Virallinen PC topic

125 posts, 7 pages, 60,684 views

TheJonne

Posts: 62

#62 • • TheJonne numero UNO!

OCS, 8.9.2008 08:07:
---
TheJonne, 8.9.2008 01:58:
HOHOHOHOHOHOHO!

Macintosh <; Eipähän kaadu tai mtn, täällä ainakaan!

---

Kyllä se OSX kaatuilee myös, että lollers vain :


D



Ei täällä <; Kandee olla uusinta uutta
tomii

Posts: 3,594

#67 • • tomii kallion herttua

-Alex-, 30.1.2009 12:18:
Onko kokemuksia Intelin Core 2 Quad 8200 prossusta, potkiiko miten? Meinasin tulevaan myllyyn sellasta laittaa.



Mitäs meinasit sillä tehdä? Siitähän se on aika pitkälti kiinni kannattaako quadia ostaa. Ns. normikäytössä sanoisin, ettei ole just järkee ostaa, tai siis voi ostaa sen halvimman quadin tai sit jonkun dualinkin. Jos käytät jotaan softia, jotka hyödyntää tota täysillä tehoilla, niin kyl noi quadit on pääosin rahansa väärtiä rautaa. Duunikoneessa on joku Core2Quadi, en muista mikä. Ei ole tehot loppuneet vielä. Jos ei ole massista puutetta, niin noi Core2 i7:t on aika tykkejä. Mut himassa olen kyllä pärjännyt ihan hyvin Core2Duolla.

Tos on artikkeli, jos kiinnostaa noiden quadien ja dualien hyöty peleissä:

http://www.guru3d.com/article/cpu-scaling-in-games-with-quad-core-processors/1

--
reivaan kunnes kuolen

domi

Posts: 7,069

#68 • • domi Työn sankari.
Tässä ois mun tämänhetkisen koneen kokoonpano:
Asrock 4CoreDual-VSTA
Intel Pentium 4 CPU 3.00GHz
2 GB Kingston RAM DDR2-800
Nvidia GeForce 9500 GT 512 MB
Creative Audigy 2
+kiintolevyä tarpeeksi + asianmukaiset laajennuskortit + WXP

Nytpä herääkin kysymys, et mitä tuossa kannattaisi lähteä laajentamaan? Itselläni on visio jo, että mitä voisin tehdä, mutta haluaisin myös muidenkin mielipiteitä asiaan.
Tarkoitus olisi että pääsisi eroon:
- Lagimisesta
- Siitä että prossukuorma on paria-kolmea ohjelmaa käytettäessä liki 100%
- Siitä että voisi tehdä jotain muutakin kun kone skannaa virukset

Windows on uudelleen asennettu ties kuinka monta kertaa, ja se alkaa kerta kerran jälkeen vituttaa. Lisäksi tämä ei tunnu johtuvan mistään softasta, vaan rautaongelmaan viittaa se, että kun ohjelmia ei ole asennettu juuri mitään, alkaa kone lagia liiaksi. Itse epäilen emolevy+prosessori -linjaa, mutta ei ole ollut aikaa tutkia asiaa tarkemmin (mielessä on aina se, että uudelleenasennuksella pääsee helpommalla *justjoo*).

Softina käytän Adoben DW/Photoshop/Indesign/Distiller -sarjaa, Firefoxia, Avastia, Thunderbirdia sekä satunnaisia pääteohjelmistoja.

Voin jo etukäteen antaa vinkin että oikeat vastaukset eivät löydy linjalta OS X(löytyy jo) - Vista (ei vielä) - Linux (löytyy jo).
ezzy

Posts: 8,060

#69 • • Edited ezzy Droid-pappa

domi, 23.2.2009 20:47:
Tässä ois mun tämänhetkisen koneen kokoonpano:
Asrock 4CoreDual-VSTA
Intel Pentium 4 CPU 3.00GHz
2 GB Kingston RAM DDR2-800
Nvidia GeForce 9500 GT 512 MB
Creative Audigy 2
+kiintolevyä tarpeeksi + asianmukaiset laajennuskortit + WXP

Nytpä herääkin kysymys, et mitä tuossa kannattaisi lähteä laajentamaan? Itselläni on visio jo, että mitä voisin tehdä, mutta haluaisin myös muidenkin mielipiteitä asiaan.
Tarkoitus olisi että pääsisi eroon:
- Lagimisesta
- Siitä että prossukuorma on paria-kolmea ohjelmaa käytettäessä liki 100%
- Siitä että voisi tehdä jotain muutakin kun kone skannaa virukset



Aivan kaikki muut paitti storage-levyt. :D

itse suosittelisin jotain ssd:tä vaikka käyttislevyks, niin pääsee ärsyttävistä lageista eroon ainakin. Pitänyt itsekin hommata, mut ei o vielä tullu sopivaa 32GB mallia vastaan mitä jaksais ostaa. http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=23781 vois olla hyvä ehdokas.


Itsellä vajaa pari vuotta sitten kasattuna:

Abit IP35 pro emolla 2.66Ghz C2D kellotettuna 3.2Ghz,
4GB memoo
Radeon 3850-näyttis
TerraTec Aureon 7.1-äänikortti
36GB WD Raptor käyttislevynä+pari teraa storagea
mrskndr

Posts: 33

#70 • • mrskndr

domi, 23.2.2009 20:47:
Tässä ois mun tämänhetkisen koneen kokoonpano:



Päästähän pers-kivestäsi irti ja päivitä se vaikka johonkin asuksen lankkuun :> Pari gigaa lisää muistia ja avot! Prossunkin saa toki päivittää jos siltä tuntuu o/ *possu*
-Alex-

Posts: 706

#71 • • -Alex- Dj

tomii, 30.1.2009 18:27:
Jos ei ole massista puutetta, niin noi Core2 i7:t on aika tykkejä. Mut himassa olen kyllä pärjännyt ihan hyvin Core2Duolla.



Quadin hommasin ja kivasti löytyy potkua. Sit kyl jos haluu joskus Core2 i7:n laittaa ni menee koko kone uusiks.
tomii

Posts: 3,594

#72 • • tomii kallion herttua

-Alex-, 27.2.2009 01:10:
---

Quadin hommasin ja kivasti löytyy potkua. Sit kyl jos haluu joskus Core2 i7:n laittaa ni menee koko kone uusiks.



Käyttääks noi i7:t jotaan uutta emolevymallia tai sockettia tai jotakin? Vai ihan yleisestikö kelasit sit pistää koko setin uusiksi? Ite yleensä pistän kerralla koko paskan kanssa uusiksi. En oikeen jaksa mitään päivittelyrumbaa, ei mun kuppi teetä :)

--
reivaan kunnes kuolen

Jussi Soro

Posts: 6,385

#73 • • Jussi Soro choon!
Ah, keulimistopic :)

Nykyinen studiokone:

Asus P5Q emo
Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz
4GB DDR2 1200 MHz
M-Audio Fast Track Pro
Joku Abitin näyttis, millä pyörii Fallout 3 täysillä detailella oikein sulavasti.

On toi aika järjetön ero vanhaan koneeseen, en oo saanu tosta prossutehoa kyykkäämään oikein mitenkään, vaikka laitoin 8 Reasonin projektia samaan aikaan pyörimään.
-Alex-

Posts: 706

#74 • • -Alex- Dj

tomii, 27.2.2009 10:53:
Käyttääks noi i7:t jotaan uutta emolevymallia tai sockettia tai jotakin? Vai ihan yleisestikö kelasit sit pistää koko setin uusiksi? Ite yleensä pistän kerralla koko paskan kanssa uusiksi. En oikeen jaksa mitään päivittelyrumbaa, ei mun kuppi teetä :)



Käyttää joo, niillä pitää olla 1366 socket ja toistaseksi sellasia emoja on markkinoilla melko suppee valikoima. Hinnat on jossain 300 euron kieppeillä. DDR3 muistit joutuu kans hommaamaan. Noi kyseiset emolevyt on kyl melko herkkuja, muun muas 3 kpl PCI-express 16x slotteja melkeen kaikissa.
hallucinogen

Posts: 8,190

#75 • • Edited hallucinogen Edain
Itsellä päästi kaksi ja puoli vuotta vanhan koneen virtalähde komiat savut ilmaan ja nyt olisi sitten uutta hakusessa. Tarkoitus olisi löytää pelaamista silmällä pitäen sellainen noin 1000 euron hintainen kone ilman näyttöä tai muita lisälaitteita. Ei oo tässä pariin vuoteen tullut luettua testejä, joten oon suht ulkona mikä olisi tällä hetkellä omaan budjettiin osuva näytönohjain ja prosessori hyvällä hintalaatusuhteella. Osaako joku suositella hyvää näyttistä/prossua ja sitten paikkaa mistä kannattaisi hankkia? Vanha kone tuli itse kasattua ja osat ostettua sieltä mistä halvimmalla sai mut nyt sais olla sitten ihan valmiiksi koottu ja käyttis + ajurit asennettuna.

Kiitoksia etukäteen jos joku viittii kertoa pari hyvää vinkkiä :).

--
pikku-*possu*

Avatar
#76 • • REivaaja Guest

JussiS, 27.2.2009 11:22:
On toi aika järjetön ero vanhaan koneeseen, en oo saanu tosta prossutehoa kyykkäämään oikein mitenkään, vaikka laitoin 8 Reasonin projektia samaan aikaan pyörimään.


Kaveri osti just 4Gb lisää muistia kun Omnisphere ei tykkää yhtään ''vaan'' 4Gb:stä. Kokeile sillä :)
Jussi Soro

Posts: 6,385

#77 • • Jussi Soro choon!

REivaaja, 25.3.2009 19:58:
Kaveri osti just 4Gb lisää muistia kun Omnisphere ei tykkää yhtään ''vaan'' 4Gb:stä. Kokeile sillä :)


Mul on XP, joten tästä neljästä gigasta on käytössä vaan 3,2, eli maksimi. Prossuteho (erityisesti iso FSB ja L2) on se, mitä suurin osa musaohjelmista vaatii, muisti tulee lähinnä isojen samplejen soittamisessa esille.
Avatar
#78 • • REivaaja Guest

JussiS, 25.3.2009 20:23:
Mul on XP, joten tästä neljästä gigasta on käytössä vaan 3,2, eli maksimi. Prossuteho (erityisesti iso FSB ja L2) on se, mitä suurin osa musaohjelmista vaatii, muisti tulee lähinnä isojen samplejen soittamisessa esille.

Kyse onkin enemmän cubasesta kun se ei rajota undoja. Omnin kanssa muisti kuulemma loppuu ihan alta aikayksikön.
tomii

Posts: 3,594

#79 • • tomii kallion herttua

hallucinogen, 25.3.2009 19:54:
Itsellä päästi kaksi ja puoli vuotta vanhan koneen virtalähde komiat savut ilmaan ja nyt olisi sitten uutta hakusessa. Tarkoitus olisi löytää pelaamista silmällä pitäen sellainen noin 1000 euron hintainen kone ilman näyttöä tai muita lisälaitteita. Ei oo tässä pariin vuoteen tullut luettua testejä, joten oon suht ulkona mikä olisi tällä hetkellä omaan budjettiin osuva näytönohjain ja prosessori hyvällä hintalaatusuhteella. Osaako joku suositella hyvää näyttistä/prossua ja sitten paikkaa mistä kannattaisi hankkia? Vanha kone tuli itse kasattua ja osat ostettua sieltä mistä halvimmalla sai mut nyt sais olla sitten ihan valmiiksi koottu ja käyttis + ajurit asennettuna.

Kiitoksia etukäteen jos joku viittii kertoa pari hyvää vinkkiä :).



Jos näin lonkalta lähtisin ite ostelee tonnilla, niin varmaan näytönohjain olisi tyyliin joku GeForce 9800 GTX+ 1gt tai GeForce GTX 260 896Mt Golden Sample (molemmat halvimmillaan hintaluokassa 180-190e, varmaan hinta-tehosuhde ihan kohillaan) ja prossuksi tehokkaimman Intel Core2Quadin mihin tol budjetilla pystyy venymään. Se onkin sit jo asia erikseen, että mistä kaikki osat saisi sopivaan hintaan kera kokoomisen. Ite ostin viime desktopin edesmenneestä Computeriasta, jotka taisi koota koneen 10-15e:llä, kun osti sieltä kaikki. Jotkuthan pyytelee tosta 50-100e, joka on jo aika riistoa. Mutta eipä sitä itekään jaksaisi mitään koota nollasta, jo powerin vaihto oli sellanen vitutus otassa tossa taannoin :)

--
reivaan kunnes kuolen

moogi

Posts: 4

#80 • • moogi
apple on tyhmille ja yksinkertaisille ihmisille, jotka eivät hallitse jotain niin hienoa kuin pc :)
ipoditki on ihan paskaa, eihän niihin saa edes musaa siirrettyy suoraan tiedostohallinnasta =D
en kyllä jaksais jollai ihmeen itunesille siirrellä musaa siihen ku ei voi edes tehdä kunnon hakemistopuuta siihen soittimeen.