Nauskiss, 25.11.2008 22:49:
Totaalinöyryytystä ja todella kusipäistä. Tuon sun takuulla miespuolisen (eiks jeh?) pomon vaimo on varmaan hoitanut heidän lapsiaan 24/7, joten miehen ei ole tarvinnut koskaan joustaa lasten takia omista työ- tai muista asioistaan.
Pitää vissiin perehtyä sun tilanteeseen aikaisempien postauksien valossa, nyt mulle tuli vaan sellanen käsitys, että pomos olis niinku savustamassa sua ulos, mutta toisaalta iskemässä sun itsetuntoa niin matalaks, että et uskalla enää mihinkään hakea... Tiedä sitten mikä on pohjimmainen tarkoitusperä? Ehkä vaan kiduttaa?
pomo on nainen ja mun määräaikanen soppari loppuu 31.12.2008, eikä tätä virkaa jatketa ministeriön säästösyistä.
joka aamu vituttaa tulla tänne työsuojeluihminen on sairaslomalla, plaaah, oisin halunnut hänen kans keskustella.
pomo on näit "parempia ihmisiä"... vitun rikas ukko, ja on pomoki tehty ihan kivaa tiliä, juristi kun on. samoin hallintosihteeri, samanlainen kermaperse, vitun rikas ukko silläkin. ne ei voi ymmärtää, et joku asuu vuokralla, ja tilaa osamaksulla.
mun työkaveri (hänen miehensä on muslimi) oli yhdissä kekkereissä kieltäytynyt pomon tarjoamasta viskistä, ni pomo oli tokassut sille, et "ootko säki kääntynyt muslimiks ja alkanut polttaa marihuanaa"
tuntuu, että ihan sana mitä mä, tai toi mun työkaveri tehään, ei oo hyvä, sillä me nyt vaan satutaan oleen huonompia ku nää eräät. tää urposihteeri (myöhempänä XXX) nuoleskelee tota mein pomoa ihan huolella, ja jos se täällä jotain sutii, ni ne katotaan kaikki läpi sormien. ollaan ton mun työkaverin kanssa autettu tätä XXX todella paljon, jos huomataan, et on tehnyt jonku jutun väärin tai jättänyt jotain tekemättä, ni sanotaan sille, ja koitetaan auttaa ja neuvoo, ni pelkkää huutoo ja vittuilua saa. sit tää XXX menee itkee tolla pomolle meistä.
tuossa aikasemmin ku kirjotin, että puhuin pomon kanssa tuosta XXX sihteeristä ja sen käytöksestä ni sen jälkeen pomon suhtautuminen muhun muuttu. mua pelottaa, et jos niistä paikoista, mihin oon hakenut, joku soittaa tänne, ni pomo antaa musta tosi huonon kuvan. ("aiheellinen pelko" sanoi yks juristikin täällä *uuh) se sano mulle, et jos meet nyt niihin haastatteluihin, ni sähän voit sanoa että sulla on ollut edellisessäkin työpaikassa ongelmia lasten takia. EI OO OLLUT!!!!!!!!
nii, ja menin sit viel pomon kanssa keskustelemaan tosta, mitä se oli sinne toiseen paikkaan sanonut, ni se vaan hokee jostain vitun tän päivän trendistä, ku ei saa olla pieniä lapsia, jos hakee asiakaspalveluduunia. ja ihme ristiinpuhumista:
"mulla on käynyt niin hyvä tuuri, ettei mun lapset oo _ikinä_ ollu kipeinä"
"sillon ku olin töissä VIRASTO Y:ssä ni puhuttiin mun kaverin kanssa, et ollaan 'pienten lasten äitien suojatyöpaikassa' ku töitä pysty tekemään kotonakin, jos piti olla lasten kanssa kotona"
mä en pysty nukkumaan, mua vaan koko ajan mietityttää, et soittaako tänne joku ja mitä tää yks sanoo. mä oon hakenut muutamiin paikkoihin, missä ihan tosissaan haluisin työskennellä, enkä haluais, että mun unelmat kusee sen takia, etten paistele täällä omenakaurapaistosta ja kehu kieli pitkällä pomon uutta vaaleanpunaista takkia. ja sen takia, että tää XXX kokee mut uhaks, ja käy valehtemassa vaikka mitä pomolle
pomo sanoi mulle, ku kävin sen kanssa uudelleen juttelemassa, et oothan sä muuten ihan hyvä, ja nopee ja älykäs, mut täällä vois vähän kastella kukkia ja lisätä esitteitä ja jne jne jne... että tänne tarvitaan sellaista kodinhengetärtä... sanoin, että kyllä täällä tuollaisia juttujakin teen, mut ei mun tartte siitä mitään kauheeta meteliä pitää...
tuo XXX tulee tänne jo puol kasi, hakee hesarin, keittää kahvit (no ei enää nykysin, ku juristit tulee vähän myöhemmin, ni ei meille sihteereille tartte keittää), kastelee kukkia, keittää iltapäiväkahvit, tiskaa kaikkien lautaset (jos on ollut jotain herkkuja tms.) käy ennen kotiin lähtöä siivoomassa keittiötä, tyhjentää kahvipannut, pyyhkii tasoja... jos joku käy keittää kahvit ennen sitä iltapäivällä, ni se suuttuu. ei tääl muut kerkee ees tuollaisia tekee, ku tää yks on into piukeena joka paikas hillumassa. lukee hesaria ja täyttää ristikoita, ja sit on muka niin kiireinen, ettei kerkee tähän sijaistaan, jos halutaan työkamun kanssa mennä syömään.
nyt tää XXX on koristellut huoneensa, on taulua, kukkia, joulukuusi ja muuta pientä tilpehööriä. joo, kivalta näyttää kyllä. mut eilen aamulla, pomo tokas mulle ja työkaverille jotain joulusta, ja et "laittakaas tytöt ne huoneet kuntoon" MITÄ VITTUA! mul ei oo ees "huonetta" vaan ajanvarauskoppi, ja tää on kyllä siisti, ei siinä mitään, mut pomon ajatuksena olikin(ja kiva ajatus, ei siin mitään, mä tykkään et on valoja tms ku TULEE joulu, mut ei kait nyt niit viel tartte asentaa vaan sen takia, et tällä yhellä jo on???), et me kans laitettais kaikki koristeet ja härpäkkeet. huh, taas oltiin huonompia, ku ei nyt olla kässätty käydä ostamassa vaikka tänne. jos tuolta jotain löytyy, ni voin kyllä tän koristella, ei siinä mitään, mut mun duunit täällä kohta loppuu, ja yhtään hemmerin koristetta en ollu kyllä menossa ostamaan.
joo, valitusta taasen, on vaan paha olla täällä. kun vaan se työsuojeluihminen ois ens viikolla töissä, ni vois jutella.