482 posts, 25 pages, 136,282 views
Unity(f):
Vantaan Mikkola rulez....
Mut ei enää kauan.. Mä muutan ens vuona Helsinkiin, todennäköisesti Kallioon tai jonnekkin sinne lähettyville...

)
greenie:
Jonelle ilmiö on varmaankin tuttu, kun Keravalta sattuu olemaan. Joskus kun mä mainitsen nimittäin Itä-Helsingin, tulee kuvioihin mukaan yleensä Kerava ja Korsokin, jostain kumman syystä :)
Pieni, mutta palveluiltaan suuri ja dynaaminen kotikaupunkini, josta pääsee julkisilla Helsingin ydinkeskustaan nopeammin kuin Itäkeskuksesta, ja jonka sijaintiinsa verrattuna järkevän vuokratason takia ihmisten ei tarvitse asua koirankopin kokoisissa yksiöissä.

Jone:
josta pääsee julkisilla Helsingin ydinkeskustaan nopeammin kuin Itäkeskuksesta,
yana:
kerran puolessa tunnissa kulkevalla junalla vahan yli 20min. missa ajassa paasee myos itakeskusksesta tauotta kulkevalla metrollakin?
yana:
varsinkin talvipakkasella vituttanee aika pahasti jos missaa ton junan ja joutuu venaa seuraavaa ;) (joka tietysti ei mene vasta puolentunnin kuluttua mutta lisaa itsessaan jo aikaa kymmenella minuutilla. no anyways helvetin katevasti sielta kuitenkin paasee keskustaankin jossei asu pitkalla asemasta..
yana:
vai kusettaako toi vrn matka-ajan ilmoitus ja niilla on rakettimoottorit junissa :)

Jone:
. Sen lisäksi ainakin mun mielestäni julkisissa matkaamisen piinaavin puoli on asemilla tai pysäkeillä pysähtely, jota tapahtuu mötöissä alituiseen verrattuna esim. R-junan kahteen pysähdykseen välillä Kerava-Steissi.
Jna:
---
Jone:
. Sen lisäksi ainakin mun mielestäni julkisissa matkaamisen piinaavin puoli on asemilla tai pysäkeillä pysähtely, jota tapahtuu mötöissä alituiseen verrattuna esim. R-junan kahteen pysähdykseen välillä Kerava-Steissi.
---
Tosin R-juna pysähtyy Keravan jälkeen myös Tikkurilassa ja Pasilassa. Mutta Ok myönnän että se on silti kivempi kuin töksähtelevä ghettometro Itiksestä.
Paikkarissa on IMO ainakin paljon metroa helpompi keskittyä vaikkapa kirjan lukemiseen kun jengiä ei koko ajan ravaa sisään ja ulos.