Vapaa Helsinki -karnevaali vappuaattona

137 posts, 7 pages, 34,378 views

Epailija

#41 • • Epailija Physicist, 2nd class.

kuilun partaalla, 24.4.2008 17:12:
Riippuu siitä, kuinka vahvasti uskoo, jos on epävarma maailmankuvastaan, niin kyl ne on aika vaikeita juttuja. Sä uskot vahvasti omaan totuutees, kuten on tiedossa, sen mukaan toimiminen on sulle helppoa, tietenkin.

Sulle joiltain osin tiedossa paremmin kuin muille, mutta ei suinkaan kaikin osin. =) Vaan mikä sinun mielestäsi se minun totuuteni, jonka mukaan tässä toimin?

Jonkun toisen vastakkainen vahva usko vaatii siltä toisenlaisia toimia. Ja niiden toimien valinta on sille vakaumukselliselle yhtä helppoa, vaikka teot itse eivät olisikaan. Sulle "toimintaan" riittää yksisilmäinen tylytys netissä. Sen vois tietty sanoa olevan helppoa. =)

Se on! Ja hauskaakin vielä! ;) En kuitenkaan pidä sitä riittävänä "toimintana", jos tarkoituksena on aiheuttaa muutoksia. Postaukseni taustalla on osin turhautuminen siihen, miten ihan varteenotettavia seikkoja sotketaan sellaiseen toimintaan ja propagandamaiseen tiedotukseen, joka ei herätä sympatiaa edes niissä, joiden mielestä jotain olisi hyvä tehdä asioille.

Ehkä vois jopa sanoa, et sä alitajuisesti tyynnytät omaa syyllisyydentunnettas passiivisuudestas yrittämällä osoittaa aktivismin turhaksi? =P Se on aika yleistä tällasissa keskusteluissa.

En mene täysin kieltämään, mutta itse pistäisin rahani sille, että olen turhautunut (etenkin tällaisen) aktivismin tehottomuuteen ja sen aiheuttamiin lieveilmiöihin. Toisaalta en myöskään henk. koht. allekirjoita tämän tapahtuman kaikkia tavoitteita, vaan pidän etenkin tuon ilmaisen julkisen liikenteen kaipaamista ja perusteluja sille (joita ei tosin juuri ollut) totaalisen idioottimaisina. Jos jostain ilmestyy järkiargumentteja tuon asian puolesta, olen - kuten aina - valmis muuttamaan kantaani.

"Se oli kyl hyvä idea nousta ylös, mut sitä ehdotti joku hippi, joka haluaa ilmasen joukkoliikenteen, ni kyl mä mieluummin jatkan täs paskas makailua."

Jos antaa tukensa tuolle tapahtumalle, niin silloin antaa tukensa kaikille tapahtuman agendoille. Se, että joukosta löytyy etsimällä ehkä pari asiaa, joista olisi omasta mielestä hyvä herättää keskustelua, ei ihan riitä syyksi siihen, että antaisin samalla hiljaisen tukeni niille, jotka haluavat saada asioita ilmaiseksi.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Timce

#42 • • Timce

Kimbou, 24.4.2008 17:49:
monta sikaa näet kuvassa??

Oliko tämä kompa?

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Lost-Soul

#43 • • Lost-Soul los pallos

Ana-5000, 24.4.2008 16:19:
---
Lost-Soul, 24.4.2008 15:01:
Kannattaakohan tulla vähänmatkan päähän kameran kanssa.

---

Joo. Sit voi ottaa kuvia kun poliisi lyö takaisin.

Idea kyl oli ottaa kuvia, kun poliisia lyödään. Saattaisi saada sen toisen puolenkin kuvattua tuosta tapahtumasta. Tosin taidan jäädä turvallisesti Espooseen viettämään vappua ;)

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

kuilu ja kummitus

#44 • • Edited kuilu ja kummitus

Epailija, 24.4.2008 17:46:
Sulle joiltain osin tiedossa paremmin kuin muille, mutta ei suinkaan kaikin osin. =) Vaan mikä sinun mielestäsi se minun totuuteni, jonka mukaan tässä toimin?

Viittaan lähinnä sun koko maailmankuvaan, jota pidät totena. Niitä on olemassa monenlaisia, eikä kaikista voi tehdä samoja johtopäätöksiä. Vaatimalla muita näkemään sinun silmiesi kautta tätä maailmaa et vaadi kauhean paljon vähempää kuin radikaali aktivistikaan.

Se on! Ja hauskaakin vielä! ;)

On juu, preachin to the choir, mut itseironian puuttuessa se aiheuttaa ainakin minussa myös hieman myötähäpeää puolestasi. Pystyt parempaankin.

En kuitenkaan pidä sitä riittävänä "toimintana", jos tarkoituksena on aiheuttaa muutoksia. Postaukseni taustalla on osin turhautuminen siihen, miten ihan varteenotettavia seikkoja sotketaan sellaiseen toimintaan ja propagandamaiseen tiedotukseen, joka ei herätä sympatiaa edes niissä, joiden mielestä jotain olisi hyvä tehdä asioille.

No aika paljon pahuutta on sotkettu tähän olemassa olevaan systeemiin. Mitä vastata alkuperäiseen kyyniseen syytökseesi? Hmmm... "No mitä olet tehnyt konkreettisesti nälkäänäkevien lasten tai sotien lopettamisen puolesta?" =D (jotkut ihmiset uskovat esim ettei sotimista voi lopettaa, samoin uskottiin aikoinaan kaksintaisteluistakin, mut ei mulle tulis mieleen sanoa sellasta ihmistä suoralta kädeltä "totaalisen idioottimaiseksikaan")

En mene täysin kieltämään, mutta itse pistäisin rahani sille, että olen turhautunut (etenkin tällaisen) aktivismin tehottomuuteen ja sen aiheuttamiin lieveilmiöihin.

Mä suhtaudun samoin sun osittain edustamaas "passivismiin", tai ehkä paremmin anti-aktivismiin. Ja uskon, että sen lieveilmiöt ovat pahemmat, IMO "kerta rytinä on parempi ku ainanen kitinä".

Toisaalta en myöskään henk. koht. allekirjoita tämän tapahtuman kaikkia tavoitteita, vaan pidän etenkin tuon ilmaisen julkisen liikenteen kaipaamista ja perusteluja sille (joita ei tosin juuri ollut) totaalisen idioottimaisina. Jos jostain ilmestyy järkiargumentteja tuon asian puolesta, olen - kuten aina - valmis muuttamaan kantaani.

Tässäkin on niitä tullut jo aivan tarpeeksi. IMO kaupungin joukkoliikenteen tulisi olla kaupunkilaisille ilmaista, analogiana sit pitäis myös firman sisällä tapahtuvasta liikkumisesta maksattaa työntekijällä, "hissinkäyttömaksu", aktiivinen kaupunkilainen kuitenkin tuottaa ei ainoastaan sitä verotuloa vaan myös muuta sisältöä, joka hyödyttää kaupunkia ja antaa sille lisäarvoa. Siitä, mikä lisää ja mikä vähentää sitä arvoa sitten taitetaankin peistä. Ja ne arvokysymykset ovat aina eettisiä ja esteettisiä ongelmia, makuasioita, joista voi kiistellä, ja myös kiistellään varmaan maailman tappiin asti.

Eli sanoa ilmaisen joukkoliikenteen kannattajaa "totaaliseksi idiootiksi", syyllistyy samaan, kuin genrepuristi väittelyissä, joissa toisen älykkyys on suoraan verrannollinen kuunneltuun musiikkilajiin, tässä älykkyyden vihjataan olevan verrannollinen mielipiteeseen siitä, tulisiko joukkoliikenteen olla ilmaista vai ei.

qed =)

Jos antaa tukensa tuolle tapahtumalle, niin silloin antaa tukensa kaikille tapahtuman agendoille. Se, että joukosta löytyy etsimällä ehkä pari asiaa, joista olisi omasta mielestä hyvä herättää keskustelua, ei ihan riitä syyksi siihen, että antaisin samalla hiljaisen tukeni niille, jotka haluavat saada asioita ilmaiseksi.

No sä annat IMO hiljaisen tukes nyt olemassa olevalle rakenteelliselle paskalle puolustamalla kokonaisuutta? "Allekirjoitatko" ehdoitta oman sopimuksesi tämän yhteiskunnan kanssa? Mä itse olen monen muun tavoin luvannut Suomi-neidolle tasan yhden asian, puolustaa sitä ja sen perustuslakia tarvittaessa parhaan tietoni ja kykyni mukaan, eikä mulla ole aikomustakaan rikkoa sitä lupausta. Muuten suhteemme on "don't call me, i'll call u" pohjalla, tapaamme aina äänestyspäivinä. =)

Jos oikein typistää, niin tässä keskustelussa ääripäät ovat passiivinen kuluttaja vai aktiivinen kansalainen? Jälkimmäinen on demokratian elinehto, ensimmäinen konsumerismin. Jos näistä threadissä esitetyistä vaihtoehdoista pitäisi valita, niin se olisi helppoa. =) Mieluummin olen aktiivi kaupunkilainen kuin passiivinen kaupungin "käyttäjä".

Olemme pikkuhiljaa siirtyneet demokratiasta konsumerismiin, jossa emme itse ole enää vallassa, vaan primitiiviset halumme ovat ottaneet ohjakset. Back to square one. Politiikka on meidän yhteisten asioidemme hoitoa, nykyinen oletus on, että politiikka on minun asioitteni hoitoa, kuten yritykset markkinoilla tyydyttävät halujamme ja liennyttävät pelkojamme tuotteillaan ja palveluillaan. Jälkimmäinen on monen mielestä parempi, koska se on "rehellisempi" tapa tyydyttää tarpeemme. Tällöin unohdetaan vain se seikka, että ne samat yritykset manipuloivat halujamme ja pelkojamme varmasti paremmin ja tehokkaammin kuin yksikään demokraattinen hallitus historian aikana.

Miten estää mustapipojen ja provokaattorien toiminta ja riehunta? No menkää hyvät ihmiset massalla paikalle bailaamaan, wappu on kuitenki karnevaaliaikaa! Siinä ei kuule kehtaa radikaalimmatkaa riehua, ku tulis vihat bileitten mokaamisesta. Kuten Irakin sodan alkaessa mielenosoituksissa mukana olleet mustapipot käyttäyty ihan mallikkaasti isomman massan osasena. Kai nyt jotkut känniurpot venyttää wallancumous peenistään, jos niille antaa tilaa, ihan niinku jotkut lihapäät venyttää tucaripeenistään. Sen sijaan, että ahdistutte ja menette piiloon, ottakaa kaupunki omaksenne! Älkää tyytykö "kaupungin käyttäjiksi", vaan olkaa aidosti aktiivisia kaupunkilaisia!

(Raibes sitä on aina niin kuahkeena että!)

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

thebbo

#45 • • thebbo free spirit
Aiheeseen liittyvä otsikko HS:n sivuilta. Ehkä myöntyivät kun kansalaisaktiivisuutta alkoi olla hieman liiankin kanssa. Tämän vuoden aikana on Helsingin alueella vallattu jo neljä taloa. Parempi antaa tila vuokralle kun katsella mielenosoittajia kadulla vaatimassa sosiaalitilaa nuorisolle. Etenkin kun yleinen tyytymättömyys hallinnon toimiin on lisääntynyt vuoden aikana.

Talonvaltaajat saavat tilat entisestä Viirus-teatterista

Helsingin kaupunki aikoo vuokrata tilat talonvaltaajien yhdistykselle Vapaa Katto ry:lle. Kaupunki aikoo vuokrata yhdistykselle Rajasaaressa sijaitsevan entisen Viirus-teatterin ensi elokuun loppuun saakka.

Talonvaltaajat valtasivat Viirus-teatterin tilat tämän kuun alussa. Kaupunki haluaa vuokrasopimuksella lopettaa jatkuvat valtaukset. Vapaa Katto on alkuvuonna vallannut useita kohteita.

Entisessä Viirus-teatterissa on homeongelmia, minkä takia teatteri siirtyi väliaikaisiin tiloihin Suvilahteen elokuussa 2007. Talossa on kaksi kerrosta ja kaksi erillistä kellaritilaa. Hometta on vain kellarissa.

Rakennusalan ammattilaiset ja talonvaltaajat ovat laatineet suunnitelman home- ja kosteusongelmien karsimiseksi.

Laaditun vuokrasopimusluonnoksen mukaan Vapaa Katto ry:n tehtävänä on huolehtia erilaisista kunnostustoimenpiteistä huhtikuun loppuun mennessä ja samalla tiedottaa jokaiselle talossa käyvälle mahdollisista terveysriskeistä.

Taloja valtaavat nuoret ovat myös kertoneet, että tilat on tarkoitettu toimintakeskustyyppiseen käyttöön, eivät jatkuvaan oleskeluun.

Nuorisoasiainkeskus käy tällä hetkellä neuvotteluja Tilakeskuksen kanssa vakinaisempien tilojen löytämiseksi yhdistykselle. Loppuvuodesta muun muassa Sompasaaresta ja Jätkäsaaresta vapautuu satamien tiloja.

Helsingin nuorisolautakunta päättää entisen Viirus-teatterin vuokraamisesta tänään kello 17 alkavassa kokouksessa.

--
Vittu tähän on nyt tultu paljon spekulaatioit on kuultu vähän on tiedetty vitusti enemmän on luultu paskaa puhuttu huhuttu yksityiskohtiin juututtu, mut totuus puuttuu mikää ei edelleenkää oo muuttunu

kuilu ja kummitus

#47 • • kuilu ja kummitus

thebbo, 24.4.2008 19:13:
Talonvaltaajat saavat tilat entisestä Viirus-teatterista

Noni, aktivismin "lieveilmiönä" Stadis on mm uus venue bileille ja bändeille. Senkin hipit, minkä teitte. Mut mä kyl uskon, et kaupunki ois tehny ton liikkeen ilman noita talonvaltaajiaki.., not! =0

Vapaa Katto auki!

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

MiksuK

#48 • • Edited MiksuK hmm

kuilun partaalla, 24.4.2008 19:11:

IMO kaupungin joukkoliikenteen tulisi olla kaupunkilaisille ilmaista, analogiana sit pitäis myös firman sisällä tapahtuvasta liikkumisesta maksattaa työntekijällä, "hissinkäyttömaksu", aktiivinen kaupunkilainen kuitenkin tuottaa ei ainoastaan sitä verotuloa vaan myös muuta sisältöä, joka hyödyttää kaupunkia ja antaa sille lisäarvoa. Siitä, mikä lisää ja mikä vähentää sitä arvoa sitten taitetaankin peistä. Ja ne arvokysymykset ovat aina eettisiä ja esteettisiä ongelmia, makuasioita, joista voi kiistellä, ja myös kiistellään varmaan maailman tappiin asti.

Eli sanoa ilmaisen joukkoliikenteen kannattajaa "totaaliseksi idiootiksi", syyllistyy samaan, kuin genrepuristi väittelyissä, joissa toisen älykkyys on suoraan verrannollinen kuunneltuun musiikkilajiin, tässä älykkyyden vihjataan olevan verrannollinen mielipiteeseen siitä, tulisiko joukkoliikenteen olla ilmaista vai ei.

qed =)

Mistäs sitten revittäisiin ne rahat jotka menetettäisiin ilmaisessa joukkoliikenteessä? Jonkun muun kuin sinun perseestä? Eikö se nyt hyvänen aika oo järkevintä että siitä joukkoliikenteestä maksaa ne jotka sitä käyttää eikä muut? Miksi ei ole? Miks muiden pitäisi maksaa se? Perustele? Voisitko sitten maksaa vaikka mun sapuskat kun en ite viitti?

--
There are two ways of being creative. One can sing and dance. Or one can create an environment in which singers and dancers flourish.

Claquesous

#49 • • Edited Claquesous viidettä kolonnaa
No johan nyt jotakin! Heidän, joiden mielestä kaupunkitilasta pitäisi tehdä vapaata eikä julkisesta liikenteestä pitäisi maksaa, pitäisi kärjistetysti mennä sinne missä pippuri kasvaa, kosk'eivät ole vallalla olevan mielipiteen kanssa yhteneväisiä. Vapaa yhteiskunta ei ole vapaa, jos eriävien mielipiteiden esittäjillä ei ole vapautta. Rosa Luxemburgin sanoin (mukaeltuna): "Yhteiskunta ei ole vapaa, jos vapaus on vain puolueen tai suurimman osan yksinoikeus. Yhteiskunta on vapaa, jos toisinajattelijat ovat vapaita".

Julkisen liikenteen mahdottomuuteen. Miksi se on mahdotonta? Se on mahdotonta, jos nykyisen taloudellisen tehokkuuden ehdottomuudella ajatellaan. Jos ajatellaan muullakin olevan arvoa kuin rahalla, se ei ole mitenkään mahdotonta. Miksi jonkin muuttaminen maksuttomaksi (nykymaailmassa mikään ei ole ilmaista) olisi automaattisesti joltain pois? Verrattaessa vaikka perintöveroon, joka käytännössä poistettiin, oliko sekin pois joltain? Sehän kuitenkin jätti valtion verotuloihin aimo kolon, joka jossain vaiheessa pitää tilkitä.

--
32. of December

Samu81

#50 • • Samu81 kokolihaa

thebbo, 24.4.2008 14:54:

Meitä painostetaan ottamaan vastaan mitä tahansa työtä millä tahansa ehdoilla. Raadamme paskaduuneissa vain siksi, että voimme maksaa yhä enemmän liikkumisestamme ja asumisestamme, tai saadaksemme oikeuden oleskella Suomessa. Maksamme järjettömiä korvauksia kaupungille siitä, että haluamme jättää merkkejä ympäristöömme ja tehdä siitä elävämmän.

Muuhun roskaan en jaksa kantaa ottaa, mutta tuossa on aikamoinen lapsus nuorisolta, joka elää tälläisessä hyvinvointisossuhyysy-yhteiskunnassa kuin Suomi on. Yhteiskunnassa jossa voi lukea vaikka maisterin tutkinnon täysin ilmaiseksi.

Yks pyyntö teille olisi; saisitte edes tällä kertaa antaa vähän respektiä niiden sivullisten omaisuudelle, jotka ovat sen rehellisellä työnteolla ansainneet (taxit, autot, muu vastaava ja toki julkinen omaisuus....).

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

#51 • • Edited REivaaja Guest

remotion, 24.4.2008 15:26:

Lopettakaa paskan jauhaminen ja opetelkaa elää, maassa maan tavalla jos ei naposta niin terve menoa muualle.

Jaahas, ja perus-suomalainenhan se siellä huutaa. Suomi on kehittyvä demokratia jossa ihmiset päättää mikä on maan tapa. Muuta sä teokraattiseen maahan jos ei länsimainen kehitys kiinnosta.
En nyt allekirjoita läheskään kaikkea anarkistista skeidaa mitä tossa sanotaan, mutta julkisen liikenteen tulisi mielestäni olla perus-oikeus. siis että jos ei ole lippuun varaa (Joo se vaan nyt on todellisuutta) sossu maksaisi sen. Muutenkin valtion pitäisi tukea julkista liikennettä enemmän kuin aiemmin. Tällä saavutettaisiin hyötyä mm. ilmastonmuutoksen torjumisessa. -Voitais jättää ne muitten osottelut roskiksilla kokonaan- Julkinen liikenne ihmisoikeutena antaisi myös paremmat mahdollisuudet kiristää tukien myöntämistä antaen mahdollisuuden liikkua mm. työhaastatteluihin. Syrjäytymisen (sosiaalisen ja yhteiskunnallisen) estokeinona siis myös pätevä. On se myös epäreilua että kaupunkilaiset joutuu maksamaan tehotonta sähkönsiirtoa ja kustannustehotonta logistiikka ylipäätänsä haja-asutusalueilla.
Anselmi

#52 • • Anselmi And sell me

remotion, 24.4.2008 15:26:
Lopettakaa paskan jauhaminen ja opetelkaa elää, maassa maan tavalla jos ei naposta niin terve menoa muualle.

Onneksi jengi ei kelannut noin 1916.

--
sen pituinen se

#53 • • Edited REivaaja Guest

MiksuK, 24.4.2008 21:12:

Mistäs sitten revittäisiin ne rahat jotka menetettäisiin ilmaisessa joukkoliikenteessä? Jonkun muun kuin sinun perseestä? Eikö se nyt hyvänen aika oo järkevintä että siitä joukkoliikenteestä maksaa ne jotka sitä käyttää eikä muut? Miksi ei ole? Miks muiden pitäisi maksaa se? Perustele? Voisitko sitten maksaa vaikka mun sapuskat kun en ite viitti?

No verokirstusta tietenkin. Joukkoliikenne on nyt vaan tehokasta ja se säästää jo ruuhkien vähenemisessä (lue. Parantaa ostovoimaa.)
Perustelin jo aiemmassa postauksessa hieman. Asiahan tietysti minulle kuuluu... Miksi mun pitää maksaa tiestä jota käyttää vain 100 ihmistä päivässä? Miksi minun pitää maksaa peräkylien mummojen kauniista ja rohkeista koituneista sähkökuluista? Sata kilsaa piuhoja joita 1000 ihmistä käyttää. Ei se kaikki kulutus ole laskussa, saati sitten ylläpitokustannukset. Miksi minun pitää maksaa rautateistä joita ei kuin vain 100 ihmistä pävässä käytä? Miksi minun pitää tuntea bensan hinnoissa typerän pitkät etäisyydet, joita peräkylissä joutuu ajamaan palvelujen äärelle? Mix mun pitää maksaa veroja?
MiksuK

#54 • • Edited MiksuK hmm

REivaaja, 24.4.2008 23:17:
---
MiksuK, 24.4.2008 21:12:

---
No verokirstusta tietenkin. Joukkoliikenne on nyt vaan tehokasta ja se säästää jo ruuhkien vähenemisessä (lue. Parantaa ostovoimaa.)
Perustelin jo aiemmassa postauksessa hieman. Asiahan tietysti minulle kuuluu... Miksi mun pitää maksaa tiestä jota käyttää vain 100 ihmistä päivässä? Miksi minun pitää maksaa peräkylien mummojen kauniista ja rohkeista koituneista sähkökuluista? Sata kilsaa piuhoja joita 1000 ihmistä käyttää. Ei se kaikki kulutus ole laskussa, saati sitten ylläpitokustannukset. Miksi minun pitää maksaa rautateistä joita ei kuin vain 100 ihmistä pävässä käytä? Miksi minun pitää tuntea bensan hinnoissa typerän pitkät etäisyydet, joita peräkylissä joutuu ajamaan palvelujen äärelle? Mix mun pitää maksaa veroja?

Minusta olisi mielekkäämpää maksaa palvelujen käytöstä suoraan aina kun se vain on mahdollista. Joissakin mainitsemistasi asioissa se onnistuu, toisissa on vaikeampaa.

Joukkoliikenne on erinomaisen helppo esimerkki, kuljet paikasta a paikkaan b ja maksat siitä summan x jolla homman pitäisi pyöriä. Miksi kulut pitäisi jakaa kaikkien kesken ja kierrättää rahat verokirstun kautta?

Mutta kuinka keräisit maksut esim. sen tien käytöstä jota 100 autoa rullaa päivässä? Vaikeampaa. Onhan tosin tietullit jo keksitty. Niidenkin soisin yleistyvän ja autoverotuksen kevenevän.

--
There are two ways of being creative. One can sing and dance. Or one can create an environment in which singers and dancers flourish.

Riku

#55 • • Riku The Little Prince

MiksuK, 25.4.2008 02:58:
Joukkoliikenne on erinomaisen helppo esimerkki, kuljet paikasta a paikkaan b ja maksat siitä summan x jolla homman pitäisi pyöriä. Miksi kulut pitäisi jakaa kaikkien kesken ja kierrättää rahat verokirstun kautta?

Jotta yksityisautoilua saataisiin vähennettyä. Eiköhän se ole aika itsestäänselvästi kaikkien etu. Teoriassa, mitä enemmän joukkoliikennettä käytetään, sitä tehokkaammaksi ja toimivammaksi se saadaan kehitettyä. Tosin, tuo ilmainen joukkoliikenne ei ilmeisesti tässä ole kovin toimiva malli. Ainakin käsitykseni mukaan täysin ilmainen joukkoliikenne on kokeiluissa yleensä johtanut sen tason alenemiseen rahapulasta johtuen. Mutta periaatetasolla se on fiksu idea.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Individual

#56 • • Edited Individual HYPNO!
Ilmainen julkinen liikenne, olettaen, että tämä tosiaan kattaisi niin paikallisbussin, kuin junavuoron Rovaniemelle, olisi kyllä sellainen dream come true, että ei toista.

Siitä vois jo vähän maksaakin. *tirsk*
RiD

#57 • • Edited RiD Nukemi
Tähän aiheeseen eikyllä voi sanoa muuta kun:

PENIS

--
*super* *possu*

homppa

#59 • • Edited homppa
Kaikkein järkyttävintä tässä keskustelussa mun mielestä on se lyhytkatseinen, mustavalkoinen ja usein erittäin huonosti perusteltu ennakkoluuloisuus, viha ja aggressiivisuus, jota kohdistetaan talonvaltaajiin asian vastustajien taholta. Ihan kun se ois niiltä henkilökohtaisesti pois, että kaupungista tulis vähän viihtysämpi paikka asua? Nähdäkseni nää tyypit ajaessaan omaa etuaan ajaa samalla ihan niinku yhteistä etua...on se vittu niin väärin...

Toivois että oulun suunnallakin ois tollasta toimintaa, täällä on pari ihan loistomestaa venaamassa ottajiaan...tuntuu että halukkuutta löytyy monelta eri suunnalta, mut siihen se jää, pitäs olla joku ydinposse, menisin ite saman tien mukaan toimintaan :)
Syce

#60 • • Syce
*ding* x1000000000000