.LABYRINTH // LASERPOINT 18.4.2009 @ Helsinki

947 posts, 48 pages, 249,627 views

ezzy

Posts: 8,060

#741 • • ezzy Droid-pappa

Avangion, 20.4.2009 12:33:

BT:n setti alkoi kesysti, muttei täysin huonosti. Silloinkin tuli pidettyä taukoa. Missasinkin siitä syystä tauon. Kuulin vasta jälkikäteen että bileet oli ollut 6 minuuttia ilman musiikkia. Minkä sille voi jos soittajan mäkki ei olekaan niin hyvä kuin mäkki ihmiset antaa ymmärtää. ;P



Ei se katkos kyllä ihan noin pitkä ollut, alta minsan tais Abletonin uudelleenkäynnistys kestää. Tosin tuntu kyllä ikuisuudelta :D
villelope

Posts: 2,846

#742 • • villelope Lope of Lope & Kantola

Avangion, 20.4.2009 12:33:
Pienenä minuksena voisin mainita...


Jes, pääsee kiistelemään makuasioista.

Tunnustan että henkilökohtaiset preferenssit painavat vaakakupissa paljon, mutta mulle tippui Flightin & Orionin setti, eritoten sen loppupuoli kyllä kympillä. Hyvin se housempikin soundi tuntuu uppoavaan täyteen Merikaapelihalliin.

ezzy, 20.4.2009 12:47:
---
Avangion, 20.4.2009 12:33:

BT:n setti alkoi kesysti, muttei täysin huonosti. Silloinkin tuli pidettyä taukoa. Missasinkin siitä syystä tauon. Kuulin vasta jälkikäteen että bileet oli ollut 6 minuuttia ilman musiikkia. Minkä sille voi jos soittajan mäkki ei olekaan niin hyvä kuin mäkki ihmiset antaa ymmärtää. ;P

---

Ei se katkos kyllä ihan noin pitkä ollut, alta minsan tais Abletonin uudelleenkäynnistys kestää. Tosin tuntu kyllä ikuisuudelta :D


Nii, tietysti en osaa varmaksi sanoa kun tanssilattialta ei BT:n läppärin näyttöä nähnyt, mutta Abletonin kaatumiseksi tuon laittaisin - eikä soundin takaisin saamiseksi mennyt kuin rontti 30 sekuntia.


Mut niin, omat preferenssit ovat tietysti omia, mutta mulle tämän vuotinen Laserpoint tippui kyllä kympillä. Onko sitten syynä se, että olin selvinpäin, en käynyt ollenkaan kakkosstagella, ruokapisteessä, ostamassa juomista saatika VIP-alueella, mutta mä en yksinkertaisesti keksi mitään valitettavaa.

Jotenkin kaikki oli vaan niin kovasti plur.

Näistä bileistä voisi kirjoittaa pitkänkin kuvauksen ja kertoa epäolennaisia pikkupiirteitä jotka eivät oikeastaan haittaa bilekokemusta millään tavalla. Sen sijaan kerron näin jälkikäteenkin terkut kaikille tutuille joiden kanssa tuli nähtyä ja juteltua - tiette ketä ootte. Tampereen visuporukka näytti kyl parasta osaamistaan - Eikä Parkerinkaan tarvi olla naama rutussa kun ei päässyt vieläkään laserin rattiin, yhteistyö näytti toimivan muutenkin hyvin yhteen.

Loppukaneetin tuuttaan seuraavasti:
17.4.2010. Nähdään silloin.
Caro²

Posts: 5,301

#743 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2

Riku, 20.4.2009 11:58:
---
Displacer, 20.4.2009 09:54:
Jokaisella on toki oikeus omaan mielipiteeseensä, myös Rikulla vaikka se väärä onkin ;)
---
Kerta se ois ensimmäinenkin :) Mun mielestä kaapelitehdas on vaan ympäristönä jo melkoisen rugged ellei sinne ruveta vetämään kukkatapetteja pitkin seiniä, joten ei ne telineet sinänsä hirveesti eronnu siitä muusta linjasta. Kai se sit oon vaan mä, mutta mä kyllä viihdyn betoniseinien ja tietyn askeettisuuden keskellä bileissä paremmin kun pintaliitomuotisedulamestoissa, oli musiikki mitä tahansa.


joo mun mielestä sopi rakennustelineet sinne myös. Ite olisin kyl kaivannu sitä vielä vanhempaa rakennustelinemallia. Sitä mikä painaa tonnin, on punaista ja kaksiputkista :D Kultanen 80luku, joo.

Dj-koroke, sen takana oleva rakennustelinehässäkkä, toimi - hieno oli. Ja dj-koppikin oli tehty niin, että sinne mahtu kuvaamaan hyvin joka puolelta. Warehouse-meininkiä sais olla enemmänkin, ihan hyvää tapakasvatusta kaikille just 18v täyttäneille jotka haluaa kultaa ja hopeaa kaikki seinät täyteen - kiksujuttu meni jo 10vuotta sitte, sori että olitte ala-asteella.

EDIT: Kiksujuttu varmaan tosin tulee takasin noin 10vuoden kuluttua, niin se kiertokulku toimii.
Avangion

Posts: 2,529

#744 • • Avangion Punakardinaali

ezzy, 20.4.2009 12:47:
Ei se katkos kyllä ihan noin pitkä ollut, alta minsan tais Abletonin uudelleenkäynnistys kestää. Tosin tuntu kyllä ikuisuudelta :D


Ok, kuten mainitsin, en itse edes ollut pääsalissa tauon aikana. *hymy* Kuulin siitä vasta jälkikäteen.

Loopy, 20.4.2009 13:04:
Jes, pääsee kiistelemään makuasioista.

Tunnustan että henkilökohtaiset preferenssit painavat vaakakupissa paljon, mutta mulle tippui Flightin & Orionin setti, eritoten sen loppupuoli kyllä kympillä. Hyvin se housempikin soundi tuntuu uppoavaan täyteen Merikaapelihalliin.



Makuuasioista ei voi KUIN kiistellä! *nauru*
Herrojen setin loppupuolesta en voinut sanoa kun tosiaan päätin vilvoitella ja puosailla just silloin.
Housempi matsku ei mulle uppoa niin hyvin. Siis ihan kivan kuuloista, muttei tanssituttanut. Ihan puhtaasti makuasia siis tietenkin. Mutta housempi matsku aiempaan vaiheeseen iltaa, kiitos.

Hieman saa kuitenkin hakea jos haluaa haukkua.
Ikinä mitkään bileet ei ole täydellisiä.
Mitään oikeita lopahduksia ei mun mielestä tullut fiilikseen missään välissä.
Todella nautinnollinen ilta! *hihu*

Tämän perusteella olen todellakin tulossa paikalla ensi vuonnakin.

PS. Loopy: Näitkö sä ensin, kun en törmännyt suhun koko iltana? *hih* Olihan siellä populaa juu...


Temppu

--
HUMAN BEINGS MAKE LIFE SO INTERESTING.
DO YOU KNOW THAT IN A WORLD FULL OF WONDERS, THEY HAVE MANAGED TO INVENT BOREDOM?
QUITE ASTONISHING.
-Kuolema (Terry Pratchettin Hogfather [televisioversio])

Avangion

Posts: 2,529

#745 • • Avangion Punakardinaali

Caro², 20.4.2009 13:15:
Dj-koroke, sen takana oleva rakennustelinehässäkkä, toimi - hieno oli. Ja dj-koppikin oli tehty niin, että sinne mahtu kuvaamaan hyvin joka puolelta. Warehouse-meininkiä sais olla enemmänkin, ihan hyvää tapakasvatusta kaikille just 18v täyttäneille jotka haluaa kultaa ja hopeaa kaikki seinät täyteen - kiksujuttu meni jo 10vuotta sitte, sori että olitte ala-asteella.



Mulle se DJ:den lava toimi kanssa hemmetin hyvin. Siinä oli asennetta. *hymy*
Tanssijoiden lavoista ei ole erityistä mielipidettä. Ne olisi ehkä voinut jopa ottaa pois. Kai siitä olisi hitusen tullut lisää tilaa tanssilattialle. Itse en niistä tanssijoista saanut juuri mitään irti. Siis olihan ne ihan kivoja. Siinä se. Pacifiqueen sopivat todella hyivn. Taisi olla samoja tanssijoitakin?


Temppu

--
HUMAN BEINGS MAKE LIFE SO INTERESTING.
DO YOU KNOW THAT IN A WORLD FULL OF WONDERS, THEY HAVE MANAGED TO INVENT BOREDOM?
QUITE ASTONISHING.
-Kuolema (Terry Pratchettin Hogfather [televisioversio])

iam

Posts: 3,085

#746 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space
Mikko Nieminen & Miika Kuisma B2B

Union Jack - Two Full Moons And A Trout (Chab Remix)
Boom Jinx feat. Thomas J. Bergersen - Remember September
Those Usual Suspects - Shadows (Inpetto Instrumental Mix)
Mat Zo - Synapse Dynamics
Bjoern Small - Tinku (Planisphere Remix)
Martin Roth & Bartlett Bros - Losing Gravity (Martin Roth NuStyle Dub)
Andrew Maze - Long Road Home (Santiago Nino Big Room Remix)
Envio - For You (The Blizzard Remix)
DJ Tatana - Spring Breeze (Martin Roth SummerStyle Remix)
Oceanlab - Breaking Ties (Duderstand Remix)
Joonas Hahmo - Cocktail Bar
CTW

Posts: 5

#747 • • CTW

Nii, tietysti en osaa varmaksi sanoa kun tanssilattialta ei BT:n läppärin näyttöä nähnyt, mutta Abletonin kaatumiseksi tuon laittaisin - eikä soundin takaisin saamiseksi mennyt kuin rontti 30 sekuntia.



Parvekkeelta seuranneena näytti kyllä selkeästi siltä että Ableton kaatui joka ei oo mitenkään tavatonta. Sama mieltä että soundi tuli varmaan takaisin alta minuutin.
villelope

Posts: 2,846

#748 • • villelope Lope of Lope & Kantola

Avangion, 20.4.2009 13:26:
---
PS. Loopy: Näitkö sä ensin, kun en törmännyt suhun koko iltana? *hih* Olihan siellä populaa juu...


Menit sä nyt peräti kolmen metrin päästä ohi. En malttanut häiritä kun menit sen verran päättäväisesti siitä ohi, etkä kiinnittänyt huomiota huutelusta huolimatta.

Mut kyl tässä kerkee, viikon päästä keskiviikkona oon tulossa taas sinne pääkapituliin soittelemaan levyjä.
dj upi

Posts: 1,835

#749 • • dj upi

Caro², 20.4.2009 13:15:
---
Riku, 20.4.2009 11:58:
---
Displacer, 20.4.2009 09:54:
Jokaisella on toki oikeus omaan mielipiteeseensä, myös Rikulla vaikka se väärä onkin ;)
---
Kerta se ois ensimmäinenkin :) Mun mielestä kaapelitehdas on vaan ympäristönä jo melkoisen rugged ellei sinne ruveta vetämään kukkatapetteja pitkin seiniä, joten ei ne telineet sinänsä hirveesti eronnu siitä muusta linjasta. Kai se sit oon vaan mä, mutta mä kyllä viihdyn betoniseinien ja tietyn askeettisuuden keskellä bileissä paremmin kun pintaliitomuotisedulamestoissa, oli musiikki mitä tahansa.

---

joo mun mielestä sopi rakennustelineet sinne myös. Ite olisin kyl kaivannu sitä vielä vanhempaa rakennustelinemallia. Sitä mikä painaa tonnin, on punaista ja kaksiputkista :D Kultanen 80luku, joo.

Dj-koroke, sen takana oleva rakennustelinehässäkkä, toimi - hieno oli. Ja dj-koppikin oli tehty niin, että sinne mahtu kuvaamaan hyvin joka puolelta. Warehouse-meininkiä sais olla enemmänkin, ihan hyvää tapakasvatusta kaikille just 18v täyttäneille jotka haluaa kultaa ja hopeaa kaikki seinät täyteen - kiksujuttu meni jo 10vuotta sitte, sori että olitte ala-asteella.

EDIT: Kiksujuttu varmaan tosin tulee takasin noin 10vuoden kuluttua, niin se kiertokulku toimii.



Warehouse on eri asia kuin Laserpoint, ainakin mun kohdalla kun sitä kimalletta ja hienoa designia tolla tapahtumalla on viime vuodet näemmä tullu haettua. Itse pidän warehousemenosta joka on hiukkasen "aidompaa" = UG, tai UG-henkiset kemut joissa myös sen linjasta musaa, ihmisiä ja tietty sit se mesta joka täytetään stroboilla ja savulla. Hyvänä esimerkkinä esim. taannoin Vallilassa pidetyt HYTKYt. Tuolla kun sekä musa että jengi on suurimmaksi osaksi muuta kuin sitä warehousea tuntuu semmosen tekeminen hiukka tekemällä tehdyltä. Asiasta tietty saa olla montaa mieltä. Kivaa oli kuiteski ja se lienee pääasia :P
Jone

Posts: 8,258

#751 • • Jone Archibald Haddock

remotion, 20.4.2009 15:27:
hmm... näin liekeissä en oo varmaan moneen vuoteen odotellut kuvia :P



Melko liekeissä ovat muuten editoinnissa käytettävät koneetkin. Mulla on viimeiset 2 tuntia huutanut kone leipää pelkästään kuvien editoinnin automatisoidun osion läpirullaamisessa. *nauru*
KooKie

Posts: 4,338

#752 • • KooKie aka. Petress Pan

Jone, 20.4.2009 15:34:
---
remotion, 20.4.2009 15:27:
hmm... näin liekeissä en oo varmaan moneen vuoteen odotellut kuvia :P

---

Melko liekeissä ovat muuten editoinnissa käytettävät koneetkin. Mulla on viimeiset 2 tuntia huutanut kone leipää pelkästään kuvien editoinnin automatisoidun osion läpirullaamisessa. *nauru*



Muista editoida pois mun silmäpussit ja se mustelma polvesta! ;D

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

remotion

Posts: 5,283

#753 • • remotion nostatus guru

Jone, 20.4.2009 15:34:
Melko liekeissä ovat muuten editoinnissa käytettävät koneetkin. Mulla on viimeiset 2 tuntia huutanut kone leipää pelkästään kuvien editoinnin automatisoidun osion läpirullaamisessa. *nauru*



No taatusti, niitä ruutuja lienee tuhansia?!

Oikee meno, itellä kans fotari suhahteli äsken ku sain kaverilta kuvia, ihan sairaita ruutuja mutta hyvä vaan kun ei oikeen tuo oma muisti loppuu samalla tavalla siihen ku tulee narikkaan sisään ja sitten jatkuu siitä ku lähetää bileistä ulos taas :DDD
Jone

Posts: 8,258

#754 • • Jone Archibald Haddock

remotion, 20.4.2009 15:42:
No taatusti, niitä ruutuja lienee tuhansia?!



Julkaisuun tulossa boothilta ~700 ruutua. Et melko massive. Riittää plarattavaa kohta.

Laskin tossa eilen, että boothilla on otettu keskimäärin 1 kuva joka kahdeskymmenes sekuntti bileiden alusta kuvaamisen lopettamiseen - näistä sit tietty karsitaan ennen julkaisua tuplaruudut jne.
Eruska

Posts: 70

#755 • • Eruska
Jepajee..ensimmäinen Laserpoint on menny. Hienot bileet ja hienot laserit! Porukkaa oli paljon..

Mutta suuri KIITOS vaan kamuille *sydän*

--
"CyBeRNeTiC TrOlL

Combo

Posts: 128

#756 • • Edited Combo Tunemasterz
Aivan loistavat bileet taas jälleen kerran!*aplodit* Pääareenalla tuli tällä kertaa vietettyä suurin osa ajasta. BT & Orkidea vetivät illan parhaat setit.*jiihaa*

Pienempi sali (Puristamo) oli aivan liian pieni väkimäärään nähden. Olis mielellään kuunnellu Proteuksen setin, mutta kun sinne ei sitten mahtunu millään.*grr* Ens vuonna voisi olla muutkin salit auki, niin ihmiset jakautuisivat paremmin ja olis vähän enemmän tilaa tanssia. Tupakointi-alueella oli myös hirveä tungos koko ajan ja loppuillasta joutui sinnekin jonottamaan.*dissaa* Röökipaikkoja lisää!!! Baaritiskien palvelu sujui suht koht hyvin. Ei joutunu kovin kauan jonottaa juomia. Oluen ja lonkeron hinnat hieman suolasia.*ding*

Valot, Visuaalit, Dekot yms. olivat taas tosi hienoja, mutta ehkä olis kaivannu myös hieman isoja screenejä pääareenalle.*vink*

Pienistä moitteista huolimatta, oli mukava ilta ja fiilis oli hyvä alusta loppuun. Tampattua tuli taas jalat kipeiksi saakka.*hikoil* Kiitokset järjestäjille ja soittajille mukavasta illasta. Ensi vuonna uudestaan!*plur*
SESSIONS2

Posts: 532

#757 • • SESSIONS2 [ fotogeeninen sielukommuuni ]
IMG_2114.JPG

Ensimmäiset 50% Labyrinth // Laserpoint -photoboothin kuvista on julkaistu SESSIONS2:ssa. Loput julkaistaan muutaman tunnin päästä (ovat valmiina odottamassa) serverin liikennekuorman hetkelliseksi rajoittamiseksi - luvassa on kuitenkin sellainen ryntäys saitille että muuten piuhamme eivät välttämättä kestä.

Nauttikaahan kuvista. *piis*
Avatar
#758 • • Muussika Guest

Noxu, 19.4.2009 23:10:

Opetelkaa kulkemaan isoissa joukoissa, tönimättä ja hakkaamatta toisia mustelmille. Ei se kuulu tähän henkeen. Menkää Tuskaan riehumaan tai aloittakaa jokin kamppailu/taistelulaji jos v*tuttaa. :D



Mun on pakko quotata tätä, vaikka OT:ksi meneekin. ;)

Tuskassahan on järjestyshäiriöt aina olleet todella vähäisiä, ellei kokonaan nollassa. Itse olen käynyt tapahtumassa viimoset melkeen 10 vuotta, enkä kertaakaan ole törmännyt väkivaltaiseen käyttäytymiseen tai törppöilyyn, pebankourimista lukuunottamatta. Enemmän tullut bongailtua kääliökäyttäytymistä konemusagenren tapahtumissa, mutta olen kyllä sitä mieltä, notta ihmiset voisivat käyttäytyä asiallisesti muut huomioon ottaen KAIKKIALLA. Ei se törppöily ja riehuminen Tuskaankaan kuulu, vaikka hevistä useimmat nauttivatkin moshaten jalkojen nostelun sijaan. ;)

Itse en havainnut onneksi minkäänmoista törppöilyä Laserpointeissa, mutta suomalaisilla nyt on ihan yleinen ongelma osata liikkua järkevästi silloin, kun on paljon populaa. Meiän pitäs ottaa japskeista mallia. :)
Caro²

Posts: 5,301

#759 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Avangion, 20.4.2009 13:29:
Mulle se DJ:den lava toimi kanssa hemmetin hyvin. Siinä oli asennetta. *hymy*
Tanssijoiden lavoista ei ole erityistä mielipidettä. Ne olisi ehkä voinut jopa ottaa pois.


Joo, ne tanssijat oli aika sivussa, pariin otteeseen niitä katselin - viimevuonna taisivat olla toisessa paikassa, lähempänä yleisöä. nexuksen porukkaa taisvat olla. Onkohan niillä mitään kotisivua tai naamakirjayhteisöä?

dj upi, 20.4.2009 14:03:
---
Caro², 20.4.2009 13:15:
---
joo mun mielestä sopi rakennustelineet sinne myös. Ite olisin kyl kaivannu sitä vielä vanhempaa rakennustelinemallia. Sitä mikä painaa tonnin, on punaista ja kaksiputkista :D Kultanen 80luku, joo.
---
Warehouse on eri asia kuin Laserpoint, ainakin mun kohdalla kun sitä kimalletta ja hienoa designia tolla tapahtumalla on viime vuodet näemmä tullu haettua. Itse pidän warehousemenosta joka on hiukkasen "aidompaa" = UG, tai UG-henkiset kemut joissa myös sen linjasta musaa, ihmisiä ja tietty sit se mesta joka täytetään stroboilla ja savulla.Tuolla kun sekä musa että jengi on suurimmaksi osaksi muuta kuin sitä warehousea tuntuu semmosen tekeminen hiukka tekemällä tehdyltä.


Warehouse on muuten eri asia kuin UG-kemut :)

Laserpointit ja Labyt on käsittääkseni aina olleet tehdashallissa. Kaapeli on vissiin nosturin(?) lisäksi ainoita "warehouse"-tyyppisiä venueita etelä-Suomessa. Voihan sen tehdashallin dekottaa "nätiksi" - mutta toisaalta sitä tehdashallifiilistä voi tehostaa sen suuntaisella dekotuksella.

Se, että asiakaskunta on jotain muuta kuin ug-henkistä, ei meinaa, etteikö heillekkin vois tarjota jotain muuta kuin kiksukarvalla päällystettyä pehmoteknoa, edes rekvisiitan muodossa :)

Se on kiva, että eri tapahtumilla on vaihtelua ulkoasun suhteen - ettei ole aina sitä kilpajuoksua dekojen suhteen, olisin kaivannu vaan tota rakennusteline-dekotusta enemmän ja ronskimmin.
Jone

Posts: 8,258

#760 • • Jone Archibald Haddock

Caro², 20.4.2009 17:16:
Onkohan niillä mitään kotisivua tai naamakirjayhteisöä?



Kummatkin löytyy. :)