Kolahtaako kirjat?

1,348 posts, 68 pages, 554,966 views

Chatte

Posts: 4,085

#761 • • Chatte Team Teknolipat :)
Tulipas mieleeni, että tähän topikkiin voisi mainita kirjaharrastajille mahdollisesti mielenkiintoisesta sivustosta www.librarything.com. Siis jos kirjat kiinnostavat siinä määrin, että niitä on tullut hankittua kotiinkin, niin tuonne vaan pitämään katalogia omista kirjoista! Olen kirjannut käyttökokemuksiani kyseisestä palvelusta parin blogin verran (tammikuun 2007 eka ja toka blogi). Tykkään. *hymy*

--
Ainoa kuolema, jonka kuolemme, tulee joka päivä, jos kieltäydymme elämästä.
-Zorbas

UnityF

Posts: 15,721

#762 • • UnityF joo just se
Harry Potterit nyt kolmatta kertaa lukusessa *hih*
Ne on vain niin huippuja *joo*
UnityF

Posts: 15,721

#763 • • UnityF joo just se
Niin ja Seppo Jokisen kirjat on tullu hankittuu melkein kaikki kotii. *joo*
phear

Posts: 804

#764 • • phear <X>

Chatte, 20.1.2007 10:49:
Tulipas mieleeni, että tähän topikkiin voisi mainita kirjaharrastajille mahdollisesti mielenkiintoisesta sivustosta www.librarything.com. Siis jos kirjat kiinnostavat siinä määrin, että niitä on tullut hankittua kotiinkin, niin tuonne vaan pitämään katalogia omista kirjoista! Olen kirjannut käyttökokemuksiani kyseisestä palvelusta parin blogin verran (tammikuun 2007 eka ja toka blogi). Tykkään. *hymy*



Perhana. Mä olin jo pitkään miettinyt tuollaisen palvelun perustamista, mutten saanut aikaiseksi. Ihan hyvältä vaikuttaa, pitänee ottaa käyttöön.
jansqu

Posts: 143

#765 • • jansqu

Chatte, 20.1.2007 10:41:
Jos Gerritsenit uppoaa, niin kokeile myös Robin Cookia.



Kiitti vinkistä! Pitää laittaa nimi muistiin, et tietää mitä etsiä seuraavalla kerralla ku innostuu. *jiihaa*

--
Missä äidit oppivat kaikki ne asiat joista he varoittavat tyttäriään?

Jutu

Posts: 3,054

#766 • • Edited Jutu Blondi
Luin viimeksi sellasen kirjan kuin "Neljäs siirto" (Ian Caldwell ja Dustin Thomason). Voin kyllä suositella kaikille. Kirja kertoo parista opiskelijapojasta jotka yrittää ratkaista Hypnerotomachia Poliphilin arvoitusta ja jonka takia sitten siinä tehdään pari murhaakin. Piti kyllä mielenkiinnon yllä ihan loppuun asti *joo*

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Occu

Posts: 2,528

#767 • • Occu
tuli juuri aloitettua dan brownin meteoriitti.
toivottavasti on yhtä hyvä kuin edelliset eepokset.

--
..::MOI::..

Heli

Posts: 1,489

#768 • • Heli vai kuka se oli
Linnunrata - trilogia *nauru*

--
ei se väärin ole.

-P

Posts: 4,972

#769 • • -P
Tuli juuri ostettua Noam Chomskyn Hegemony or Survival: America's Quest for Global Dominance eli ihan hyvat lukemiset edessa.

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

Wanna B

Posts: 259

#770 • • Wanna B Rattopoika
Nop.

--
Kukkuu, mitä apinalauma?!

tomii

Posts: 3,594

#771 • • tomii kallion herttua
Just tuli Suomalaiselta meilillä ilmoitus, että Less Than Zero olisi haettavissa Aleksin Suomalaisesta. :)

--
reivaan kunnes kuolen

asdf

Posts: 3,155

#772 • • asdf
Suomalaisen kirja-alesta löytyi viime viikolla ihan mukavia teoksia, jotka olis nyt tarkotus kahlata läpi. Mukaan tarttui Sergei Lukyanenko: Night Watch (josta leffakin ilmestynyt), Paulo Coelho: Alkemisti, Ray Loriga: Tokio ei välitä meistä enää, James Ellroy: Musta Dahlia ja Lauren Weisberger: Paholainen pukeutuu Pradaan. Aloitin tosta Night Watchista kun leffakin oli niin hyvä eikä kirjakaan oo vielä tuottanut pettymystä. :)
Flügel

Posts: 212

#773 • • Flügel Leicht begeistert
Kolahtaa ja kovaa -oliskin vain nykyään aikaa lukea jotain muutakin kuin tenttikirjoja. Ehkä pitäisi tätä nettiä käyttää vaikka sitten hieman vähemmän...*ding*

--
Der einzige Unterschied zwischen mir und einem Verrückten ist der, dass ich nicht verrückt bin. - Salvador Dali

Avatar
#774 • • Annakins Guest
Sain eilen Hannu Juusolan kirjoittaman Israelin historia -kirjan, pääsee heti lukuvuoroon.
DaVinci Oliivi

Posts: 51

#775 • • DaVinci Oliivi Anarkiaa ja pään takomista jo vuodesta 1980!
Uusia kirjoja omasta hyllystäni:

* Huhu -kuulopuheen kulttuurihistoria
* Homo Generous -seksiä, taidetta ja bisnestä.
* ja kaksi käsikirjaa ihmisen intiimiin kanssakäymiseen liittyen.

--
Hei, talipäät! Suomileijona on kotoisin Ruotsista, tatuoikaa se otsaanne ja kuulukaa vähemmistöön!

pirpeli

Posts: 5,533

#776 • • Edited pirpeli
Luin Maria Peuran On rakkautes ääretön- kirjan viime yönä. Kammottavan yököttävän hyvin kirjoitettu kuvaus insestistä. Pomon suosittelema tämän luin ja ..niinno. Onneksi se tyttö näki myös valoa tulevaisuudessa.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

KooKie

Posts: 4,338

#777 • • KooKie aka. Petress Pan

Zenni, 24.1.2007 22:53:
Paulo Coelho: Alkemisti



Noista muista mä en tiedä, koska harrastan tarkoituksellista fiktiivistä kirjallisuutta aika vähän, mutta mä pelkään, että sä et tule tykkäämään tästä edellämainitusta.

Siitä on pari kesää, kun itse tuon lukaisin pikaisesti läpi, joten saattaa olla, että muisti tekee tepposet. Mun mielestä tää on huono plagiointi ja jonkunlainen Tuhannen ja yhden yön satujen (loistava kirja muuten<3) ja ihan konkreettisten "löydä uusi upea sinä" -oppaiden välimuoto. Ihmiset on hehkutelleet, kuinka mahtava ja elämää muuttava lukukokemus tämä kirja on, mutta mun ei niinkään nöyrä mielipide on, että samalla tavoin mäkin voisin kirjoittaa kaunissanaista sontaa, mitä kukaan ei ymmärrä ja värittää tapahtumista vähän abstrakteja niin, että henkilöhahmot vaikuttavat olevan doupeissa. Kirjallisesti lahjakas perinteisellä tavalla tämä teos ei mielestäni ollut lainkaan, eikä se tarjonnut mulle myöskään mitään uutta ja ihanaa. Orkut jäivät saamatta. Nih.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

homppa

Posts: 731

#778 • • homppa

KooKie, 1.2.2007 21:19:
---
Zenni, 24.1.2007 22:53:
Paulo Coelho: Alkemisti

---
eikä se tarjonnut mulle myöskään mitään uutta ja ihanaa. Orkut jäivät saamatta. Nih.




orkut on kyl kiva saada vaikka joskus pelkkä vaatteiden päältä hierominen on ihan kivaa

joo, mitähän muuta lisättävää mulla ois tähän. En tiiä, oon tällä hetkellä aika jumissa noissa beat-äijissä yms, kun on oma kurssi aiheesta meneillään ja lisäksi pitäs viimeistellä 15 sivun essee beat-kirjallisuuden runousopista.

Kohta kolahtaa oma kirja valmiiksi, mitä sitten teen vapaa-ajallani ja elämälläni, en tiedä...saa nähdä

:)
KooKie

Posts: 4,338

#779 • • KooKie aka. Petress Pan

homppa, 1.2.2007 21:25:
---
KooKie, 1.2.2007 21:19:
Orkut jäivät saamatta.
---

joskus pelkkä vaatteiden päältä hierominen on ihan kivaa



Ei, vaatteiden päältä hierominen on turhauttavaa jos se ei eventually johda mihinkään. :D

Jotta ei ihan OT:ksi menisi, niin kerrottakoon, että viimeinen lukemani kirja, jota ei koulukirjaksi voi lukea tahi muuten tue opintojani suoraan, on Bill Brysonin Lyhyt historia lähes kaikesta. Pyysin sitä joululahjaksi, koska kuvittelin sen olevan nimenomaan historian historiaa, kuten "maailman historian pikkujättiläiset" jne. Petyin ensin tajutessani kirjan käsittelevän pikemminkin luonnontieteitä, kuten geologiaa, kemiaa ja fysiikkaa...

Koska olen aina ollut kiinnostunut kaikenlaisista tieteistä (poisluettakoon liian tekniseen matematiikkaan pohjautuvat, koska numerot eivät ole intohimoni) tartuin kirjaan ja nopeasti löysin sen punaisen langan. Kirja on täynnä vaikeaa asiaa helposti selitettynä ja sitä lukiessani aloin harmittelemaan, etten ollut lukiossa ottanut kemian ja fysiikan kursseja pakollisia enempää - se antoi aineista aivan erilaisen ja intohimoisemman kuvan, kuin harmaahkot kävyt luokan edessä monotonisesti käskemässä meitä laskemaan kirjasta yhtälöitä.

Lukukokemuksena kirja on mukava, koska aiheestaan huolimatta se on soljuvasti ja väliin jopa romaanimaisesti kirjoitettu ja kuivakaimmillakin hetkillään se onnistuu säilyttämään mielenkiinnon - toki olettaen, että ihminen on kiinnostunut ympäröivästä maailmankaikkeudesta. Konkreettisten faktojen (tai pikemminkin sen omin sanoin: hyvin perusteltujen oletusten) lisäksi se tarjoaa myös virikkeitä filosofiseen pohdiskeluun, mikä on mielestäni kirjan kokonaisaiheen kannalta ratkaisevaa siinä, että sitä voi kutsua onnistuneeksi teokseksi. Juuri kirjan tiedealueet ylittävä monipuolisuus tekee siitä mielestäni nopeasti muisteltuna parhaimman kirjan, minkä olen lukenut.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

akiapina

Posts: 2,729

#780 • • akiapina apinaki

KooKie, 1.2.2007 21:19:
---
Zenni, 24.1.2007 22:53:
Paulo Coelho: Alkemisti

---


Noista muista mä en tiedä, koska harrastan tarkoituksellista fiktiivistä kirjallisuutta aika vähän, mutta mä pelkään, että sä et tule tykkäämään tästä edellämainitusta.

Siitä on pari kesää, kun itse tuon lukaisin pikaisesti läpi, joten saattaa olla, että muisti tekee tepposet. Mun mielestä tää on huono plagiointi ja jonkunlainen Tuhannen ja yhden yön satujen (loistava kirja muuten<3) ja ihan konkreettisten "löydä uusi upea sinä" -oppaiden välimuoto. Ihmiset on hehkutelleet, kuinka mahtava ja elämää muuttava lukukokemus tämä kirja on, mutta mun ei niinkään nöyrä mielipide on, että samalla tavoin mäkin voisin kirjoittaa kaunissanaista sontaa, mitä kukaan ei ymmärrä ja värittää tapahtumista vähän abstrakteja niin, että henkilöhahmot vaikuttavat olevan doupeissa. Kirjallisesti lahjakas perinteisellä tavalla tämä teos ei mielestäni ollut lainkaan, eikä se tarjonnut mulle myöskään mitään uutta ja ihanaa. Orkut jäivät saamatta. Nih.



Zahir on kyl parempi. Sen luettua odotukset Alkemistia kohtaan olivat kovat kun sen piti mukamas olla Coelhon paras teos.. :z