Jone, 24.9.2008 20:38:
-klips-
Corrected I stand.
edit: ilmeisesti se kommentti, mihin viittasin koski amk-aikaa. Noh anyhow..
478 posts, 24 pages, 115,456 views
Jone, 24.9.2008 20:38:
-klips-
Jone, 24.9.2008 20:51:
Ai et kaikki ajatukset on samanarvoisia? Fo shore. Toteutetaan kaikkien meidän ajatukset sit. Onko se susta hyvä ajatus?
Mun ajatus olis nyt sellainen, että annettais tässä asiassa parhaimmat edellytykset tietyntyylisten ongelmien juurien selvittämiseen omaavien ajatella meidän maan matosten puolesta. Toisin kuin mitä ilmeisimmin uskot, niin mä en ainakaan todellakaan usko omaavani tästä asiasta juuri mitään käyttökelpoisia mielipiteitä ja ajatuksia sen lisäksi minkä olen jo ilmaissutkin ja mikä lienee ilmiselvää; tän asian ympärillä on mitä ilmeisimmin syytä tehdä ihan vakavissaan selvitystyötä, jossa poraudutaan tarpeeksi syvälle purkkapaikkojen keksimisen sijaan.
drS, 24.9.2008 15:28:
---
Ana-5000, 24.9.2008 14:31:
Jos Matti Saari ei olisi saanut käsiinsä pistoolia, olisi hän todennäköisesti toteuttanut temppunsa jollain muulla tavalla, esimerkiksi metsästysaseella, joka kulkee näppärästi koululle vaikkapa sählymailapussissa.
---
"Ampuja sanoo viestissään suunnitelleensa tekoa jo vuodesta 2002 lähtien. Hänestä ainoa ratkaisu tilanteeseen oli pistoolin käyttäminen."
http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id102422.html
---
MaSari, 24.9.2008 20:34:
Anteeksi puolestaan mun sarkasmini, mutta onko mitään asiaa, mihin et puuttuisi negatiivissävyisesti?
---
Joo, on. Mä en puutu mihinkään järkevänä pitämääni negatiivissävytteisesti. En tässäkään threadissä vai näetkö mun sänteilevän joka ainoan ajatuksen perässä dumaamassa niitä? Sitähän minäkin.
---
MaSari, 24.9.2008 20:34:
:D Muillakin ihmisillä on mielipiteitä ja ajatuksia, jotka on aivan yhtä arvokkaita kuin sun ajatukset ja mielipiteet. Ja toisekseen, hysteerisyys on kaukana kyseisistä ajatuksistani.
---
Ai et kaikki ajatukset on samanarvoisia? Fo shore. Toteutetaan kaikkien meidän ajatukset sit. Onko se susta hyvä ajatus?
Mun ajatus olis nyt sellainen, että annettais tässä asiassa parhaimmat edellytykset tietyntyylisten ongelmien juurien selvittämiseen omaavien ajatella meidän maan matosten puolesta. Toisin kuin mitä ilmeisimmin uskot, niin mä en ainakaan todellakaan usko omaavani tästä asiasta juuri mitään käyttökelpoisia mielipiteitä ja ajatuksia sen lisäksi minkä olen jo ilmaissutkin ja mikä lienee ilmiselvää; tän asian ympärillä on mitä ilmeisimmin syytä tehdä ihan vakavissaan selvitystyötä, jossa poraudutaan tarpeeksi syvälle purkkapaikkojen ja "hei, tää vois kans ehkä auttaa"-"ratkaisujen" keksimisen sijaan.
Jonella on eri kriteerit omalle ja muiden käytökselle. Älä välitä. Ei se ymmärrä.MaSari, 24.9.2008 21:04:
Jostain syystä mun ajatuksia aina tällaisissa thredeissä mollaat vuodesta toiseen. Kysy siitä itseltäsi miksi. Eikä mua kiinnosta se, miksi sä niin teet, mua ottaa vaan päähän se, että et jätä ainakaan mun ajatuksille mitään tilaa. Toikin ajatus ennaltaehkäisystä on vain mun mielipide, anna sen olla, kiitos. Eikä kyse olekaan nyt siitä, että kaikkien ajatukset voisi TOTEUTTAA, kannan vaan oman korteni kekoon tämän asian puimisessa.
REivaaja, 24.9.2008 21:18:
Huomaa kyl tässäkin topickissa miten Marvelit ja Hollywood kasvattaa kakaroita.
Mä diggasin Macgyveriii ja ninjapätkiä. Nii ja Kaikki kulttikauhuleffat tuli katottua kanssa sillon aikaa ennen munakarvoja.Individual, 24.9.2008 21:20:
Mulla meni Marvelit ohi. Poliisipartio 626, Buster, Aku Ankka ja Korkeajännitys kyllä oli kuvioissa ja leffoja on tullut toljolteua aina.
MaSari, 24.9.2008 19:16:
Sairasta :(
Koskakohan noi Suomen päättäjät tajuaa, että se ennaltaehkäisy on se apu, miten kaikilta näiltä voitaisiin välttyä?
Toi ikä on jo liian myöhänen. Tossa iässä lapsista tulee pahimmillaan vanhempiaan älykkäämpiä ja se syö auktoriteettia jos itse ymmärtää(ei siis välttämättä tiedä) paremmin ku vanhemmat.Jutu, 24.9.2008 22:07:
14-15- vuotiaat on siinä kriittisessä iässä, jolloin ongelmiin/murheisiin/whatever voitaisiin tarttua heti eikä vasta myöhemmin kun jotain on jo tapahtunut. Hitsi kun en nyt tarkkaan muista mitä siinä jutussa oli, mutta tätä neuvolatoimintaa siinä painotettiin ja perheiden terveystarkastusta, ei vain sen pienen lapsen. Täytyy kysyä siltä opettajalta, että mikä se juttu oli kun se näytti sen meille eilen.
REivaaja, 24.9.2008 22:12:
---
Jutu, 24.9.2008 22:07:
14-15- vuotiaat on siinä kriittisessä iässä, jolloin ongelmiin/murheisiin/whatever voitaisiin tarttua heti eikä vasta myöhemmin kun jotain on jo tapahtunut. Hitsi kun en nyt tarkkaan muista mitä siinä jutussa oli, mutta tätä neuvolatoimintaa siinä painotettiin ja perheiden terveystarkastusta, ei vain sen pienen lapsen. Täytyy kysyä siltä opettajalta, että mikä se juttu oli kun se näytti sen meille eilen.
---
Toi ikä on jo liian myöhänen. Tossa iässä lapsista tulee pahimmillaan vanhempiaan älykkäämpiä ja se syö auktoriteettia jos itse ymmärtää paremmin ku vanhemmat. Vanhempia pitäis jo paljon aikasemmassa vaiheessa opastamaa miten tossa vaiheessa pitää/voi toimia.
029, 24.9.2008 23:28:
Ihan noin perusjärkevä päättäjä tässä vaiheessa ehdottais, et jospa laitettas uutisiin vaikka 50% positiivisia uutisia, tai tehtäis ihan vaan tutkimus siitä, miten paljon ihmiset kestää paskaa, missään muodossa, mistään mediasta, ennen kun sanotaan onko hyväks näyttää perseitä ja tissejä ja kuolemaa miten paljon ja minkä ikäsille.
029, 24.9.2008 23:28:
Ihan noin perusjärkevä päättäjä tässä vaiheessa ehdottais, et jospa laitettas uutisiin vaikka 50% positiivisia uutisia, tai tehtäis ihan vaan tutkimus siitä, miten paljon ihmiset kestää paskaa, missään muodossa, mistään mediasta, ennen kun sanotaan onko hyväks näyttää kuolemaa miten paljon ja minkä ikäsille jatkuvalla syötöllä.
Lopettaa sen kiinankaalin syömisen, niin ripulipaska loppuu sanon mää...
MaSari, 24.9.2008 19:16:
Sairasta :(
Koskakohan noi Suomen päättäjät tajuaa, että se ennaltaehkäisy on se apu, miten kaikilta näiltä voitaisiin välttyä?
Vampyrella, 25.9.2008 01:49:
Maassamme on väkilukuumme nähden todella paljon henkirikoksia, ja henkirikoksista ei myöskään rangaista yhtä kovin ottein kuin esim. talousrikoksista. Mitä arvomaailmaa tämä ilmentää? Mielestäni yhteiskunnassamme painotetaan omaan napaan tuijottamista ja materian tärkeyttä. Ei siis voida sanoa, että tuomioilla voitaisiin yksinään epäkohtiin vaikuttaa, mutta mielestäni tuomiot pikemminkin ilmentävät ja vahvistavat vallitsevaa arvomaailmaa, ja omalta osaltaan tekevät sitä hyväksyttäväksi. Kun erehdyt anastamaan rahaa ja maallista mammonaa, tunnet sen nahoissasi. Kun erehdyt anastamaan ihmishengen tai -terveyden, pääset pienellä varoituksella. Materia, minäminäminä, materia, minäminäminä. Muut ihmiset, who cares. Jos minulta kysytään, niin materian anastaminen ei ole ihan niin big deal kuin ihmishengen. Jotkut muut on vissiin eri mieltä.