Kauhajoen koti- ja laitostalousoppilaitoksella ammuskellaan

478 posts, 24 pages, 115,794 views

ezzy

#221 • • ezzy Droid-pappa

REivaaja, 24.9.2008 14:36:
---
ezzy, 24.9.2008 13:55:
En mä perjantaipullollekaan keksi riittävän hyvää syytä, että se pitäis sallia jokaiselle, mut näemmä se on sallittu...

---
Kenelle se pitäisi sallia? Sulle nyt ainakin kun osaat käyttäytyä?

Ei kenellekään? Enpä mäkään moista ole tarvinnut.
#223 • • REivaaja Guest

ezzy, 24.9.2008 14:48:

Mä oon.

Oon mä ollu putkassakin sen takia, mut oon mä ollu matkalla putkaan ilmankin sitä. Tosin virallisesti olin humalassa, koska poliisi sanoi niin, ja se oli se syy miksi putkaan mentiin. Minusta se on hassua ja pelottavaa.

enivei. Meitä on muitakin.
Yallu

#224 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

whispering, 24.9.2008 14:31:
---
JussiS, 24.9.2008 14:05:
No en mä siitä voi tietääkään, mutta toi vaan on aika raflaavaa sanoa, et on kolmanneks eniten aseita, kun ainakin tuon tutkimuksen mukaan Suomen luvut on väärin.

---

Siis mikäli en ihan väärin muista, niin tuo lista on ihan pelkkä arvio. esim suomessa 41-69 per 100 henkilöä. Aika iso haarukka. Mutta tuo haarukka on myös iso ruotsilla (23-40/100). Muistaakseni myös siihen on lisätty arvio laittomista aseista.

---
Yallu, 24.9.2008 14:07:
Mikset korjaa?

---

Lista on kasattu yhdestä tutkimuksesta, listaa ei voi käyttää edes viitteellisenä, jos ryhdytään käyttämään täysin eri lähteitä ja laskenta malleja.

No kirjaa sitten kommentti siihen artikkeliin.
tomii

#225 • • tomii kallion herttua

Ana-5000, 24.9.2008 14:31:
Niin.

(klips... ampumaharrastajien kiusaamisesta, aseiden takavarikoinnista jne.)

Joo olen ihan samaa mieltä. *joo* Nyt taas hysteria rullaa omalla massallaan. Jotenkin en voi minäkään uskoa, että LUVALLISTEN aseiden kieltäminen liiemmin ratkaisee mitään. Kyl tappaja tappaa vaikka puukolla, ei tosin noin montaa kerralla, mutta silti.

--
reivaan kunnes kuolen

drS

#226 • • drS

Jos Matti Saari ei olisi saanut käsiinsä pistoolia, olisi hän todennäköisesti toteuttanut temppunsa jollain muulla tavalla, esimerkiksi metsästysaseella, joka kulkee näppärästi koululle vaikkapa sählymailapussissa.

"Ampuja sanoo viestissään suunnitelleensa tekoa jo vuodesta 2002 lähtien. Hänestä ainoa ratkaisu tilanteeseen oli pistoolin käyttäminen."

http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id102422.html
Tiinuliinu81

#227 • • Tiinuliinu81 Säätäjä

drS, 24.9.2008 15:28:
---
Jos Matti Saari ei olisi saanut käsiinsä pistoolia, olisi hän todennäköisesti toteuttanut temppunsa jollain muulla tavalla, esimerkiksi metsästysaseella, joka kulkee näppärästi koululle vaikkapa sählymailapussissa.
---

"Ampuja sanoo viestissään suunnitelleensa tekoa jo vuodesta 2002 lähtien. Hänestä ainoa ratkaisu tilanteeseen oli pistoolin käyttäminen."

Koska se oli mahdollinen ratkaisu. Jos aseita ei saisi/hän ei olisi saanut niin olisi luultavasti käyttänyt pelkkiä pommeja tmv.

--
Jos oisit kohtelias, hyvätapainen
jos oisit vähemmän vittumainen
tai äiti Teresan sukulainen...

drS

#228 • • drS

Tiinuliinu81, 24.9.2008 15:31:
Koska se oli mahdollinen ratkaisu. Jos aseita ei saisi/hän ei olisi saanut niin olisi luultavasti käyttänyt pelkkiä pommeja tmv.

nojaa, voihan sillä olla fiksaatio just pistooleihin ja muut keinot ois sillon vääräntyylisiä. onhan se muutenkin tuntunut aika hyvin kopioivan auvista.
#229 • • Edited REivaaja Guest

drS, 24.9.2008 15:34:
voi myös olla mahdollista että tämä on aseen syytä

Tai sit jos se ei olis ollu kävelyllä 2002 niin paha demoni ei olisi kussut hänen korvaansa pahoja ajatuksia.

Hei ei nyt vedetä näitä fiksaatiotapauksiin. Kuten C.I.S ja monet laatuelokuvatkin ovat osoittanut, spree-tappajat ovat kovin norrmaaleita tapauksia.

'Guns dont kill people. Apes whit guns kill people'
ezzy

#230 • • ezzy Droid-pappa

REivaaja, 24.9.2008 14:58:
---
ezzy, 24.9.2008 14:48:

---
Mä oon.

Oon mä ollu putkassakin sen takia, mut oon mä ollu matkalla putkaan ilmankin sitä. Tosin virallisesti olin humalassa, koska poliisi sanoi niin, ja se oli se syy miksi putkaan mentiin. Minusta se on hassua ja pelottavaa.

enivei. Meitä on muitakin.

Sori, mutta mulle jäi nyt vähän hämärän peittoon sun pointtis...eikä o eka kerta.
#231 • • Edited REivaaja Guest

ezzy, 24.9.2008 15:43:
Sori, mutta mulle jäi nyt vähän hämärän peittoon sun pointtis...eikä o eka kerta.

No mulle tais kyllä selvitä sun pointtis ja saat ihan ite miettiä mun pointin.

Mitäs mieltä olisit jos kiellettäisiin mmorpg:it? Ohan nekin syrjäyttäviä harrastuksia ja pahimmillaan tappavia.
Syce

#232 • • Syce
muutamassa paikassa on tullut vastaan huhu et irc-galleriasta olisi ilmoitettu poliisille puolituntia ennen ampumisia uhkaavasta videosta/kuvasta?! *ding*
epicuros

#233 • • epicuros

---
---
---

---

tai sit vaan pistänyt jäihin koko idean ja muuttanut muualle. tai tai tai tai tai....

--
Valid criticism does you a favor.

ezzy

#234 • • Edited ezzy Droid-pappa

REivaaja, 24.9.2008 15:45:
---
ezzy, 24.9.2008 15:43:

---
No mulle tais kyllä selvitä sun pointtis ja saat ihan ite miettiä mun pointin.

Mitäs mieltä olisit jos kiellettäisiin mmorpg:it? Ohan nekin syrjäyttäviä harrastuksia ja pahimmillaan tappavia.

Miks mua se haittais ku en moisia pelaa? Hyvä yritys trollata taas :)
Tiinuliinu81

#235 • • Tiinuliinu81 Säätäjä

Epicuros, 24.9.2008 16:08:
---
---
---
---

---

---

tai sit vaan pistänyt jäihin koko idean ja muuttanut muualle. tai tai tai tai tai....

No musta se nyt on aika kaukaa haettua, että ei olisi tehnyt mitään, kun moiset ajatukset. Kyllähän lapsikin tyytyy karkkiin, jos ei tikkaria saa. No joo*justjoo*

--
Jos oisit kohtelias, hyvätapainen
jos oisit vähemmän vittumainen
tai äiti Teresan sukulainen...

#236 • • REivaaja Guest

ezzy, 24.9.2008 16:13:

Ja trollauksen piikkiin :D ja et pelaa? sä oot pelannu Wowia niin kauan ku ne on ollu olemassa?

vituttaisko jos vietäis sun harrastukses koska joku kuoli siihen ja se ei nyt ole terveellistä.

ei kyl se olit sinä joka trollasit
ValaX

#237 • • ValaX
Koskahan tekijän vanhemmat rupee saamaan tappouhkauksia kuten vuos sitte...?
ezzy

#238 • • Edited ezzy Droid-pappa

REivaaja, 24.9.2008 16:16:
---
ezzy, 24.9.2008 16:13:

---
Ja trollauksen piikkiin :D ja et pelaa? sä oot pelannu Wowia niin kauan ku ne on ollu olemassa?

vituttaisko jos vietäis sun harrastukses koska joku kuoli siihen ja se ei nyt ole terveellistä.

ei kyl se olit sinä joka trollasit

En mä wowia pelaa? Olen pelannut kyllä joskus. Ja miten tämä liitty alkuperäiseen postaukseeni?
#239 • • REivaaja Guest

ezzy, 24.9.2008 17:16:
En mä wowia pelaa? Olen pelannut kyllä joskus. Ja miten tämä liitty alkuperäiseen postaukseeni?

Siten että perjantaipullo ei ole sen huonompi ratkaisu kuin klubitus tai Wowi. pitääkö kaikki vääntää rautalangasta?
Arscavadance

#240 • • Arscavadance
Se kyttä, joka anto sen pitää sen aseen, lyödään varmaan ritariks ku lehdistö pääsee sen kimppuun.

--
Condo Tappaa!!