FL Studio vinkit

71 posts, 4 pages, 24,175 views

..no such user..

Posts: 1,106

#41 • • Edited ..no such user..

ProgettoPaperino, 2.3.2009 00:31:
---
SamHard, 10.2.2009 14:25:
Olispa mukava kuulla joitakin kaupallisia tuotoksia
tai muutenvaan pro nimien tekemiä biisejä FL studiolla!

---


Maor Levi tekee tietääkseni kaiken musansa FL Studiolla:

http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=52039312



Samoin Deadmau5 (editoinnit sit Abletonilla, tai Cubasella, vaik noi firmat omia softiaan markkinoi Deadmaun enssijasena sekkarina..!)

edit: ja etten nyt puhuis palturia, niin ilmeisesti biisinteko alotetaan FL Studiolla -> sit audio export, ja kikkailuu livessä tai cubases...
Saarre

Posts: 1,151

#42 • • Saarre
Image Line has released a public beta of FL Studio v8.5 for all users of FL Studio Producer Edition.

http://www.image-line.com/documents/news.php?entry_id=1237563404

nätti lista päivityksiä fixejä vaivoihin, joista itsellekkin on tullut osa aikasemmin vastaan.

Sääli että itellä on fruity edition

--
*tähti* Full hearts cant lose

Avatar
#43 • • astaroth Guest
heippa

eli tarkoituksena on siirtää korruptoituneesta filusta (joka kuitenkin antaa kuunnella samplet samplerissa sekä tallentaa mikseri,- ja syna-asetukset) tavarat kaikkine päivineen kokonaan uudelle flp-pohjalle, mutta samplejen omien säätöjen kanssa tuli pieni wtf-hetki

1094832408488.jpg

samplerissa pystyy tallentamaan samplen omat säädöt, mutta mistä ihmeestä mä ne sitten lataan uudelle (channel presets)? mikserissä mä en kuitenkaan niitä käsittääkseni avaa, koska tällöin ei kuitenkaan tallennu mikserin kanavassa olevat efektit

älkää sanoko et mun pitää ruveta tihrustamaan uudestaan jokaisen samplen säädöt, tää on tarpeeksi stressaava projekti jo muutenkin :D halp plz?
Snaggo

Posts: 1,147

#44 • • Snaggo ;__;

astaroth, 13.5.2009 00:05:

samplerissa pystyy tallentamaan samplen omat säädöt, mutta mistä ihmeestä mä ne sitten lataan uudelle (channel presets)? mikserissä mä en kuitenkaan niitä käsittääkseni avaa, koska tällöin ei kuitenkaan tallennu mikserin kanavassa olevat efektit

älkää sanoko et mun pitää ruveta tihrustamaan uudestaan jokaisen samplen säädöt, tää on tarpeeksi stressaava projekti jo muutenkin :D halp plz?



FL Studion HELP-osiosta seuraavaa:


Save channel state as - Allows you to save the current channel settings as a preset file. Preset is saved as a FST file. It is recommended that you save your presets in the default location FL Studio chooses, so they can be properly detected and shown in the list of available presets for the generator.



Tästä mä niinku päättelisin että itse samplerin säädöt ei tallennu, vaan channel state tallentaa ainoastaan synien(generator) asetukset.

Huomasin tosin tässä pienen testailun jälkeen että samplejen pitchailut sut muut voi tallentaa tosta Sample -> Save As.. -kohdasta uudeksi äänitiedostoksi.

--
bojoing.

Avatar
#45 • • Edited astaroth Guest

Snaggo, 13.5.2009 00:43:
Huomasin tosin tässä pienen testailun jälkeen että samplejen pitchailut sut muut voi tallentaa tosta Sample -> Save As.. -kohdasta uudeksi äänitiedostoksi.


joo, toi on tiedossa. toivoin vaan että olisi päässyt helpoimman kautta, eli olisi saanu suoraan identtiset asetukset uudelle templatelle. toi tapa kuitenkin tietää ärsytyskynnyksen nostavaa hieromista kun joutuu hieromaan vola-asetuksia. sekä ois ollu kiva päästä kuuntelemaan ihan play-luupin kera jo duunattuja sampleja siten, että olisi voinut helposti tarpeen tullen alkaa säätämään efektigeneraattoreita miksaamisen ja äänetoiston kannalta suotavammaksi

kiitos eniveis!
Avatar
#47 • • astaroth Guest

Saarre, 13.5.2009 06:51:
"Recovery Tool for corrupted FLP FL studio files"


kiitos, täytyy pitää ensi kerralla mielessä toi mahdollisuus

tässä nyt sinällään ei varsinaisesti fl valittanut korruptiosta, mutta filua kopsatessani huomasin yhden synan olevan ilmeisimmin pääsyyllinen (ei ole itsellä muutenkaan toiminut ko. syna kunnolla). filu oli vaan jumittunut kuitenkin niin, että laitos kaatui jos synaa yritti poistaa. lähtipä mokoma kerran vielä pyörimäänkin, mutta ei valitettavasti kestänyt pitkään

mutta sain muutaman tunnin hampaan kirstelyllä sen paskimman homman hoidettua ja nyt taidan olla ylpeä itsestäni :D
Horzi

Posts: 646

#50 • • Horzi FINRG Recordings
Mikähän asetus mulla on päällä, kun FL Studiosta ei kuulu äänet, ellei oo just sen ikkuna auki? Jos esim. joku projekti soimassa ja klikkaan FL Studion pieneks tonne alapalkkiin tai avaan vaan jonkun toisen ikkunan niin äänet lakkaa soimasta siinä ohjelmassa.
Stene

Posts: 430

#51 • • Stene

Horzi, 14.5.2009 17:41:
Mikähän asetus mulla on päällä, kun FL Studiosta ei kuulu äänet, ellei oo just sen ikkuna auki? Jos esim. joku projekti soimassa ja klikkaan FL Studion pieneks tonne alapalkkiin tai avaan vaan jonkun toisen ikkunan niin äänet lakkaa soimasta siinä ohjelmassa.


ruksi_pois.jpg
liikkuva muna

Posts: 2,652

#52 • • liikkuva muna an egg on the move

Sam One, 18.1.2009 14:57:
---
Diego R, 18.1.2009 13:50:
Okei, seuraavanlainen probleema edessä.

Kuinkas onnistuu automatisoida jollekin patternille (vain yhdelle) tempomuutoksia? Eli että tietty riffi hidastuu ja nopeutuu mun mielen mukaan.

Tuolla rec-toiminnolla ei toiminut, vaikutti kaikkiin patterneihin. :)

---


Ei varmaan ole sellasta toimintoa, sun pitänee tehdä koko biisiin se temmon muutos niin, että se haluamasi patterni vaan soi, sitten teet vaikka wavin siitä ja lisäilet sen sit siihen biisiin.

Tollain mä tekisin :D



Reiskassa oon tehny niin että venytän patternia asteittain hitaammaks. Tosin sit se ei enää mätsää gridin kanssa muttei voi mitään. Toimii varmaan fruityssakin jos siinä pystyy venyttelemään noita segmenttejä.
Sam One

Posts: 275

#53 • • Sam One - FiNRG Hybridize, Kreatrix -

alek szahala, 14.5.2009 18:01:
---
Sam One, 18.1.2009 14:57:
---
Diego R, 18.1.2009 13:50:
Okei, seuraavanlainen probleema edessä.

Kuinkas onnistuu automatisoida jollekin patternille (vain yhdelle) tempomuutoksia? Eli että tietty riffi hidastuu ja nopeutuu mun mielen mukaan.

Tuolla rec-toiminnolla ei toiminut, vaikutti kaikkiin patterneihin. :)

---


Ei varmaan ole sellasta toimintoa, sun pitänee tehdä koko biisiin se temmon muutos niin, että se haluamasi patterni vaan soi, sitten teet vaikka wavin siitä ja lisäilet sen sit siihen biisiin.

Tollain mä tekisin :D

---


Reiskassa oon tehny niin että venytän patternia asteittain hitaammaks. Tosin sit se ei enää mätsää gridin kanssa muttei voi mitään. Toimii varmaan fruityssakin jos siinä pystyy venyttelemään noita segmenttejä.



Jep tosiaan kyllä fruityssä niin pystyy kans tekemään.
Druma

Posts: 416

#55 • • Druma En pidä itseäni juuri minään.

Replying to FL Studio vinkit:

Stene, 14.5.2009 17:49:
---
Horzi, 14.5.2009 17:41:
Mikähän asetus mulla on päällä, kun FL Studiosta ei kuulu äänet, ellei oo just sen ikkuna auki? Jos esim. joku projekti soimassa ja klikkaan FL Studion pieneks tonne alapalkkiin tai avaan vaan jonkun toisen ikkunan niin äänet lakkaa soimasta siinä ohjelmassa.

---

ruksi_pois.jpg



Saisko kys kuvan uusiks. Sama vika. :P
plink

Posts: 1,405

#56 • • plink team paska
ei oo fl:ää tällä koneella, joten en muista nyt tarkalleen missä kohtaa se tarkalleen on mut siel jossain ääniasetuksissa teillä on "auto close device" päällä. ottakaa pois, niin johan soi biisit vaikka fl olis minimoitunakin.

--
en ollut paikalla silloin kun seksikkyys keksittiin.

Saarre

Posts: 1,151

#59 • • Edited Saarre
Mitenkäs olis mahdollista Mixerissä (fruityn oma efumikseri"pöytä) tälläänen:

sikäli ois kickillä , clapillä ja vaikka haitsuilla omat fx channelit, miten saisin ne kaikki 3 khannelia ottamaan Highpass efua omasta kanavasta?
eli noi 3 ois "ryhmä" jotka ottaa highpass-efun omasta erinäisestä kanavasta.

ja FL 9 kyseessä.

tänks.

edittiä:
jees elikkä löysin ton groupittamisen mutta kanavat ei ota täyttä tehoa tuosta efektikanavasta ja "pääkanavista" vuotaa alkuperästä äänisignaalia, eli jos koitan highpassata kickin ni bassoa kuuluu silti läpi. w0t to dooh..

--
*tähti* Full hearts cant lose

Avatar
#60 • • astaroth Guest

Replying to FL Studio vinkit:

Saarre, 12.1.2010 12:04:
Mitenkäs olis mahdollista Mixerissä (fruityn oma efumikseri"pöytä) tälläänen:

sikäli ois kickillä , clapillä ja vaikka haitsuilla omat fx channelit, miten saisin ne kaikki 3 khannelia ottamaan Highpass efua omasta kanavasta?
eli noi 3 ois "ryhmä" jotka ottaa highpass-efun omasta erinäisestä kanavasta.

ja FL 9 kyseessä.


esim. käyttämällä sendejä

jos valkkaat vaikkapa perustemplatella minkä tahansa mikserin instrumenttikanavan, niin huomaat masterkanavan alapuolella olevan knobin (mikserin oikeassa laidassa pitäisi olla oletusarvoisesti neljä samanlaista).

tämä yksi knobi tarkoittaa sitä, että mihin kanavaan valittu instrumenttikanava lähettää efektoidun saundin, oletusarvoisesti kaikki mikserin kanavat on säädetty masterkanavalle. klikkaamalla knobin alapuolella olevaa keltaista nappia pystyt päättämään, että mille kaikille kanaville valitun kanavan signaali lähetetään. jos haluat kontrolloida useampaa eri kanavilla olevaa instrumenttia yhdellä efektillä, niin klikkaa haluamiesi kanavien master-sendi pois päältä, ja lähetä näiden instrumenttien signaali jollekin uudelle, vapaavalintaiselle kanavalle. tee sitten tälle kanavalle pelkästään haluamasi efektit / automaatiot, ja annat ko. kanavan sitten taas jatkaa edelleen masteriin

tartteeko ottaa screeni vai tajusitko tosta mun sönkötyksestä? :D