Super-Kerttu, 20.2.2008 15:08:
---
ezzy, 20.2.2008 15:07:
Mutta vedenkeittimessä keitetty vesi maistuu jotenkin kummalta?! Muoviselta! kattilassa tulee paljon puhtaamman oloista vettä.. Ehkä tää vaan kertoo jotain mun neuroottisesta siisteyden tavoittelusta!
---
Siis kiehautat veden keittimessä, kaadat sen mukiin, annat jäähtyä ja juot pelkkää keitettyä vettä? Johtuiskohan se maku kenties mukista irroinneista "ainesosista", koska vesi oli kiehuvaa?
Koko kuvio kuulostaa oudolta, mut mitäpä mä tiedän, mä juon yleensä veden kanssa kaakaota, teetä tai cappuccinoa.
Veikkaisin kyllä tota neuroosia.
---
No siis se veden outo maku maistuu teestä läpi.. No joo saivarrelkaa rauhassa, kyllä mä kestän..
Niin paljon kun fysiikkaa ja sen lakeja tunnen niin kyse on mielikuvituksesta. On käytännössä mahdotonta että se vesi olisi jollain tavalla erinlaista kuin vaikka pannussa keitettynä. Kyse ei ole mistään ydinvoimasta vaan siitä että mikroaallot "heiluttaa vesimolekyylejä" sen verran että ne lämpenee. Joten syy siihen että tuntuu erinlaiselta on luultavasti se että esim. kuppi jossa lämmitetään on lämpimämpi kuin normaalisti (koska lämmin vesi ehtii lämmittää sitä ennen kuin sen saa käteen).
Mitä lukuja katsoo niin esim. mikro ja vedenkeitin on erittäin paljon ekologisempia ja vähemmän sähköä vievimpiä laitteita kuin hella. Vaikka sähköhella-ella onkin ihanalla tavalla old-school.