Jotakin muutakin vinkkejä oli mielessä mutta ne unohtui, laitella sitten vaikka tähänä ketjuun kyssäreitä muiltakin.
71 posts, 4 pages, 25,673 views
Juhgu, 2.7.2008 15:45:
En ole varma ymmärsinkö kysymystä oikein (PanOMatic, whut?), mutta ihan perus snarerolliin helpoin tapa lienee laittaa nuotit piano rolliin ja säätää volumea ihan käsin sieltä piano rollin alareunan pystypalkeista (velocity). Hiiren oikealla napilla saa vedettyä suoria viivoja jos tarvii.
Tietty homma onnistuu vola-automaatiolla kans.
Saarre, 23.8.2008 15:01:
Mites tossa saa tehtyä omista melodioista miditiedostoja joita voi sitte loadata myöhemmin samankaltasesti fruityyn nuottilinjastoiks.. toi export to midi tekee kyllä tiedoston mutta niitä loadetessa sampleriin tulee silkkaa tyhjää.
? ?
tomii, 23.8.2008 15:40:
---
Mites tossa saa tehtyä omista melodioista miditiedostoja joita voi sitte loadata myöhemmin samankaltasesti fruityyn nuottilinjastoiks.. toi export to midi tekee kyllä tiedoston mutta niitä loadetessa sampleriin tulee silkkaa tyhjää.
? ?
---
Veikkaisin, että se ei seivaa midi-failiin sitä rumpukoneen dataa, koska se on Fruityn oma laite, eli tosta toi koko softa on aikoinaan lähtenyt. Voi olla, että midi-failiin saa vain pianorolliin tehdyt jutut. Mutta tämä tosiaan vain olettamus, mitään faktaa mulla ei tosta ole. :)
Eyebreak, 9.9.2008 09:04:
Mä oon miettinyt kuinka saa vaihtaa tietyn loopin/samplen BPM:ää ilman, että koko biisin BPM nousee/laskee.
Diego R, 4.1.2009 23:27:
Tuota, mitenkäs automatisointi pelaa yleensäkkin? Eli jos vaikkapa haluan että equ-potikat heittelehtii iteksiin niin mites niille laitetaan automaatio..?
astaroth, 4.1.2009 23:41:
---
Diego R, 4.1.2009 23:27:
Tuota, mitenkäs automatisointi pelaa yleensäkkin? Eli jos vaikkapa haluan että equ-potikat heittelehtii iteksiin niin mites niille laitetaan automaatio..?
---
valitse automaatiolle oma patterni.
yksi tapa on klikata hiiren oikealla näppäimellä potikkaa, ja valita "edit events". aukeavassa rollissa voit sitten piirtää on-off-kuviota. vasemmalla napilla vapaasti ja oikealla saa tehtyä lineaarista viivaa. tämä kylläkin toimii vain fruityn omien plugarien ja paneelien kanssa
plink, 5.1.2009 01:56:
tämä tapa toimii kaikkien vst:n kanssa siten, että liikautat hieman haluamaasi kontrollia, jonka jälkeen wrapperin vasemmasta yläkulmasta last tweaked parameter / edit events.
Diego R, 18.1.2009 13:50:
Okei, seuraavanlainen probleema edessä.
Kuinkas onnistuu automatisoida jollekin patternille (vain yhdelle) tempomuutoksia? Eli että tietty riffi hidastuu ja nopeutuu mun mielen mukaan.
Tuolla rec-toiminnolla ei toiminut, vaikutti kaikkiin patterneihin. :)
? ?