Sampo Pankilla pieniä vaikeuksia..

271 posts, 14 pages, 73,654 views

pirpeli

#121 • • pirpeli

Norb, 16.4.2008 10:20:
No älkääs valittako! VAIHTAKAA PANKKIA.. Luulis olevan noin yksinkertaista, tietty jos ei ole mitään lainoja etc..

Ei se lainojenkaan vaihtaminen mitään vaikeeta ole :) Pieni vaiva toimivasta pankista imo. Toi on kyllä hauska toi Riikan postaama uutinen tosta asiakaspalvelun toimivuudesta kanssa. "Asiakaspalvelu toimii kesäkuussa.". Arvatenkin se ei sitten muina kuukausina toimikaan :DD

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Neogen

#122 • • Neogen Vanha liitto.

Loopy, 16.4.2008 09:27:
Joo-o, tällaista eilen verkkopankissa:

11135461f606.jpg

Toihan oli selvä vinkki, että sun olis pitäny etsiä Yahoolla joko niitä omia pankkisaldoja/ toista pankkia muualta netistä *vink*
Mark

#123 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

pirpeli, 16.4.2008 10:24:
Ei se lainojenkaan vaihtaminen mitään vaikeeta ole :) Pieni vaiva toimivasta pankista imo. Toi on kyllä hauska toi Riikan postaama uutinen tosta asiakaspalvelun toimivuudesta kanssa. "Asiakaspalvelu toimii kesäkuussa.". Arvatenkin se ei sitten muina kuukausina toimikaan :DD

No ei se operaationa ehkä ole vaikea, mutta kuinka monelta pankilta saat samat marginaalit ja edut kuin Sampolta? Mulla ainakin alkuvuodesta kilpailuttaessani asuntolainoja Sampo pisti pöytään reilusti parhaan tarjouksen, ja vaikea kuvitella että joku toinen pankki lunastaisi tuon lainan yhtä hyvillä ehdoilla kun eivät alunperinkään tarjonneet vastaavaa :S

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

pirpeli

#124 • • pirpeli

Mark, 16.4.2008 10:33:
vaikea kuvitella että joku toinen pankki lunastaisi tuon lainan yhtä hyvillä ehdoilla kun eivät alunperinkään tarjonneet vastaavaa :S

-M

Ålandsbanken on aika hyvä vaihtoehto, osasi ystäväni Antti W. kertoa :) Ja joku kehui näitä POP(?)- pankkeja. Paikallisosakepankki siis kait :)

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Mark

#125 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

pirpeli, 16.4.2008 10:37:
Ålandsbanken on aika hyvä vaihtoehto, osasi ystäväni Antti W. kertoa :) Ja joku kehui näitä POP(?)- pankkeja. Paikallisosakepankki siis kait :)

Hehee, mun antipatiat ruåtsalaisia kohtaan on huomattavasti suuremmat ku Sampoa kohtaan *nauru* No eivais, mut osa tämänkin topikin nurinoista on IMHO aiheettomia. Selkeät bugit toiminnallisuudessa ja heittelevät saldot on kyllä pahoja sivuosumia Sampolta, mutta jotkut muutokset johonki webipankin käyttöliittymään jne ovat kyllä sellasia etten ainakaan itse lähtis mitään pankkia vaihtamaan nii hepposilla perusteilla.

Eilen tosin spottasin että mulla ois liksapvänä erääntyvänä 7300e asuntolainaa, josta laiton feedbackkia Sampoon. Saas nähdä mitä sanovat, mutta onhan toi hiukka ärsyttävää jos pitää vahtia oman tilin saldoa ja/tai laskueriä että ovatko oikein..

-M

--

Verano

#126 • • Verano Merituuli

Norb, 16.4.2008 10:20:
No älkääs valittako! VAIHTAKAA PANKKIA.. Luulis olevan noin yksinkertaista, tietty jos ei ole mitään lainoja etc..

Mä en ole koskaan Sampon asiakas ollutkaan, ja vaikka olisinkin niin voihan täällä aiheesta keskustella ilman että se tarkoittaa valittamista :) Kuten myös jos onkin jo suhteen Sampoon päättänyt. Esim. tuon uutisen korttien toimimattomuudesta laitoin, josko se jotakuta olis auttanut, ettei vaikkapa kaupassa lado kamalaa määrää ostoksia kassalle ilman käteistä.

Eiköhän Samposta ole lähtenyt vaikka kuinka paljon asiakkaita, varsinkin jos ei lainoja ole. Viime viikolla Sampon edustaja puhui muistaakseni muutamista tuhansista, mutta eiköhän noita ole enemmänkin.

pirpeli, 16.4.2008 10:24:
Toi on kyllä hauska toi Riikan postaama uutinen tosta asiakaspalvelun toimivuudesta kanssa. "Asiakaspalvelu toimii kesäkuussa.". Arvatenkin se ei sitten muina kuukausina toimikaan :DD

*nauru*
#127 • • Norb Guest
Mul on nordea, mut myös sampon kortti löytyy.. Voisin sulkee tilin ihan vain siks et sampo kusee niin pahasti. Ja muutenkin kohta on ikää niin paljon, et joutuu maksaa tilistä..
MissKoo

#128 • • MissKoo
Mulla on tällä kertaa positiivisia uutisia: Sampo veloitti ensimmäisen erän asuntolainaani täysin oikein, nettipankki toimii mulla juuri niinkuin pitääkin ja sillai *hymy*

En mä aio pankkia vaihtaa, kun tosiaan ei muilta pankeilta saa samanlaista lainaa kun Sammosta. Sillähän Sampo kilpailee, että polkee hintoja.
Jinx

#129 • • Jinx Superfeminine
Nyt näyttää tili taas siltä miltä pitääkin. *hymy* Ehkäpä se pikkuhiljaa alkaa toimimaan. *hihu*

--
Pyllykkä

Dementation

#130 • • Dementation wednesday?

MissKoo, 16.4.2008 11:09:
En mä aio pankkia vaihtaa, kun tosiaan ei muilta pankeilta saa samanlaista lainaa kun Sammosta. Sillähän Sampo kilpailee, että polkee hintoja.

Kyllä mä oon kuullut että muut pankit ostaa noita sampon lainoja pois samoilla eduilla.
Eli kun oot jo halvan lainan saanut, niin ei se siitä kallistu, kyllähän muut pankit tietää että ei silleen kukaan suostu vaihtaan pankkia *vink*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

#131 • • niomic Guest
Nice one, eikä varmaan ole rajoittunut vain Amnestyyn tämä ryssintä :F

Amnesty
Hyvä vastaanottaja,

Sampo-pankin tekemän tietojärjestelmämuutoksen johdosta Amnestyn huhtikuun alun suoraveloitukset epäonnistuivat kokonaan. Asia koskee veloituspäivämäärää 5.4. (joka viikonlopun takia siirtyi maanantaille 7.4.). Sampo-pankki oli unohtanut tiedottaa suoraveloituksia tekeville asiakkailleen koodimuutoksesta, joka vaikutti siten että suoraveloitukset eivät onnistuneet, vaikka saimme ilmoituksen hyvin läpi menneestä suoraveloitusajosta. Tiliotteiden saaminen Sampo-pankista ei myöskään onnistunut viikkoihin, joten saimme tietoomme asian lopulta liian myöhään, jotta asia olisi voitu korjata.

Tämän suoraveloitusten epäonnistumisen johdosta noin 14 000 ihmisen lahjoitukset ovat jääneet Amnestyltä saamatta, mukaan lukien sinun suoraveloitusmaksusi huhtikuulta.
Käytyämme Sampo-pankin kanssa läpi toimintavaihtoehtoja, olemme päättäneet tehdä huhtikuun suoraveloituksen uudelleen 5. päivänä toukokuuta, kuukauden myöhässä. Käytännössä tämä tarkoittaa, että tililtäsi menisi sekä huhti- että toukokouun maksu maanantaina 5.5.
...

Dementation

#132 • • Edited Dementation wednesday?

--

Dementation

#133 • • Dementation wednesday?

Sampo-pankki oli unohtanut tiedottaa suoraveloituksia tekeville asiakkailleen koodimuutoksesta, joka vaikutti siten että suoraveloitukset eivät onnistuneet,

Aika iso unohdus mun mielestä. Ei mee enää oikeen sellaisen "uudet tekniikat on hankalia" jutun piiriin kun suoraan sanovat että unohtivat.

Tiliotteiden saaminen Sampo-pankista ei myöskään onnistunut viikkoihin, joten saimme tietoomme asian lopulta liian myöhään, jotta asia olisi voitu korjata.

Siistiä että sieltä ei saa tietoa omista raha-asioistaan

Käytännössä tämä tarkoittaa, että tililtäsi menisi sekä huhti- että toukokouun maksu maanantaina 5.5.

Tää on tosi kiva ihmisille, joilla on muutenkin tiukka kuukausibudjetti ja jotka silti haluaa tehdä hyväntekeväisyyttä. Varsinkin kun suurin osa varmaan ei oo tajunnut että toi maksu ei oo mennyt, joten eivät ole tajunneet säästää lahjoitussummaa tilillään ens kuuta varten...

Aikamoista kaikenkaikkiaan kyllä koko Sampo soppa.

--

Kon-tiki

#134 • • Kon-tiki The Unsinkable

Dementation, 16.4.2008 13:20:
---
MissKoo, 16.4.2008 11:09:

---

Kyllä mä oon kuullut että muut pankit ostaa noita sampon lainoja pois samoilla eduilla.
Eli kun oot jo halvan lainan saanut, niin ei se siitä kallistu, kyllähän muut pankit tietää että ei silleen kukaan suostu vaihtaan pankkia *vink*

Ei suostuiskaan. Mulle soitettiin viime viikolla Nordeasta (jonka arvontakupongin olin täyttänyt hulluilla päivillä ja jossa mulla on kautta aikojen ollut toimiva tili, Electron ja verkkopankki), että jos lainaa on yli 30Ke, Nordeassa pääsee avainasiakkaaksi = kaikki tilit ja kortit ilmaisia.

Äsken yritin mennä Sammon verkkopankkiin kahdella eri selaimella, tuloksetta. No eipä tässä olis pitänytkään maksaa kuin pakolliset eläkemaksut, puhelinlasku, ennakkoverot ym täysin vapaaehtoiset kulut vaan.
tiiplis

#135 • • tiiplis also available in sober

Dementation, 21.4.2008 13:31:
hilpeä kuva sampopankissa

Tota kans naureskelin kun viimeviikolla kävin hakemassa rahalähetystä Sampon konttorista. Tokko se suunta ainakaan huonompaan voi enää olla?

--
italia litania nainati lailati

Dementation

#136 • • Dementation wednesday?

Kon-tiki, 21.4.2008 13:51:
Ei suostuiskaan. Mulle soitettiin viime viikolla Nordeasta (jonka arvontakupongin olin täyttänyt hulluilla päivillä ja jossa mulla on kautta aikojen ollut toimiva tili, Electron ja verkkopankki), että jos lainaa on yli 30Ke, Nordeassa pääsee avainasiakkaaksi = kaikki tilit ja kortit ilmaisia.

Äsken yritin mennä Sammon verkkopankkiin kahdella eri selaimella, tuloksetta. No eipä tässä olis pitänytkään maksaa kuin pakolliset eläkemaksut, puhelinlasku, ennakkoverot ym täysin vapaaehtoiset kulut vaan.

Oma osuuspankki tarjoo kans ihan hyviä etuja kun vaan niistä lähtee neuvottelemaan. Mulla muun muassa kun ei mee maksuja mistään korteista, tileistä tms palvelujutuista, niin omistajajäsenenä saan parin vuoden päästä semmosen reilun 500 euroa tilille ja vain koska mulla on lainaa josta kertyy bonusta *sydän*

Toisekseen pidän osuuspankista samoin kuin S-pankista sen takia että niitä ei voi kukaan myydä ulkomaille, kun asiakkaat omistaa ne. S-pankkia voin suositella säästö- ja tiliasiakkaille, mutta isoja lainoja sieltä ei kai vielä saa, luottoa kyllä. Itse kun olen S-yhtymällä ravintolassa töissä, niin pistän osan palkastani tonne s-pankin käyttötilille, jotta on toinenkin kortti jos OP:n electron ei toimiskaan ja sit osan säästötilille koska S-pankki antaa S-ryhmän työntekijöille paremman koron kuin mikään muu pankki pystyy antamaan. Normaaliasiakkaidenkin korot on kohtuu hyvät.

--

_Dj_Street_

#137 • • _Dj_Street_ Spacehouse Resident
johan on ihme :D odottelen tässä vielkin mun palkkaa mutta ei näy tilillä vaikka pomo on jo sen kuulemma maksan, mitäs hemmettiä tää merkitsee? oisko kellään oma kohtaista kokemusta täst jutust? ihme juttuja tää uudistunnut sampo pankki tekee :D
Dementation

#138 • • Dementation wednesday?

_Dj_Street_, 21.4.2008 14:18:
johan on ihme :D odottelen tässä vielkin mun palkkaa mutta ei näy tilillä vaikka pomo on jo sen kuulemma maksan, mitäs hemmettiä tää merkitsee? oisko kellään oma kohtaista kokemusta täst jutust? ihme juttuja tää uudistunnut sampo pankki tekee :D

Suosittelen soittamaan pankkiin. Ja mieluiten myös varaamaan ajan toiseen pankkiin pankinvaihtoa varten *vink*

--

Mark

#139 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

Mark, 16.4.2008 10:44:
Eilen tosin spottasin että mulla ois liksapvänä erääntyvänä 7300e asuntolainaa, josta laiton feedbackkia Sampoon. Saas nähdä mitä sanovat, mutta onhan toi hiukka ärsyttävää jos pitää vahtia oman tilin saldoa ja/tai laskueriä että ovatko oikein..

-M

Heh, joo olihan siellä yllättäen virhe. Propsit kuitenkin siitä että se korjattiin 24h:n aikana siitä kun viestiä laitoin. Täytynee jatkossakin olla tarkkana, yllättäen kukaan Sammosta ei suostu kommentoimaan muuta kuin että "virheet on nyt korjattu" Jeah, riiiite.

-M

--

Vexe

#140 • • Edited Vexe
Mua on nyt alkanut ärsyttämään verkkopankissa, että moni maksutapahtuma roikkuu useita päiviä varattu tilassa. Niissä ei ole mitään tunnistetietoa. Esim. siirsin rahaa omien tilieni välillä ja ne näkyivät varauksina. Aikaisemmin tämän tyyliset tilisiirrot näkyivät heti tunnistetietojen kanssa.

Mulla on yksi korttiosto edelleen varaus tilassa vaikka se on jo 11 päivää vanha.

Edit: kun vain olisi aikaa käydä keskustelemassa muissa pankeissa