Kolahtaako kirjat?

1,348 posts, 68 pages, 555,905 views

Kaaottisen mukava

Posts: 94

#381 • • Kaaottisen mukava aka kamu
Yksi mainitsemisen arvoinen kirja on Ray Lorigan Tokio ei välitä meistä enää. Kyseinen kirja tuli ahmittua parissa viikossa, mikä on aika harvinaisen uskomatonta tahtia mulle!
Mulla lukuinto riippuu vaan aika paljon siitä minkälaisia kirjoja sattuu käsiin tipahtamaan. Huono, tylsä tai yli mun ymmärryksen oleva kirja saa mut helposti lopettamaan lukemisen pitkäksikin aikaa.

--
Yön saalistajalla on aina hauskempaa!

Neko

Posts: 943

#382 • • Neko No äläpä kerro enempää

Panfobia:
Haluaisin tietää kiinnostaako ketään enää nykymaailman kiireessä lukeminen? Ja jos vastaus oli kyllä, millaisia kirjoja luette?


Nykyään tulee tosiaan luettua paljon vähemmän kuin joskus ennen. Pitkästä aikaa innostuin, kun tästä Da Vinci koodista puhutaan niin paljon, ja ostin kirjan, ja toistaiseksi vaikuttanut ihan ok kirjalta.

Muita suosikkeja löytyy yllättäen fantasia/nuortenkirjoista, Neil Gaimanin kirjat "Tähtisumua" ja "Coraline varjojen talossa" ovat molemmat mieleeni. *hymy*
skasi

Posts: 161

#383 • • skasi
Ei ole kyllä joutanut lukemaan pitkään aikaan, ei tahdo aika riitää.. :( Jouluna kylläkin luin Eddingsin 'Reginan Laulu" joka ei mielestäni ollut kovinkaan hyvä (pysyköön suutari lestissään ja Eddingsit fantasiassa) ja Da Vinci Koodin (varsin hyvä), mutta muuten on niin paljon hommaa. Ikävä kyllä.

Fantasiaa ja scifiä on tullut luettua tosi paljon, sitten perus jännäreitä/toimintaa/poliisijuttuja. Mieleen on eniten jääneet R.A. Salvatoren fantasia-kirjat, Dan Simmonsin Hyperion-sarja ja Vernon Vingen kirja Taivaan Syvyydet (joissa todella mielenkiintoinen scifi-maailma)..

Kannattaa lukea. Kirjojen maailmaan pääsee paljon paremmin sisälle kuin esim. televisioon. Saa ja joutuu itse kuvittelemaan..=)

--
I love music, any kind of music. I love music, just as long as its groovin!

Oneiros

Posts: 644

#384 • • Oneiros x)

Neko:
Muita suosikkeja löytyy yllättäen fantasia/nuortenkirjoista, Neil Gaimanin kirjat "Tähtisumua" ja "Coraline varjojen talossa" ovat molemmat mieleeni. *hymy*



Nyt täytyy vähän hehkuttaa Gaimania kun kerran joku sen mainitsi. *hihu* Stardustin ja Coralinen lisäksi loistavia kirjoja ovat myös Neverwhere, American Gods sekä Terry Pratchettin kanssa yhteistuotantona kirjoitettu Good Omens. Gaimanista pitäville suosittelen lisäksi tutustumaan lastenkirjoihin The Wolves In The Walls ja The Day I Swapped My Dad for Two Goldfish sekä koko Gaimanin sarjakuvatuotantoon (Marvel 1602, Sandman-sarja, Death-sarja jne..)

--
Space, while it seems to go on and on forever,
actually has a gorilla throwing barrels at you at the end.

Lucky-13th

Posts: 383

#385 • • Lucky-13th
Ensimmäinen kirja mikä tuli luettuu kannesta kanteen on "Juoppohullun päiväkirja"
Todella härskiä läppää*nauru*

--
I´ve made up my mind, don´t confuse me with the facts!

henkkat

Posts: 528

#386 • • henkkat
Ken Follet oh aika kova*hymy*
Neko

Posts: 943

#387 • • Neko No äläpä kerro enempää

Omnivore:
---
Neko:
Muita suosikkeja löytyy yllättäen fantasia/nuortenkirjoista, Neil Gaimanin kirjat "Tähtisumua" ja "Coraline varjojen talossa" ovat molemmat mieleeni. *hymy*

---
Gaimanista pitäville suosittelen lisäksi tutustumaan lastenkirjoihin The Wolves In The Walls ja The Day I Swapped My Dad for Two Goldfish


Just tilasin molemmat tänään *nauru*
-P

Posts: 4,972

#388 • • -P
Tällä hetkellä työn alla Wittgensteinin "Zettel" ja "Sininen ja Ruskea kirja" sekä Georg Henrik von Wrightin "logiikka, filosofia ja kieli"

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

Jutu

Posts: 3,054

#389 • • Jutu Blondi
Luen aika paljon kaikenlaista kirjallisuutta, mutta eniten taitaa se fantasia upota. Harmittaa kun Nastolan kirjastossa ei koskaan onnistu lainaamaan niitä uusimpia kirjoja ja sitten venaillaan puoli vuotta että jotkut on saaneet luettua sen. Jos kirja on hyvä, niin yleensä olen lukenut sen jo parissa päivässä. Toki kirjan koko vaikuttaa, mutta esimerkiksi sellanen tuhat sivunen on aika nopeasti luettu. Kirjat on pop *iloinen*

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

kap-pu

Posts: 1,167

#390 • • kap-pu the amazing suction cup boy
just nyt menos Neil Gaimanin American Gods ja oon myös hieman aloitellut Alastair Reynoldsin tollast massiivisen oloista scifi-epookkia Century Rain.

viime aikojen suosikkeja olleet Gaimanin Coraline, Iain M. Banksin Kulttuuri-kirjat ja Espanjasta ostamani Tad Williamsin War of the Flowers. joka kyl muistutti aika paljon Gaimanin Neverwhereä perusasetelmaltaan.

--
Some of us have a greater destiny. Some of us were born with a suction cup on our head.

Zyklonius

Posts: 1,629

#391 • • Zyklonius Velvet Kevorkian

salaisinko?:
Tällä hetkellä työn alla Wittgensteinin "Zettel" ja "Sininen ja Ruskea kirja" sekä Georg Henrik von Wrightin "logiikka, filosofia ja kieli"



WTF?!? Mieshän alkaa muistuttamaan Kuilua. *iihhih* *aplodit*

--
A short fuse to scatter steady hands if I forget to remember that better lives have been lived in the margins, locked in the prisons and lost on the gallows than have ever been enshrined in palaces.

solena

Posts: 60

#392 • • solena -tigresse-
Da vince code oli kyllä kiva lukee. Taas yks sella nen kirja josta ei saa silmiä irti kun alkuun pääsee*nauru*
jivamukti

Posts: 213

#393 • • Edited jivamukti
Ennen luin kevyempää kaunokirjallisuutta, mutta sitten siirryin lukemaan vain ei-kaunokirjallisia, lähinnä tieteellisiä tuotoksia. Minusta kirja on kiinnostava, jos se on älyllisesti stimuloiva. Tiedemaailman tarjonnasta luen opuksia melkeinpä kaikilta aloilta - sosiologiasta ja biologiasta taloustieteeseen ja historiaan. Ei-tieteellisistä teoksista voisin mainita Raamatun ja Koraanin, joita voi vilpittömästi suositella kaikille, jotka haluavat saada ensikäden tietoa uskonnosta. Avautuu aivan erlainen kokonaisnäkymä kristinuskoon ja islamiin kuin mitä uskonoppineet haluavat viestiä.

--
When rain dries, clouds form.
When clouds moisten, rain forms.

-P

Posts: 4,972

#394 • • -P

jivamukti:
Raamatun ja Koraanin, joita voi vilpittömästi suositella kaikille, jotka haluavat saada ensikäden tietoa uskonnosta. Avautuu aivan erlainen kokonaisnäkymä kristinuskoon ja islamiin kuin mitä uskonoppineet haluavat viestiä.



raamattua koitin kanssa lukea, mutta lainaten erään juhan sanoja "alkoi vituttamaan kesken luekmisen niin paljon, etten edes halunnut jatkaa loppuun". laskisin itse raamatun mielettömäksi siinä mielessä missä osan uskonnonkirjallisuutta kanssa

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

tomppi

Posts: 1,600

#395 • • tomppi thzombie ™
Kolahtaako kirjat? Ilmeisesti nyt tällä hetkellä mulle. Sain luettuu Dan Brownin - The Da Vinci Code kirjaa ja sitä ennen viime viikolla Douglas Adamsin - The Hitchhikers Guide to the Galaxy ja nyt tällä hetkellä luen Hunter S Thompsonin - Better than Sex kirjaa joka mulla on ollut aivan liian kauan (sorry Anton).

--
My fellow Americans. I'm pleased to tell you today that Ive signed legislation that will outlaw Russia forever. We begin bombing in five minutes. - Ronald Reagan, 1984

jivamukti

Posts: 213

#396 • • jivamukti

salaisinko?:
raamattua koitin kanssa lukea, mutta lainaten erään juhan sanoja "alkoi vituttamaan kesken luekmisen niin paljon, etten edes halunnut jatkaa loppuun". laskisin itse raamatun mielettömäksi siinä mielessä missä osan uskonnonkirjallisuutta kanssa



Useat uskontojen teokset ovat sellasia. Salaliittoteorioista pitävä voisi jopa uskoa, että ne on tarkoitettukin karkottamaan liian tarkasti kiinnostuneet, sisäpiiriin kuulumattomat ihmiset pois. Itsekin pidin sitä sotkuisena, mutta halu saada tietää, mitä siellä todella sanotaan oli suurempi.

--
When rain dries, clouds form.
When clouds moisten, rain forms.

Zyklonius

Posts: 1,629

#397 • • Zyklonius Velvet Kevorkian

tomppi:
tällä hetkellä luen Hunter S Thompsonin - Better than Sex kirjaa joka mulla on ollut aivan liian kauan (sorry Anton).



Eipä hätää, luehan rauhassa. Thompsonin Myöhempäin Aikain Shakespearismi ansaitsee kaiken ajan ja huomion. Besides, kun olet lukenut Better than Sexin, niin saat luettavaksesi pari uutta Thompsonia kokoelmistani. *vink*

--
A short fuse to scatter steady hands if I forget to remember that better lives have been lived in the margins, locked in the prisons and lost on the gallows than have ever been enshrined in palaces.

Hansu

Posts: 481

#398 • • Hansu

typo:
...Vasta jokin aika sitten sain Robin Hobbin loistavan fantasiatrilogian The Farseer Saga luettua loppuun...



Tämä on kyllä tosiaankin _loistava_ trilogia, uskaltaisin jopa väittää että Sormusten herra jää kakkoseksi. Näkijän taru on mielestäni paljon synkempi ja lohduttomampi ja jollakin lailla henkilöiden (etenkin päähenkilön Fitzin) kohtalot koskettavat syvemmältä. Suosittelen koko saagaa lämpimästi.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#399 • • Aziz Combat Fighter

solena:
Da vince code oli kyllä kiva lukee. Taas yks sella nen kirja josta ei saa silmiä irti kun alkuun pääsee*nauru*



Mä en kyl tykänny hirveesti. Vähän sellanen valmiikspureskeltu ja tylsä, vaikka sen tarjoamat näkemykset kristinuskoon oli ihan jänskiä.
typo

Posts: 685

#400 • • typo Testaaja

Hansu:
Tämä on kyllä tosiaankin _loistava_ trilogia, uskaltaisin jopa väittää että Sormusten herra jää kakkoseksi. Näkijän taru on mielestäni paljon synkempi ja lohduttomampi ja jollakin lailla henkilöiden (etenkin päähenkilön Fitzin) kohtalot koskettavat syvemmältä. Suosittelen koko saagaa lämpimästi.



Nyt toisen kirjan lopussa täytyy kyllä todeta, että Robin Hobbin seuraava trilogia, "The Liveship Traders" on jopa edellistä parempi. Itse tarinahan sijoittuu samaan maailmaan, mutta keskittyy Bingtown tradersien elämään. Trilogiassa on eri päähenkilöt ja täydellisen erilainen juoni - tällä kertaa eletään merellä. Jatkuvuutta The Farseer saagaan toki on, sillä Six Duchiesin sota ja tapahtumat vaikuttavat myös Bingtownin kauppiaisiin.

.pi.

--
.psychedelicious.