakaan todellakaan usko omaavani tästä asiasta juuri mitään käyttökelpoisia mielipiteitä ja ajatuksia sen lisäksi minkä olen jo ilmaissutkin ja mikä lienee ilmiselvää; tän asian ympärillä on mitä ilmeisimmin syytä tehdä ihan vakavissaan selvitystyötä, jossa poraudutaan tarpeeksi syvälle purkkapaikkojen ja "hei, tää vois kans ehkä auttaa"-"ratkaisujen" keksimisen sijaan.
Jone

#260 • • Jone Archibald Haddock

MaSari, 24.9.2008 20:50:
Kohdistathan kiukkusi vaikka nyrkkeilysäkkiin, ethän muihin ihmisiin täällä netissä.

Kiitoksia muuten tästä. Naurettavuuksiin meneminen on aina tarpeellista.

Olkoon tää threadi mun osaltani tässä ja kouluammuskelijat ylipäätään kanssa.