Työpaikasta valitusta

336 posts, 17 pages, 120,931 views

Miinapiina

#161 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä

Nauskiss, 25.11.2008 22:49:

Totaalinöyryytystä ja todella kusipäistä. Tuon sun takuulla miespuolisen (eiks jeh?) pomon vaimo on varmaan hoitanut heidän lapsiaan 24/7, joten miehen ei ole tarvinnut koskaan joustaa lasten takia omista työ- tai muista asioistaan.

Pitää vissiin perehtyä sun tilanteeseen aikaisempien postauksien valossa, nyt mulle tuli vaan sellanen käsitys, että pomos olis niinku savustamassa sua ulos, mutta toisaalta iskemässä sun itsetuntoa niin matalaks, että et uskalla enää mihinkään hakea... Tiedä sitten mikä on pohjimmainen tarkoitusperä? Ehkä vaan kiduttaa?

pomo on nainen *eiei* *toktok* ja mun määräaikanen soppari loppuu 31.12.2008, eikä tätä virkaa jatketa ministeriön säästösyistä.

joka aamu vituttaa tulla tänne *uuh* työsuojeluihminen on sairaslomalla, plaaah, oisin halunnut hänen kans keskustella.

pomo on näit "parempia ihmisiä"... vitun rikas ukko, ja on pomoki tehty ihan kivaa tiliä, juristi kun on. samoin hallintosihteeri, samanlainen kermaperse, vitun rikas ukko silläkin. ne ei voi ymmärtää, et joku asuu vuokralla, ja tilaa osamaksulla.

mun työkaveri (hänen miehensä on muslimi) oli yhdissä kekkereissä kieltäytynyt pomon tarjoamasta viskistä, ni pomo oli tokassut sille, et "ootko säki kääntynyt muslimiks ja alkanut polttaa marihuanaa" *eiei*

tuntuu, että ihan sana mitä mä, tai toi mun työkaveri tehään, ei oo hyvä, sillä me nyt vaan satutaan oleen huonompia ku nää eräät. tää urposihteeri (myöhempänä XXX) nuoleskelee tota mein pomoa ihan huolella, ja jos se täällä jotain sutii, ni ne katotaan kaikki läpi sormien. ollaan ton mun työkaverin kanssa autettu tätä XXX todella paljon, jos huomataan, et on tehnyt jonku jutun väärin tai jättänyt jotain tekemättä, ni sanotaan sille, ja koitetaan auttaa ja neuvoo, ni pelkkää huutoo ja vittuilua saa. sit tää XXX menee itkee tolla pomolle meistä.

tuossa aikasemmin ku kirjotin, että puhuin pomon kanssa tuosta XXX sihteeristä ja sen käytöksestä ni sen jälkeen pomon suhtautuminen muhun muuttu. mua pelottaa, et jos niistä paikoista, mihin oon hakenut, joku soittaa tänne, ni pomo antaa musta tosi huonon kuvan. ("aiheellinen pelko" sanoi yks juristikin täällä *uuh) se sano mulle, et jos meet nyt niihin haastatteluihin, ni sähän voit sanoa että sulla on ollut edellisessäkin työpaikassa ongelmia lasten takia. EI OO OLLUT!!!!!!!! *uuh*

nii, ja menin sit viel pomon kanssa keskustelemaan tosta, mitä se oli sinne toiseen paikkaan sanonut, ni se vaan hokee jostain vitun tän päivän trendistä, ku ei saa olla pieniä lapsia, jos hakee asiakaspalveluduunia. ja ihme ristiinpuhumista:

"mulla on käynyt niin hyvä tuuri, ettei mun lapset oo _ikinä_ ollu kipeinä"

"sillon ku olin töissä VIRASTO Y:ssä ni puhuttiin mun kaverin kanssa, et ollaan 'pienten lasten äitien suojatyöpaikassa' ku töitä pysty tekemään kotonakin, jos piti olla lasten kanssa kotona"
*ding*

mä en pysty nukkumaan, mua vaan koko ajan mietityttää, et soittaako tänne joku ja mitä tää yks sanoo. mä oon hakenut muutamiin paikkoihin, missä ihan tosissaan haluisin työskennellä, enkä haluais, että mun unelmat kusee sen takia, etten paistele täällä omenakaurapaistosta ja kehu kieli pitkällä pomon uutta vaaleanpunaista takkia. ja sen takia, että tää XXX kokee mut uhaks, ja käy valehtemassa vaikka mitä pomolle *uuh*

pomo sanoi mulle, ku kävin sen kanssa uudelleen juttelemassa, et oothan sä muuten ihan hyvä, ja nopee ja älykäs, mut täällä vois vähän kastella kukkia ja lisätä esitteitä ja jne jne jne... että tänne tarvitaan sellaista kodinhengetärtä... *whaat* sanoin, että kyllä täällä tuollaisia juttujakin teen, mut ei mun tartte siitä mitään kauheeta meteliä pitää...

tuo XXX tulee tänne jo puol kasi, hakee hesarin, keittää kahvit (no ei enää nykysin, ku juristit tulee vähän myöhemmin, ni ei meille sihteereille tartte keittää), kastelee kukkia, keittää iltapäiväkahvit, tiskaa kaikkien lautaset (jos on ollut jotain herkkuja tms.) käy ennen kotiin lähtöä siivoomassa keittiötä, tyhjentää kahvipannut, pyyhkii tasoja... jos joku käy keittää kahvit ennen sitä iltapäivällä, ni se suuttuu. ei tääl muut kerkee ees tuollaisia tekee, ku tää yks on into piukeena joka paikas hillumassa. lukee hesaria ja täyttää ristikoita, ja sit on muka niin kiireinen, ettei kerkee tähän sijaistaan, jos halutaan työkamun kanssa mennä syömään.

nyt tää XXX on koristellut huoneensa, on taulua, kukkia, joulukuusi ja muuta pientä tilpehööriä. joo, kivalta näyttää kyllä. mut eilen aamulla, pomo tokas mulle ja työkaverille jotain joulusta, ja et "laittakaas tytöt ne huoneet kuntoon" MITÄ VITTUA! mul ei oo ees "huonetta" vaan ajanvarauskoppi, ja tää on kyllä siisti, ei siinä mitään, mut pomon ajatuksena olikin(ja kiva ajatus, ei siin mitään, mä tykkään et on valoja tms ku TULEE joulu, mut ei kait nyt niit viel tartte asentaa vaan sen takia, et tällä yhellä jo on???), et me kans laitettais kaikki koristeet ja härpäkkeet. huh, taas oltiin huonompia, ku ei nyt olla kässätty käydä ostamassa vaikka tänne. jos tuolta jotain löytyy, ni voin kyllä tän koristella, ei siinä mitään, mut mun duunit täällä kohta loppuu, ja yhtään hemmerin koristetta en ollu kyllä menossa ostamaan.

joo, valitusta taasen, on vaan paha olla täällä. kun vaan se työsuojeluihminen ois ens viikolla töissä, ni vois jutella.

--
pinkki on pop!!!

ezzy

#162 • • ezzy Droid-pappa

ezzy, 20.11.2008 14:27:
---
Yallu, 20.11.2008 14:03:
---
Epailija, 20.11.2008 13:36:
---
wiwi, 20.11.2008 13:11:
Kaupan työntekijänä oon kyllä sitä mieltä, että jos jotain haluaisin pölliä, se ois ihan naurettavan helppoa, mutta nimenomaan myymälän puolella ennemmin kuin kassalla. Tietenkin tämä saattaa vaihdella eri paikoissa, meillä ainakin on kassoilla kamerat.
---

Minun tietämykseni mukaan kassoille ei edes saa suunnata kameroita. Näin on minulle ainakin aikoinaan (edit: entisen) pomon puolelta kerrottu. Liittynee siihen, että sekä asiakkaiden allekirjoitusten ja PIN-koodien että työntekijöiden henkilökohtaisten kassatoimintoihin liittyvien salasanojen näppäilyn kuvaaminen on selkeä tietoturvariski.

---

Turvallisuussyistä kassoille kyllä suunnataan kameroita. Työntekijöiden valvominen kameroilla ei ole sallittua, ellei kyseessä ole työntekijän turvallisuus (esim. käsitellään rahaa).

---

Kameran kuvaama video on yhtenä "todisteena", kun muijaa syytetään myymälävarkauden avustamisesta ja se sai siitä jo fudutkin. Todisteessa näkyy, kun se laskee asiakkaan (duunikaverinsa) tupakka-askeja ja lyö ne kassaan (ja laittaa vahingossa 10kpl 18 sijasta) ja tästä pomo veti salaliittoteoriat ja antoi fudut.

ja fudut sai sit se ostajakin, osastopäällikkö, muutaman vuoden ollu talossa. Haisee kyl niin joltaki savustukselta, jos tosta saa fudut. Siellä oli joku saanu huomautuksen siitä, että henk koht känny ei ollut hiljaisella työaikana ja soi...ihme ettei potkittu pihalle.
RiD

#163 • • RiD Nukemi
IBM dublin kyllä rules.

Iso kansainvälinen upea yritys olevinaan missä maailmanarvostettu sales school. Harmi vaan että totuus on aika kaukana siitä kuvasta mitä yritään antaa.

Eduttoman/huonojen olosuhteiden takia vielä näemmä löytyy asioita joilla tappaa työntekijöiden motivaatiota, eikä siis oo ihme että keskimääränen työikä täällä on max n.4kk tjsp.

Kuukausi sitten vietiin taksietu joka oli yks ainoita syitä minkä takia jengi jakso täällä ees töissä olla. IBM maksoi taksin aamulla töihin jos tulet töihin ennen klo 7 (ei julkisia tähän aikaan). Ei haitannut yhtään esm. keskustalle asuvalle pitkä työmatka kun sen pääsi aamulla taksilla.

Tämä vietiin toki nyt pois, tilalle piti järjestää lähes yhtä hyvä toimiva bussipalvelu joka on aivan vitun fiasko. Bussilla kestää n. 1h+ (taksilla 20min) tulla keskustasta firmalle koska reitit on suunniteltu päin vittua. Bussin saapuessa melkein jo IBM:n ovelle lähdetään kiertämään vielä kaikki maailman pikkukylät sunmuut lähistössä joka venyttää bussimatkaa aivan uskomattoman pitkäksi.

Minua ei henk. kohtasesti ihan kauheesti naposta ainakaan herätä neljältä että pääsen töihin kuudeksi ja sitten kotiin päin tullessa viettää huonolla säkällä yli 2tuntia ruuhkan takia bussissa takaisinpäin.

IBM tarjosi toki tähänkin ratkaisua ja ehdotti kaikkia kaupungissa asuvia muuttamaan Dublin 15 alueelle. ":D"

Ihan jees idea, mutta minä en ainakaan missään nimessä tahtoisi asua keskellä noita pikkukyliä kun vaihtoehtona on aina elossa oleva dublinin keskusta missä on kaikki mitä tarvitsee. Kauppaan menee n. 10sekunttia kun taas dublin 15 alueella joutuis yhden maitotölkin takia kävelemään varmaan sen 20minuuttia. Jos olet menevää tyyppiä, pikkukyläpahasten baaritarjoilu todennäköisesti käy tylsäksi nopeasti ja haikailet kaupunkiin. Onneksi sieltäkin maksaa joka kerta ilta taksilla sen väh 20-25euroa takaisin. Kiinnostaa [ ] ei [x]

Työ on paskaa, missään ei jousteta ja kaikki edut viedään. Puhumattakaan että keskiverto agentin palkka on niin paska että sillä hädintuskin pärjää tämän maan hintatasolla.

Eipä tämä vielä, motivaation nostatus ei lopu tähän. Juuri saaneen mailin mukaan _AINUT_ asia mitä ibm kustantaa työntekijöilleen peruttiin juuri laman takia :D

Joulujuhlat peruttu. (eipä siinä, naapurifirmassa tämäkin joulujuhla olisi ollut n. 6 kertaa massiivisempi esm. tänä vuonna 4 tähden hotelli ja esiintyjät ja kaikki. Ibarin kekkereissä yleensä jostain kadulta nykästy pummi nukkumassa levysoittimen päällä ja ranskalaiset melkein kaikilla mausteilla+muovimukillinen bisseä).

Jos joku suunnittelee ibm:lle tuloa töihin dubliniin. Älä tee sitä. Mene vaikka Dunnesin tiskille mieluummin, parempi palkka, edut, joustavammat työajat (usko pois.) ja muutenkin todennäköisesti parempaa työtä kuin Minna meikäläisen valituksen kuuntelu siitä että miksei kukaan oo vittu nappia painamalla nyt heti korjannu hänen maailman tärkeintä ongelmaa youtuben videoiden näkemisen kanssa.

Hyvä paikka tämä.

Jos jollekkin jäi vielä epäselväksi:

ÄLÄ IKINÄ TULE DUBLINIIN IBM:lle TÖIHIN

--
*super* *possu*

kap-pu

#164 • • Edited kap-pu the amazing suction cup boy
- riepoo se et on ollut samas puljus jo 6 v.
- riepoo se et ku oma tuleva ala tarjoaa lähinnä keikkahommia ni nykyinen työ on mahdollisesti hyvä pitää varalla lisäansioita varten.
- työpaikka auki kesäisin ja kohta varmaan ympäri vuoden auki ma-su, silti työterveysmestat auki vain ma-pe, eli jos sairastut esim. pe-iltana klo 19 ni jonotapa Mariaan.
- jotkut randomit työpaikan sisäiset asiat riepoo kans, niistä suurin osa tosin johtuu yrityksestä itsestään sekä sen kattokonsernista, ei ko. pisteestä sinänsä.
- sekin on vähän ikävää et todennäköisesti enimmäkseen nuo sisäiset ongelmat ovat nakertaneet vähän kaikkien työmotivaatiota ja se jotenkin vaan näkyy ja tuntuu.

... mutta...

- eniten riepoo se, että työpaikka on osa ruuan hinnoittelullaan suomalaista kuluttajaa todella härskisti linssiin pissivää kaupan alaa.

--
Some of us have a greater destiny. Some of us were born with a suction cup on our head.

liikkuva muna

#165 • • liikkuva muna an egg on the move

RiD,

Mitä nyt oon kuullu ja kokenu, niin noihin isoihin yrityksiin ei yleensäkään kantsi mennä duuniin (esim. Nokia), ellei sit tarjota sitä jotain managerin managerin managerin pestiä. Parin alimman tason kohtelu on yleensä täyttä paskaa.
tiiplis

#166 • • tiiplis also available in sober

... en tiedä miten mä saisin pidettyä itteni aisoissa ja kieleni kurissa, etten vaan vahingossa mene irtisanoutumaan...

My words exactly. Onneksi saattaa tammikuussa tulla lappu käteen yt-neuvottelujen seurauksena mut enpä malttaisi odottaa. Ihan vitun merkityksetöntä paskaa koko touhu, paitsi jos osaisi nuolla oikeaa persettä tai olisi tiettyjen tyyppien sisäpiirissä tai olisi kotoisin eräästä tietystä kaupungista. Edellämainittuja ehtoja voi lieventää se, jos on kaunis/nuori/hyväkroppainen tai sitten mies. En täytä mitään ehtoja, I fail.

--
italia litania nainati lailati

provision

#167 • • provision

[
Tämä vietiin toki nyt pois, tilalle piti järjestää lähes yhtä hyvä toimiva bussipalvelu joka on aivan vitun fiasko. Bussilla kestää n. 1h+ (taksilla 20min) tulla keskustasta firmalle koska reitit on suunniteltu päin vittua. Bussin saapuessa melkein jo IBM:n ovelle lähdetään kiertämään vielä kaikki maailman pikkukylät sunmuut lähistössä joka venyttää bussimatkaa aivan uskomattoman pitkäksi.

[/size]

Dublin 15-asuneena noin vuosi sitten asuneena oli se kello viideksi töihin herääminenkin tuskaa. Ei ole mitään järkeä pitää vain kustannussyistä ABB:n tai Nokian Suomen-helppareita 10 vuoden yritysverotushelpotusten takia jossain sellaisessa maassa, joka on kaksi tuntia jäljessä Suomen aikaa. Tsekki on tätä ajatellen paljon parempi paikka, kun sentään ollaan jo samalla aikavyöhykkeellä. Tämän takia IBM menettää koko Servicedesk-toiminnan suomalaisille paikallisille toimijoille. IBM:n kannalta tosin koko Suomi on pieni pisara meressä, joten sille ei ole mitään väliä, jos menettäisi pari SMB-clientin tasoista asiakasta.

IBM on hyvä esimerkki huonosta IT outsourcing - yrityksestä!
RiD

#168 • • Edited RiD Nukemi

provision, 27.11.2008 09:51:
Dublin 15-asuneena noin vuosi sitten asuneena oli se kello viideksi töihin herääminenkin tuskaa. Ei ole mitään järkeä pitää vain kustannussyistä ABB:n tai Nokian Suomen-helppareita 10 vuoden yritysverotushelpotusten takia jossain sellaisessa maassa, joka on kaksi tuntia jäljessä Suomen aikaa. Tsekki on tätä ajatellen paljon parempi paikka, kun sentään ollaan jo samalla aikavyöhykkeellä. Tämän takia IBM menettää koko Servicedesk-toiminnan suomalaisille paikallisille toimijoille. IBM:n kannalta tosin koko Suomi on pieni pisara meressä, joten sille ei ole mitään väliä, jos menettäisi pari SMB-clientin tasoista asiakasta.

Viiteen herääminen ei ole mulle mikään ongelma. Ongelma on lähinnä että miten siihen viiteen pääsy on järjestetty (itsellä onneks liukuvat, mutta jos tahdon tehdä työni hyvin niin pitäis tulla ajoissa) eli viim. klo 6 (nyt motivaation lopahdettua tulen johonkin seiskan pintaan *pepsodent*). Tulen mielelläni aikaiseen, pääsen pois aikasemmin ja kerkeän tehdä enemmän omia juttujani vielä kun on valosaa.

Väitän kyllä että oot väärässä tossa että tsekit ois parempi paikka. Firmat akselilla Xerox/IBM jotka on sinne jo osan helldesk toiminnastaan viennyt ovat olleet suurissa vaikeuksissa saada sinne pohjoismaalaista henkilökuntaa. Koska maassa on niin halpa hintataso, on tietenkin näiden firmojen mielestä enemmän kuin sopivaa maksaa myös sen mukaista palkkaa (?!?!??!?! profit?!). En tietenkään väitä että tietäisin ko. firmojen palkkaustasosta mitään tsekeissä, mutta näin epäilisin asian olevan.

Frendi lähti justiinsa perustamaan uutta joukko-osastoa Xeroxille Krakowaan ja onnekseen sai jatkaa samalla palkalla. Muut kenelle töitä krakowasta tarjottiin saivat tarjouksen n. 300-400euron kuukausituloista. Sillä toki elää krakowassa leveästi, mutta millä helvetillä sieltä sitten pääsee pois?

Vaikka suomi onkin vain pieni kärpäsenpaska maailmankartalla, on suomella silti kohtuullisen kattava vaikutus pohjoismaihin. Joista sitten näille konserneille muodostuukin isompia asiakkaita. Jos IBM menettäisi esm suomen nordean asiakkaanaan niin asia ei olisikaan niin simppeli ja vaikuttaisi todnäk myös sisaryhtiöihin/yhteistyökumppaneihin ja muihin. Helpdesk toiminta ei alunperinkään kuitenkaan toimi sillä pohjalla että sillä olisi ikinä tehty penniäkään voittoa, päinvastoin. Se palvelu/tuki myydään vaan kylkiäisenä firmoille jotka ostavat ison kasan lisenssejä/palvelimia ja ties mitä IBM:ltä.

Mielellään kattelen kyllä että mitä Dublinille tapahtuu kun it firmat pikkuhiljaa katoavat. Väkilukuun suhteutettuna yksi euroopan rikkaimmista maista saattaa luhistua jonkunasteiseen kaaokseen. Se raha mitä nämä business parkit tuovat, on aivan järkyttävä.

provision, 27.11.2008 09:51:
IBM on hyvä esimerkki huonosta IT outsourcing - yrityksestä!

Word.

--
*super* *possu*

Nauskiss

#169 • • Nauskiss

Miinapiina, 26.11.2008 08:40:

mä en pysty nukkumaan, mua vaan koko ajan mietityttää, et soittaako tänne joku ja mitä tää yks sanoo. mä oon hakenut muutamiin paikkoihin, missä ihan tosissaan haluisin työskennellä, enkä haluais, että mun unelmat kusee... jne.

Samma här. On tuon nukkumisen kanssa vähän niin & näin kun työasioita kelailee illat pitkät...

Mutta tosiaan; tuo sun duunipaikan meininki kuulostaa pirun epäreilulta. Pomosi on itse onnistunut pääsemään helpolla, mutta ei soisi mitään helpotusta (ei edes lain määrittämiä perusoikeuksia) kelleen muulle. Päin vastoin hän ilmiselvästi ajattelee, että muut ovat olemassa palvellaakseen häntä.

Jaksamista sulle!

Mä yritän selviytyä sellasella ajatusmallilla, että kun muhun suhtaudutaan tylysti, niin suhtaudun itsekin näihin tylyttäjiin kovasti ja väliinpitämättömästi. Tietysti työelämä vaatii ihan älyttömästi taktikoimista. En siis voi olla AVOIMESTI tyly, ennen kuin olen varmistanut itselleni työpaikan jossakin muualla. Harmi vain, että se ei välttämättä järjesty ihan helposti, etenkään näin aikoina. (Kadun yli kaiken, että lähdin edellisestä duunipaikastani, vaikka olisin saanut jatkaa! Siellä oli asiat sentään todella HUOMATTAVASTI paremmin. Toisaalta; luulin tästä nykyisestä mestasta ihan muuta kuin millaiseksi karu todellisuus on sen paljastanut.)

Toivottavasti sä löydät uuden duunin piakkoin!!! (En usko, että kaikista paikoista jaksetaan soitella entisille työnantajille, joten ei sun v-mäinen pomosi pysty sun tulevia työmahiksia täysin pilaamaan.)

tiiplis, 27.11.2008 09:33:
---

... en tiedä miten mä saisin pidettyä itteni aisoissa ja kieleni kurissa, etten vaan vahingossa mene irtisanoutumaan...

---

My words exactly. Onneksi saattaa tammikuussa tulla lappu käteen yt-neuvottelujen seurauksena mut enpä malttaisi odottaa. Ihan vitun merkityksetöntä paskaa koko touhu, paitsi jos osaisi nuolla oikeaa persettä tai olisi tiettyjen tyyppien sisäpiirissä tai olisi kotoisin eräästä tietystä kaupungista. Edellämainittuja ehtoja voi lieventää se, jos on kaunis/nuori/hyväkroppainen tai sitten mies. En täytä mitään ehtoja, I fail.

Huaah... Tänään oli kyllä taas vaihteeksi sellanen päivä, että huhhahhei... (Oon varmaan kohta hakannut otsani siniseksi vasten seinää – näin vertauskuvallisesti. Vituttaa ihan sietämättömästi!) En oikeastaan jaksais olla enää sekuntiakaan omissa housuissani (siis työelämässä), mutta pakko vaan on. *uuh*

Ens viikonlopun lottovoittajaksi tässä täytyy vissiin tähdätä...

Toivottavasti sinäkin voitat vaikka lotossa tai onnistut kehittämään kehittävämmän duunin itelles! Hirveän turhauttavaa jos joutuu 'heittämään elämänsä hukkaan' yhdentekevässä tai vittumaisessa duunissa! (Työ vie kuitenkin niiiiiiiin suuren osan ajasta.)

--
Yksi toimivimmista kontrollikeinoista on ympärivuorokautinen tarkkailu.

#170 • • jesus Guest
Ei_voi_valittaa *hihu*
Epailija

#171 • • Epailija Physicist, 2nd class.

crissy, 16.10.2008 20:34:
Meillä myyjillä menee niin et jos päivä on yli 3h mut tasan tai alle 6h niin on yks 15min kahvi. Yli 6h mut alle 8h niin on 30min. Sit 8h tai yli niin on 45min+15min kahvi.

Ellei Lahdessa vedetä ihan omien sääntöjen mukaan, niin ei kyllä pidä paikkaansa. Sinun firmassasi ei ensinnäkään ole alle neljän tunnin vuoroja merkattuna työvuorolistaan kuin ihan poikkeustapauksissa, joten vartin tauko on silloin jos duunipäivän pituus on 4-6 tuntia. Alle neljän tunnin vuoroissa ei TESin mukaan ole taukoa lainkaan. Yli kuuden ja korkeintaan seitsemän tunnin päivissä tauko on 30 min. Yli seitsemän ja korkeintaan seitsemän ja puolen tunnin päivinä on taukoa 45 min. Yli seitsemän ja puolen tunnin ja sitä pidempinä päivinä on 45+15 taukoa, jonka saa pitää myös osissa 30+30, mutta 30 min tästä on joka tapauksessa palkatonta.

Näin muistini mukaan. Voit tarkistaa asian niistä listoista, joita pitäisi siellä teidänkin ilmoitustaululla tai vastaavalla olla. En usko, että tähän on tullut vähään aikaan muutosta.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

crissy

#172 • • Edited crissy

Epailija, 28.11.2008 08:43:
---
crissy, 16.10.2008 20:34:
Meillä myyjillä menee niin et jos päivä on yli 3h mut tasan tai alle 6h niin on yks 15min kahvi. Yli 6h mut alle 8h niin on 30min. Sit 8h tai yli niin on 45min+15min kahvi.
---

Ellei Lahdessa vedetä ihan omien sääntöjen mukaan, niin ei kyllä pidä paikkaansa. Sinun firmassasi ei ensinnäkään ole alle neljän tunnin vuoroja merkattuna työvuorolistaan kuin ihan poikkeustapauksissa, joten vartin tauko on silloin jos duunipäivän pituus on 4-6 tuntia. Alle neljän tunnin vuoroissa ei TESin mukaan ole taukoa lainkaan. Yli kuuden ja korkeintaan seitsemän tunnin päivissä tauko on 30 min. Yli seitsemän ja korkeintaan seitsemän ja puolen tunnin päivinä on taukoa 45 min. Yli seitsemän ja puolen tunnin ja sitä pidempinä päivinä on 45+15 taukoa, jonka saa pitää myös osissa 30+30, mutta 30 min tästä on joka tapauksessa palkatonta.

Näin muistini mukaan. Voit tarkistaa asian niistä listoista, joita pitäisi siellä teidänkin ilmoitustaululla tai vastaavalla olla. En usko, että tähän on tullut vähään aikaan muutosta.

joo noin se onkin.. oho.. luin uudestaan ton mun postauksen.

alle 4h vuoroja käytetään ekstroilla.

kiitti kun korjasit *hihu*
ezzy

#173 • • ezzy Droid-pappa

RiD, 26.11.2008 14:10:

ÄLÄ IKINÄ TULE DUBLINIIN

lol ja fixed.

Meillä onneks Compaqilla ei otettu mitään bussia mun sielläoloaikana käyttöön, vaikka taxitkin kusi hommansa ihan täysin välillä ja jengi myöhästeli sen takia. Naurettavaa paskaa kyl.
Nauskiss

#174 • • Nauskiss
Alkaa mennä viikonloputkin täysin pilalle duunin takia. Eilen skippasin kaikki (viikkoja aiemmin suunnitellut) menot helvetillisen päänsäryn ja vitutuksen takia.

Joo; olen tottunut siihen, että töitä tehdään yli työajan ja vapaa-aika on harvinaista herkkua, MUTTA jos siitä vähäisestä vapaa-ajastaan ei enää pysty nauttimaan kestovitutuksen takia, niin... se on jo vähän liikaa.

Eli tästä topikista näyttäis tulevan mun vakiovastauspaikka siihen saakka kunnes keksin jonkun ratkaisun... *grr*

--
Yksi toimivimmista kontrollikeinoista on ympärivuorokautinen tarkkailu.

Sand3

#175 • • Sand3 satuolento
Okei, ensin mut laitetaan kohteeseen istumaan kahdeksi viikoksi, missä ei viihdy kukaan. Tässä kohteessa on tasan yksi asiakas päivässä palveltavana ja työaika 8.15 h. Kahdesta ensi viikosta on tulossa siis nenän kaivuuta.

No sitten ensi listassa on 84 h merkattu kolmelle viikolle. Tällä mä sitten elän alku vuoden , toisin sanoen en syö mitään, koska vuokra ja laskut pitää saada maksettua.

Todella kiva mennä töihin tietäen, ettei siitä jää mitään käteen *uuh* laitoin eilen onneksi työhakemukset menemään firman sisäisesti jos vaikka tärppäis.

--
Neiti ruuvimeisseli. Kiero kuin korkkiruuvi.

isfnbojbbssn

#177 • • isfnbojbbssn sdonvoinv

Kuukausi sitten vietiin taksietu joka oli yks ainoita syitä minkä takia jengi jakso täällä ees töissä olla. IBM maksoi taksin aamulla töihin jos tulet töihin ennen klo 7 (ei julkisia tähän aikaan). Ei haitannut yhtään esm. keskustalle asuvalle pitkä työmatka kun sen pääsi aamulla taksilla.

hah joo, toi oli kyllä parasta!

itse asuin ennen ton IBM:n bussin reitin varrella ja pysäkille
matka kesti vain 10 minuuttia, mutta sitten muutin uuteen ja
parempaan kämppään toiselle puolelle kaupunkia ja sain siis
taksin duuniin.

oli kyllä aluksi aika juhlatunnelma kun sain samoihin aikoihin
uudet työajat, jonka ansiosta sain aika paljon lisää uniaikaa.
ennen siis piti kuudeksi töihin ja olla tolla pysäkillä 05:15, että
pääsen ajoissa duuniin... ja nyt kun duuniin tarvi vasta seiskaksi,
niin riitti kun ryömi ulos taksille taksille joskus 06:20.

MUTTA kaikki tietty muuttui kun toi taksipalvelu lakkasi, eli nyt
pitää aamuisin kävellä melkein 3km bussille, joka siis lähtee
kuudelta.. eli nyt pitää taas olla viideltä ylhäällä, että pääsee
ajoissa tänne keskitysleirille <3

IBM tarjosi toki tähänkin ratkaisua ja ehdotti kaikkia kaupungissa asuvia muuttamaan Dublin 15 alueelle. ":D"

lolz, tätä en ollutkaan kuullut, mutta eipä toisaalta mikään
ihme, että moista menivät ehdottamaan :D

en kyllä ikinä edes läpällä vois harkita asumista jossain
masentavassa Blanchardstownissa/tjsp, koska sitten en
ainakaan saisi minnekään koskaan lähdettyä.. ja vain itkisin
kotona kaiket päivät. mielummin sitten vaikka ruuhkabussit, jne.

Työ on paskaa, missään ei jousteta ja kaikki edut viedään. Puhumattakaan että keskiverto agentin palkka on niin paska että sillä hädintuskin pärjää tämän maan hintatasolla.

niinpä! aluksi olin kyllä iloinen tosta palkasta (koska olin
aiemmin saanut eteläamerikkalaista palkkaa), mutta ei
toi kyllä mihinkään riitä täällä.. varsinkin jos asuu ns.
normaalihintaisessa kämpässä.

ja joo, työ on kauheeta... mutta onneksi oon nykyään
sentään vähemmän anaalissa tiimissä ja asiakkaatkaan
ei ole niin tärkeitä johtajia, vaikka välillä niihinkin hermo
meinaa mennä :P

Eipä tämä vielä, motivaation nostatus ei lopu tähän. Juuri saaneen mailin mukaan _AINUT_ asia mitä ibm kustantaa työntekijöilleen peruttiin juuri laman takia :D

Joulujuhlat peruttu.

joo, tää oli kyllä vuoden "lol" :D

ei sillä, että olisin nyt muutenkaan ollut kauheen liekeissä
ko. juhlista, mutta silti joku "sori mut ny on lama, juhlat
peruttu" on uskomatonta paskaa.

Jos joku suunnittelee ibm:lle tuloa töihin dubliniin. Älä tee sitä. Mene vaikka Dunnesin tiskille mieluummin, parempi palkka, edut, joustavammat työajat (usko pois.)

so true! pari kaveria on ollut jossain ravintolois ja
hostelleis töis... ja saaneet huomattavasti parempaa
palkkaa (tipit mukaanlukien siis), eivätkä tehneet
sitä edes kokopäiväisesti.

:D

mut siis joo, oon samaa mieltä.. ei voi suositella!

ite oon kestänyt tän mestan vaan muistamalla sen, että ei
mun tarvi täällä ikuisesti olla :)

--
dasinoaisnvs

yertle

#178 • • yertle

Sand3, 30.11.2008 14:27:
Okei, ensin mut laitetaan kohteeseen istumaan kahdeksi viikoksi, missä ei viihdy kukaan. Tässä kohteessa on tasan yksi asiakas päivässä palveltavana ja työaika 8.15 h. Kahdesta ensi viikosta on tulossa siis nenän kaivuuta.

No sitten ensi listassa on 84 h merkattu kolmelle viikolle. Tällä mä sitten elän alku vuoden , toisin sanoen en syö mitään, koska vuokra ja laskut pitää saada maksettua.

Todella kiva mennä töihin tietäen, ettei siitä jää mitään käteen *uuh* laitoin eilen onneksi työhakemukset menemään firman sisäisesti jos vaikka tärppäis.

Saletisti aulapalvelija. Joulukuu on kiva, varsinki tänä vuonna. Niin paljon tulee lomaa kun on aatto keskiviikkona, et jää kauheesti päivii jollon aula on kiinni. Meilläki on täällä kaikilla jotai kaheksaakymmentä tuntia tälle jaksolle*sydän*
isfnbojbbssn

#179 • • Edited isfnbojbbssn sdonvoinv
ei vois enempää vituttaa taas olla töissä!

kauhee kiire ku puolet juoppokollegoista taas muka kipeenä
ja asiakkaatkin taas niin saatanan vaikeita ja tyhmiä!

mä en jaksaaaaaaa! *toktok*

--
dasinoaisnvs

kilobitti

#180 • • Edited kilobitti 1-2-3 techno

Klassinen virhe; firmat kiristää laman tullen kaiken henkilöstön virkitykseen ja kehitykseen liittyvät kulut äärimmilleen ajatellen, että näihin voi ohjata varoja sitten kun on taas paremmat ajat. Työntekijä ei oikein voi muuta ku nyökytellä, koska työpaikat on laman aikana normaalia tiukemmassa. Kiristely kapsahtaa helposti omaan nilkkaan kun lama taittuu; nihkeilyyn kyllästyneet työntekijät kun vaihtavat työpaikkaa heti tilaisuuden tarjouduttua.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993