Kolahtaako kirjat?

1,348 posts, 68 pages, 555,039 views

soulsaw

Posts: 444

#361 • • soulsaw 1.0
Tolkien on *sydän* Hobitti ja TSH

Sen lisäksi Waltarin Sinuhe toimii muhun, on monia muitakinei vain juuri tule mieleen. Venäläistä kirjallisuutte venäjäksi pääasiassa luen *hymy* *vink*

--
_____

Sami de Sousa

Posts: 1,221

#362 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Jaska:
Mostarintien liftarit



Tää on kyllä yksi parhaista ellei jopa paras lukemani kirja. Lukuelämystä nostatti vielä Vekaranjärvellä armeijan "harmaissa" palveleminen.
*tappi*

Posts: 203

#363 • • *tappi* Pieni ja Punainen.
*joo* ehdottomasti.
Tiettyjä kirjoja en voi sanoa mutta anne rice on hyvä kirjailija..
ja stephen king..
yksittäisiä kirjoja on mielettömästi!!

--
~Turha silloin on enää rutistaa, kun paskat on jo housuissa~
~Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan~

Avatar
#364 • • Jaska Guest

De Souza:
Tää on kyllä yksi parhaista ellei jopa paras lukemani kirja. Lukuelämystä nostatti vielä Vekaranjärvellä armeijan "harmaissa" palveleminen.



Nykyään se äijä on jonku Kiinan kunnia tohtori! Rakenti pikku kaupungin/kylän jonnekki viidakkoon, joillekkin ihmisille!
Garo

Posts: 446

#365 • • Garo #jake
Sain juuri luettua Ilkka Remeksen Hiroshiman Portin loppuun. Aloitin eilen ja käytännössä luin kaikki puolisentuhatta sivua kahdessa isossa pötkössä *hikoil* Juonirakenne on kyllä lievästisanottuna "tiukkaa ja vangitsevaa" tavaraa :)

- Garo
marpa

Posts: 100

#366 • • marpa
Tunnustaudun lukutoukaksi.
Tenttikirjojen tavaamisen vastapainoksi on pakko lukea myös ylevämpiä hengentuotteita.

Waltarin Sinuhe, egyptiläinen teki aikoinaan lähtemättömän vaikutuksen. Ja historianopiskelijan ominaisuudessa olen yleensäkin kiinnostunut kaikista menneisyyteen sijoitetuista opuksista.*hihu*
Avatar
#367 • • LizBleak Guest

mykene:
Waltarin Sinuhe, egyptiläinen teki aikoinaan lähtemättömän vaikutuksen. Ja historianopiskelijan ominaisuudessa olen yleensäkin kiinnostunut kaikista menneisyyteen sijoitetuista opuksista.*hihu*



Sinuhea aloin lukeen pari vuotta sitten ja jämähdin reilun sadan sivun jälkeen, kun tuli tylsempi kohta. Nyt aloitin taas uudestaan ja toivottavasti pääsen loppuun. Taas Minean kuoleman jälkeen alkoi mennä jankkaamiseksi...plaa. Jotkut kirjat ei vaan pidä lukuintoa yllä ja oon aikaa sitten päättänyt, etten ala periaatteesta kahlaamaan läpi kirjaa jos ei nappaa. Maailma on kuitenkin täynnä lukemisen arvoisia teoksia ja vain onneksi muutamalle käy kuten edellä mainitulle.

E. Feistin fantasiasarjat on aivan loistavia, suosittelen kaikille! Parhaita ei vaan tietääkseni ole suomennettu, mutta parempia ne onkin alkuperäisinä mm. Riftwar Saga, Empire Trilogy ja Serpent War. Katso http://www.crydee.com

Muita omia suosikkeja on Kaari Utrion kirjoista Harry Pottereihin..
Viimeksi taisin lukea Casanovan vaellusvuodet ja Molly Flandersin, jotka kertoo hienosti omasta aikakaudestaan. Samoin kuin Jane Austenin Ylpeys ja Ennakkoluulo jne...
Kukkis

Posts: 300

#368 • • Kukkis K Y L Ä H U L L U
Tän hetken ygöset on Candace Bushnell: 4 Blondia ja uusin Reittä pitkin! *plur**sydän*

--
Never say never..?

Pauliina

Posts: 40

#369 • • Pauliina
Remesiltä viimeks luin, aika hyvää tuotantoo.
äm

Posts: 2,376

#370 • • äm
Voi kristus ja pari muuta pyhää kaveria.

Viimeistelin hetki sitten Juha Vuorisen Raskausarpia ja elämänlaatuni lähtee tästä varmasti nousuun.

1/4 kirjasta luin alkuhuumassa. Sitten iski totuus. Kirja on kauheinta paskaa, mitä olen ikinä -painotan sanaa ikinä- lukenut. Olin kuitenkin jo niin pitkällä ja olin utelias kirjan paskan jatkuvuudesta, joten päätin lukea loppuun vaikka itkien.

Tiesin saman kirjailijan Viimeinen Suuri Seikkailu -kirjan luettuani Vuorisen kirjoitustyylin ja tavallaan pidin siitä, mutta voivoivoi...
Täysin uskomatonta alapäähuumoria, joka on jo niin yltiöpäisen typerää, että oikeasti vaan oksettaa. Joka ikiseen helppoon kohtaan on tartuttu. Huonon kohdan lukiessa tietää jo, mikä on seuraava kommentti. Välillä erehdyin luulemaan, että paskuus on ohi ja kirjaa on kiva lukea. Sitten taas.

Kohtaukset on lapsellisia ja... mulla loppuu ihan sanat sen paskuuden kuvaamiseen..

Kamoonhei. Paskuusasteikon parhaasta (?) päästä mm. seuraavat kohtaukset (omin sanoin):

-'Luulin, että rautatabletteja ostetaan rautakaupasta'. Ehe ehe jo tässä vaiheessa. Sitten nainen yrittää mennä suihkuun syötyään niitä. "Et mene! Sähän ruostut! Etkös sä heittänyt aamulla niitä rautakuulia naamaan?" ARMOA *eiei*

-Mies vastaa puhelimen sijasta silityslautaan ja palovammavoiteen sijaan sivelee poskeensa itseruskettavaa voidetta. ITKETTÄÄ *eiei*

-Limpsaa ja pimpsaa kuullostaa hauskasti melkein samalta. NIINPÄ *eiei*

-Viimeisillään raskaana olevan naisen napa pullahtaa ulos. Mies soittaa pelästyneenä ambulanssin. HALUAN PURRA ITSELTÄNI KÄDEN IRTI *eiei*

-Keisarinleikkaus. "Siis viedäänkö äiti Japanin suurlähetystöön vai tuleeko sieltä keisari tänne?" SOMEBODY KILL ME *eiei*

Kaiken tämän paskan lisäksi ne seksi-, oksennus-, paskantaminen- ja 'muut toiminnot' -osuudet. Ei ei ja ei.

En suosittele tätä kirjaa edes niille, josta tykkään tosi tosi vähän. Jos ollenkaan.

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

Avatar
#371 • • LizBleak Guest

Avernian:
---
LizBleak:
E. Feistin fantasiasarjat on aivan loistavia,
---


Raymond E. Feist, siis. Löytyypähän helpommin kirjastosta ;)




Niin, etunimikin on ihan kätevä tietää... Käärmesodan taru 1-4 pitäis ainakin löytyä suomeksi, tosin se on vasta kolmas sarja Midkemian "historiassa" ja spoilaa edellisiä... :/
Nalatsu

Posts: 155

#372 • • Nalatsu naarasleijona
Tunnustaudun ajoittaiseksi lukutoukaksi.

Fantasia kolahtaa täysillä, Dragonlancet oli ykkösii, samoin Eddingsit.. Tällä hetkellä on lukemisen alla Ilkka Auerin Sysilouhien sukua - Lumen ja jään maa. Auer sattuu vielä olemaan samas duunis mun kanssa.. *hymy*

--
@-}
-----
Naarasleijona
-----
{-@

Maihku

Posts: 1,186

#373 • • Maihku neiti hankala
mä en yleensä lue hirveesti,mut nyt mun äiti oli ostanut mulle juoppohullun päiväkirja 2 (*ding*) nii kai sitä pitää alkaa lukemaan*lmao*
mekaanikko

Posts: 1,176

#374 • • mekaanikko don selecta
Tällä hetkellä työn alla:

Philip B. Meggs: A History of Graphic Design
Jarno Lukkarinen: Typografian käsikirja
Laurence Gardner: Bloodline of the Holy Grail
ja fiktiopuolelta W.G. Sebald: Austerlitz

Käsittelyä odottamassa:

Markus Hattstein & Peter Delius (eds.): Islam - Art and Architecture
Kuka murhasi Kyttyräselän? - Tarinoita Tuhannesta ja yhdestä yöstä

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

~~MillaMágico~~

Posts: 152

#375 • • ~~MillaMágico~~
Mii laik it Miilaik it!!!!
Madeleine Hesserus: Paljain Jaloin
Kertoo naisesta joka tulee allergiseksi kaupunkilaiselämän tyhjyydelle ja saman kaavan mukaan kulkeville ihmisille.
sapeli

Posts: 11,768

#376 • • sapeli jokukukamikä?

LizBleak:
Jotkut kirjat ei vaan pidä lukuintoa yllä ja oon aikaa sitten päättänyt, etten ala periaatteesta kahlaamaan läpi kirjaa jos ei nappaa. Maailma on kuitenkin täynnä lukemisen arvoisia teoksia ja vain onneksi muutamalle käy kuten edellä mainitulle.



Mulla kävi näin piiiitkän aikaa Sormusten Herran kanssa. Sitten kun lopulta sain koko sarjan (+ Hobitti) lahjaksi Englanniksi niin ne sai luettua läpi - kieli osasi kiinnostaa juuri sen verran enemmän että Tolkienin hidastempoista ja maalailevaa tyyliä jaksoi ne kolme kirjaa. *hihu*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

BEAT!!

Posts: 55

#377 • • BEAT!! Support your local pub
Kiinnostaa lukeminen, itseasiassa heräsin siihen vasta 20 vuotiaana. Nyt olen lukenut vuoden aikana jopa jonkun 6 kirjaa, kun 20:ssa vuodessa luin vain yhden. Tälläkin hetkellä kirja kesken.

--
Hirosima 45
Tshernobyl 86
Windows 95

Avatar
#378 • • emantae Guest
Joo, lukeminen on kivaa. *hihu*
Tess Gerritsen on hyvä! Ja nyt on menossa Ilkka Remeksen Musta Kobra. :]
terraluna

Posts: 1,270

#379 • • terraluna Agentti
Nyt on pakko lisätä tänne yks aivan upea kirja: Johanna Sinisalon Ennen päivänlaskua ei voi! Uskomattoman kauniisti kirjoitettua scifi-vaikutteista (post?)modernia suomalaismytologioilla höystettynä. Siinä yksi niistä harvoista kirjoista, joita en ole malttanut laskea käsistäni vaan lukenut yhtä soittoa yön läpi. :)

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!

Yoni

Posts: 440

#380 • • Edited Yoni Tyhmä Vartija!
Yleensä en paljoa lue, paitsi viime aikoina tullu luettua aika paljon! (Toihan kuulosti hauskalta!)

Nyt kesken: Petri & Kyösti Pietiläinen - Legioonalainen Peters!