Replying to Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...):
Apo, 28.8.2009 18:27:
Omalla kohdalla toi gearin hajoamisen aiheuttama turhautuminen pisti miettimään näitä pidemmälle vietyjä vaihtoehtoja. Parantaa kerralla gearin niin että sillä pärjää seuraavat 10v ;-)
Mulla ei ole gearin hajoamisen kanssa ongelmia, teknarit, vaikka ikää 10+ vuotta, skulaa niinkuin pitää ja eclerin mikseri toimii myös moitteetta.
Ainoo gearin päivitys olis uus läppäri, mut se onkin toinen juttu.
Enemmän toi tilantarve tympii ja levyjen soittamattomuus....
Ei se nyt niin järkyttävän iso itseasiassa ole, 19" leveä (räkkileveys, 432 ilman räkkirautoja) ja syvyyttä 36cm.
Ei se järjettömän iso ole, himakäytössä/kiinteessä asennuksessa varsinkaan.
Mut keikkaroudailu sekä tosiaan noi keikkapaikkojen ahtaat tilat useasti on ongelma tuon kokoiselle vermeelle.
Sattuisitko muistamaan että missä noista ongelmista olisi juttua?
Jos en väärin muista niin abletonin foorumi/ableton live dj foorumi...
Äkkiseltään koitin hakea ja ei osunut vastaan mitä tarkoitin, onhan tossa käsittääkseni kuitenkin ominaisuuksia parannettu vs. 3D.
Joten en pysty ny sanomaan, jostain vain jäänny mieleen et jotain ongelmia ollu...
Hyvä pointti toi roudattavuus, omalla kohdalla varmaankin menisi audio 8 dj & uc-33 yhdistelmällä. Eihän tommosta isompaa kannata mihinkään siirrellä muuten toosi tärkeisiin juttuihin.
Otuksessa ja VCI-300:sessa on vain kaksi kanavaa ja kanavakohtaisten midikontrollien määrä jää aika paljon 4d:n jälkeen mikä ainakin omalla kohdalla haittaa vähän musantekoa.
Mulle itselleni roudattavuus on kohtuu tärkee.
IMO kyllästytti vinyyleitä roudata messis ja silti ei ollu riittävästi biisejä mukana (tai just SITÄ kappaletta) joten digiformaatti on helpottanu.
CD olis ehkä optimaalein roudattavuuden kannalta eikä tarvis keikkapaikalla säätää.
Mut läppärin ruudulta on helpompi etsiä/arkistoida/rakentaa soittolistoja etc.
Cd:t mulle aina ollu sellainen "missä, missä, missä arg" formaatti, varsinkin cd-r jolla 4-7 biisiä ja kansiossa lättysiä sen about 30-60...
Riippuu tosiaan siitä mitä kaipaa, mulle kaks kanavaa dj-jutuissa riittää, kolmatta dekkiä satunnaisesti haluais, mut aina ei voi voittaa.
Traktor / Ableton Live, sekä dj että musakäyttöön.
Mulla tosiaan Serato ssl/serato itch/Ableton samoissa jutuissa.
Ableton on lajissaan loistava, mut spontaaniin dj-soitteluhuoraukseen ei niin taipuva.
Tai siis settiin missä ei niin ennakolta tiedä mitä soitteleepi.
Johonkin nitku/tekno/looppihäröilyyn loistava...
4D:tä olis kiva päästä testailemaan, xone 92 on ehkä suosikki mikseri + kontrolloitavuudeltaan toi olis just passeli, mut traktoriin en lämpiä sit millään.