Kolahtaako kirjat?

1,348 posts, 68 pages, 555,122 views

flygfisk

Posts: 327

#341 • • Edited flygfisk
Sain vihdoin niskasta itseäni kiinni ja aloitin lukemaan Adolf Hitlerin Mein Kampfia.
Silphid

Posts: 219

#342 • • Silphid

alya:
Da Vincin koodi meni parissa illassa. Erittäin kevyttä luettavaa, dekkarina tietty lattea ja suorastaan lapsellinen. Tietosisältö kuitenkin yleissivistävä ja itse Graalin tarina oli mulle ainakin avartava. Mielenkiintoista, kun omista maalauksistakin löytää yllättäin graal-symboliikkaa..



Itsekin luin tuon kirjan tässä eräänä päivänä. Oli kyllä erittäin mielenkiintoinen ja pidin kovasti. *hihu*
Kai se on pakko taas pikästä aikaa alkaa lukea enemmän kirjoja.

--
:)

sensus

Posts: 124

#343 • • sensus Trance can set you free...
Kyllä. Luen paljon tekniikkaa ja muuta liikealaan- ja informaatio technologiaan liittyvää kirjallisuutta opiskeluni puolesta, mutta lueskelen myös muuta, kuten tuon the Da Vinci code -kirjan ja muita fiktio- ja fantasia kirjoja.

--
[li] S e n s u s [/li]
Latest TrAnCe for the win:
*nuotti* Edin Bosnjak - Alluring wishes
*nuotti* Selu Vibra - Stargazing

Thought:
why am I so kick ass?

Verano

Posts: 4,649

#344 • • Verano Merituuli
huoks. lukisin kyllä. ei muka ole aikaa. toki tulee luettua silloin tällöin, ja sitten yleensä kun kirjan käteensä saa niin se onkin hujauksessa luettu.

ala- ja vielä yläasteellakin tuli haettua kirjastosta vino pino kirjoja kerran viikossa tai vähintään kahdessa. mutsi sanoo hankkineensa mulle kirjastokortin ku olin kaks. (lukioaikana ja) yliopistolla opiskellessa pitää tietty lukea tentti- yms kirjoja. ja sosiaalista elämääkin on ihan kiva viettää. mutta silti. kyllähän sitä ehtisi lukea enemmän jos vain päättäisi. hyllyssä on kirjoja joita on tullut hamstrattua kirppareilta yms. jos jonku kaks euroo kirja -laarin viereen pääsen, níin mua ei ihan heti saa pois siitä.

seuraavaks ajattelin lukea kay redfield jamisonin levottoman mielen.

kun luin ensimmäistä kertaa stephen mithenin kirjaa mind as as cathedral, niin sain valaistuksen et mitä teen "isona". paskat mä sitä tuun käytännössä koskaan tekemään *uuh*
2000

Posts: 420

#345 • • 2000 Opetuslapsi
Juuri sain päätökseen "Minä, Lucifer" nimisen opuksen ja voin suositella sitäkin!
Kyllä, kirjoja tulee luettua aika paljon yön pimeinä, unettomina hetkinä, tosin nyt viime aikoina ei ole oikein ollut aikaa, joskaan haluakaan lukea öisin kirjoja, on keskitytty muihin asioihin *plur*

--
2 nasty 4 U

aivastus

Posts: 499

#346 • • aivastus Ärsyttävä
Tuleehan noita kirjoja luettua aina välillä. Tällä hetkellä taas menossa Linnunradan käsikirja lifareille "trilogia", ties monettako kertaa jo.

--
I don't believe in rules that tell me how I should live.

kilobitti

Posts: 2,419

#347 • • kilobitti 1-2-3 techno
luin ensimmäistä kertaa elämässäni matikka-aiheisen kirjan vapaaehtoisesti;

Fermatin arvoitus, Simon Singh.

Todella hyvä kirja*piis*

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

emily_

Posts: 159

#348 • • emily_
Kyllä kolahtaa kirjat, aikaakin riittää lukemiseen, se on vaan tällä hetkellä ainakin niin, että jos jonkun kirjan ottaa käteen, niin tulee huono omatunto siitä, ettei se ole KKK-pääsykoekirja, joten en nyt ole vähään aikaan koskenu kirjoihin.. *iloinen* Tosin tällä kertaa niihin kyllä tartutaan heti kun joululomatyöt loppuvat parin viikon päästä..

Viimeksi luettu kirja on Da Vinci -koodi alkuperäiskielellä, ihanaa kun dekkari oikeasti pakottaa pysähtymään ajattelemaan, toisin kuin aiemmin olen vain jatkanut lukemista eteenpäin ajattelematta mitään -rentouttavaa sekin.. Ja koska mun englanninkielen taitoni ei ole niin järisyttävän hyvä, että ymmärtäisin täydellisesti jotain tietyn alan termejä, vaikka kyseinen ala onkin se mitä opiskelen (kuulostaa hyvin sekavalta, mutta luulisin että netkun ovat lukeneet ymmärtävät mistä on kysymys *hihu*), niin se johti siihen, että mietin yhden asian ihan itse ja koin hirveän ahaa -elämyksen tajutessani mistä yhdessä kohdassa on kyse (salaperäistä, en aio paljastaa kirjaa lukemattomille niin mitään) *nauru* Seuraavana vuorossa Umberto Econ Focaultin heiluri (en lupaa että kirjoitusasu oli täysin oikein....)

Kirjakauppaan mua on ihan turha viedä, se saa mut vaan jämähtämään jonnekin pokkariosastolle viideks vuodeks ja tulee kalliiks *iloinen*
Daverian

Posts: 491

#349 • • Daverian
Kyllä kunhan aihe on kiinostava. Mieluiten luen fantasiaa.

--
*Team Espoon Roboottiarmeija*

typo

Posts: 685

#350 • • typo Testaaja
Heh, kyllä todellakin tulee luettua. Vasta jokin aika sitten sain Robin Hobbin loistavan fantasiatrilogian The Farseer Saga luettua loppuun ja aloitin saman kirjailijan seuraavan trilogian, The Liveship Traders Sagan lukemisen ja olen siinä jo kohta puolivälissä. Seuraavana on vuorossa, edelleen saman kirjailijan, kolmas trilogia: The Tawny Man Saga ja sen jälkeen - yllätys yllätys - Robin Hobbin ei-käsittääkseni-vielä-kokonaan-edes-julkaistu trilogia The Speck's Magic Saga.

Käytännössä luen kirjaa aina töihinmennessä ja töistätullessa, kun metrossa + bussissa on yhteensä noin 45min aikaa. Menee työmatkat ihan hujauksessa ja saa sopivasti ajatukset irti työasioista.

.pi.

--
.psychedelicious.

Verano

Posts: 4,649

#351 • • Verano Merituuli

typo:
Käytännössä luen kirjaa aina töihinmennessä ja töistätullessa, kun metrossa + bussissa on yhteensä noin 45min aikaa. Menee työmatkat ihan hujauksessa ja saa sopivasti ajatukset irti työasioista.



mä en oo oikeen koskaan pystyny keskittymään kirjan lukuun bussissa tms. toki noin pitkällä ja pidemmälläkin matkalla tulee luettua, mutta harvemminpa matkustelen millään liikennevälineellä noin pitkään. tuntuis tyhmältä lukea kymmenen minsan pätkissä.

eilen yhellä jannulla oli salilla kirja mukana. okei jos nyt polkee puol tuntia niin siinä voisi ehkä lukea muutakin kuin lehteä, mut tää tyyppi luki sitä kirjaa sarjojenkin välillä sen jonku minsan verran :O

äh, unohdin ottaa mutsilta&faijalta mukaan decameronen :(
Bellezaaa

Posts: 573

#352 • • Bellezaaa Afrodite*
Kyl kolahtais jos ois enemmän aikaa. Nykysin lukeminen keskittyy suurimmaks osaks tentteihin lukemiseen ja sillä pienellä ajalla joka jää tulee luettuu lehtii. Harmi...
Avatar
#353 • • Viola00 Guest
Kolahtaahan ne. Mulla menee vapaa/lomapäivästä varmaan 6h lukemiseen. Ja yöllä jos en saa unta niin saatan jonkun lyhyen, 200s kirjan lukasta *joo*
typo

Posts: 685

#355 • • typo Testaaja

Verano:
---
eilen yhellä jannulla oli salilla kirja mukana. okei jos nyt polkee puol tuntia niin siinä voisi ehkä lukea muutakin kuin lehteä, mut tää tyyppi luki sitä kirjaa sarjojenkin välillä sen jonku minsan verran :O



Hehe, mä oon just tollanen; luen kirjaani aina steissillä rullaportaissakin, vaikkei semmoinen lyhyt pätkä kestä kuin 20 sekuntia. *hih*

.pi.

--
.psychedelicious.

Verano

Posts: 4,649

#356 • • Verano Merituuli

typo:
---
Verano:
---
eilen yhellä jannulla oli salilla kirja mukana. okei jos nyt polkee puol tuntia niin siinä voisi ehkä lukea muutakin kuin lehteä, mut tää tyyppi luki sitä kirjaa sarjojenkin välillä sen jonku minsan verran :O

---


Hehe, mä oon just tollanen; luen kirjaani aina steissillä rullaportaissakin, vaikkei semmoinen lyhyt pätkä kestä kuin 20 sekuntia. *hih*

.pi.



sulla taitaa olla sit loistava kyky sulkea muu maailma ulkopuolelle. tai no taitaa mullaki olla, lentäsin varmaan nenälleni niis rullaportais ku oikein uppoutuisin *hih*
Avatar
#357 • • Edited Jaska Guest
Muutaman hyvän lukenut:
Mostarintien liftarit
Hirvenmetsästäjä
kouma

Posts: 54

#358 • • kouma ystävä
eilen viimeinen sivu, ja allaoleva opus vilahti luettujen kirjojen taivaaseen


mark haddon - the curious incident of the dog in the night-time



hassutti tuo kirja.

--
sound in - pleasure out

Zet4

Posts: 1,135

#359 • • Zet4 n00b
Joulun lomalukemiston kärkeä:

Esko Valtaoja : Kotona maailmankaikkeudessa
Esko Valtaoja, Juha Pihkala : Nurkkaan ajettu Jumala
Pentti Linkola : Voisiko elämä voittaa?

--
Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit

-Cicero

Avatar
#360 • • ALIEN Guest

Zeta:

Esko Valtaoja, Juha Pihkala : Nurkkaan ajettu Jumala



*joo*