97 posts, 5 pages, 38,042 views
mastream, 15.3.2009 12:03:
---
jukebox, 15.3.2009 03:19:
---
---
Olisiko niin, että tuon kirjan painosmäärä on ollut pieni ja lähes kaikki kappaleet ovat menneet harrastajien hyllyihin jo silloin.
jukebox, 15.3.2009 16:29:
---
mastream, 15.3.2009 12:03:
---
jukebox, 15.3.2009 03:19:
---
---
Olisiko niin, että tuon kirjan painosmäärä on ollut pieni ja lähes kaikki kappaleet ovat menneet harrastajien hyllyihin jo silloin.
---
hyvin mahdollista. tuohan on yleinen vitsaus puhuttaessa vähänkin spessummasta painotavarasta. tosin ainahan voi vaikka wanted-ilmoituksilla lisäkuormittaa esim. keltaisen pörssin kaltaisia levikkejä ja kaiholla huudella ks. julkaisun perään. "yrittänyttä ei laiteta."
jukebox, 14.3.2009 04:29:
MIKSEI KONEMUSA NÄY JA KUULU?
yksi syy siihen, että konemusiikki ja dj-kulttuuri ovat pysyneet median huomaamattomissa, on että konemusaan kuuluu anonymiteetti. tekijöillä on usein taiteilijanimi tai pseudonyymi, joka vaihtuu heti uuteen, kun suosio on uhannut verhottua yksityisyyttä.
tähteys ei useinkaan ole tavoite. tekeminen on jatkuvaa tasapainoilua underground-asenteen ja toimeentulon välillä.
toinen konemusiikin tuntemattomuuden takaava seikka on se, että median musiikkitarjontaa: VARTIOIVAT ROCKIN SISÄLLÄ SYNTYNEET JA KASVANEET IKÄLUOKAT, JOILLE ROCK ON YHÄ MAAILMAN TODENTAJA. konemusiikki on vihollinen, jota ei ymmärretä ja siksi sitä on joko aktiivisesti vastustettava tai mitätöitävä. MYÖS VAIKENEMINEN ON KANNANOTTO.
Kon-tiki, 15.3.2009 18:11:
---
Nyt kun elämme vuotta 2009, niin pitää kyllä huomauttaa että konemusiikista nyt jo jotain kirjoitetaankin. Näin esimerkiksi tän perjantain Metro-lehdessä (s. 26 taulukko)
http://static.metrolive.fi/nakoislehdet/metro/MET20090313/
Sinänsä kuvaavasti tostakin pdf-aukeamasta voimme huomata, että Pelle Miljoonan ja Tumppi Varosen (mainoksessa olevat) kuvat on isompia kuin Locodicen tai Arminin kuvat, mutta kuitenkin
Metro-lehdessä on viimeksi kuluneen vuoden aikana ollut haastikset myös Above and Beyondin Paavosta, Danceterian Heikistä ja Anasta, Konemetsän Petestä ja Pussyn Tarusta. Kirjoittajana harvinaisen pitkän linjan klubeilla kävijä kautta ammattitoimittaja, ja tää tieto on sit ensi käden tietoa.
Noi mainitut jututkaan ei yksinään voi nollata sitä sunkin esittämää pointtia, että suurin osa toimittajista tosiaan tajuaa musiikista vain rokkia, jonka esittäjät ovat tunnistettavampia. Eikä sitäkään, minkä joku toinen taisi huomauttaa, että (rohkenen sanoa: muut) konemusiikista kirjoittavat toimittajat kuvaavat konemusiikkia yleensä "teknon jumputukseksi". Samaan aikaan sellainenkin kirjoittaja, joka konemusiikista jotain tajuaa, joutuu asettelemaan sanojaan suuren yleisön käsityskykyä silmällä pitäen. Teknon, housen ja trancen jokaista alagenreä ei voi ruveta namedroppaamaan julkaisuissa, joita suuri yleisö lukee. Vähän pitää oikoa mutkia, koska lehtiä tehdään keskivertolukijoille, keitä he nyt ovatkaan.
Kon-tiki, 15.3.2009 18:11:
---
jukebox, 14.3.2009 04:29:
MIKSEI KONEMUSA NÄY JA KUULU?
yksi syy siihen, että konemusiikki ja dj-kulttuuri ovat pysyneet median huomaamattomissa, on että konemusaan kuuluu anonymiteetti. tekijöillä on usein taiteilijanimi tai pseudonyymi, joka vaihtuu heti uuteen, kun suosio on uhannut verhottua yksityisyyttä.
tähteys ei useinkaan ole tavoite. tekeminen on jatkuvaa tasapainoilua underground-asenteen ja toimeentulon välillä.
toinen konemusiikin tuntemattomuuden takaava seikka on se, että median musiikkitarjontaa: VARTIOIVAT ROCKIN SISÄLLÄ SYNTYNEET JA KASVANEET IKÄLUOKAT, JOILLE ROCK ON YHÄ MAAILMAN TODENTAJA. konemusiikki on vihollinen, jota ei ymmärretä ja siksi sitä on joko aktiivisesti vastustettava tai mitätöitävä. MYÖS VAIKENEMINEN ON KANNANOTTO.
---
Ihan mielenkiintoisia noi sun tekstisi. Ilmeisesti kirjoitettu joitakin vuosia takaperin, kun mainitset sivulauseessa esim. paljon Jussi-ehdokkuuksia saaneen Bad Luck Love -leffan (valmistumisvuosi 2000). Missäs lehdissä ja milloin sun tekstit julkaistiin?
Nyt kun elämme vuotta 2009, niin pitää kyllä huomauttaa että konemusiikista nyt jo jotain kirjoitetaankin. Näin esimerkiksi tän perjantain Metro-lehdessä (s. 26 taulukko)
Teknon, housen ja trancen jokaista alagenreä ei voi ruveta namedroppaamaan julkaisuissa, joita suuri yleisö lukee.
Takyon, 16.3.2009 03:08:
Mun mielestä konemusa niitä muutamia tyylisuuntia lukuunottamatta saakin pysyä pienten piirien juttuna, valtavirta vain tuo liikaa lieveilmiöitä mukanaan..
Tossa kyllä samaa mieltä. On joskus ärsyttävää olla hyvissä bileissä ympärillä ihmisiä jotka ei edes tiedä minne on tullut.Takyon, 16.3.2009 03:08:
Mun mielestä konemusa niitä muutamia tyylisuuntia lukuunottamatta saakin pysyä pienten piirien juttuna, valtavirta vain tuo liikaa lieveilmiöitä mukanaan..
mastream, 15.3.2009 20:29:
Konemusalevyjen arvosteluja on aivan normaalisti esim. NYT-liitteessä ja muissakin lehdissä silloin, kun jotain sellaista julkaistaan joka arvostelijoita kiinnostaa (---) Mielestäni konemusa noin yleisesti näkyy ja kuuluu mediassa ihan hyvin, ei sen tarvitsekaan olla asia jota jatkuvasti tuputetaan joka välissä, miksi pitäisikään!
Jyrkkä asenteellisuuskin on väistymässä taka-alalle. Niin, ja tosta "konemusiikista kirjoittavat toimittajat kuvaavat konemusiikkia yleensä 'teknon jumputukseksi'" kohdasta olis kiva saada esimerkkejä, tehdäänkö näin useastikin.
Jago, 16.3.2009 08:23:
---
Takyon, 16.3.2009 03:08:
Mun mielestä konemusa niitä muutamia tyylisuuntia lukuunottamatta saakin pysyä pienten piirien juttuna, valtavirta vain tuo liikaa lieveilmiöitä mukanaan..
---
Tossa kyllä samaa mieltä. On joskus ärsyttävää olla hyvissä bileissä ympärillä ihmisiä jotka ei edes tiedä minne on tullut.
Onneksi on ug-kesät ja ajoittainen
Kon-tiki, 16.3.2009 11:11:
---
HS 9.3.
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Aamubileiss%C3%A4+strobovalot+soivat/HS20090309SI1KA01n0i?ref=rss
mastream, 16.3.2009 12:34:
---
Kon-tiki, 16.3.2009 11:11:
---
HS 9.3.
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Aamubileiss%C3%A4+strobovalot+soivat/HS20090309SI1KA01n0i?ref=rss
---
Tuohan on ihan hyvä teksti.
Kon-tiki, 16.3.2009 14:39:
Silloin rockhenkisen toimittajan katse oli poiminut bileistä vaan ne ankeimmat puolet, ja vaikka hänellä oli näkökulmaansa oikeus, niin aika naurunalaiseksi joutui ne bileet ja niissä olleet ihmiset (toimittajan mielestä).
Kon-tiki, 16.3.2009 14:39:
---
En väittänytkään ettei se olis, totesin vaan että teknon jumputus -tyylisiä sanavalintoja tuli jutussa vastaan ainakin kolmesti. Henkilökohtaisesti en edes tiedä juuri mitään parempaa kuin teknon jumputus, mutta joissain lehtijutuissa se saadaan vaikuttamaan kuin siinä olis jotain pahaa.
Kon-tiki, 16.3.2009 14:39:
Myös "turistitoimittajien" tekemiä suht myönteisiä juttuja skenestä tarvitaan, ettei homma vaikuta liian happyhappy sisäsiittoiselta, mutta muistelenpa vaan pari vuotta sitten Nytissä ollutta aukeaman juttua jostain Kaapelin bileistä. Silloin rockhenkisen toimittajan katse oli poiminut bileistä vaan ne ankeimmat puolet, ja vaikka hänellä oli näkökulmaansa oikeus, niin aika naurunalaiseksi joutui ne bileet ja niissä olleet ihmiset (toimittajan mielestä). Varsinkin Nytissä kun tuntuu olevan defaulttina, että joka jutussa on oltava vittuilua ja/tai puujalkavitsejä. Joskus harvemmin se defaultti toimii, joskus taas ei.
Kon-tiki, 16.3.2009 14:39:
---
Varsinkin Nytissä kun tuntuu olevan defaulttina, että joka jutussa on oltava vittuilua ja/tai puujalkavitsejä. Joskus harvemmin se defaultti toimii, joskus taas ei.