Kolahtaako kirjat?

1,348 posts, 68 pages, 555,114 views

KooKie

Posts: 4,338

#781 • • KooKie aka. Petress Pan

UnityF, 20.1.2007 11:35:
Harry Potterit



Voispa muuten lukea noi kaikki "vanhojen aikojen muistoksi", kun YO-kokeet on pois alta huhtikuuhun mennessä. Samaan syssyyn vois myös fiilistellä läpi Narnia -sarjan ja Maameren tarinat. Nyt kyllä himottais noi Tuhannen ja yhden yön tarinat, kun itse sen menin aiemmassa postauksessa mainitsemaan. *sydän*

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

homppa

Posts: 731

#782 • • Edited homppa
diipadaa edit edit, ei pitäs kännissä käyttää nettiä :S
UnityF

Posts: 15,721

#783 • • UnityF joo just se

KooKie, 1.2.2007 23:13:
---
UnityF, 20.1.2007 11:35:
Harry Potterit

---


Voispa muuten lukea noi kaikki "vanhojen aikojen muistoksi", kun YO-kokeet on pois alta huhtikuuhun mennessä. Samaan syssyyn vois myös fiilistellä läpi Narnia -sarjan ja Maameren tarinat. Nyt kyllä himottais noi Tuhannen ja yhden yön tarinat, kun itse sen menin aiemmassa postauksessa mainitsemaan. *sydän*




Narnia on kanssa *sydän*
Just luin ne syksyllä läpi *sydän*

Harrytkin on luettu jo joten nyt pitäis miettii mitä seuraavaksi *hihu*
KooKie

Posts: 4,338

#784 • • KooKie aka. Petress Pan

homppa, 2.2.2007 01:05:

http://www.harhakuva.org/view/54172



Mun on valitettavasti sanottava, että yritin alkaa lukemaan tuota ja vaikka en itse kieliopillisesta pilkunviilaamisesta niin perustakaan ja sen mun teksteistä huomaa, niin en mä pysty noin puhekielistä tekstiä millään lukemaan.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

homppa

Posts: 731

#785 • • homppa
Ei kyl varmaan moni muukaan, mut musta se on aika viehättävä ajatus itseasiassa :P
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#786 • • Aziz Combat Fighter

KooKie, 1.2.2007 22:48:
---
Ei, vaatteiden päältä hierominen on turhauttavaa jos se ei eventually johda mihinkään. :D



Tähän sen enempää tarttumatta... :D


Jotta ei ihan OT:ksi menisi, niin kerrottakoon, että viimeinen lukemani kirja, jota ei koulukirjaksi voi lukea tahi muuten tue opintojani suoraan, on Bill Brysonin Lyhyt historia lähes kaikesta. Pyysin sitä joululahjaksi, koska kuvittelin sen olevan nimenomaan historian historiaa, kuten "maailman historian pikkujättiläiset" jne. Petyin ensin tajutessani kirjan käsittelevän pikemminkin luonnontieteitä, kuten geologiaa, kemiaa ja fysiikkaa...

Koska olen aina ollut kiinnostunut kaikenlaisista tieteistä (poisluettakoon liian tekniseen matematiikkaan pohjautuvat, koska numerot eivät ole intohimoni) tartuin kirjaan ja nopeasti löysin sen punaisen langan. Kirja on täynnä vaikeaa asiaa helposti selitettynä ja sitä lukiessani aloin harmittelemaan, etten ollut lukiossa ottanut kemian ja fysiikan kursseja pakollisia enempää - se antoi aineista aivan erilaisen ja intohimoisemman kuvan, kuin harmaahkot kävyt luokan edessä monotonisesti käskemässä meitä laskemaan kirjasta yhtälöitä.

Lukukokemuksena kirja on mukava, koska aiheestaan huolimatta se on soljuvasti ja väliin jopa romaanimaisesti kirjoitettu ja kuivakaimmillakin hetkillään se onnistuu säilyttämään mielenkiinnon - toki olettaen, että ihminen on kiinnostunut ympäröivästä maailmankaikkeudesta. Konkreettisten faktojen (tai pikemminkin sen omin sanoin: hyvin perusteltujen oletusten) lisäksi se tarjoaa myös virikkeitä filosofiseen pohdiskeluun, mikä on mielestäni kirjan kokonaisaiheen kannalta ratkaisevaa siinä, että sitä voi kutsua onnistuneeksi teokseksi. Juuri kirjan tiedealueet ylittävä monipuolisuus tekee siitä mielestäni nopeasti muisteltuna parhaimman kirjan, minkä olen lukenut.



Mulla on toi alkup. kielellä eli enklanniksi, ja pakko sanoa että itse olen sen nyt lukenut kolmeen kertaan. Mielestäni aivan loistava teos, itse nauroin monta kertaa ääneen kirjailijan tavalle käyttää mainiosti kuivaa brittiläistä huumoria. Voin lainata ton originaalin, olettaisin että se on huomattavasti miellyttävämpi lukukokemus kuin käännösteos. Jos siis englanti sujuu tarpeeksi hyvin.
KooKie

Posts: 4,338

#787 • • KooKie aka. Petress Pan

Ana-5000, 2.2.2007 16:15:
---
KooKie, 1.2.2007 22:48:

Bill Brysonin Lyhyt historia lähes kaikesta

---

Mulla on toi alkup. kielellä eli enklanniksi, ja pakko sanoa että itse olen sen nyt lukenut kolmeen kertaan. Mielestäni aivan loistava teos, itse nauroin monta kertaa ääneen kirjailijan tavalle käyttää mainiosti kuivaa brittiläistä huumoria. Voin lainata ton originaalin, olettaisin että se on huomattavasti miellyttävämpi lukukokemus kuin käännösteos. Jos siis englanti sujuu tarpeeksi hyvin.



Joo, kaverit mulkoilivat mua muutamaan otteeseen aika hassusti, kun repeilin lukiessani tota kirjaa. "Mitä sä luet?" "Mitä hauskaa SELLAISESSA kirjassa voi olla?!" :DDD Kyllä ainakin vahingossa muutamat huumoripläjäykset ovat siis käännösteokseenkin eksyneet.

Ikävä kyllä, vaikka osaankin sujuvasti enklishiä, niin ongelma on tällaisen tiedekirjallisuuden sanasto, jota mä en osaa suomeksikaan tarpeeksi hyvin. Epäilemättä osa lukukokemuksesta siis menisi niiden sanojen myötä, mitä ei ymmärrä ja toisaalta taas koko aikainen mot:aaminen olisi todella häiritsevää. :<

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#788 • • Aziz Combat Fighter

KooKie, 2.2.2007 16:38:
---
Joo, kaverit mulkoilivat mua muutamaan otteeseen aika hassusti, kun repeilin lukiessani tota kirjaa. "Mitä sä luet?" "Mitä hauskaa SELLAISESSA kirjassa voi olla?!" :DDD Kyllä ainakin vahingossa muutamat huumoripläjäykset ovat siis käännösteokseenkin eksyneet.

Ikävä kyllä, vaikka osaankin sujuvasti enklishiä, niin ongelma on tällaisen tiedekirjallisuuden sanasto, jota mä en osaa suomeksikaan tarpeeksi hyvin. Epäilemättä osa lukukokemuksesta siis menisi niiden sanojen myötä, mitä ei ymmärrä ja toisaalta taas koko aikainen mot:aaminen olisi todella häiritsevää. :<



Nojaa, toihan on kohtuu yleiskielinen teos, ehkä monimutkasinta enkun tiedesanastoa edustaa "Eruption", "Volcano", "The dog says 'woof'" ja "oh my god how did this get here I am not good with computers"

Mulla ois myös tossa noin 15 lukion oppikirjaa vuodelta about 2002, mm 6 kirjaa "psykologian perusteet"-sarjasta, jos haluat ne :)
KooKie

Posts: 4,338

#789 • • KooKie aka. Petress Pan

Ana-5000, 2.2.2007 16:55:

Nojaa, toihan on kohtuu yleiskielinen teos, ehkä monimutkasinta enkun tiedesanastoa edustaa "Eruption", "Volcano", "The dog says 'woof'" ja "oh my god how did this get here I am not good with computers"



*mot:ail* "No match found for 'oh my god how did this get here I am not good with computers'. Did you mean 'oh my god how did this get here am I not a virgin?!'"

Ana-5000, 2.2.2007 16:55:
Mulla ois myös tossa noin 15 lukion oppikirjaa vuodelta about 2002, mm 6 kirjaa "psykologian perusteet"-sarjasta, jos haluat ne :)



Yritätkö sä nätisti ilmaista, että mulla on tarvetta psykologiselle itsetutkiskelulle, kuten vastaamiselle kysymykseen "kärsitkö psykopatiasta"? (En. Psykopatiasta on lähes mahdotonta kärsiä henkilökohtaisesti.) Tai mahdollisesti sun jakautuneen persoonallisuuden "good Ana" -puoli yrittää näin varoittaa mua sun "evil Ana" -puolestasi.

*stop* Paskanjauhanta *stop* Kirjat on aina kivoja, kiitos. :)

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Avatar
#790 • • Edited ikj Guest
nykään joo :)

9524713179.jpg

illuminatus eka osa lähti juuri tilaukseen <3 kuullut pelkkää hyvää.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#791 • • Aziz Combat Fighter

KooKie, 2.2.2007 17:19:
---
Ana-5000, 2.2.2007 16:55:

Nojaa, toihan on kohtuu yleiskielinen teos, ehkä monimutkasinta enkun tiedesanastoa edustaa "Eruption", "Volcano", "The dog says 'woof'" ja "oh my god how did this get here I am not good with computers"


---


*mot:ail* "No match found for 'oh my god how did this get here I am not good with computers'. Did you mean 'oh my god how did this get here am I not a virgin?!'"



HI MEN I HAVE NO HYMEN


Yritätkö sä nätisti ilmaista, että mulla on tarvetta psykologiselle itsetutkiskelulle, kuten vastaamiselle kysymykseen "kärsitkö psykopatiasta"? (En. Psykopatiasta on lähes mahdotonta kärsiä henkilökohtaisesti.) Tai mahdollisesti sun jakautuneen persoonallisuuden "good Ana" -puoli yrittää näin varoittaa mua sun "evil Ana" -puolestasi.

*stop* Paskanjauhanta *stop* Kirjat on aina kivoja, kiitos. :)



Nii aattelin et jos luet ylppäreihi ku jostai luin nii, ni saat noi jos haluut. Eikä mus oo mitää A- ja B-puolii vaik sinkku oonki!

Psykologinen itsediagnosointi on huttupaskaa, sen mukaan 3/4 ihmisillä on depressio ja AD/HD, loput on patologisia valehtelijoita tai hypokondriikkoja.

Mut mä jätän noi kirjat tohon rappukäytävään ni tuu siit hakee ja jätä keksejä tilalle ^__^
KooKie

Posts: 4,338

#792 • • KooKie aka. Petress Pan

Ana-5000, 2.2.2007 17:29:

Mut mä jätän noi kirjat tohon rappukäytävään ni tuu siit hakee ja jätä keksejä tilalle ^__^



OT: Luuletko sä, että jos oot kerran mut kännissä saanut houkuteltua kämpillesi, niin muistan missä asut? :DDD

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#793 • • Aziz Combat Fighter

KooKie, 2.2.2007 18:00:
---
Ana-5000, 2.2.2007 17:29:

Mut mä jätän noi kirjat tohon rappukäytävään ni tuu siit hakee ja jätä keksejä tilalle ^__^

---


OT: Luuletko sä, että jos oot kerran mut kännissä saanut houkuteltua kämpillesi, niin muistan missä asut? :DDD



Ai MÄ houkuttelin! Mä syytän ANTONIA!

No, soita jos haluut ne, vie mut vaik syömään tai jotain khihi <3
Optik

Posts: 1,691

#794 • • Optik Piikkisika/Outopallo
Päähän osuessaan - kyllä

--
Tylsyys ei tapa, mutta joskus toivot, että tappaisi.

tomppi

Posts: 1,600

#795 • • tomppi thzombie ™
Ostin kaks kirjaa tos äsken.

Darkly Dreaming Dexter - Jeff Lindsay
Dexter Morgan isn't exactly the kind of man you'd bring home to your mum. At heart, he's the perfect gentleman: he has a shy girlfriend, and seems to lead a quiet, normal life bordering on the mundane. Despite the fact that he can't stand the sight of blood, he works as a blood-spatter analyst for the Miami police.But Dexter also has a secret hobby: he is an accomplished serial killer. So far, he's killed 36 people and has never been caught because he knows exactly how to hide the evidence. And while that may lead some people to assume he's not such a nice guy, he tempers his insatiable hunger for brutality by only killing the bad guys.However, Dexter's well-organised life is suddenly disrupted when a second, much more visible serial killer appears in Miami. Intrigued that the other killer favours a style similar to his own, Dexter soon realises that the mysterious new arrival is not simply invading his turf but offering him a direct invitation to 'come out and play'...

Dexter on myös tv-sarja joka näkyy Canal+:lla ja myöhemmin vuodesta Jimllä.



Blink: The Power of Thinking Without Thinking - Malcolm Gladwell
Intuition is not some magical property that arises unbidden from the depths of our mind. It is a product of long hours and intelligent design, of meaningful work environments and particular rules and principles. This book shows us how we can hone our instinctive ability to know in an instant, helping us to bring out the best in our thinking and become better decision-makers in our homes, offices and in everyday life. Just as he did with his revolutionary theory of the tipping point, Gladwell reveals how the power of blink' could fundamentally transform our relationships, the way we consume, create and communicate, how we run our businesses and even our societies.You'll never think about thinking in the same way again.

--
My fellow Americans. I&#039;m pleased to tell you today that Ive signed legislation that will outlaw Russia forever. We begin bombing in five minutes. - Ronald Reagan, 1984

vivesteri

Posts: 309

#796 • • vivesteri karmea mörkö
Itsellä tulee luettua aika paljonkin, ja kohtuu laidasta laitaan.
Ehdoton suosikki on Väinö Linnan Tuntematon Sotilas, johon en luultavasti kyllästy ikinä. Kiinnostava aihe, elävästi kirjoitettu ja mahtavat hahmot.
Myös Anne Ricen kirjoista olen pitänyt paljon.

Lukeminen on oikeastaan sellaista tekemistä, minkä parissa rentoudun täysin ja unohdan ympäröivän maailman murheineen.
Ja ehdoton bonus, se on (ainakin melkein) ilmaista*hih*
KeijoK

Posts: 1,495

#797 • • KeijoK Member of L.I Groovecommunity | 1845 Celebrity Ale
Ennen tuli luettua pirusti mutta nyt on jäänyt vähemmälle ikävä kyllä....ajattelin tässä kun saan taas itsestäni irti niin alan uudelleen lukea H.P. Lovecraftin tuotantoa läpi vaikka niitä onkin tullut luettua on ne edelleenkin aika hyviä.

--
On myönnetty se että nämä mekanoidit ovat syntyneet valmiiseen maailmaan joka on katettu voittopositioilla

milla

Posts: 3,699

#799 • • milla
just sain päätökseen saatana saapuu moskovaan <3<3 ja nyt alettiin tekee siit näytelmää koulus*slurps*, tietenkin koulu tilannu ihan tätä näytelmää varten venäläisen ohjaajan*sydän*.. mut tosiaan: suosittelen kaikille kys. kirjaa ketkä ei o sitä epähuomios viel lukenu, mahtava!!
krisse

Posts: 187

#800 • • krisse ™

vivesteri, 6.2.2007 19:17:
Itsellä tulee luettua aika paljonkin, ja kohtuu laidasta laitaan.
Ehdoton suosikki on Väinö Linnan Tuntematon Sotilas, johon en luultavasti kyllästy ikinä. *snip*



Tuntematon Sotilas on kyllä loistava, etenkin kirjana. Leffa (Laineen) nyt on mielestäni lähinnä tiivistettynä rillumarei ja vähän soditaan, vaikka joitakin hyviä kohtauksia omaakin (tietenkin täytyy huomioida että varsin ajalleen uskollinen ja tyypillinen). Kun taas kirja mielestäni tavoittaa täysin toisenlaisen sävyn, ollessaan tunnelmaltaan synkkä ja ehkä pasifistinen. Yksi loistavimmista sotakirjoista ikinä. Suosittelen kaikille vaikka leffa ei olisikaan kolahtanut - ja etenkin silloin. Tämän rinnalla voi oikeasti unohtaa Sven Hasselin muka "todet" elämäkerralliset sotakirjat.