seuraava esimies (toisen toimiston pomo, helsingin piirin johtaja) on juuri se henkilö, jolle mun esimies näistä mun "poissaoloista" ja "luotettavuudesta" kertoi. siitä seuraava esimies taitaakin olla oikeusministeriöstä eräs heppu.
336 posts, 17 pages, 121,062 views
tiiplis, 20.11.2008 12:14:
---
Yallu, 20.11.2008 11:59:
---
Nämä on yleensä sellaisia asioita joissa kannattaa kääntyä Liiton (eli luottamusmiehen) puoleen..
Taikka sitten kääntyä hieman isomman pomon puoleen (jos sellainen on).
---
Muuten hyvä neuvo mutta jos ei kuulu liittoon niin liitosta ei saa apua. Ja luottamusmieskin on ammattiliiton ja siihen kuuluvien työntekijöiden edustaja työpaikalla. Isomman pomon puoleen kääntyminen on ehkä suositeltavinta.
Miinapiina, 20.11.2008 12:16:
"hauskinta" tässä on se, et pomo on juristi, ja työpaikka sellainen, missä autetaan muita...(ja sit ite saa tällaisia selkeesti lainvastaisia kommentteja*whaat*) pomo ja työsuojeluvaltuutettu on riidoissa. iso*dissaa* koko porukalle!!!!!
seuraava esimies (toisen toimiston pomo, helsingin piirin johtaja) on juuri se henkilö, jolle mun esimies näistä mun "poissaoloista" ja "luotettavuudesta" kertoi. siitä seuraava esimies taitaakin olla oikeusministeriöstä eräs heppu.
Yallu, 20.11.2008 12:22:
---
Kyllä luottamusmies aika usein auttaa, vaikkei liittoon kuuluisikaan.. Ja tarvittaessa kysyy jopa liitosta neuvoa. Oikeudellista apua ei kyllä tipu..
moksu, 20.11.2008 12:00:
---
nini, 16.10.2008 23:03:
Ei voida peruu kuitteja itse, vaan kassakonttorilainen pitää soittaa perumaan kuitti josta pitää sit olla selvitys kuitteineen et miks. Jonkin aika sit tuli sääntö et ei saada tehdä nollakuitteja, vaan pitää soittaa kassakonttoriin et saanko tehdä nollakuitin ja lyödä sen ulos. Kelatkaa.
---
Siksi, että johtoo pyrkii ehkäisemään ja vähentämään ei vain ulkoisia riskitekijöitä, mutta myös sisäisiä. Tällä toimenpiteellä johto pyrkii siis estämään ja vähentämään mahdollisten väärinkäytösten mahdollisuutta kassatyöskentelyssä...
wiwi, 20.11.2008 13:11:
Mä ymmärrän kyllä ton pointin, mutta jollei kassatyöntekijällä ole mahdollisuutta tehdä mitään tollaisia perusjuttuja, kuten nollakuittia jonkun näppäilyvirheen takia, se hidastaa ja vaikeuttaa ihan hitosti työn tekemistä. Se, ettei korjauskuitteja voi tehdä itse, taitaa olla ihan yleinen käytäntö ja mun mielestä ymmärrettävää.
Kaupan työntekijänä oon kyllä sitä mieltä, että jos jotain haluaisin pölliä, se ois ihan naurettavan helppoa, mutta nimenomaan myymälän puolella ennemmin kuin kassalla. Tietenkin tämä saattaa vaihdella eri paikoissa, meillä ainakin on kassoilla kamerat.
Kaupan työntekijänä oon kyllä sitä mieltä, että jos jotain haluaisin pölliä, se ois ihan naurettavan helppoa, mutta nimenomaan myymälän puolella ennemmin kuin kassalla. Tietenkin tämä saattaa vaihdella eri paikoissa, meillä ainakin on kassoilla kamerat.
Epailija, 20.11.2008 13:36:
---
---
Minun tietämykseni mukaan kassoille ei edes saa suunnata kameroita. Näin on minulle ainakin aikoinaan (edit: entisen) pomon puolelta kerrottu. Liittynee siihen, että sekä asiakkaiden allekirjoitusten ja PIN-koodien että työntekijöiden henkilökohtaisten kassatoimintoihin liittyvien salasanojen näppäilyn kuvaaminen on selkeä tietoturvariski.
Minun tietämykseni mukaan kassoille ei edes saa suunnata kameroita. Näin on minulle ainakin aikoinaan (edit: entisen) pomon puolelta kerrottu. Liittynee siihen, että sekä asiakkaiden allekirjoitusten ja PIN-koodien että työntekijöiden henkilökohtaisten kassatoimintoihin liittyvien salasanojen näppäilyn kuvaaminen on selkeä tietoturvariski.
tiiplis, 20.11.2008 12:37:
---
Yallu, 20.11.2008 12:22:
---
Kyllä luottamusmies aika usein auttaa, vaikkei liittoon kuuluisikaan.. Ja tarvittaessa kysyy jopa liitosta neuvoa. Oikeudellista apua ei kyllä tipu..
---
No perusasioissa varmaankin joo mutta itse liittoon kuuluvana pidän sitä vähän kaksipiippuisena juttuna. On hyvä jos ihmiset saa apua tollasiin tilanteisiin missä Miinapiinakin nyt on, mutta miksi helvetissä kukaan kuuluisi liittoon jos samat edut ja avut saisi ilmankin. Ei se liiton toiminta mitään hyväntekeväisyyttä ole.
---
---
Yallu, 20.11.2008 14:03:
---
---
---
---
Turvallisuussyistä kassoille kyllä suunnataan kameroita. Työntekijöiden valvominen kameroilla ei ole sallittua, ellei kyseessä ole työntekijän turvallisuus (esim. käsitellään rahaa).
Yallu, 20.11.2008 13:58:
---
Kuten jo mainitsinkin, luottamusmies tod. näk. neuvoo ja kyselee liitosta mitenkä asioiden pitäisi mennä. Kun ongelmaa lähdetään selvittämään oikeusasteissa, jää liiton ulkopuolinen henkilö yksin taistelemaan taisteluaan. Laki ja työehtosopimus on kaikille sama, kuuluit liitton tai et.
tiiplis, 20.11.2008 14:33:
---
Yallu, 20.11.2008 13:58:
---
Kuten jo mainitsinkin, luottamusmies tod. näk. neuvoo ja kyselee liitosta mitenkä asioiden pitäisi mennä. Kun ongelmaa lähdetään selvittämään oikeusasteissa, jää liiton ulkopuolinen henkilö yksin taistelemaan taisteluaan. Laki ja työehtosopimus on kaikille sama, kuuluit liitton tai et.
---
Joo tiedän ja ymmärrän kyllä että laki ja työehtosopimukset on kaikille samat. Se neuvonta ei vaan oikeasti ole ilmaista, liiton työntekijöille maksetaan palkkaa ja liitto kouluttaa luottamusmiehiä työehtosopimusasioissa. Miksi hemmetissä siitä pitäisi saada nauttia vapaamatkustajana? Tai no, kun liiton jäsenmaksun saa vähentää verotuksessa niin oikeastaan kyse on veronmaksajien rahoista...
tiiplis, 20.11.2008 14:33:
Joo tiedän ja ymmärrän kyllä että laki ja työehtosopimukset on kaikille samat. Se neuvonta ei vaan oikeasti ole ilmaista, liiton työntekijöille maksetaan palkkaa ja liitto kouluttaa luottamusmiehiä työehtosopimusasioissa. Miksi hemmetissä siitä pitäisi saada nauttia vapaamatkustajana? Tai no, kun liiton jäsenmaksun saa vähentää verotuksessa niin oikeastaan kyse on veronmaksajien rahoista...
Miinapiina, 20.11.2008 10:57:
uuh mikä duuni!
Miinapiina, 20.11.2008 10:57:
voi vittu sentään taas tätä touhua täällä
jne...