Huonot, ei-suositeltavat lomakohteet

140 posts, 7 pages, 46,473 views

Juhgu

Posts: 7,921

#21 • • Juhgu Virnistelijä

Jone, 26.8.2008 11:50:
---
Alue itsessään ei todellakaan tarjoa mitään kummallista tai erityisen stimuloivaa, mutta musta toi on mukava paikka rauhoittua vastapainona duunihäsläämiselle. Rauhoittumista mulle edustaa se etten tee paljon mitään ja se onnistuu helposti paikassa, jossa ei ole paljon mitään tekemistä.



Eiks tollasia mestoja oo Suomi täynnä? :D

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Avatar
#22 • • Norb Guest
Tunisia
wiwi

Posts: 1,575

#23 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava
Mun huonoimmat lomakokemukset liittyy ehdottomasti Ranskaan. Siellä käynyt Lyonissa, Toulousessa, Bordeauxissa ja Pariisissa eikä ole tarvetta palata niistä mihinkään.
Syystä että:

-Mikään ei toimi niin kuin pitäisi - kaikki myöhässä koko ajan
-Tietoa yhtään mistään tosi vaikea löytää (esim. karttoja saa metsästää)
-Inhottava inside-ilmapiiri (ks. edellinen)
-Ihmiset on tympeitä
-Kukaan ei puhu/halua puhua englantia
-Myöskään mitään ilmoituksia/kuulutuksia ei löydä kuin ranskaksi
-Raskasta ja inhaa ruokaa (semmoset perussetit, joita saa joka paikasta)
-Maana ei mitenkään erityinen tai viehättävä.

Mun mielipide pohjautuu reilireissuun ja siksi paljon myös juna-asemiin. Kuukauden aikana ei missään saanut niin ala-arvoista palvelua kuin Ranskassa eikä kielimuuri edes pienen pienellä juna-asemalla Baskimaassa ollut niin ylitsepääsemätön kuin siellä. Ja toki tuo kieliasia oli etukäteen tiedossa, mutta jotenkin sitä oletti, että esimerkiksi Lyonissa, jonka läpi virtaa jatkuvasti valtava määrä ihmisiä eri maista, osaisivat kansainvälisiä matkustusasioita hoitavat ihmiset sanasen englantia. Väärin luultu.

Öäarghh.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Avatar
#24 • • Norb Guest

Tyranoid, 26.8.2008 10:59:
Sousse, Tunisia.

-Huonohkot biletysmahdollisuudet.
-Tungettelevat paikalliset, etenkin naispuolisia turisteja kohtaan.
-Ahdasmielinen suhtautuminen alkoholiin.
-Ei juuri kulttuuri- tai luontonähtävyyksiä.
-Sain viimeisenä päivänä elämäni pahimman vatsataudin. Sairaus kesti lähes kuukauden, laihduin kuusi kiloa.



Oli joku muukin maininnu Tunisian *joo*

Vähän sama maku jäi suuhun kuin sulla.. Etenkin juuri tuo "Ei juuri kulttuuri- tai luontonähtävyyksiä" Häiritsi mua *toktok* Paskanen pikku ranta, turisteille rakennettu pikku basaarit. Ostoskeskukset täynnä sontaa. Ja eritasa-arvo loistaa joka puolella, esim. kauppakeskuksissa oli miesten ja naistenvaatteet eri liikkeissä. Outoja lakeja, esim. paikallinen poika ei saanut mistään lisäbroteiinia, koska sitä sai ainoastaan reseptinä ja sekin oli vaikea saada. Ruoka oli sontaa. Mikrossa lämmitettyä kuskussia tai sitten vain hampurilaisia ja raneja *eiei* Tosiaan turisteille rakennettu "kaupunki" jonka ympärillä ei ole mitään..
Android

Posts: 3,908

#25 • • Edited Android

wiwi, 26.8.2008 12:36:
Mun huonoimmat lomakokemukset liittyy ehdottomasti Ranskaan.



Pohjois-Ranskasta on itselläni huonoja kokemuksia. Palvelu huonoa ja kaupungit paskaisia (hirveä koiranpaskan ja muiden jätteiden haju monin paikoin).

Sen sijaan Ranskan Riviera ja esim. Nizza ovat upeita paikkoja. Luksuspainotteisia toki, joten jos ei siitä tykkää en suosittele. Siellä on myös kaunista luontoa. Ranskan alpit ovat ovat myös huikeat ja maisemat todella upeat.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#26 • • Aziz Combat Fighter
Korjatkaa joku mode otsikko muotoon "Huonot, ei-suositeltavat lomakohteet" ennenkuin yhdyssananatseilta räjähtää aivolohkot.
Android

Posts: 3,908

#27 • • Edited Android

Ana-5000, 26.8.2008 12:54:
Korjatkaa joku mode otsikko muotoon "Huonot, ei-suositeltavat lomakohteet" ennenkuin yhdyssananatseilta räjähtää aivolohkot.



Hei, mä pidättäydyin tahallaan mainitsemasta siitä jotten (vaihteeksi) saisi yhdyssananatsin leimaa otsaani!
Avatar
#28 • • Edited Annakins Guest

Android, 26.8.2008 12:55:
---
Ana-5000, 26.8.2008 12:54:
Korjatkaa joku mode otsikko muotoon "Huonot, ei-suositeltavat lomakohteet" ennenkuin yhdyssananatseilta räjähtää aivolohkot.

---


Hei, mä pidättäydyin tahallaan mainitsemasta siitä jotten (vaihteeksi) saisi yhdyssananatsin leimaa otsaani!



Sama juttu :DD

Ja jottei nyt täysin oltaisi OT:na, niin sanonpa vaan, että aika pitkältihän se lomakohteen suositeltavuus riippuu siitä mitä lomaltaan hakee. Jos haluaa bilettää niin ei mulle tulis ekana mieleen lähteä arabimaahan (pl. Beirut ja Dubai).

Itse en suosittelisi Ammania kenellekään, koska siellä ei juurikaan ole mitään nähtävää eikä myöskään mitään tekemistä ja miehet on sikamaisempia kuin missään muussa arabimaassa, jossa olen käynyt.
Lost-Soul

Posts: 3,107

#29 • • Lost-Soul los pallos

Norb, 26.8.2008 12:48:
---
Tyranoid, 26.8.2008 10:59:
Sousse, Tunisia.

-Huonohkot biletysmahdollisuudet.
-Tungettelevat paikalliset, etenkin naispuolisia turisteja kohtaan.
-Ahdasmielinen suhtautuminen alkoholiin.
-Ei juuri kulttuuri- tai luontonähtävyyksiä.
-Sain viimeisenä päivänä elämäni pahimman vatsataudin. Sairaus kesti lähes kuukauden, laihduin kuusi kiloa.

---


Oli joku muukin maininnu Tunisian *joo*

Vähän sama maku jäi suuhun kuin sulla.. Etenkin juuri tuo "Ei juuri kulttuuri- tai luontonähtävyyksiä" Häiritsi mua *toktok* Paskanen pikku ranta, turisteille rakennettu pikku basaarit. Ostoskeskukset täynnä sontaa. Ja eritasa-arvo loistaa joka puolella, esim. kauppakeskuksissa oli miesten ja naistenvaatteet eri liikkeissä. Outoja lakeja, esim. paikallinen poika ei saanut mistään lisäbroteiinia, koska sitä sai ainoastaan reseptinä ja sekin oli vaikea saada. Ruoka oli sontaa. Mikrossa lämmitettyä kuskussia tai sitten vain hampurilaisia ja raneja *eiei* Tosiaan turisteille rakennettu "kaupunki" jonka ympärillä ei ole mitään..


Itse tykkäsin Tunisiasta, tosin enpä ollut Soussessa (tai siis taisin käydä pikasesti). Ruoka oli ihan jees, lämpöä riitti oikein mukavasti ja maisemat olivat kohtalaisen erilaisia, mihin itse olen tottunut.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Tyranoid

Posts: 1,552

#30 • • Tyranoid FINRG

Lost-Soul, 26.8.2008 13:01:
Itse tykkäsin Tunisiasta, tosin enpä ollut Soussessa (tai siis taisin käydä pikasesti).



Joo, kokemus ois voinut olla mullakin erilainen jos olis kierrellyt enemmän. Pääkapungissa Tunisissa kävin pikaisesti, vaikutti kiinnostavalta mutta eipä siellä kerennyt kauan olla. Varmaan etelän aavikoilla ois ollut ihan hienoja luontokohteitakin mutta ei pakettimatkalla sinnekään kerennyt.
ville

Posts: 3,780

#31 • • ville olen oikeasti ujo

wiwi, 26.8.2008 12:36:

-Kukaan ei puhu/halua puhua englantia
-Myöskään mitään ilmoituksia/kuulutuksia ei löydä kuin ranskaksi
-Raskasta ja inhaa ruokaa (semmoset perussetit, joita saa joka paikasta)
-Maana ei mitenkään erityinen tai viehättävä.



No jos kieliasia on tiedossa, niin miten sitä voi valittaa. Vähän sama asia kun inisisi japanissa, kun pirun japanaiset ei puhu englantia. Ranskassa niin ei vaan tapahdu ja mun päähän ei mahdu, miten siitä viitsii noin kovasti valittaa, varsinkin, kun asia on yleisesti tiedetty fakta.

Jos Ranskasta ei löydä hyvää ruokaa, vikaa lienee etsijässä. Kyseessä on kuitenkin maailman thö ruokakulttuuri. Tietysti jos on mennyt budjetilla ja vetänyt aina sitä mitä on halvinta, voi varmaan saada aika karmean kokemuksen. Mutta silloin ei välttis pitäisi mennä sanoman, että safka on huonoa....

Lisäksi hieman kyllä kummastuttaa miten Raskaa, joka on kuitenkin läntisen euroopan mittakaavassa yksi vanhimmista kulttuureista, voi sanoa "ei erityiseksi".

Ehkä tää on liian pitkälle vedetty johtopäätös, mut jotenkin tuntuu siltä, että sulle ihanneloma olisi paikka jossa kaikki hymyilee, safka on eksoottista ja halpaa ja viehättävyys tarkoittaa jotain valkoista hiekkarantaa ja palmuja..... toivottavasti olen väärässä.
Lost-Soul

Posts: 3,107

#32 • • Lost-Soul los pallos

Tyranoid, 26.8.2008 13:05:
---
Lost-Soul, 26.8.2008 13:01:
Itse tykkäsin Tunisiasta, tosin enpä ollut Soussessa (tai siis taisin käydä pikasesti).

---


Joo, kokemus ois voinut olla mullakin erilainen jos olis kierrellyt enemmän. Pääkapungissa Tunisissa kävin pikaisesti, vaikutti kiinnostavalta mutta eipä siellä kerennyt kauan olla. Varmaan etelän aavikoilla ois ollut ihan hienoja luontokohteitakin mutta ei pakettimatkalla sinnekään kerennyt.


Huono pakettimatka sulla sit oli.. me käytännössä omalla pakettimatkalla kierrettiin koko Tunisia ympäri. Pääkaupungista en niinkää pitänyt, oli semmonen normi paikka, mutta kyl tuol oli kaikkee kivaa nähtävää.

Vaikka toi kuva ei ole mikää erityisen hyvä, niin tuolla kyl mieli lepäs ihan kunnolla.
img800947.jpg

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

RiD

Posts: 2,817

#33 • • RiD Nukemi

kimono, 26.8.2008 08:22:
Dublin *igor*

tai no, ainaki asuinkohteena tää on aika nihkee... mutta
ei täällä kyllä turistitkaan oikein mitään tee muuta ku
dokaa ja kiertele katsomassa nähtävyyksiä, joita ei kyl
kovin montaa ole.



hmm, jos tää on niin nihkee mesta asua, niin miks sä asut täällä ?

kimono, 26.8.2008 08:22:
Dublin *igor*

mutta ei täällä kyllä turistitkaan oikein mitään tee muuta ku
dokaa ja kiertele katsomassa nähtävyyksiä, joita ei kyl
kovin montaa ole.



Mitä turistit sitten muissa maissa tekee?
Dokaa, kiertelee katsomassa nähtävyyksiä?

Omasta mielestäni täällä on ainakin helvetin kiva asua, jengi on letkeetä (jos ajautuu muidenkin kun suomalaisten kanssa tekemisiin...) ja tekemistä löytyy ihan mistävaan millonvaan. Eläminen on täällä helppoa laiskalle niinkuin aktiviteettia kaipaavalle, pitää vaan tietää mistä ettiä.

Täällähän on jatkuvasti konsertteja, kulttuuria/näytöksiä.
Vanhoja rakennuksia, kulttuuria vaikka muille jakaa menneisyydestä ja vaikka mitä.

Säät täällä eniten vitusta on, muuten kyllä imho hyvä paikka

ps. töitä mä en tänne ikinä tullut tekemään tositarkotuksella joten sitä en laske edes tähän mukaan. Paskaa se on, mutta sillä rahalla elää.


kimono, 26.8.2008 08:22:
niin ja, Dublin on likanen ja kallis :/



Pohjoispuoli dublinista on kyllä likainen, ja koko paikka kallis. Mutta sitäkin kompensoidaan taas sitten säälittävän pienellä veroprosentilla


Sitten itse aiheeseen.

varmaan huonoin lomakohde missä oon käynyt on ollut marmaris, turkki. Olin kohtalaisen pieni vielä tona aikana mutta mulle itelleni ei ainakaan ko. paikasta löytynyt sillon mitään. Kaikki oli ankeeta, ei ollut mitään kivoja nurmikenttiä ees missä temmeltää. Hotelli oli askeettinen ja kaikki näytti vasta olevan rakenteilla. Aika menikin sitte pelkästään hotellin altaalla istuessa ja boreillessa. (hyperaktiivisen lapsen näkökulmasta). Toki reissuun mahtui yksi muksa venereissu jostain lähistöllä olevasta merenrantakaupungista mutta eipä se sillon paljoa lämmittänyt.

--
*super* *possu*

ezzy

Posts: 8,060

#34 • • ezzy Droid-pappa

RiD, 26.8.2008 13:17:

Säät täällä eniten vitusta on, muuten kyllä imho hyvä paikka



Et o vissiin vielä ollu tarpeeks pitkään, jos ihmiset ei o sään kanssa samalla shitlistillä =)
Epailija

Posts: 5,636

#35 • • Epailija Physicist, 2nd class.

wiwi, 26.8.2008 12:36:
Mun huonoimmat lomakokemukset liittyy ehdottomasti Ranskaan. Siellä käynyt Lyonissa, Toulousessa, Bordeauxissa ja Pariisissa eikä ole tarvetta palata niistä mihinkään.



Jossain määrin täytyy kyllä kompata. Pariisiin matkatessa pitää varautua siihen, että osa kaupungista on kuin pala kauneinta Itä-Eurooppaa tai jenkkiläistä kaupunkighettoa. Englantia ei osata kovinkaan laajalti, ravintoloissa saa maksaa pääkaupunkiekstraa ja hyvästä ruoasta joutuu maksamaan reilusti (jos haluaa paikallisen keittiön tuotoksia). Metrolla pääsee liikkumaan kaupungissa varsin kätevästi, mutta metrokalusto ja -asemat ovat nähneet parhaat päivänsä joskus 70-luvulla, jolloin ihmiset istuinpaikkojen tilavuudesta päätellen painoivat keskimäärin 50 kiloa. Hotelleissa palvelun taso vaihtelee laidasta laitaan ja yleisesti ottaen hotellien tähdistä kannattaa mielessään miinustaa aina yksi saadakseen realistisemman kuvan hotellin tasosta. Suomesta matkan varanneen kannattaa varautua yllätyksiin etenkin jos haluaa savuttoman huoneen - monessa hotellissa kun sellaisia ei ole laisinkaan, vaikka nettisivuilla toisin ilmoitettaisiinkin.

Hyvässä seurassa ja sopivalla asenteella Pariisissa kyllä viihtyy useamman päivän (ainakin hyvällä säällä), mutta ei se kyllä IMO ihan maineensa veroinen ole. Pienemmät kaupungit tarjonnevat muiden kuin nähtävyyksien osalta miellyttävämpiä elämyksiä ja halvempaan hintaan.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

RiD

Posts: 2,817

#36 • • RiD Nukemi

ezzy, 26.8.2008 13:21:
---
RiD, 26.8.2008 13:17:

Säät täällä eniten vitusta on, muuten kyllä imho hyvä paikka

---

Et o vissiin vielä ollu tarpeeks pitkään, jos ihmiset ei o sään kanssa samalla shitlistillä =)



ilmeisesti en.

vasta 11kk :(

--
*super* *possu*

isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#37 • • Edited isfnbojbbssn sdonvoinv

RiD, 26.8.2008 13:17:
---

hmm, jos tää on niin nihkee mesta asua, niin miks sä asut täällä ?



teen töitä ja säästän massia, että pääsen ens vuonna
jonneki kauas pois ;)

Mitä turistit sitten muissa maissa tekee?
Dokaa, kiertelee katsomassa nähtävyyksiä?



no joo, ilmaisin itseäni kyllä hiukka huonosti tossa kohtaa...
tarkoitin lähinnä, että musta täällä ei ole oikestaan mitään
kiinnostavaa nähtävää. musta vain Dublinin nähtävyyksissä
ei ole mitään nähtävää.

ja en ole ainoa, joka näin ajattelee... monet suomalaiset
ja ei-suomalaiset kaverit ovat täällä samaa valitelleet.

Omasta mielestäni täällä on ainakin helvetin kiva asua, jengi on letkeetä (jos ajautuu muidenkin kun suomalaisten kanssa tekemisiin...)



toi on kyllä totta, että ihmiset on kivoja täällä :) niin irkut,
kuin maahanmuuttajatkin... siitä ei mitään valitettavaa ole.

Täällähän on jatkuvasti konsertteja, kulttuuria/näytöksiä.
Vanhoja rakennuksia, kulttuuria vaikka muille jakaa menneisyydestä ja vaikka mitä.



oon kyllä pyörinyt näyttelyissä, bileissä ja parilla keikalla,
mutta musta jotenkin venuet on semiankeita ja aina välillä
meno tuntuu jotenki keskinkertaselta/turvalliselta/väsyneeltä/jne.

Säät täällä eniten vitusta on, muuten kyllä imho hyvä paikka



no säät nyt on kauheet, mut se nyt oli tiedossa :D


vaikka tiesin, ettei Dublin mikään jumalaton metropoli olekaan,
niin silti odotin jotenkin tää pikkukaupunkifiilis, joka täällä mun
mielestä vallitsee, on aika tylsä... ja joo, mulla kyllä "saattaa"
olla lievää asennevammaakin, koska unelmissa kuitenkin siintää
paluu jonneki eksoottisempaan lokaatioon ja en ole missään
vaiheessa aikonut tänne pidemmäksi aikaa jäädä.

mut kyllä täällä nyt siihen helmikuuhun asti jaksaa olla :P

--
dasinoaisnvs

Epailija

Posts: 5,636

#38 • • Epailija Physicist, 2nd class.

ville, 26.8.2008 13:10:
Jos Ranskasta ei löydä hyvää ruokaa, vikaa lienee etsijässä. Kyseessä on kuitenkin maailman thö ruokakulttuuri. Tietysti jos on mennyt budjetilla ja vetänyt aina sitä mitä on halvinta, voi varmaan saada aika karmean kokemuksen. Mutta silloin ei välttis pitäisi mennä sanoman, että safka on huonoa....



Se "thö ruokakulttuuri" on kyllä omien kokemusten perusteella yliarvostettua ainakin Pariisin osalta ja tämän näkemyksen allekirjoitti yksi ranskalainen tuttavakin. Pariisi kun on täynnä turistiruokaloita, joissa hinnat eivät tietenkään vastaa ihan laatua. Kävimme viime maaliskuun alun tienoilla useamman päivän reissulla Pariisissa tyttiksen kanssa ja parasta ruokaa saimme sushi-paikassa (pääsi samalle viivalle Ichibanin kanssa). Muut mieleenpainuvat kokemukset olivat:

1. Mikrossa lämmitettyä valmisspagettia kulmakuppilassa.
2. Kehnohkoa lihaa Champs-Élyséesillä nk. laaturavintolassa (aterian hinta juomineen ja jälkiruokineen noin 35e per nuppi).

Lisäksi näin suomalaisittain on hieman hankala ymmärtää ranskalaisten ravintoloiden aukioloaikoja, joita ei välttämättä ilmoiteta ravintoloiden ovissa tai ikkunoissa lainkaan. Silloinkin kun ilmoitetaan, ei niitä välttämättä noudateta ja itse todistimme sekä sushi-paikassa, että Pizza Hutissa, kuinka työntekijät olivat ruokatauolla porukalla vielä kymmenen minuuttia sen jälkeen kun paikan olisi pitänyt aueta. Karkeasti arvioiden ravintolat ovat auki vain lounasaikaan tunnin puolitoista ja sen jälkeen aukaistaan vasta illemmalla kuuden ja seitsemän välillä - ehkä. Jos haluaa ruokaa tuossa välissä, joutuu turvautumaan pikaruokaan tai lähimarketteihin.

Lisäksi hieman kyllä kummastuttaa miten Raskaa, joka on kuitenkin läntisen euroopan mittakaavassa yksi vanhimmista kulttuureista, voi sanoa "ei erityiseksi".



Johtunee sitä, että se ei sitä päällepäin ole. Pariisi on likainen ja pääosin huonossa kunnossa oleva ahdas kaupunki, joten on helppo unohtaa koko Ranskan värikäs menneisyys. Se on selvästikin kehittynyt joksikin huomattavasti vähemmän viehättäväksi.

Omasta aikaisemmasta listastani unohtui muuten viheralueiden vähäisyys. Muutamaa poikkeusta lukuunottamatta Pariisissa ei niitä nimittäin juuri ole, mikä on omiaan laskemaan kaupungin viihtyisyyttä.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Android

Posts: 3,908

#39 • • Edited Android

Epailija, 26.8.2008 13:37:
-clipss



Ranska on paljon, paljon muuta kuin vain Pariisi. Pariisin perusteella ei voi vetää johtopäätöksiä koko Ranskan suhteen koska se on niin suuri maa. Jos Pariisi on pettymys, okei, mutta mielestäni ei voi sanoa että Ranska kokonaisuudessaan on pettymys Pariisin perusteella. Itselläni on kuten jo mainitsin huonoja kokemuksia Pohjois-Ranskasta, mutta ne kokemukset eivät päde esim. Rivieraan tai Alppeihin.

Mitä Ranskan ruokakultuuriin tulee, niin IMO Pariisi ei ole se paikka johon siihen kannattaa tutustua jos haluaa todella hyvää autenttista ranskalaista ruokaa.
Lost-Soul

Posts: 3,107

#40 • • Lost-Soul los pallos

Epailija, 26.8.2008 13:23:
---

Jossain määrin täytyy kyllä kompata. Pariisiin matkatessa pitää varautua siihen, että osa kaupungista on kuin pala kauneinta Itä-Eurooppaa tai jenkkiläistä kaupunkighettoa. Englantia ei osata kovinkaan laajalti, ravintoloissa saa maksaa pääkaupunkiekstraa ja hyvästä ruoasta joutuu maksamaan reilusti (jos haluaa paikallisen keittiön tuotoksia). Metrolla pääsee liikkumaan kaupungissa varsin kätevästi, mutta metrokalusto ja -asemat ovat nähneet parhaat päivänsä joskus 70-luvulla, jolloin ihmiset istuinpaikkojen tilavuudesta päätellen painoivat keskimäärin 50 kiloa. Hotelleissa palvelun taso vaihtelee laidasta laitaan ja yleisesti ottaen hotellien tähdistä kannattaa mielessään miinustaa aina yksi saadakseen realistisemman kuvan hotellin tasosta. Suomesta matkan varanneen kannattaa varautua yllätyksiin etenkin jos haluaa savuttoman huoneen - monessa hotellissa kun sellaisia ei ole laisinkaan, vaikka nettisivuilla toisin ilmoitettaisiinkin.

Hyvässä seurassa ja sopivalla asenteella Pariisissa kyllä viihtyy useamman päivän (ainakin hyvällä säällä), mutta ei se kyllä IMO ihan maineensa veroinen ole. Pienemmät kaupungit tarjonnevat muiden kuin nähtävyyksien osalta miellyttävämpiä elämyksiä ja halvempaan hintaan.


Täs on kyl hyvin paljon totta. Viime syyskuussa tuli käytyä toistamiseen Pariisissa ja onneksi käytiin samalla reissulla katsomassa Maison Carré (Alvar Aallon suunnittelema rakennus Louis Carrélle). Valitettavasti ei vaan keretty hirveesti kiertelemään ja ihastelemaan läheistä kylää, koska junaan oli vaan pakko ehtiä, mutta tuolla reissulla näki, että Ranskastakin löytyy todella nättii aluetta. Seuraava reissu Ranskaan tulee varmasti sisältämään paljon maaseutukiertelyä ja ei yhtää Pariisia (tai ainakin niin vähän kuin mahdollista)

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis