Sampo Pankilla pieniä vaikeuksia..

271 posts, 14 pages, 73,738 views

Janne

#141 • • Janne kipee ukkeli
Olin juuri lomamatkalla, ja tuli pakottava tarve päästä verkkopankkiin. Homma juuttui sen uuden turvaratkaisun latailuun, puoli tuntia sitä yritin. Niinpä niin.
Rinik

#142 • • Rinik I solemnly swear that I am up to no good.

Janne, 22.4.2008 11:53:
Olin juuri lomamatkalla, ja tuli pakottava tarve päästä verkkopankkiin. Homma juuttui sen uuden turvaratkaisun latailuun, puoli tuntia sitä yritin. Niinpä niin.

https://mobiili.sampopankki.fi

--
...people find it far easier to forgive others for being wrong than being right.

UzU

#143 • • UzU [33100]
Ah. Saunalahti muisti minua viestillä että olisi muka lasku maksamatta ja kehoitettiin tarkistamaan tilanne oma.saunalahti.fi :stä. kirjauduin palveluun ja menin kohtaan laskujen selaus. Palvelu ajautuu osoitteeseen sampo.saunalahti.fi ja luvassa oli ERROR. ah.
noena

#145 • • noena first breath after coma
Olenko mä ainut kellä ei ole ollut koko jupakan aikana mitään ongelmia sammon kanssa? kaikki pelittäny niinku on pitänytki :D

--
TwistedLife™ Amusement Park

Juhgu

#146 • • Edited Juhgu Virnistelijä
O'Connellsin ovessa oli eilen pieni post-it note, jossa luki että Sampon electron ei toimi. *hih*
Eräs asiakas sai ilmaisen kahvin, kun baarimikko lopulta turhautui ja totesi että "mä en jaksa tapella tän kanssa".

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

aurinko

#147 • • aurinko mustikkainen noitanainen

noena, 23.4.2008 14:53:
Olenko mä ainut kellä ei ole ollut koko jupakan aikana mitään ongelmia sammon kanssa? kaikki pelittäny niinku on pitänytki :D

Mullakaan ei oo ollut mitään ongelmia koko aikana :) Ei edes sillon, kun mitkään Sampon kortit ei toiminu. Olen siis ilmeisen onnekas, kun kerkesin samana päivänä ostaa kortillani muun muassa jääkaapin :D

--
Ota aurinko syliisi, silmiisi kuu.

IInesAnkka

#148 • • IInesAnkka

Et =) maksoin kaikki laskut hyvissä ajoin ennen pääsiäistä yms. järjestelyä enkä mennyt heti nettisivuille klikkailemaan kaikkea mahdollista. Myös kortit toimineet loistavasti, kun on kunnon Mastercard eikä mikään teinivisa :p
Jone

#149 • • Jone Archibald Haddock

IInesAnkka, 23.4.2008 15:18:
Et =) maksoin kaikki laskut hyvissä ajoin ennen pääsiäistä yms. järjestelyä enkä mennyt heti nettisivuille klikkailemaan kaikkea mahdollista. Myös kortit toimineet loistavasti, kun on kunnon Mastercard eikä mikään teinivisa :p

Meinasin ruveta vastaamaan tähän viestiin oikein kunnolla, koska siinä ei ole juuri ensimmäistäkään asiaa, joka ei pistäisi vihaksi. Sit totesin, että jos ihminen on spede, niin ei se siitä mihinkään sanomalla muutu.

Joten ei kai muuta kuin:
Hyvä meininki.
MissKoo

#150 • • MissKoo

---

---

Tuo mainitsemasi 'teinivisa' on tulevaisuuden kortti. Perinteiset pankkikortit tulevat poistumaan kokonaan lähivuosien aikana.

Ärsyynnyn, kun visa electronista puhutaan 'teinivisana'. Alunperin sitä toki käytti varmaankin lähinnä teinit, mutta se on fiksuudeltaan paljon pankkikorttia parempi. Toki sellaiset ihmiset, jotka höyläävät pankkikorttia yli tilin jäävät kaipaamaan sitä ominaisuutta *nauru*

Luottokortti taas on aivan eri asia. Luottokortti ja visa electron eivät mielestäni ole vertailukelpoisia, kun toinen kortti katevaraa tililtä heti rahan ja toisesta tulee kotiin lasku.
noena

#151 • • noena first breath after coma

Jep, itse ainaski luin ne postit mitä sampo lähetti asiaan liittyen, kävin verkkopankin sivuilla tutustumassa uuteen tulevaan systeemiin ja sieläkin luki että sillon kun systeemi vaihtuu saattaa ilmetä ongelmia, joten ennakoivana ihmisenä hoidin asiat enne kyseistä päivää. Myöskään niinä päivinä millon korttien ei ois pitäny toimii ni kaikki on pelittäny mulla etc. *ding* I'm one lucky bastard :D

--
TwistedLife™ Amusement Park

IInesAnkka

#152 • • IInesAnkka

MissKoo, 23.4.2008 15:37:

Tuo mainitsemasi 'teinivisa' on tulevaisuuden kortti. Perinteiset pankkikortit tulevat poistumaan kokonaan lähivuosien aikana.

Ärsyynnyn, kun visa electronista puhutaan 'teinivisana'. Alunperin sitä toki käytti varmaankin lähinnä teinit, mutta se on fiksuudeltaan paljon pankkikorttia parempi. Toki sellaiset ihmiset, jotka höyläävät pankkikorttia yli tilin jäävät kaipaamaan sitä ominaisuutta *nauru*

Luottokortti taas on aivan eri asia. Luottokortti ja visa electron eivät mielestäni ole vertailukelpoisia, kun toinen kortti katevaraa tililtä heti rahan ja toisesta tulee kotiin lasku.

Toivottavasti sitten tulevaisuudessa, kun pankkikortit jäävät pois, hoidetaan muut systeemit myös sille tasolle, että Visa Electron yltää toimivuudessa ja luotettavuudessa "perinteisten" korttien tasolle eikä jonkun IBM:n homman kuseminen aiheuta peruspulliaiselle täällä Pohjolan perukoilla sellaista vaivaa kuin itsekin on valitettavasti joutunut todistaman kaupan kassoilla.

Siitä meinigistä, mitä Visa Electronilla maksaminen valitettavan usein esim. kuppiloissa on, fiksuus ei välttämättä tule heti kuvaavana sanana mieleen. Kyseisen kortin huonon toimivuuden takia omalla duunipaikalla vuositasolla aikamoinen määrä omistajan piikkiin menevää hukkaa kun yhtäkkiä jonkun tietyn pankin Electronit lakanneet toimimasta. Ja sitä v*****ksen määrää niiden kanssa pelleillessä kun on kortti mitä höylätä ja ei ihan vielä osata kontrolloida sitä rahankäyttöä. Sinänsä oiva vaihtoehto luottokortin sijaan, eipähän pääse karkaan homma käsistä. Teinivisa sattuneesta syystä vakiintunut osaksi terminologiaa.

Vertasin kortteja keskenään käyttäjän kannalta käyttötilanteessa.
IInesAnkka

#153 • • IInesAnkka

Jone, 23.4.2008 15:31:

Meinasin ruveta vastaamaan tähän viestiin oikein kunnolla, koska siinä ei ole juuri ensimmäistäkään asiaa, joka ei pistäisi vihaksi. Sit totesin, että jos ihminen on spede, niin ei se siitä mihinkään sanomalla muutu.

Joten ei kai muuta kuin:
Hyvä meininki.

Daniel Braun

#154 • • Daniel Braun wednesday?
Mä en tiedä millaisessa kioskissa olet töissä mutta meillä ei kyllä elektronin käytöstä o koitun mitään ongelmaa.
Toimii siinä missä muutkin ja mitään ikävää sen kanssa tullu vastaan.
Ainut mikä on valitettavaa on se että moni kuluttaja ei vaan voi muistaa minkälainen on päiväkäyttälimitiksi laitettu.
Meillä kun kertaostokset ei ihan o kahvikupin luokkaa ni välil törmää tilanteisiin että päivälimitti estää maksun.

Ja IMO fiksumpi kuin normaali pankkikortti.
Toki esim masteri on tietyissätilanteissa kiva olla lompakossa, mutta kahden pankin elektronit löytyy kans ja ongelmia ei ole ollut, paitsi tää sammon katkos.
No sitä sattuu, aina ei voi voittaa.

Teinivisasta en todellakaan puhuis, termi on tuttu muualtakin mutta toi tapa millä sä sitä käytät kyllä kovasti kertoo muutenkin sun asenteesta jotakin...
Tarsu

#155 • • Tarsu

IInesAnkka ..kunnon Mastercard eikä mikään teinivisa :p

toiha ny o iha paske!

platina amex, ainoa oikea ;)

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham

IInesAnkka

#156 • • IInesAnkka

Daniel Braun, 23.4.2008 21:27:
--- kioskissa ---

--- tapa millä sä sitä käytät kyllä kovasti kertoo muutenkin sun asenteesta jotakin...

(Olin) yhdellä baaritiskillä kioskin kymmenestä baaritiskistä. Jossain vaiheessa katsoimme parhaaksi tehdä valmiit kyltit, että Electron ei käy maksuvälineenä. Kiva, että olet itse tyytyväinen korttiin ja homma toimii.

"kunnon Mastercard eikä mikään teinivisa :p"

Lausehan tulee ottaa mitä vakavimmin ja se syväluotaa ihmisen syvimmän olemuksen, asenteet, painon, pituuden ja äidin tyttönimen.
tomii

#157 • • tomii kallion herttua

Nyt joutuu koputtamaan puuta aika rankasti, mutta meikäläisellä ei ole myöskään ollut mitään merkittäviä ongelmia. Johtuu varmaan siitä, että käytän Sampon tiliäni rahan säännöstelyyn ja laskujen makseluun. Käyttötilinä Nordea (mulla on vaan pakko olla 2 tiliä, kun elän opintolainalla ja säästöillä talvet, etten sitten elä yli varojeni, maksan siis itselleni tolta tililtä "palkkaa" <- monimutkaista, mutta järkevin tapa mulle :). No mutta jokatapauksessa ainoa mua koskeva ongelma on ollut se, että Sampon verkkopankki ei toimi(nut) Firefoxin kanssa. IE7:lla tosin moitteitta, joten harmi on ollut minimaalista. Mut ihan kiva silti, että saan noi 4kk:n palvelumaksut takas. On sentään 8-10e!!! :)

--
reivaan kunnes kuolen

Daniel Braun

#158 • • Daniel Braun wednesday?

IInesAnkka, 24.4.2008 09:30:

(Olin) yhdellä baaritiskillä kioskin kymmenestä baaritiskistä. Jossain vaiheessa katsoimme parhaaksi tehdä valmiit kyltit, että Electron ei käy maksuvälineenä. Kiva, että olet itse tyytyväinen korttiin ja homma toimii.

Hassua muuten että jokaisessa raflantapaisessa kioskissa mättää kortit hetkittäin enemmän tai vähemmän.
Joko se on sitä baarityöläisten kiirettä "joo tää nyt ei toimi" tai sit vaan korttipäättessä & yhteyksissä mättää.
Toki ne päätteet varmaan on baareissa/yökerhoissa etc mestoissa kovassa rasituksessa.
Mutta lähes ne ainoot kerrat ku joku on joutunu useampaan otteeseen korttejani höyläämään tms ongelmia ni ne on sattun baareissa.
Ja kyllä sitä aikaisemmin tuli "joitakin vuosia" raflassa oltua dj:nä 2-4 iltaa viikossa, joten näki kyllä paljon noita korttisähläyksiä.

Meillä en muista milloin olis joutunu elektronin kanssa ongelmiin, siis yhdessä suomen pitkäikäisimmästä huonekaluketjussa olen töissä.
Ehkä se vaan on sitä että kun kerran kortti ilmoittaa virhettä, ei heti isketä asiakkaalle sitä käteen "joo täs olis, ei skulaa".

btw: ja kioski on melkolailla meikäläiselle juurtunu puhekielinen tapa ilmaista erinäisiä liiketoimintaa harjoittavia yrityksiä....
Jocular

#159 • • Jocular Janni
Do dih! nyt se on tehty. Tilit ja lainat siirretty kilpailevaan pankkiin ja kyllä kannatti. Lainaanki tuli 3 % rabatti *hymy*

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.