Virallinen PC topic

125 posts, 7 pages, 60,686 views

-Alex-

Posts: 706

#101 • • -Alex- Dj

Replying to Virallinen PC topic:

Aziz Combat Fighter, 2.3.2010 23:04:
Asus Crosshair III Formula
AMD Phenom II x4 965 BE 3.4GHz @ 3.6GHz
4 x 2GB Kingston 1600mhz
Radeon 5770 1GB
Noctua NH-U12P - syyläri
Kotelona Antec Sonata III
Tuuletuksesta vastaa 3 x 12cm flektiä @ 7-12v säädettävänä etupaneelin nupeista



Jaksaaks Sonatan oma poweri pöyrittää tota settiä? Mietin, ku ite viskaan jossain vaihees uutta emoa sisään ja gigasta näyttistä.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#102 • • Aziz Combat Fighter

Replying to Virallinen PC topic:

-Alex-, 3.3.2010 13:36:
---
Aziz Combat Fighter, 2.3.2010 23:04:
Asus Crosshair III Formula
AMD Phenom II x4 965 BE 3.4GHz @ 3.6GHz
4 x 2GB Kingston 1600mhz
Radeon 5770 1GB
Noctua NH-U12P - syyläri
Kotelona Antec Sonata III
Tuuletuksesta vastaa 3 x 12cm flektiä @ 7-12v säädettävänä etupaneelin nupeista

---


Jaksaaks Sonatan oma poweri pöyrittää tota settiä? Mietin, ku ite viskaan jossain vaihees uutta emoa sisään ja gigasta näyttistä.



Tän kopan mukana tullut Antec EarthWatts 500W riittää hyvin, tässä riittäisi juissia CrossFirellekin, mutta taidan silti vaihtaa powerin jossain vaiheessa Enermaxin Modu82+:aan, lähinnä siitä syystä että haen koneelta maksimihiljaisuutta ja modulaariset kaapelit on tän kesän hittituote :P

Eli jos haluat tästä ostaa multa powerin, niin voin tän muutaman viikon vanhan myydä muutamaa kymppiä alle kaupan hinnan ni kehtaa sitten itse ostaa uuden. Toimivaksi se on ainakin jo testattu :)
-Alex-

Posts: 706

#103 • • -Alex- Dj

Replying to Virallinen PC topic:

Aziz Combat Fighter, 4.3.2010 08:30:
Tän kopan mukana tullut Antec EarthWatts 500W riittää hyvin, tässä riittäisi juissia CrossFirellekin, mutta taidan silti vaihtaa powerin jossain vaiheessa Enermaxin Modu82+:aan, lähinnä siitä syystä että haen koneelta maksimihiljaisuutta ja modulaariset kaapelit on tän kesän hittituote :P

Eli jos haluat tästä ostaa multa powerin, niin voin tän muutaman viikon vanhan myydä muutamaa kymppiä alle kaupan hinnan ni kehtaa sitten itse ostaa uuden. Toimivaksi se on ainakin jo testattu :)



Mulla on itelläni toi sama kotelo ja poweri, hyvin on pelittäny täälläkin *hymy* Aavistuksen verran snadisti on tilaa kasausvaihessa, mut muuten kyl ihan pätevä kotelo.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#104 • • Aziz Combat Fighter

Replying to Virallinen PC topic:

-Alex-, 4.3.2010 10:25:
---
Aziz Combat Fighter, 4.3.2010 08:30:
Tän kopan mukana tullut Antec EarthWatts 500W riittää hyvin, tässä riittäisi juissia CrossFirellekin, mutta taidan silti vaihtaa powerin jossain vaiheessa Enermaxin Modu82+:aan, lähinnä siitä syystä että haen koneelta maksimihiljaisuutta ja modulaariset kaapelit on tän kesän hittituote :P

Eli jos haluat tästä ostaa multa powerin, niin voin tän muutaman viikon vanhan myydä muutamaa kymppiä alle kaupan hinnan ni kehtaa sitten itse ostaa uuden. Toimivaksi se on ainakin jo testattu :)

---


Mulla on itelläni toi sama kotelo ja poweri, hyvin on pelittäny täälläkin *hymy* Aavistuksen verran snadisti on tilaa kasausvaihessa, mut muuten kyl ihan pätevä kotelo.



Juu kylhän tuossa romut pysyy sisällä, mielummin olisin tosin ottanut sen Fractal Design Define R2:sen ja siihen Modu82+ powerin, mutta niitä ei liikkeessä silloin ollut ja kovasti olin malttamaton :P Nyt tietty vähän harmittaa, mutta tuosta saa kyllä powerin vaihtamalla aika "silent"-tason koneen. Noctualta lähettävät vielä osat, joilla tuon NH-U12P:n saa asennettua puhaltamaan oikealta vasemmalle eli kopasta ulos. Myyntipaketin raudoilla sen sai asennettua AM3-kantaan vain sivuttain eli puhallus menee pystyyn. Ei ihan optimaalisin vaihtoehto.

Lämmöt pysyy kyllä hyvin kurissa tuolla.
Lumpy

Posts: 873

#108 • • Lumpy Big Mistake | Carbon Based | Finrg

Replying to Virallinen PC topic:

T-mu, 6.6.2010 20:06:
---
Lumpy, 28.3.2008 23:24:
Ohessa voimme myös siinä samalla dissata Apple-tietokoneita.

---

*lmao* tainnu kelkka kääntyä sitten viimenäkemän :D



Ei mulla mikää kelkka oo kääntyny. Oonhan ollu onnellinen Applen omistaja jo silloin kuin perustin tämän topicin. Toi nyt oli tommonen sarkastinen heitto. *lmao*
Takyon

Posts: 2,945

#110 • • Edited Takyon Möwkö
Mun kone on kärsiny jo syntymästään asti jonkinlaisesta pätkimisestä mutta vasta nyt mä oon alkanu heräilemään tähän, jotenki siihen vaan on tottunut olemaan kiinnittämättä huomiota. Eli lähinnä pelatessa minuutin tai kahden välein kuvassa tapahtuu tollanen 50 - 500 ms pätkäisy joka häiritsee suuresti esimerkiksi kovassa käytössä olevaa Frets on fire peliä (guitar hero klooni) joka vaatii tarkkaa ajoitusta. Yleensä jos tuo pätkäisy osuu jonkin nuotin kohdalle niin peli ei rekisteröi näppäilyjä ja siihen ne 100% yritykset aina katkeaa.

Eli asiaan, tosiaan olen vasta nyt hoksannut että ehkä tuolle olisi jotain tehtävissäkin ja mietinkin että voisiko aikoinaan ostamani halvin mahdollinen poweri olla syynä? Eli vaikka nimellisesti powerissa olisikin tehoja tarpeeksi niin eihän noi halvat välttämättä yltä lähellekään ilmoitettuja arvoja. Koneen kaikki osat on jo lähemmäs 5v sitten ostettu joten mikään nykypäivän tehomylly ei ole kyseessä.

Olisko kellään lainata jotain laadukasta poweria jota voisi testata?

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

drifter

Posts: 834

#111 • • drifter RoadMonkey | K1

Replying to Virallinen PC topic:

Takyon, 13.7.2010 09:26:

Olisko kellään lainata jotain laadukasta poweria jota voisi testata?


Multa saat lainaksi vanhan 350W powerin tai sitten vähän isomman 500W:n powerin jos jaksan avata toisen koneen. Saat tosin kyllä itse tulla hakemaan.

--
If its dry, smoke it.
If its wet, drink it.
If it moves, screw it.
If it doesnt move, load it into the truck.

tomii

Posts: 3,594

#112 • • Edited tomii kallion herttua

Replying to Virallinen PC topic:

Takyon, 13.7.2010 09:26:
Mun kone on kärsiny jo syntymästään asti jonkinlaisesta pätkimisestä mutta vasta nyt mä oon alkanu heräilemään tähän, jotenki siihen vaan on tottunut olemaan kiinnittämättä huomiota. Eli lähinnä pelatessa minuutin tai kahden välein kuvassa tapahtuu tollanen 50 - 500 ms pätkäisy joka häiritsee suuresti esimerkiksi kovassa käytössä olevaa Frets on fire peliä (guitar hero klooni) joka vaatii tarkkaa ajoitusta. Yleensä jos tuo pätkäisy osuu jonkin nuotin kohdalle niin peli ei rekisteröi näppäilyjä ja siihen ne 100% yritykset aina katkeaa.

Eli asiaan, tosiaan olen vasta nyt hoksannut että ehkä tuolle olisi jotain tehtävissäkin ja mietinkin että voisiko aikoinaan ostamani halvin mahdollinen poweri olla syynä? Eli vaikka nimellisesti powerissa olisikin tehoja tarpeeksi niin eihän noi halvat välttämättä yltä lähellekään ilmoitettuja arvoja. Koneen kaikki osat on jo lähemmäs 5v sitten ostettu joten mikään nykypäivän tehomylly ei ole kyseessä.

Olisko kellään lainata jotain laadukasta poweria jota voisi testata?



Jotenkin musta tuntuu, että liian vähäinen virransaanti aiheuttaisi vakavempia oireita, tyyliin koneen kaatumisia. Mut sitten taas: tää on tosiaan aikamoista mutua, eli eipä sitä tiedä, vaikka toi pätkiminen johtuisi tosta. Itse kuitenkin iskisin arvaukseni siihen, että sun kone swappaa. Onko sulla paljon muistia tossa sun koneessa? Ja onko esim. C:llä tarpeeksi tilaa käyttöjärjestelmän swapille (c:-osion tilan puute, siis meinaan, jos se on about finito se tila, kovalevyllä aiheuttaa yleensä suorituskykyyn aikalailla pudotuksia tietyissä ohjelmissa/peleissä, jotka tarvitsevat swappia) ?

Edit: tosiaan duunissa ihmeteltiin, kun mulla alkoi tietyt jutut kestämään sairaan kauan, niin sit pomppaskin silmään, että kovolta tila loppu, eli jotkut softat käytti just kovalevyltä tilaa omalle swapilleen ja kun sitä ei ollut sitä tilaa, niin alkoi suorituskyky tietyissä softissa putoamaan kuin lehmän häntä.

--
reivaan kunnes kuolen

liikkuva muna

Posts: 2,652

#114 • • Edited liikkuva muna an egg on the move
Kärähtipä poweri tossa ja rikko HIIREN, kaikki muu säily ehjänä.

Jotenki alkanu tuntumaan siltä että nää uudet vehkeet ei oikeen kestä. Vuoden 1989 jälkeen on hajonnu:

1 korppuasema (1993)
1 kovalevy (1998)
1 emolevy (2009)
1 firewire-portti (2009)
1 poweri (2010)

Btw. kyssäri rammeista. Mullon tässä tällanen ruoska, jossa on 1 giga rammia (2 x 512Mb DDR2 533MHz), kelasin että vois hommaa toisen gigan. Pitääkö vielä nykyään noi kammat olla ns. parillisia, vai voinko lätkästä tohon suoraan gigasen DDR2 533MHz kamman kolmanneks? Noita puolen gigan kampoja kun ei oikeen tahdo enää löytyä.
aform

Posts: 291

#115 • • aform

Replying to Virallinen PC topic:

Takyon, 13.7.2010 09:26:
Mun kone on kärsiny jo syntymästään asti jonkinlaisesta pätkimisestä mutta vasta nyt mä oon alkanu heräilemään tähän, jotenki siihen vaan on tottunut olemaan kiinnittämättä huomiota. Eli lähinnä pelatessa minuutin tai kahden välein kuvassa tapahtuu tollanen 50 - 500 ms pätkäisy joka häiritsee suuresti esimerkiksi kovassa käytössä olevaa Frets on fire peliä (guitar hero klooni) joka vaatii tarkkaa ajoitusta. Yleensä jos tuo pätkäisy osuu jonkin nuotin kohdalle niin peli ei rekisteröi näppäilyjä ja siihen ne 100% yritykset aina katkeaa.

Eli asiaan, tosiaan olen vasta nyt hoksannut että ehkä tuolle olisi jotain tehtävissäkin ja mietinkin että voisiko aikoinaan ostamani halvin mahdollinen poweri olla syynä? Eli vaikka nimellisesti powerissa olisikin tehoja tarpeeksi niin eihän noi halvat välttämättä yltä lähellekään ilmoitettuja arvoja. Koneen kaikki osat on jo lähemmäs 5v sitten ostettu joten mikään nykypäivän tehomylly ei ole kyseessä.

Olisko kellään lainata jotain laadukasta poweria jota voisi testata?



Vaikea sanoa onko powerisi syyllinen ongelmiisi.

Omien kokomusteni mukaan halvin mahdollinen poweri tarkoittaa vapaaehtoisesti ongelmien hankkimista itselleen. Powerin laatu korreloi suoraan koneen kaatuilu herkkyyteen.

Kun aikoinaan hommasin XP-siirtymän aikana laadukkaan powerin, ei koneeni oikeastaan kaatunut ikinä. Virran laadukkuudella on siis paljon merkitystä.

Parhaat poweri merkit oman kokemukseni mukaan
Seasonic
Corsair (made by seasonic)
Enermax (Hyvä ja edullinen Enermax sarja on 82+ mallit)

Yllä lueteltujen valmistajien powerit on yleensä myös äänettömiä lähes poikkeuksetta. Corsairin halvin poweri tais olla vähän huonompi äänen suhteen (400W).

Itsellä koneessa Seasonic S12 II 500W.
tomii

Posts: 3,594

#116 • • tomii kallion herttua

Replying to Virallinen PC topic:

aform, 17.7.2010 19:03:
---

Omien kokomusteni mukaan halvin mahdollinen poweri tarkoittaa vapaaehtoisesti ongelmien hankkimista itselleen. Powerin laatu korreloi suoraan koneen kaatuilu herkkyyteen.



Joo halpa poweri ei ole koskaan hyvä veto, nimimerkillä "kokemusta on". :) Paskimmassa skenaariossa kun powerin laukeaminen voi pistää koneesta aika paljon asioita paskaksi, vähän niinkuin kaverilla tossa taannoin (kärähti ton mukana about kaikki, kovot taisivat kuitenkin selvitä).

--
reivaan kunnes kuolen

Takyon

Posts: 2,945

#117 • • Takyon Möwkö

Replying to Virallinen PC topic:

tomii, 17.7.2010 15:00:
---
Takyon, 13.7.2010 09:26:
---
Jotenkin musta tuntuu, että liian vähäinen virransaanti aiheuttaisi vakavempia oireita, tyyliin koneen kaatumisia. Mut sitten taas: tää on tosiaan aikamoista mutua, eli eipä sitä tiedä, vaikka toi pätkiminen johtuisi tosta. Itse kuitenkin iskisin arvaukseni siihen, että sun kone swappaa. Onko sulla paljon muistia tossa sun koneessa? Ja onko esim. C:llä tarpeeksi tilaa käyttöjärjestelmän swapille (c:-osion tilan puute, siis meinaan, jos se on about finito se tila, kovalevyllä aiheuttaa yleensä suorituskykyyn aikalailla pudotuksia tietyissä ohjelmissa/peleissä, jotka tarvitsevat swappia) ?

Edit: tosiaan duunissa ihmeteltiin, kun mulla alkoi tietyt jutut kestämään sairaan kauan, niin sit pomppaskin silmään, että kovolta tila loppu, eli jotkut softat käytti just kovalevyltä tilaa omalle swapilleen ja kun sitä ei ollut sitä tilaa, niin alkoi suorituskyky tietyissä softissa putoamaan kuin lehmän häntä.



No nyt kun mainitsit niin viimeaikoina c-asema on kyl ollu melko täynnä, mut on siellä tälläkin hetkellä yli 600 Mt vapaata tilaa. En sitten tiedä onko se liian vähän swapille, mutta välillä siellä on tosiaan ollut alle 50 Mt. Muistia on 1 Gt.

Toi poweri juttu onkin vähän hassumpi, olen nyt nimittäin testaillut neljän powerin ja kahden näytönohjaimen ja useiden ajuriversioiden kanssa. Tuohon omaan vanhaan radeon x700 näyttikseen powereilla ei ole ollut mitään vaikutusta, mutta sain erään powerin mukana radeon x1950 näyttiksen johon on sitten ollut erilaisia vaikutuksia virtalähdettä vaihtamalla. Tuon oman vanhan jätin suosiolla testaamatta kun ei siitä löytynyt edes tarvittavaa pci-e 6 pin lisävirtaliitintä. 300W:lla pystyi käyttämään windowsia hetken ennen kuin näyttis kaatui. 350W:lla pystyi jopa ajamaan 3dmark05:sta ehkä puoli minuuttia ennen kaatumista. 500W:lla 3dmarkin pystyy ajamaan läpi, mutta ainoastaan ikivanhoilla ajureilla ja niillä näyttis piirtää aivan omituisia viivoja ja pisteitä ympäriinsä. Uudemmilla ajureilla näyttis kaatuu.

Tiedä sitten onko näyttiksessä itsessään vikaa vai mistä tollaset johtuu, mutta ei sitä pysty käyttämään ainakaan tässä kokoonpanossa.

Apo, 17.7.2010 15:45:
Mikä emolevy sulla on?



ASRock 939N68PV-Glan. Alun perin lankkuna oli Asuksen A8N SLI-deluxe mutta siitä hajosi vuoden käytön jälkeen piirisarjan tuuletin ja sain takuuvaihdossa uuden samanlaisen lankun. Myös tästä uudesta lankusta hajosi piirisarjan tuuletin ja myöhemmin myös pari PCI-väylää ja vielä jotain muutakin mutta en muista enää. Sain tämän ASRockin ilmaiseksi tilalle.

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

Yallu

Posts: 1,910

#118 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

Replying to Virallinen PC topic:

alek szahala, 17.7.2010 18:12:

Btw. kyssäri rammeista. Mullon tässä tällanen ruoska, jossa on 1 giga rammia (2 x 512Mb DDR2 533MHz), kelasin että vois hommaa toisen gigan. Pitääkö vielä nykyään noi kammat olla ns. parillisia, vai voinko lätkästä tohon suoraan gigasen DDR2 533MHz kamman kolmanneks? Noita puolen gigan kampoja kun ei oikeen tahdo enää löytyä.



Kyllä uudet emot hiffaa, jos sulla on ns. eri pari muisteja, samanlaiset on tietty parempi..

Mut ei noi 2GB kammat ole enää hinnalla pilattuja..
http://www.jimmspc-store.fi/tuote/KVR667D2N5%2F2G?t=false

Jos meinaan ostat yhden uuden kamman..
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#119 • • Aziz Combat Fighter

Replying to Virallinen PC topic:

alek szahala, 17.7.2010 18:12:
Kärähtipä poweri tossa ja rikko HIIREN, kaikki muu säily ehjänä.

Jotenki alkanu tuntumaan siltä että nää uudet vehkeet ei oikeen kestä. Vuoden 1989 jälkeen on hajonnu:

1 korppuasema (1993)
1 kovalevy (1998)
1 emolevy (2009)
1 firewire-portti (2009)
1 poweri (2010)



"Ei kestä"? 21 vuoden aikana hajonnut viisi komponenttia, joista kolmessa liikkuvia osia?

Aika kovat laatuvaatimukset :)
liikkuva muna

Posts: 2,652

#120 • • liikkuva muna an egg on the move

Replying to Virallinen PC topic:

Aziz Combat Fighter, 27.7.2010 19:32:
---
alek szahala, 17.7.2010 18:12:
Kärähtipä poweri tossa ja rikko HIIREN, kaikki muu säily ehjänä.

Jotenki alkanu tuntumaan siltä että nää uudet vehkeet ei oikeen kestä. Vuoden 1989 jälkeen on hajonnu:

1 korppuasema (1993)
1 kovalevy (1998)
1 emolevy (2009)
1 firewire-portti (2009)
1 poweri (2010)


---


"Ei kestä"? 21 vuoden aikana hajonnut viisi komponenttia, joista kolmessa liikkuvia osia?

Aika kovat laatuvaatimukset :)



Tarkotin sitä, että uudesta koneesta on hajonnu vuoden aikana enemmän osia kun vanhoista koneista yhteensä 19 vuoden aikana. Siks noi vuosiluvut :)

Mut joo onhan nää vehkeet nyt halvempiakin kun ennen, et en sinänsä ihmettele.