Ozma, 31.5.2009 12:57:
---
Gateway, 31.5.2009 11:07:
---
Lähtisin olemaan tästä aika vahvasti eri mieltä. Itselläni on nyt pyörinyt parisen kuukautta Traktor Pro Aspire One A150:ssä, Atom 1.6GHz, käyttis XP, muistia giga, olikohan 120GB normikovo, eli ihan tämä perusmalli. Soittelu toimii käyttistä tweakkaamattakin täysin ongelmitta, itse asiassa en edes huomannut eroa vaikka tuunasin XP:n laihdutuskuurilla. Neljää kanavaa testasin ja toimii ongelmitta ja täysin pätkimättä, ainoa ongelma on että ruudun resoluutio ei tahto riittää. Itse soitan biisit FLAC-formaatista ja kahta kanavaa käyttämällä prosessorikuorma on noin luokkaa 10%. Neljällä siellä 20-25% tuntumassa maksimissaan. Kanavakohtaisesti muistia käytössä 64MB (riittää noin 1/5 biisin cachettamiseen muistaakseni) eli ihan mikä tahansa looppailu ja "teknokikkailu" ei helposti onnistu. Kahdelle kanavalle cachea voisi varmaan nostaakin. Muistikaan ei muuten lopu kesken vaikka näin luulisi, aina on ollut 150MB vähintään vielä varaa vaikka on soitellut tuntikausia ja touhunnut vaikka ja mitä.
Toisin sanoen, jos et ole aivan älytön teknologiafriikki niin unohda omena ja osta Aspire One tai vastaava, riittää aivan varmasti kotikäyttöön ja keikankin tekoon. Itselläni on nyt kaksi keikkaa takana eikä mitään pahaa sanottavaa.
---
Mikä kontrolleri / äänikortti ja paljonko on audion latencyt ms?
Vähän olen kieltämättä yllättynyt, että toimii ongelmitta, mutta sehän on vain hyvä jos tosiaan toimii
Et tosiaan maininnut mitään vinyylien kontrolloimisesta, joten latenssien kanssa saattaa jo kone vähän yskiä, vai? Tai jos siihen päälle vielä iskee jonkun midi kontrollerin...
Taas se on todistettu, että luulo ei ole tiedon väärti