97 posts, 5 pages, 22,587 views
casper-dj, 20.2.2008 08:22:
---
hyvän leivän tekemiseen ei tarvita mitään leipäkoneita todellakaan!! vaan sen perusta on juuri, ja hyvä rauhallinen kohotus*joo* ainoa kone mitä leivän tekemiseen tarvitaan on hyvä yleis kone (kichenade yms) jotta taikinaa alustaessa saadaan aikaan hyvä sitko. Se mitä paistamiseen tulee. saa samat tarvittavat kypsennys vaiheet ihan vaan hima uunillakin. Alkuun kova lämpö mukillinen vettä pohjalle (rapeus) sitten kevyempi kypsennys lämpö.
terv. chef*iloinen*
josbe, 20.2.2008 10:38:
Ja kyllähän yleiskonetta voi nimensä mukaisesti käyttää vaikka mihin. Se korvaa vatkaimen, raastimen, tehosekoittimen jne.
---
hyvän leivän tekemiseen ei tarvita mitään leipäkoneita todellakaan!! vaan sen perusta on juuri, ja hyvä rauhallinen kohotus
2la, 20.2.2008 11:09:
---
Seuraavaksi voisitte selittää mulle seuraavien esineiden turhake-asteen:
- pölynimuri
Nämä ovat olleet sydäntä lähellä koska oma imurini hajosi ja huomasin tulevani toimeen harjalla ja mopilla - joo, kämppä on todella pieni joten murusten harjaaminen ei ole iso työ, ja moppia heiluttelisin imuroinnin jälkeen joka tapauksessa.
Juhgu, 20.2.2008 10:59:
---
---
hyvän leivän tekemiseen ei tarvita mitään leipäkoneita todellakaan!! vaan sen perusta on juuri, ja hyvä rauhallinen kohotus*joo* ainoa kone mitä leivän tekemiseen tarvitaan on hyvä yleis kone (kichenade yms) jotta taikinaa alustaessa saadaan aikaan hyvä sitko. Se mitä paistamiseen tulee. saa samat tarvittavat kypsennys vaiheet ihan vaan hima uunillakin. Alkuun kova lämpö mukillinen vettä pohjalle (rapeus) sitten kevyempi kypsennys lämpö.
terv. chef*iloinen*
---
Jesh, en yhtään epäile, etteikö noin saisi tehtyä todella maukasta leipää, mutta väitän että käsipelillä ei synny samanlaista leipää kuin koneella, ja se on sit vähän makuasia mistä tykkää. (Plus kone säästää vähän vaivaa.) Eihän leipäkone siis mikään erityisen tärkeä vekotin ole, mutta IMO ei nyt mikään vuoden turhakekaan :)
---
- pölynimuri
- kertakäyttöastiat
Nämä ovat olleet sydäntä lähellä koska oma imurini hajosi ja huomasin tulevani toimeen harjalla ja mopilla - joo, kämppä on todella pieni joten murusten harjaaminen ei ole iso työ, ja moppia heiluttelisin imuroinnin jälkeen joka tapauksessa. Töissä taasen on ollut remontti jo useamman kuukauden joten tiskikoneen käytön sijasta olen saanut roudata kaupasta pahvimukeja kahvipöytään.
akir0, 20.2.2008 11:10:
---
---
- pölynimuri
Nämä ovat olleet sydäntä lähellä koska oma imurini hajosi ja huomasin tulevani toimeen harjalla ja mopilla - joo, kämppä on todella pieni joten murusten harjaaminen ei ole iso työ, ja moppia heiluttelisin imuroinnin jälkeen joka tapauksessa.
---
Harjalla ja mopilla on hirveän vaikea poistaa kissankarvoja huonekaluista tahi matoista.
yana, 20.2.2008 11:09:
eika tarvitse alkaa rauhallisesti kohottelemaan yhtaan mitaan.
akir0, 20.2.2008 11:10:
Harjalla ja mopilla on hirveän vaikea poistaa kissankarvoja huonekaluista tahi matoista.
josbe, 20.2.2008 11:13:
Mites sellaset osat, joita ei märällä voi pyyhkäistä? Esim. sohvat, matot jne?
Jone, 20.2.2008 10:23:
Vedenkeittimen aktiivikäyttäjän puolustuspuhe:
Mä olin joskus kymmenen vuotta sitten tota samaa mieltä, mutta sittemmin vedenkeitin on ehdottomasti löytänyt paikkansa tarpeellisten vempainten joukosta. Se kuumentaa veden todella paljon nopeammin ja tehokkaammin kuin kattila/hella-yhdistelmä, joten esim. ruoanlaiton yhteydessä tulee käytettyä lähes päivittäin.
yana, 20.2.2008 11:09:
---
---
hyvän leivän tekemiseen ei tarvita mitään leipäkoneita todellakaan!! vaan sen perusta on juuri, ja hyvä rauhallinen kohotus
---
jos haluun tuoretta leipaa aamulla niin todellakin parempi vaihtoehto on heitella vaan aineet illalla koneeseen, ajastin paalle ja herata tuoreen leivan tuoksuun aamulla. eika tarvitse alkaa rauhallisesti kohottelemaan yhtaan mitaan.
tas o kuitenkin parempaa tekemista kuin joka paiva vaivailla taikinaa ja laittaa sita kohoamaan
Mä olin joskus kymmenen vuotta sitten tota samaa mieltä, mutta sittemmin vedenkeitin on ehdottomasti löytänyt paikkansa tarpeellisten vempainten joukosta. Se kuumentaa veden todella paljon nopeammin ja tehokkaammin kuin kattila/hella-yhdistelmä, joten esim. ruoanlaiton yhteydessä tulee käytettyä lähes päivittäin.
casper-dj, 20.2.2008 13:13:
Niinkuin tossa aikaisemmin jo sanoin, pitää sitko vaivata yleiskoneella, ja se pitääkin tehdä jo illalla ja laittaa leipä kylmä kohotukseen. Jos teet taikinan vasta aamulla, se maistuu hiivalle*sars*
Leipäkone on tähän kaikkeen täysin turha vekotin. Paitsi jos ei taidot riitä
yana, 20.2.2008 13:19:
---
casper-dj, 20.2.2008 13:13:
Niinkuin tossa aikaisemmin jo sanoin, pitää sitko vaivata yleiskoneella, ja se pitääkin tehdä jo illalla ja laittaa leipä kylmä kohotukseen. Jos teet taikinan vasta aamulla, se maistuu hiivalle*sars*
Leipäkone on tähän kaikkeen täysin turha vekotin. Paitsi jos ei taidot riitä
---
eli ainekset yleiskoneeseen, napista vaivaus, taikina kaappiin kohoamaan ja aamulla uuniin?
jos se noin iisisti kerran menee niin pitaa testaa joskus kun hankkii yleiskoneen.
Super-Kerttu, 20.2.2008 07:21:
Itse en omista edes vedenkeitintä, koska mielestäni se on täysin turha kapistus, vaikka teetä juonkin..
Dementation, 20.2.2008 13:45:
Mikro ja vedenkeitin vie vähemmän sähköä kuin hella ja uuni, joten vedenkeitin on monesti paljon järkevämpi ratkaisu kuin veden keittäminen kattilassa/liedellä. Jos ei ole vedenkeitintä, vesi kannattaa lämmittää mikrossa.
http://www.hs.fi/juttusarja/ilmastonmuutos/artikkeli/Kotikonstein+ilmaston+avuksi/1135222988141
larzizi, 20.2.2008 13:46:
Tuttu kertoi kerran, että hänen vanhemmillaan on jonkin näköinen sähköinen veitsi, jolla voi leikata esim. leipää tai lihaa. Eli ko. veitsi pistetään surisemaan, viedään esim. leivän päälle ja tsadam! Upea viipale on valmis ilman muutamaa käden edestakaisin liikettä.
En tiedä, en ole kyseistä vehjettä koskaan nähnyt - saatika käyttänyt - mutta ainakin kaverin puheiden perusteella kuulosti AIKA turhalta vempeleeltä.
Super-Kerttu, 20.2.2008 13:51:
---
Dementation, 20.2.2008 13:45:
Mikro ja vedenkeitin vie vähemmän sähköä kuin hella ja uuni, joten vedenkeitin on monesti paljon järkevämpi ratkaisu kuin veden keittäminen kattilassa/liedellä. Jos ei ole vedenkeitintä, vesi kannattaa lämmittää mikrossa.
http://www.hs.fi/juttusarja/ilmastonmuutos/artikkeli/Kotikonstein+ilmaston+avuksi/1135222988141
---
Varmasti näin voi ollakin, mutta jos luet muita postauksiani, niin sinulle selviää miksi mielestäni vedenkeitin on täysin turha..Tai oikeastaan huono vempain! Niin ja mikro vettä en joisi mistään hinnasta! Ja tähän ei ole kummempaa syytä, se vaan ajatuksena puistattaa mua!
Super-Kerttu, 20.2.2008 13:13:
---
---
Mutta vedenkeittimessä keitetty vesi maistuu jotenkin kummalta?! Muoviselta! kattilassa tulee paljon puhtaamman oloista vettä.. Ehkä tää vaan kertoo jotain mun neuroottisesta siisteyden tavoittelusta!