Konemetsä 2008 - Open Air 11.7.2008 @ Marttila

1,164 posts, 59 pages, 246,805 views

Tya

#681 • • Tya
Oli kyllä taas niin hauska reissu kaikinpuolin *nauru* Kesän parhaat kekkerit!
Anselmi

#682 • • Edited Anselmi And sell me

serotonot, 13.7.2008 18:08:
Ja kuten sanoin, jos jossain suurista rock-festareista toteutettais samanlainen ratsia, niin luulen että niistäkin löytyis yli sen prosentin verran kannabiksen hallussapitäjiä. Kun tosiaan toi kävijämäärä laskettaneen samoin kuin muillakin festareilla, että voidaan vertailla noita lukuja mitenkään?

Tän vuoden RMJ tapahtumasta uutisoitiin medioissa että viranomaiset oli suorttaneet laajan douppiratsian. Kiinnijääneitä oli myös kiitettävä määrä ja eri huimausaineden kavalkaadi kattava. Eli ilmeisesti tuota on kokeiltu myös isoon tapahtumaan ja hyvällä menestyksellä. Eli jotain vertauskohtaa löytyy. Sieltä voikin kaivaa poliisien ja kävijöiden suhdelukuja se joka jaksaa.

Mutta sen verran mitä on tullut eloa ja festareita nähtyä niin kokisin kyllä heittäväni härskiä läppää jos väittäisin että Konemetsässä ei käytetä laittomia päihteitä enemmän kuin muilla festareilla. Tämä siis pelkkä oma kokemus.
Toinen oma kokemus on myös se että missään ei ole niin tarkkaa syyniä kuin Konemetsässä.

REivaaja, 13.7.2008 19:04:
Ne kytät oli siviileissä siellä. Eihän siinä ollut mikään kontrollointi kyseessä, vaan ihan puhdas vaino. Saapahan hyvät tilastot ja määrärahoja...

Mitä sä sekoilet? Meidän eli Suomen valtion asettama poliisien tehtävä on saada laittomuuksien tekijöitä kiinni. Huumeiden käyttö on Suomessa laitonta. Konemetsässä on ilmeisestikin helppo saada näin tekeviä kiinni. Siksi varmaankin ovat siellä joka vuosi. Mun mielestä siinä vaiheessa on turha heittää mitään itkuhippipaskaa vainoamisista.

Mulle on kohtuu sama jos joku haluaa käyttää laittomia tai laillisia päihteitä. Mutta koen että on turha itkeä jos jää kiinni. Sen sijaan tulisi ymmärtää elämän realiteetit ja oppia toimimaan niiden kanssa. Vaikka se kuinka kiva olisi monen monen mielestä että kukin saa vetää mitä haluaa ja kokee että sille on täydet perustelut, niin tulee siltikin muistaa miten asiat on. Jos huumeita käyttää ei kannata jäädä kiinni. Jos jää kiinni niin kannattaa katsoa peiliin.

Virkapukuset kytät nyt vielä ymmärtää, mutta sivarit kopeloimassa kilpaa käyttäjiä on jo ihan liikaa.

Siis sun mielestä on joku suuri ihme että siviilipukuiset slurkit haluaa kopeloida huumeidenkäyttäjiä?
Edelleenkin se on niiden työ ja tehtävä. Jos haluavat kopeloida myös sellaisia ihmisiä jotka eivät ole
käyttäjiä onkin sitten jo ihan pohdinnan arvoinen asia.

Helvetinmoinen harmi että tämä sama asia leimaa joka vuosi Konemetsää. Koska kyseessä on kovasti hieno tapahtuma jolle täydet propsit. Onneksi näkee muunkinlaista uutisointia.

EDIT:

serotonot, 13.7.2008 17:45:
Ja kyl toi KM:n syyni oli sitä luokkaa, että jos vastaava tehtäisiin Provinssissa, Ilosaaressa tai muulla isolla festarilla, niin tulis melkoisen järkyttäviä lukuja. Samanlaisen määrän huumeita sais varmaan haaviin Onnelankin edestä, jos sen ovella olis samanlainen ratsia.

Eli täältä löytyy:
(EDIT: http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=34437;pid=1137012#1137012 löytyy tuo uutinen (vastaavaa tekstiä taisi olla ainakin IL:n ja IS:n toimesta)

--
sen pituinen se

Lippe

#683 • • Lippe
Kivaa oli kerrassaa. Hauskoja ihmisiä jne. Täysin uusi tuttavuus System7 oli parasta antia, tuli hyvä fiilis kun hoksas että polliisi setäkin tamppaa et kai tää on sit oikeestikki hyvää :)

Kytät ei häirinny missään vaiheessa, kerran järjestyksen valvoja kysy onko miäs hengissä kun otti sylissä lepiä. Huumeidenkäyttäjätkään ei häirinneet, muutamaan vähän vinksahtaneeseen kiinnitin huomiota koko festareilla, mutta eipä nekään päälle käyny. Hyvää oli että porteilla koira nuuski ainakin suurimpaa osaa alueelle tulijoista ja lähdettäessä poliisi puhallutti..

-Sitten miinukset, vessojen siivousväli olis voinu olla tiheempi. Olis kiva jos olis saanu edes joskus sitä käsidesiä tai pestä kädet.. Tuntu että sieltä vessasta pois päästyä oli kyynärpäitä myöten kusessa ja paskassa (vaikka oli selvinpäin). No, kyykkypissa pusikossa rules. Tupakan tumppeja siivoojat kyllä vahti silmäkovana keppiensä kanssa...

+kiitokset Spinnin porukalle pj-teltan hankkimisesta + muusta viihdykkeestä *vruuuum vruuuuum*

Ehkä ens vuonna taas :)

*hellokitty*
sparffo

#684 • • sparffo Team Aerobic
Hieno uutisointi tapahtumasta...
n. 5000 kävijää josta 100 jäi kiinni huumeista.
tämä todellakin edistää bileiden jatkuvuutta!

ja mikä toi juttu oli että "myös lapset ovat tervetulleita konemetsään" ?? ei siis oikeesti??

--
to be old and wise you first have to be young and stupid

matlåck

#685 • • matlåck
X-rustille ja siellä hengailleille iso kiitos. Musat mitä parhainta ja varsinkin lauantaina tuli nautittua koko rahan edestä. Orgue Electroniquen näkisin mielelläni suomessa toistekin, sen verran hyvä oli live. Pointsit myös saminon, barfunkelin ja marian lauantaipäivän diskoista.

Miinukset hipeille douppaamisesta ja siitä että festarit on uutisissa. Mun äiti soitteli pari tuntia sitten huolestuneena poikansa nykytilasta ja vapaa-ajan vietosta. Yritä siinä nyt sit selittää jotain...
sparffo

#687 • • sparffo Team Aerobic

REivaaja,
Ei siellä ratsattu jengiä telttavarkauksistakaan ja kuitenkin se on jo aika lailla vakavampi rikos.

sulla ei varmaan oo koskaan käynyt mielessä että ne jotka tekevät telttavarkauksia ovat aika usein huume ja velka kiertees...
been there done that...

mut vittu ku vituttaa, kun näin vahingossa 2200 uutiset, arvaa onko kiva taas "puolustella" sceneä. monet paikat eivät halua technobileitä juuri sen takia kun niissä käy "vain ja ainoastaan piri hörhöt" hyppelemässä.

--
to be old and wise you first have to be young and stupid

Mumuli

#689 • • Edited Mumuli UG-///
heh, reivaaja on hyvin mukana suomenlainsäädännöstä...telttavarkaus vakavampi kuin huumausainerikos. propsit tälle kuosipäälle

--
Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

serotonot

#690 • • Edited serotonot Paul Easy

Mumuli, 13.7.2008 22:24:
heh, reivaaja on hyvin mukana suomenlainsäädännöstä...telttavarkaus vakavampi kuin huumausainerikos. propsit tälle kuosipäälle

oon kyl samaa mieltä. Mielummin sais jengi varastaa mun teltasta mun kännykän, vaihtovaatteet ja hemmetti... polttakoot vaikka koko teltan, kunhan eivät polta pilveä!

sparffo, 13.7.2008 22:20:
---
REivaaja,
Ei siellä ratsattu jengiä telttavarkauksistakaan ja kuitenkin se on jo aika lailla vakavampi rikos.

---

sulla ei varmaan oo koskaan käynyt mielessä että ne jotka tekevät telttavarkauksia ovat aika usein huume ja velka kiertees...
been there done that...

Eikös toi ratsia sitten epäonnistunut aika pahasti, jos nimenomaan nuo ongelmakäyttäjät kuitenkin pääsivät "kuin koira veräjästä"?
Mumuli

#691 • • Mumuli UG-///

serotonot, 13.7.2008 22:26:
---

---

oon kyl samaa mieltä. Mielummin sais jengi varastaa mun teltasta mun kännykän, vaihtovaatteet ja hemmetti... polttakoot vaikka koko teltan, kunhan eivät polta pilveä!

Turhaa vedät marttyyriksi, pilven poltto on nyt vain laitonta suomessa sanot mitä sanot. sun mielestä laitonta saa tehdä jos ei jää kiinni? ihmisen saa tappaa jos ei jää kiinni(laitonta myös sekin)

--

polly

#692 • • polly Herra

sparffo, 13.7.2008 22:20:
---
REivaaja,

mut vittu ku vituttaa, kun näin vahingossa 2200 uutiset, arvaa onko kiva taas "puolustella" sceneä. monet paikat eivät halua technobileitä juuri sen takia kun niissä käy "vain ja ainoastaan piri hörhöt" hyppelemässä.

100/2000 suhde on kyllä aika pieni
5% festari vieraista syyllisty huumausaine rikokseen

en mä koe että mun pitäisi kenellekään puolustella sceneä, mä tiedän mitä itse teen ja toisaalta kun ajattelee että suurin osa musiikista on kytköksissä huumeisiin ainakin artistien osalta niin onko ihme että myös faneissa löytyy huumeiden käyttäjiä vai onko se vain artistien etuoikeus.

huumeet ovat pahasta ja ne tappavat mutta sen tosiasian kieltäminen että niitä käytettän kaikissa yhteiskunta luokissa aiheuttaa enemmän tuhoa kuin se että niitä käytetään, panostetaan mielummin voimavaramme huumetyöhön kuin huumeiden vastaiseen työhön.
Mumuli

#693 • • Mumuli UG-///
Turhaa täällä ihmiset oikeesti mediaa syyttää tai muutakaan kuin itseensä. Viime vuonna taisi jäädä kiinni se parisenkymmentä niin onhan se nyt aivan selvää että virkavalta lisää väkeä seuraavana vuonna. Tämä miksi aina konemusakulttuuria mollataan ja uutisoidaan huumeväeksi on aivan bilettäjien omaa syytä, ei poliisin, ei median. Kun ne 100 jotka jäi kiinni olisivat jättäneet ne huumeensa kotiin niin ei olisi uutisointia.

--

polly

#694 • • polly Herra

Mumuli, 13.7.2008 22:29:
---
---

---

---

Turhaa vedät marttyyriksi, pilven poltto on nyt vain laitonta suomessa sanot mitä sanot. sun mielestä laitonta saa tehdä jos ei jää kiinni? ihmisen saa tappaa jos ei jää kiinni(laitonta myös sekin)

kumpi vahingoitaa fesvaalilla kävijää enemmän huumeiden käyttäjä vai varas????
serotonot

#695 • • Edited serotonot Paul Easy

Mumuli, 13.7.2008 22:29:
---
---

---

---

Mä en kyl koe itseäni millään tasolla marttyyriks täs asiassa. En kärsinyt noista ratsioista millään tavalla, enkä myöskään joutunut telttavarkauksien kohteeksi. Mielestäni toista ihmistä ei saa tappaa. Eikä toiselle ihmiselle saa tehdä muutenkaan pahaa.
Se mun pointti tossa nimenomaan oli. Mun mielestä on pienempi paha, että joku polttaa jointtia jossain metsässä, kuin että se varastaa joltain toiselta jotain tai vahingoittaa sitä.

Ja ei, se ei liity suoranaisesti Suomen lakiin vaan mun omaan moraalitajuun joka on vähän ristiriidassa tuon asian suhteen.
polly

#696 • • polly Herra

Mumuli, 13.7.2008 22:32:
Turhaa täällä ihmiset oikeesti mediaa syyttää tai muutakaan kuin itseensä. Viime vuonna taisi jäädä kiinni se parisenkymmentä niin onhan se nyt aivan selvää että virkavalta lisää väkeä seuraavana vuonna. Tämä miksi aina konemusakulttuuria mollataan ja uutisoidaan huumeväeksi on aivan bilettäjien omaa syytä, ei poliisin, ei median. Kun ne 100 jotka jäi kiinni olisivat jättäneet ne huumeensa kotiin niin ei olisi uutisointia.

25 oli aivan perkeleen naurettava luku ja satakin on vielä niin naurettava luku, pikkasen suhteellisuuden tajua.

miksi huumausrikokseen syyllistyvä pilaavat festivaalien maineen mutta muihin rikoksiin syllistyneet vaan ohitetaan olankohautuksella, sattuuhan noita festareilla puukotuksia, tappeluita, varkauksia, raiskauksia jne...
Mumuli

#697 • • Mumuli UG-///

polly, 13.7.2008 22:35:
---

---

25 oli aivan perkeleen naurettava luku ja satakin on vielä niin naurettava luku, pikkasen suhteellisuuden tajua.

miksi huumausrikokseen syyllistyvä pilaavat festivaalien maineen mutta muihin rikoksiin syllistyneet vaan ohitetaan olankohautuksella, sattuuhan noita festareilla puukotuksia, tappeluita, varkauksia, raiskauksia jne...

Nyt olikin kyse huumeista, tuolla ei kai puukotettu tai raiskattu ketään joten aiheeseen takas hophop. Sinusta siis tuo 100 ihmistä kaikista kävijöistä on pieni? Oletko ihan tosissasi? Sinusta siis huumeet eivät ole ongelma?

Nyt naurattaa ja itkettää samaan aikaan että repee melkein perse, mistä näitä ihmisiä sikiää tänne maailmaan. Tosiaan esim 5000 ihmisestä 100 jää kiinni huumeista niin luku on Naurettavan pieni..Antakaa mun kaikki kestää

--

Anselmi

#698 • • Anselmi And sell me

No veikkaan et jos siel olis tapahtunut 100 raiskausta, 100 tappelua, 100 varkautta tai sata puukotusta niin kyllä siitäkin saattaisi jotain lehdessä lukea:D Mutta siinä mielessä olen samaa mieltä kanssasi että on vääristävää ettei ikinä tuoda esiin sitä pointtia että Konemetsässä esim. väkivaltarikosten määrä on varmasti alhaisempi suhteessa keskivertoon festariin.

--
sen pituinen se

neuronaut

#699 • • neuronaut
Taas oli aivan uskomattoman kivaa. Uskomattoman hyvän musiikin, hyvien kavereiden ja kauniiden ja hymyilevien ihmisten ympäröimänä ei voi muuta ollakaan.

Filteria, Reality Pixie, Haltya, Hidria Spacefolk... Parhautta. Ja mitä oli se sairaan hieno setti x-rustilla pe-la-yönä sen kovemman sateen alkaessa? Uskomatonta <3
polly

#700 • • polly Herra

Mumuli, 13.7.2008 22:41:
---
---

---

---

Nyt olikin kyse huumeista, tuolla ei kai puukotettu tai raiskattu ketään joten aiheeseen takas hophop. Sinusta siis tuo 100 ihmistä kaikista kävijöistä on pieni? Oletko ihan tosissasi? Sinusta siis huumeet eivät ole ongelma?

Nyt naurattaa ja itkettää samaan aikaan että repee melkein perse, mistä näitä ihmisiä sikiää tänne maailmaan. Tosiaan esim 5000 ihmisestä 100 jää kiinni huumeista niin luku on Naurettavan pieni..Antakaa mun kaikki kestää

100/5000 = 2%
2% ei ole mun mielestä kovinkaan iso luku, no on se tietenkin isompi kuin 1 %