Päivän turhake

97 posts, 5 pages, 22,360 views

Ironraver1

Posts: 1,158

#41 • • Ironraver1 Housemotion
Aromipesä *grr*
Juhgu

Posts: 7,921

#42 • • Edited Juhgu Virnistelijä

casper-dj, 20.2.2008 08:22:
---
hyvän leivän tekemiseen ei tarvita mitään leipäkoneita todellakaan!! vaan sen perusta on juuri, ja hyvä rauhallinen kohotus*joo* ainoa kone mitä leivän tekemiseen tarvitaan on hyvä yleis kone (kichenade yms) jotta taikinaa alustaessa saadaan aikaan hyvä sitko. Se mitä paistamiseen tulee. saa samat tarvittavat kypsennys vaiheet ihan vaan hima uunillakin. Alkuun kova lämpö mukillinen vettä pohjalle (rapeus) sitten kevyempi kypsennys lämpö.

terv. chef*iloinen**piis*



Jesh, en yhtään epäile, etteikö noin saisi tehtyä todella maukasta leipää, mutta väitän että käsipelillä ei synny samanlaista leipää kuin koneella, ja se on sit vähän makuasia mistä tykkää. (Plus kone säästää vähän vaivaa.) Eihän leipäkone siis mikään erityisen tärkeä vekotin ole, mutta IMO ei nyt mikään vuoden turhakekaan :)

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Amuck

Posts: 2,396

#43 • • Amuck dub-i-dub

josbe, 20.2.2008 10:38:
Ja kyllähän yleiskonetta voi nimensä mukaisesti käyttää vaikka mihin. Se korvaa vatkaimen, raastimen, tehosekoittimen jne.


:O
Äidillä on yleiskone (oranssi) ja olen tosiaan nähnyt sitä käytettävän vaan taikinan vaivaamisessa. Tutkin asiaa netissä: yleiskoneeseen voi ostaa lisävarusteeksi jäätelökoneen! Ei tosiaan mikään turhake enää! *slurps*

Vielä kun se yleiskone heittäisi taikinan uuniin niin että saa aamiaisella uunituoretta leipää niin avot.


Seuraavaksi voisitte selittää mulle seuraavien esineiden turhake-asteen:
- pölynimuri
- kertakäyttöastiat
Nämä ovat olleet sydäntä lähellä koska oma imurini hajosi ja huomasin tulevani toimeen harjalla ja mopilla - joo, kämppä on todella pieni joten murusten harjaaminen ei ole iso työ, ja moppia heiluttelisin imuroinnin jälkeen joka tapauksessa. Töissä taasen on ollut remontti jo useamman kuukauden joten tiskikoneen käytön sijasta olen saanut roudata kaupasta pahvimukeja kahvipöytään.

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

yana

Posts: 877

#44 • • Edited yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

casper-dj, 20.2.2008 08:22:
---

hyvän leivän tekemiseen ei tarvita mitään leipäkoneita todellakaan!! vaan sen perusta on juuri, ja hyvä rauhallinen kohotus



jos haluun tuoretta leipaa aamulla niin todellakin parempi vaihtoehto on heitella vaan aineet illalla koneeseen, ajastin paalle ja herata tuoreen leivan tuoksuun aamulla. eika tarvitse alkaa rauhallisesti kohottelemaan yhtaan mitaan.

tas o kuitenkin parempaa tekemista kuin joka paiva vaivailla taikinaa ja laittaa sita kohoamaan
akir0

Posts: 2,554

#45 • • akir0 idleRPG champion 2009

2la, 20.2.2008 11:09:
---
Seuraavaksi voisitte selittää mulle seuraavien esineiden turhake-asteen:
- pölynimuri
Nämä ovat olleet sydäntä lähellä koska oma imurini hajosi ja huomasin tulevani toimeen harjalla ja mopilla - joo, kämppä on todella pieni joten murusten harjaaminen ei ole iso työ, ja moppia heiluttelisin imuroinnin jälkeen joka tapauksessa.



Harjalla ja mopilla on hirveän vaikea poistaa kissankarvoja huonekaluista tahi matoista.
Cloud

Posts: 2,162

#46 • • Edited Cloud Game Freak

Juhgu, 20.2.2008 10:59:
---
casper-dj, 20.2.2008 08:22:
---
hyvän leivän tekemiseen ei tarvita mitään leipäkoneita todellakaan!! vaan sen perusta on juuri, ja hyvä rauhallinen kohotus*joo* ainoa kone mitä leivän tekemiseen tarvitaan on hyvä yleis kone (kichenade yms) jotta taikinaa alustaessa saadaan aikaan hyvä sitko. Se mitä paistamiseen tulee. saa samat tarvittavat kypsennys vaiheet ihan vaan hima uunillakin. Alkuun kova lämpö mukillinen vettä pohjalle (rapeus) sitten kevyempi kypsennys lämpö.

terv. chef*iloinen**piis*
---


Jesh, en yhtään epäile, etteikö noin saisi tehtyä todella maukasta leipää, mutta väitän että käsipelillä ei synny samanlaista leipää kuin koneella, ja se on sit vähän makuasia mistä tykkää. (Plus kone säästää vähän vaivaa.) Eihän leipäkone siis mikään erityisen tärkeä vekotin ole, mutta IMO ei nyt mikään vuoden turhakekaan :)



Vähän sivuun aiheesta, mutta tosiaan vuoden turhakkeena toi on kummalinen, kun leipäkoneita on kuitenkin ollut käytössä jo kymmeniä vuosia. Esmes mun mummolla oli leipäkone jo kun olin ihan pikkunen.

Maukasta leipää ja muuta vehnäistä tuolla tulee ja paljon tulee käytettyä. Turhake? Ehkä mutta maukas sellainen :)

Terv. Tarjoilija jolla myös suurtalous/catering kokin paperit jos kokkeudella jotain merkitystä nyt sitten on *piis*

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

josbe

Posts: 1,982

#47 • • josbe suomalainen juhlakinkku

2la, 20.2.2008 11:09:
---
Seuraavaksi voisitte selittää mulle seuraavien esineiden turhake-asteen:
- pölynimuri
- kertakäyttöastiat
Nämä ovat olleet sydäntä lähellä koska oma imurini hajosi ja huomasin tulevani toimeen harjalla ja mopilla - joo, kämppä on todella pieni joten murusten harjaaminen ei ole iso työ, ja moppia heiluttelisin imuroinnin jälkeen joka tapauksessa. Töissä taasen on ollut remontti jo useamman kuukauden joten tiskikoneen käytön sijasta olen saanut roudata kaupasta pahvimukeja kahvipöytään.


Itse pesen lattiat max kerran 2 kuukaudessa, mutta imuroin - tai siis meillä imuroidaan :D -väh. joka viikko.

Mites sellaset osat, joita ei märällä voi pyyhkäistä? Esim. sohvat, matot jne?

Pahvimukit taas ovat hirveää haaskausta. =/
Cloud

Posts: 2,162

#48 • • Cloud Game Freak

akir0, 20.2.2008 11:10:
---
2la, 20.2.2008 11:09:
---
Seuraavaksi voisitte selittää mulle seuraavien esineiden turhake-asteen:
- pölynimuri
Nämä ovat olleet sydäntä lähellä koska oma imurini hajosi ja huomasin tulevani toimeen harjalla ja mopilla - joo, kämppä on todella pieni joten murusten harjaaminen ei ole iso työ, ja moppia heiluttelisin imuroinnin jälkeen joka tapauksessa.

---


Harjalla ja mopilla on hirveän vaikea poistaa kissankarvoja huonekaluista tahi matoista.



Itsekin pidän pölynimuria kyllä oikeasti hyödyllisenä välineenä ja toiveena olisi semmoinen ilman pölypussia toimiva laitos. Mutta matot yms otan kyllä noin kerran kuussa täysin puhtaaksi karvoista kostutetulla lattialastalla. Lähtee todella hyvin karvat irti matoista, niin kissan kuin kaninkin.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Amuck

Posts: 2,396

#49 • • Edited Amuck dub-i-dub

yana, 20.2.2008 11:09:
eika tarvitse alkaa rauhallisesti kohottelemaan yhtaan mitaan.


Jostain syystä huvitti. :D

akir0, 20.2.2008 11:10:
Harjalla ja mopilla on hirveän vaikea poistaa kissankarvoja huonekaluista tahi matoista.


En tullut ajatelleeksi, kun eihän mun kaupunkikämpässäni oikein kissaa vois pitääkään o/

josbe, 20.2.2008 11:13:
Mites sellaset osat, joita ei märällä voi pyyhkäistä? Esim. sohvat, matot jne?


Maton vien tietty pihalle. Sohvaa en tullut myöskään ajatelleeksi kun sellaista en omista.

Ok, ehkä se imuri on ihan hyvä kapistus, kaikki ne mikrokuitumoppimainokset on varmaan saanu mun pääni sekaisin.

Tässä ainakin on turhake: Ninja vs. Pirate Attack

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

Miinapiina

Posts: 3,494

#50 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä

Jone, 20.2.2008 10:23:

Vedenkeittimen aktiivikäyttäjän puolustuspuhe:
Mä olin joskus kymmenen vuotta sitten tota samaa mieltä, mutta sittemmin vedenkeitin on ehdottomasti löytänyt paikkansa tarpeellisten vempainten joukosta. Se kuumentaa veden todella paljon nopeammin ja tehokkaammin kuin kattila/hella-yhdistelmä, joten esim. ruoanlaiton yhteydessä tulee käytettyä lähes päivittäin.



itse en kans koskaan aatellut tarvitsevani vedenkeitintä, mutta joskus se tuli jostain alesta hommattua ja on kyllä ollut käytössä, eikä pölyyntymässä kaapissa.
esimerkiksi nyt ku on kauhea lenssu päällä ja tee maistuu enemmän kuin kupillinen illassa, ni vedenkeitin on tosi ahkerassa käytössä *hymy*
keittää veden keittimellä, ni siitä voi sit näppärästä tankata sitä kuumaa vettä teetä varten, ilman et tarttis joka kupillista varten lämmittää hellalla vesi uudestaan.

töissä käytän vedenkeitintä, ku syön aamupalan täällä. vesi vaan kiehuun vedenkeittimeen ja sit ku ennättää ni puurolle *pepsodent*

--
pinkki on pop!!!

-Casper-

Posts: 1,363

#51 • • Edited -Casper- FADE / React^ resident DJ

yana, 20.2.2008 11:09:
---
casper-dj, 20.2.2008 08:22:
---

hyvän leivän tekemiseen ei tarvita mitään leipäkoneita todellakaan!! vaan sen perusta on juuri, ja hyvä rauhallinen kohotus

---


jos haluun tuoretta leipaa aamulla niin todellakin parempi vaihtoehto on heitella vaan aineet illalla koneeseen, ajastin paalle ja herata tuoreen leivan tuoksuun aamulla. eika tarvitse alkaa rauhallisesti kohottelemaan yhtaan mitaan.

tas o kuitenkin parempaa tekemista kuin joka paiva vaivailla taikinaa ja laittaa sita kohoamaan



Niinkuin tossa aikaisemmin jo sanoin, pitää sitko vaivata yleiskoneella, ja se pitääkin tehdä jo illalla ja laittaa leipä kylmä kohotukseen. Jos teet taikinan vasta aamulla, se maistuu hiivalle*sars*
Leipäkone on tähän kaikkeen täysin turha vekotin.
-Kerttu-

Posts: 4,542

#52 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

Jone, 20.2.2008 10:23:


Vedenkeittimen aktiivikäyttäjän puolustuspuhe:
Mä olin joskus kymmenen vuotta sitten tota samaa mieltä, mutta sittemmin vedenkeitin on ehdottomasti löytänyt paikkansa tarpeellisten vempainten joukosta. Se kuumentaa veden todella paljon nopeammin ja tehokkaammin kuin kattila/hella-yhdistelmä, joten esim. ruoanlaiton yhteydessä tulee käytettyä lähes päivittäin.



Mutta vedenkeittimessä keitetty vesi maistuu jotenkin kummalta?! Muoviselta! *nauru* kattilassa tulee paljon puhtaamman oloista vettä.. Ehkä tää vaan kertoo jotain mun neuroottisesta siisteyden tavoittelusta! *nauru*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

yana

Posts: 877

#53 • • yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

casper-dj, 20.2.2008 13:13:

Niinkuin tossa aikaisemmin jo sanoin, pitää sitko vaivata yleiskoneella, ja se pitääkin tehdä jo illalla ja laittaa leipä kylmä kohotukseen. Jos teet taikinan vasta aamulla, se maistuu hiivalle*sars*
Leipäkone on tähän kaikkeen täysin turha vekotin. Paitsi jos ei taidot riitä*jeesus*



eli ainekset yleiskoneeseen, napista vaivaus, taikina kaappiin kohoamaan ja aamulla uuniin?

jos se noin iisisti kerran menee niin pitaa testaa joskus kun hankkii yleiskoneen.
-Casper-

Posts: 1,363

#54 • • -Casper- FADE / React^ resident DJ

yana, 20.2.2008 13:19:
---
casper-dj, 20.2.2008 13:13:

Niinkuin tossa aikaisemmin jo sanoin, pitää sitko vaivata yleiskoneella, ja se pitääkin tehdä jo illalla ja laittaa leipä kylmä kohotukseen. Jos teet taikinan vasta aamulla, se maistuu hiivalle*sars*
Leipäkone on tähän kaikkeen täysin turha vekotin. Paitsi jos ei taidot riitä*jeesus*

---


eli ainekset yleiskoneeseen, napista vaivaus, taikina kaappiin kohoamaan ja aamulla uuniin?

jos se noin iisisti kerran menee niin pitaa testaa joskus kun hankkii yleiskoneen.


jep! kun resepti on kohallaan*iloinen*
Dementation

Posts: 2,892

#55 • • Dementation wednesday?

Super-Kerttu, 20.2.2008 07:21:
Itse en omista edes vedenkeitintä, koska mielestäni se on täysin turha kapistus, vaikka teetä juonkin..



Mikro ja vedenkeitin vie vähemmän sähköä kuin hella ja uuni, joten vedenkeitin on monesti paljon järkevämpi ratkaisu kuin veden keittäminen kattilassa/liedellä. Jos ei ole vedenkeitintä, vesi kannattaa lämmittää mikrossa.
http://www.hs.fi/juttusarja/ilmastonmuutos/artikkeli/Kotikonstein+ilmaston+avuksi/1135222988141

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

larzizi

Posts: 1,661

#56 • • larzizi
Tuttu kertoi kerran, että hänen vanhemmillaan on jonkin näköinen sähköinen veitsi, jolla voi leikata esim. leipää tai lihaa. Eli ko. veitsi pistetään surisemaan, viedään esim. leivän päälle ja tsadam! Upea viipale on valmis ilman muutamaa käden edestakaisin liikettä.

En tiedä, en ole kyseistä vehjettä koskaan nähnyt - saatika käyttänyt - mutta ainakin kaverin puheiden perusteella kuulosti AIKA turhalta vempeleeltä.

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

-Kerttu-

Posts: 4,542

#57 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

Dementation, 20.2.2008 13:45:

Mikro ja vedenkeitin vie vähemmän sähköä kuin hella ja uuni, joten vedenkeitin on monesti paljon järkevämpi ratkaisu kuin veden keittäminen kattilassa/liedellä. Jos ei ole vedenkeitintä, vesi kannattaa lämmittää mikrossa.
http://www.hs.fi/juttusarja/ilmastonmuutos/artikkeli/Kotikonstein+ilmaston+avuksi/1135222988141



Varmasti näin voi ollakin, mutta jos luet muita postauksiani, niin sinulle selviää miksi mielestäni vedenkeitin on täysin turha..Tai oikeastaan huono vempain! *nauru* Niin ja mikro vettä en joisi mistään hinnasta! *tirsk* Ja tähän ei ole kummempaa syytä, se vaan ajatuksena puistattaa mua!

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

ezzy

Posts: 8,060

#58 • • ezzy Droid-pappa

larzizi, 20.2.2008 13:46:
Tuttu kertoi kerran, että hänen vanhemmillaan on jonkin näköinen sähköinen veitsi, jolla voi leikata esim. leipää tai lihaa. Eli ko. veitsi pistetään surisemaan, viedään esim. leivän päälle ja tsadam! Upea viipale on valmis ilman muutamaa käden edestakaisin liikettä.

En tiedä, en ole kyseistä vehjettä koskaan nähnyt - saatika käyttänyt - mutta ainakin kaverin puheiden perusteella kuulosti AIKA turhalta vempeleeltä.



http://www.quelle.fi/?item=322546&itemcategoryid=f8a72bb7-b3b4-45fc-a4c6-6cc692b95e8f
sts

Posts: 7,969

#59 • • sts Sama pyynti aitta!

Super-Kerttu, 20.2.2008 13:51:
---
Dementation, 20.2.2008 13:45:

Mikro ja vedenkeitin vie vähemmän sähköä kuin hella ja uuni, joten vedenkeitin on monesti paljon järkevämpi ratkaisu kuin veden keittäminen kattilassa/liedellä. Jos ei ole vedenkeitintä, vesi kannattaa lämmittää mikrossa.
http://www.hs.fi/juttusarja/ilmastonmuutos/artikkeli/Kotikonstein+ilmaston+avuksi/1135222988141

---


Varmasti näin voi ollakin, mutta jos luet muita postauksiani, niin sinulle selviää miksi mielestäni vedenkeitin on täysin turha..Tai oikeastaan huono vempain! *nauru* Niin ja mikro vettä en joisi mistään hinnasta! *tirsk* Ja tähän ei ole kummempaa syytä, se vaan ajatuksena puistattaa mua!



No sitten kannattaa olla käyttämättä mm. kännykkää veden lähellä: kun tuo gsm-radiokin on aika lähellä mikroaaltoa :)
ezzy

Posts: 8,060

#60 • • Edited ezzy Droid-pappa

Super-Kerttu, 20.2.2008 13:13:
---
Jone, 20.2.2008 10:23:


Vedenkeittimen aktiivikäyttäjän puolustuspuhe:
Mä olin joskus kymmenen vuotta sitten tota samaa mieltä, mutta sittemmin vedenkeitin on ehdottomasti löytänyt paikkansa tarpeellisten vempainten joukosta. Se kuumentaa veden todella paljon nopeammin ja tehokkaammin kuin kattila/hella-yhdistelmä, joten esim. ruoanlaiton yhteydessä tulee käytettyä lähes päivittäin.

---


Mutta vedenkeittimessä keitetty vesi maistuu jotenkin kummalta?! Muoviselta! *nauru* kattilassa tulee paljon puhtaamman oloista vettä.. Ehkä tää vaan kertoo jotain mun neuroottisesta siisteyden tavoittelusta! *nauru*



Siis kiehautat veden keittimessä, kaadat sen mukiin, annat jäähtyä ja juot pelkkää keitettyä vettä? Johtuiskohan se maku kenties mukista irronneista "ainesosista", koska vesi oli kiehuvaa?

Koko kuvio kuulostaa oudolta, mut mitäpä mä tiedän, mä juon yleensä veden kanssa kaakaota, teetä tai cappuccinoa.

Veikkaisin kyllä tota neuroosia.