FL Studio vinkit

71 posts, 4 pages, 24,189 views

Andy

Posts: 1,019

#21 • • Andy

Sam One, 18.1.2009 14:57:
---
Diego R, 18.1.2009 13:50:
Okei, seuraavanlainen probleema edessä.

Kuinkas onnistuu automatisoida jollekin patternille (vain yhdelle) tempomuutoksia? Eli että tietty riffi hidastuu ja nopeutuu mun mielen mukaan.

Tuolla rec-toiminnolla ei toiminut, vaikutti kaikkiin patterneihin. :)

---


Ei varmaan ole sellasta toimintoa, sun pitänee tehdä koko biisiin se temmon muutos niin, että se haluamasi patterni vaan soi, sitten teet vaikka wavin siitä ja lisäilet sen sit siihen biisiin.

Tollain mä tekisin :D



Tempo..edit events? :j

--
DONT EXCEED UR OWN TIME LIMIT

SamHard

Posts: 2,098

#22 • • SamHard
Olen huomannut topikkiin tää kai pitäis laittaa tää postaus.. No
kuiteskin olen huomannut, että se miksaustapa ja ne asiat
(ei todellakaan high end plugarit tee hyvää musaa*nauru*)
miten sen soundin tuo esille tai pintaan tekee sen laadukkaan
miksauksen. On ollut parhaat synat ja parhaat efectit, ja sit
on kelannut että ei saatana miks se ei silti ole enemmän pinnassa
se soundi, eikä ole läsnäolon tuntua niissä elementeissä missä
on halunnut. No nyt haen sitä vikaa muualta kuin niistä laadukkaista
plugareista ja silloinhan sen voi korjatakkin, koska omista miksausmetodeista
se löytyy. Palataas ot:sta t:hen.. eli en voi sanoa muuta kuin että ahkera
perustyökalujen käyttö fruityssa (eq:t, kompurat pääosin) luultavimmin
johtaa hyviin tuloksiin ennemmin tai myöhemmin, kun tajuaa miten niitä
kannattaa säädellä.
Sam One

Posts: 275

#23 • • Sam One - FiNRG Hybridize, Kreatrix -

Andy Humble, 18.1.2009 15:03:
---
Sam One, 18.1.2009 14:57:
---
Diego R, 18.1.2009 13:50:
Okei, seuraavanlainen probleema edessä.

Kuinkas onnistuu automatisoida jollekin patternille (vain yhdelle) tempomuutoksia? Eli että tietty riffi hidastuu ja nopeutuu mun mielen mukaan.

Tuolla rec-toiminnolla ei toiminut, vaikutti kaikkiin patterneihin. :)

---


Ei varmaan ole sellasta toimintoa, sun pitänee tehdä koko biisiin se temmon muutos niin, että se haluamasi patterni vaan soi, sitten teet vaikka wavin siitä ja lisäilet sen sit siihen biisiin.

Tollain mä tekisin :D

---


Tempo..edit events? :j



Jep, mut eikö silti vaikuta kaikkiin patterneihin?
plink

Posts: 1,405

#24 • • plink team paska

Diego R, 18.1.2009 13:50:
Kuinkas onnistuu automatisoida jollekin patternille (vain yhdelle) tempomuutoksia? Eli että tietty riffi hidastuu ja nopeutuu mun mielen mukaan.



ei pysty tehdä mitenkään. toi aiemmin kuvattu wav-toiminto lienee helpoin tapa, mutta silloin et pysty tosin mielen mukaan sitä säädellä reaaliajassa. jotain pientä kikkaa pystyy toki säätää, kunhan sen lataa sitten sinne audioklippipuolelle.

vähän kyl ihmetyttää, et mitä helvetin avant gardea sä oikein oot tekemässä, jos tollasia toimintoja yleensä ees tarttet. :D

--
en ollut paikalla silloin kun seksikkyys keksittiin.

Juhgu

Posts: 7,921

#25 • • Juhgu Virnistelijä
Jos jonkun patternin haluaa hitaammaksi tai nopeammaksi, niin mun mielestä helpointa olisi vaan yksinkertaisesti laittaa ne nuotit sinne piano rolliin hitaammiksi tai nopeammiksi. Mut tokihan sen voi myös nauhoittaa waviksi ja sit väännellä ja käännellä ja venyttää ja pilkkoa ja mankeloida ja teurastaa ja tuhota sitä wavia ihan miten tahtoo.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Andy

Posts: 1,019

#26 • • Andy

Sam One, 18.1.2009 20:31:
---
Andy Humble, 18.1.2009 15:03:
---
Sam One, 18.1.2009 14:57:
---
Diego R, 18.1.2009 13:50:
Okei, seuraavanlainen probleema edessä.

Kuinkas onnistuu automatisoida jollekin patternille (vain yhdelle) tempomuutoksia? Eli että tietty riffi hidastuu ja nopeutuu mun mielen mukaan.

Tuolla rec-toiminnolla ei toiminut, vaikutti kaikkiin patterneihin. :)

---


Ei varmaan ole sellasta toimintoa, sun pitänee tehdä koko biisiin se temmon muutos niin, että se haluamasi patterni vaan soi, sitten teet vaikka wavin siitä ja lisäilet sen sit siihen biisiin.

Tollain mä tekisin :D

---


Tempo..edit events? :j

---


Jep, mut eikö silti vaikuta kaikkiin patterneihin?



..mitäs vitun väliä sillä on..teekkö biisin mis on kax eri tempoa samaan aikaan? :D Jos sellasen teet ni ei muutaku freehandillä jalostamaan gridityksiä :j ...tottakai sä säädät tempon takas sopivax eix jö? :D

--
DONT EXCEED UR OWN TIME LIMIT

Andy

Posts: 1,019

#27 • • Edited Andy
..jos haluut et joku tietty leadi vaik hidastuu ja muu biisi jatkaa sitä entistä samaa tahtii ni nauhota leadi vaik edisonilla...otat ko nauhotteen sampleriin..piirrät pianorolliin sen ja pitchailet miten haluut..Bonus: samplerin taimauksesta saat sen pysymään tahdissa vaikka pitsailisit sitä.. :j

..tai jos oot laiska ni käytä esim jotain gliidausefuu :D ..ne on muodissa.

--
DONT EXCEED UR OWN TIME LIMIT

Sam One

Posts: 275

#28 • • Sam One - FiNRG Hybridize, Kreatrix -

Andy Humble, 19.1.2009 01:15:
---
Sam One, 18.1.2009 20:31:
---
Andy Humble, 18.1.2009 15:03:
---
Sam One, 18.1.2009 14:57:
---
Diego R, 18.1.2009 13:50:
Okei, seuraavanlainen probleema edessä.

Kuinkas onnistuu automatisoida jollekin patternille (vain yhdelle) tempomuutoksia? Eli että tietty riffi hidastuu ja nopeutuu mun mielen mukaan.

Tuolla rec-toiminnolla ei toiminut, vaikutti kaikkiin patterneihin. :)

---


Ei varmaan ole sellasta toimintoa, sun pitänee tehdä koko biisiin se temmon muutos niin, että se haluamasi patterni vaan soi, sitten teet vaikka wavin siitä ja lisäilet sen sit siihen biisiin.

Tollain mä tekisin :D

---


Tempo..edit events? :j

---


Jep, mut eikö silti vaikuta kaikkiin patterneihin?

---


..mitäs vitun väliä sillä on..teekkö biisin mis on kax eri tempoa samaan aikaan? :D Jos sellasen teet ni ei muutaku freehandillä jalostamaan gridityksiä :j ...tottakai sä säädät tempon takas sopivax eix jö? :D



Kai sitten niin.. :D
Avatar
#29 • • astaroth Guest
tää helvetin paska on ruvennu syömään jostain kumman syystä todella raskaasti tehoja. aikaisemmin pystyi laittamaan helposti viittäkin raskasta synaa päällekkäin, eikä cpu koko aikaa hakannut tapissa.

nyt ei jostain syystä tarvitse olla kuin pari syntikkaa, joissa pelkät equt kiinni ja pari instrumenttia, niin cpu hakkaa ysiysiä koko ajan ja mä heitän kohta pääni seinään

karsin vistastakin kaikki raskauttavat elementit ja ylimääräiset sovellukset pois päältä, mutta suorituskyky ei parane mihinkään suuntaan ja ei ole mitään merkitystä, käyttääkö fl:n 7:ttä vai 8:tta versiota (molemmat instattuna koneelle).

pitäisi varmaan koettaa asentaa softa uusiksi, mutta mietin vain, että mahtaako syy olla jossain muualla koneessa vai itse softassa?
Saarre

Posts: 1,151

#30 • • Saarre

astaroth, 10.2.2009 02:38:
tää helvetin paska on ruvennu syömään jostain kumman syystä todella raskaasti tehoja.

pitäisi varmaan koettaa asentaa softa uusiksi, mutta mietin vain, että mahtaako syy olla jossain muualla koneessa vai itse softassa?



vilkases oisko audiosettingsseissä bufferlenghti karannu jonnekki älyttömiin.

--
*tähti* Full hearts cant lose

Avatar
#31 • • astaroth Guest

Saarre, 10.2.2009 05:47:
vilkases oisko audiosettingsseissä bufferlenghti karannu jonnekki älyttömiin.


ei kyllä mitään toivottua vaikutusta, on kokeiltu. asensin softan uusiksi ja mikään ei muuttunut. ilmeisesti jokin hidastaa itse koneen toimintaa tj.
Juhgu

Posts: 7,921

#32 • • Juhgu Virnistelijä
Jos ei ajureissa vikaa (käytä ASIO-ajureita, ASIO4ALL jos äänikortilla ei oo omia), ni ehkä konees on vaan täynnä matoja. :p

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Avatar
#33 • • astaroth Guest

Juhgu, 10.2.2009 11:45:
ehkä konees on vaan täynnä matoja. :p


oiskin noin helppo ratkaisu, mutta siihen malliin mitä virustarkastuksia teen, niin puhtaammaksi tämä turhake ei voisi tulla
Jinkso

Posts: 1,209

#34 • • Edited Jinkso FINRG

astaroth, 10.2.2009 11:42:
---
Saarre, 10.2.2009 05:47:
vilkases oisko audiosettingsseissä bufferlenghti karannu jonnekki älyttömiin.

---

ei kyllä mitään toivottua vaikutusta, on kokeiltu. asensin softan uusiksi ja mikään ei muuttunut. ilmeisesti jokin hidastaa itse koneen toimintaa tj.



Tsekkaa että sulla on Multithreading päällä, jos sulla on moniydinprosessori.

http://www.modulatethis.com/2007/08/fl-studio-7-tip.html
Horzi

Posts: 646

#35 • • Horzi FINRG Recordings

Jinkso, 10.2.2009 12:30:
---
astaroth, 10.2.2009 11:42:
---
Saarre, 10.2.2009 05:47:
vilkases oisko audiosettingsseissä bufferlenghti karannu jonnekki älyttömiin.

---

ei kyllä mitään toivottua vaikutusta, on kokeiltu. asensin softan uusiksi ja mikään ei muuttunut. ilmeisesti jokin hidastaa itse koneen toimintaa tj.

---


Tsekkaa että sulla on Multithreading päällä, jos sulla on moniydinprosessori.

http://www.modulatethis.com/2007/08/fl-studio-7-tip.html



Hmm.. Taas yks hyvä syy päivittää FL. Tällä hetkellä itelläni käytössä 5:n Producer Edition. Siitä ei taida löytyä tukea moniydinprossulle...

Mulla käytössä tuplaydinprosessori, se taitaa valua ihan hukkaan tän version kanssa mitä käytän. *justjoo*
Avatar
#36 • • astaroth Guest

Jinkso, 10.2.2009 12:30:
Tsekkaa että sulla on Multithreading päällä, jos sulla on moniydinprosessori.


7:ssa ei ollut päällä, 8:ssa oli. ei ollut mitään vaikutusta suorituskykyyn suuntaan tai toiseen

pitäisi varmaan formatoida koko masiina, ja tehdä mahdollisimman askeettisilla asetuksilla, niin saisi edes projektit pyöritettyä *igor*
SamHard

Posts: 2,098

#37 • • SamHard
Olispa mukava kuulla joitakin kaupallisia tuotoksia
tai muutenvaan pro nimien tekemiä biisejä FL studiolla!
Tuntuu että kaikki siirtyy muihin softiin, kun tuottaminen
rupeaa olemaan "vakavaa" ja ammattimaista.. Kai nyt
edes jokunen huipputuottaja käyttää fruitya*justjoo*
..no such user..

Posts: 1,106

#38 • • ..no such user..
Pystyyks totahei nuotin pituudella jotenkin kontrolloimaan, jotain kontrollerii?