drS, 12.8.2008 10:57:
joo eipä kyllä oo toivookaan päästä ihmeemmin keikkailemaan ilman suhteita ja yhteyksiä. paitsi jos järkkäilee ite bileitä. tää näin niinku karkeesti sanottuna.
Paras tapa onkin pistää itse jotain pystyyn, pientä UG-kemua tai ihan mitä tahansa. Meitsillä on ainakin aina parempi fiilis ottaa dj soittamaan joka antaa jotain kontribuutiota skenelle, kuin vässykälle, jonka ainoa promootio on postata klubbariin miksaus ja heittää yksityisviestillä "kuuntele tää, onks keikkaa".
Samoin niihin bileisiin kannattaa ihan oikeasti lähteä, tutustua ihmisiin, ja ottaa promocd:itä mukaan. Mä jaksan aniharvoin imuttaa yhtään miksausta jota mulle tyrkytetään linkkeinä, mutta kaikki promocd:t päätyy autoon kuunneltavaks. CD:hen _selkeästi_ dj-nimi ja yhteystiedot, ei paljoa auta että autosta löytyy 40 hyvää cd:tä irtonaisina, ilman mitään indikaatiota dj:n nimestä.
Soittamisessa kannattaa keskittyä siihen, että soittaa oikeasti hyviä biisejä. Dj:n pitäis mun mielestä keskittyä 90% ajasta valitsemaan seuraavaa biisiä ja 10% ajasta miksaamaan. Eipä silti, biittimiksaus kyllä pitää osata, jos oikeasti haluaa isoja keikkoja.
Salettiin ei tuu mitään ilmaseks dj-hommissa, yrittäjiä löytyy nykyään pilvin pimein. Mua oikeestaan hiukan jopa häiritsee se, että niin moni uus dj kuvittelee että ne vaan bongataan jostain klubbarin chartsista suoraan Laserpointin pääesiintyjäks. Tehkää duunia, se kannattaa.