Työpaikasta valitusta

336 posts, 17 pages, 120,904 views

Jussi Soro

#221 • • Edited Jussi Soro choon!

Elmiira, 4.2.2009 11:50:
Eli teoriassa mulle voidaan sanoa, että ensi viikolla pidät tiistain vapaana ja sitten myös kahden viikon päästä perjantaina voit olla lomalla? Eli voiko työnanataja määrätä milloin olen vapaalla esim. noin lyhyellä varoitusajalla?

Teoriassa kyllä.

Lomarahavapaat pidetään kokonaisina päivinä. Viikon lomasta ei kulu kuudetta päivää lauantaista, eikä arkipyhistä kulu lomarahapäivää. Muita sääntöjä näiden pitämiselle ei oikein ole, ja tosiaan, kuten muitakin lomia, näitä pidetään työnantajan suostumuksella, tosin sillä erotuksella, että näiden lomien ei pidä edes osua loma-ajalle.

Pahimmassa tapauksessa työnantaja siis voi natsittaa porukkaa päivän lomille täysin siten kuin haluaa. Käytännössä kuitenkin nämä yleensä järjestellään kuten muutkin lomat, eli kuunnellaan myös työntekijän toiveita, ja ainakin yritetään pitää lomat järkevinä aikoina. Tähän ei kuitenkaan mikään pakota työnantajaa.

Esimerkiksi meillä nämä lomat saa työntekijä parhaan kykynsä mukaan suunnitella itse, ja tätä käytäntöä varmasti suurimmassa osassa yrityksiä käytetäänkin.

edit: sen verran vielä, että esimerkiksi työvuorolistoihin EI saa tehdä muutoksia ilman työntekijän suostumusta sen jälkeen, kun työvuorolistat on julkaistu.
Elmiira

#222 • • Elmiira

JussiS, 4.2.2009 11:59:
---
Eli teoriassa mulle voidaan sanoa, että ensi viikolla pidät tiistain vapaana ja sitten myös kahden viikon päästä perjantaina voit olla lomalla? Eli voiko työnanataja määrätä milloin olen vapaalla esim. noin lyhyellä varoitusajalla?

---

Teoriassa kyllä.

Ok. Hyvä tietää.
Pitää siis vaan toivoa, että uusi esimies joustaa sitten näiden kanssa, jos päätös on, että lomarahat pidetään vapaana. Ei nuo päivän vapaat silloin tällöin ja lyhyellä varoitusajalla oikein houkuttele.

--
~Kokemusta ei voi luoda, se pitää kokea~

Sam One

#223 • • Sam One - FiNRG Hybridize, Kreatrix -

alek szahala, 3.2.2009 18:22:
---
Sam One, 11.9.2008 17:44:
---
RujoNic, 11.9.2008 17:04:
---
xl8r, 11.9.2008 16:37:
---
Sam One, 11.9.2008 16:21:
mä en saa palkkaa *igor*

---

No toi on kovin perseestä

---
mikä vitun duuni se sellanen on?!

---

Työharjottelu amiksessa :D

---

Amiksen työharjottelut rox, etenkin tietotekniikka/elektroniikkapuolella. *eiei* Joutuu johonkin teurashalliin juottamaan kaapeleita 1200 kappaletta päivässä. Sit jos kellokortti näyttää minuutinkin miinussaldoo tai puolentunnin safkis venyy ku kouluruokalaan pelkkä kävely kestää 20 minuuttia suuntaansa, ni alkaa himmee kitinä ja voivottelu.

No joo, mulle sana "työ" oli noiden harjottelujen jälkeen kirosana about seittemän vuotta, vasta nyt on alkanu taas saada vähän positiivisempaa asennetta taas. *nauru*

Haha totta :D
mutta erittäin hieno puoli tässä on nyt se, että tätäkin shittiä on jäljellä enää 2 päivää! sit takas kouluun 2kk ja sit pois sieltä, lopullisesti *nauru*
Yallu

#224 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

---

---

Teoriassa kyllä.

Lomarahavapaat pidetään kokonaisina päivinä. Viikon lomasta ei kulu kuudetta päivää lauantaista, eikä arkipyhistä kulu lomarahapäivää. Muita sääntöjä näiden pitämiselle ei oikein ole, ja tosiaan, kuten muitakin lomia, näitä pidetään työnantajan suostumuksella, tosin sillä erotuksella, että näiden lomien ei pidä edes osua loma-ajalle.

Pahimmassa tapauksessa työnantaja siis voi natsittaa porukkaa päivän lomille täysin siten kuin haluaa. Käytännössä kuitenkin nämä yleensä järjestellään kuten muutkin lomat, eli kuunnellaan myös työntekijän toiveita, ja ainakin yritetään pitää lomat järkevinä aikoina. Tähän ei kuitenkaan mikään pakota työnantajaa.

Esimerkiksi meillä nämä lomat saa työntekijä parhaan kykynsä mukaan suunnitella itse, ja tätä käytäntöä varmasti suurimmassa osassa yrityksiä käytetäänkin.

edit: sen verran vielä, että esimerkiksi työvuorolistoihin EI saa tehdä muutoksia ilman työntekijän suostumusta sen jälkeen, kun työvuorolistat on julkaistu.

Hmm...

Mitenkä mahtaa mennä, sillä tietyillä aloilla lomaa ei saa pätkiä ilman hyvää syytä.. Kannattaa selvittää käsitelläänkö lomaraha-vapaat lomina vai lomautuksina..

Joka tapauksessa, lomarahoja ei ole pakko ottaa vapaana, mutta monia kiinnostaa esim. kuuden viikon kesäloma.. Kuukausipalkkalaisellehan palkka juoksee ihan normaalisti, ainoastaan mahdolliset lisät jäävät pois.
Nauskiss

#225 • • Nauskiss
Ahdistaa niin HELVETISTI noi duunikuviot. Harmi, kun ei voi kuitenkaan valittaa kunnolla. Pitää vaan niellä ja niellä. *hajotus*

Eikä oo ees mitään sopivia paikkoja auki... Mä oon ansassa ja varmaan kuolen sinne. *uuh*

--
Yksi toimivimmista kontrollikeinoista on ympärivuorokautinen tarkkailu.

Liina

#226 • • Liina Ratamurmeli
Vittu että vituttaa yks duunikaveri. Tuntuu, että sen täytyy päästä valittamaan joka asiasta ja pitää mua muutenkin jotenkin tyhmänä ja osaamattomana. Äskenkin hirvee valitus mokasta yhessä taulukossa, joka ei ollut edes mun tekemä. Ja heti muuttu ääni kellossa, kun virheen tehnyt sanoi, että se on sen tekemä, eikä mun.. Muutenkin oon saanut kuulla valitusta huonosti tehdyistä töistä tai kokonaan tekemättömistä jutuista, vaikka ne ei edes kuulu mun työtehtäviin, vaan yhden työkaverin. Siis vittu että ärsyttää! *toktok**senkin*
ezzy

#227 • • ezzy Droid-pappa

RiD, 3.2.2009 15:10:
IBM dublin jatkaa työntekijän motivointia.

Viimeviikolla alkoi sitten dresscodesta valitus. Jengi kiertää täällä välillä muistilehtiöiden kanssa ja merkkaa keillä ei ole dresscoden mukainen vaatetus. Dresscode muutenkin on varsin mielenkiintoinen. Esm. mun tummanharmaat siistit housut joissa on jotain ylim taskuntynkää eivät kelpaa koska manpower luettelee ne "reisitaskuhousuiksi", mutta esm mustat farkut ovat ok, kun taas minkään muun väriset farkut eivät. T-paidat eivät saa olla liian värikkäitä kauluspaidan alla ja nyt kaikennäköinen t-paita pukeutuminenkin on pannassa. Tällä on kovasti merkitystä, varsinkin kun tämä orjuuttaminen ei koske IBM:n sopimuksen alla olevia, heitä ei tämä tunnu hetkauttavan ja vaan ja ainoastaan me "orjatyöläiset" saamme varotuksia ko. asiasta. Kaiken kruunaa myös se että tietyillä tileillä tämä on höllempää ja täällä tuntuu olevan maan kaatava tärkein asia se että kun kaveri kävelee liian vaaleat tummansiniset farkut jalassa halliin sisään kun vieressä istuu kaveri kellä on vihreaäpunasininen irokeesi joka kuitenkin pukeutuu dresscoden mukaan mustiin farkkuihin. Tämä vituttaa varsinkin koska ei olla missään näköyhteydessä keneenkään asiakkaaseen kuin ehkä kerran vuodessa (puhutaan puhelimessa työksemme...)

HAHAHA :D ei voi olla totta...
Minnalilla

#229 • • Minnalilla
Valitusta työharjottelusta;

Ihanku olisin täällä vain tiellä*poks*

--
tilulileii!

remotion

#230 • • remotion nostatus guru

Viimeviikolla alkoi sitten dresscodesta valitus....

:DDDD toihan ny on ihan läppä jo...
ite oon kans konservatiivises duunis, mut huomenna duuniin päälle tälläne:
20285.Image.2.jpg

suosittelen samanlaista sulle :D
akir0

#231 • • akir0 idleRPG champion 2009

Lomarahavapaat pidetään kokonaisina päivinä. Viikon lomasta ei kulu kuudetta päivää lauantaista, eikä arkipyhistä kulu lomarahapäivää.

Tää on muuten sitten riippuvainen siitä, minkä TES:n alla olet. Meillä meni vielä viime vuonna kuudes päivä lomarahavapaistakin lauantaista.

Nyt ei enää onneksi mene.
tiiplis

#232 • • tiiplis also available in sober

Nauskiss, 9.2.2009 22:56:
Ahdistaa niin HELVETISTI noi duunikuviot. Harmi, kun ei voi kuitenkaan valittaa kunnolla. Pitää vaan niellä ja niellä. *hajotus*

Eikä oo ees mitään sopivia paikkoja auki... Mä oon ansassa ja varmaan kuolen sinne. *uuh*

Ootko miettinyt esim. opintovapaata?

Jos jostain löytyy nyrkkeilysäkki niin siihen voi purkaa pahimpia paskajuttuja, nimimerkillä kokemusta on *pahis*

--
italia litania nainati lailati

wiwi

#233 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

remotion, 16.2.2009 15:13:
---
Viimeviikolla alkoi sitten dresscodesta valitus....
---
:DDDD toihan ny on ihan läppä jo...
ite oon kans konservatiivises duunis, mut huomenna duuniin päälle tälläne:

suosittelen samanlaista sulle :D

Pirun kiva huppari. Mä pukeutuisin mielelläni tollaseen. :)

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Jocular

#234 • • Edited Jocular Janni
Toisessa duunissa YT:t. Ei siinä vielä mitään mutta ku pomoki on ihan täys ky***. Ja viimesetki motivaatiot laskee sen siinä keuhkotessa millon mistäki turhasta..

Toisessa duunissa, missä käyn ku ehdin (eli oon nytki) ni täällä sit pomo vähättelee tuntityöläisiä ja sit seuraavassa lauseessa ollaanki niin helvetin korvaamattomia. Mutta ihan pomon sanoja lainatakseni ja itseäni motivoiden vielä puolituntisen ajan.. "te tuntityöläiset ootte vaan talon alinta pohjasakkaa".

Ylipäänsä.. Miks mä teen kahta työtä?! Eikö työn pitäs olla sellasta, et sillä elää tyytyväisenä ilman, että tarvii tehä kahta hommaa ja olla aina töissä ja antaa vapaa-ajan kärsiä ja kissojen kotona ja kavereiden siellä ja huaaaah?!!

Joku päivä mulla vielä napsahtaa ja irtisanon itteni kummastaki. Mitähän sitä haluis tehä isona?

(Tätä mun toista duunia toisessa työympäristössä? -MIKÄ JOTTEI!)

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

Freja

#235 • • Freja Sihteeri
Ärsyttäviä työpaikkasanontoja meillä päin (muistin et tälle ois oma topikkinsa mut en kyl bongannu *ding*) :

* "Hätä ei ole tämän näköinen"
* "Nyt tarvis jotain kättä pidempää"
* "Ette te tietenkään voineet tietää"
* "Mä briiffaan teidät sisään tohon kollegalle"

Ei noi kai normaalisti ketää ärsyttäis, mut si ku kuulee noi sanonnat mitä kollega sanoo asiakkaalle joka vitun puhelun aikana ni meinaa hajoo pää *igor* *poks*
ja kun noi on vielä ni hemmetin huonoja lauseita niihin asiayhteyksiin niin ärsyttää enemmän. Toki toi briiffaus-juttu ei oo niiin huono lause, mut itse sana "Briiffaus" on iha vitun tyhmä.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

La Petite

#236 • • La Petite Killed by selfish game, burned by acid rain...
Oon nyt ollut 3vuotta putkeen työsuhteessa, joten mulle kuuluis meidän TES_in mukaan vähintään 5% palkankorotus. Well, vastaus palkakorotuspyyntööni : "Täällä on kuule moni muukin, jonka pisteytykset on jumissa tuolla selvitysryhmässä"

ok.. mut täs ei ollut kyse pistetyksestä, vaan TESin mukaisesta korotuksesta joka kuuluu KAIKILLE ***tu...

--
Rem tene, verba seqventur

zeuzz

#237 • • zeuzz digital punk

La Petite, 20.2.2009 12:08:
Oon nyt ollut 3vuotta putkeen työsuhteessa, joten mulle kuuluis meidän TES_in mukaan vähintään 5% palkankorotus. Well, vastaus palkakorotuspyyntööni : "Täällä on kuule moni muukin, jonka pisteytykset on jumissa tuolla selvitysryhmässä"

ok.. mut täs ei ollut kyse pistetyksestä, vaan TESin mukaisesta korotuksesta joka kuuluu KAIKILLE ***tu...

ota liittoon yhteyttä, jospa se sieltä lähtis purkautumaan?
La Petite

#238 • • La Petite Killed by selfish game, burned by acid rain...

zeuzz, 20.2.2009 12:37:
---
La Petite, 20.2.2009 12:08:

---

ota liittoon yhteyttä, jospa se sieltä lähtis purkautumaan?

*joo* maanantaina luottamusmiehen puheille...

--
Rem tene, verba seqventur

tiiplis

#239 • • tiiplis also available in sober
En kyllä tiedä johtuuko tää työpaikasta vai minusta mutta mun on päivä päivältä vaikeampi nähdä mitään motiivia työlleni tai sille että olen tässä firmassa. *poks*

Eikä tänään ole ollut edes paskaa.

--
italia litania nainati lailati

Nauskiss

#240 • • Nauskiss

tiiplis, 17.2.2009 12:22:
---
Nauskiss, 9.2.2009 22:56:

---

Ootko miettinyt esim. opintovapaata?

Jos jostain löytyy nyrkkeilysäkki niin siihen voi purkaa pahimpia paskajuttuja, nimimerkillä kokemusta on *pahis*

Opintovapaa taitaa olla mun kohdalla utopistinen haave, mut säkin hakkaamista voisin jopa kokeillakin! Kiitti vinkistä!

--
Yksi toimivimmista kontrollikeinoista on ympärivuorokautinen tarkkailu.