Vähemmän tärkeät uutiset

796 posts, 40 pages, 267,989 views

Anselmi

Posts: 2,578

#421 • • Anselmi And sell me
IL:

"Julkkismiljonääri Jussi Salonoja kertoo Helsingin Sanomien Kuukausiliitteessä, miten rankkaa oli, kun satojen miljoonien perintö jysähti kohdalle"

No oli varmaan rankkaa*nauru* Vittu mikä pelle. Kaikesta ihmiset jaksaakin kitistä*nauru*
Olis toki antanut rahat pois jos oli niin raskasta.

--
sen pituinen se

KooKie

Posts: 4,338

#422 • • KooKie aka. Petress Pan

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

crissy

Posts: 1,958

#423 • • crissy
ameriikoissa kaikki otetaan niin tosissaan...

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200811120214113_ul.shtml

American Idol -kilpailun viidennellä kaudella kilpaillut Paula Goodspeed löydettiin tiistaina kuolleena autosta, joka oli pysäköity kilpailun tuomaristoon kuuluvan Paula Abdulin kodin eteen.

Asiasta kertoi People-lehti.

Poliisin mukaan 30-vuotias Paula Goodspeed kuoli huumeiden yliannostukseen.

- Tämä oli selvästi suunniteltu itsemurha, poliisin edustaja kertoi People-lehdelle.

Löytöhetkellä Goodpeedin auton sivupeilissä oli roikkunut Paula Abdulin kuva.

People-lehden mukaan Goodpeed oli ollut Abdulin suuri ihailija.

- Olen Paulan suuri fani ja olen piirtänyt kuvia hänestä lapsesta saakka, tämän kerrotaan sanoneen.

Idol-kipailussa Goodspeed ei pärjännyt ja sai tuolloin tylyn tuomioin myös Abdulilta.

- Olen syvästi järkyttynyt tapauksesta, Paula Abdul sanoi lausunnossaan. Toivon Goodspeedin perheelle voimia.
Quakey

Posts: 692

#424 • • Quakey

Anselmi, 8.11.2008 13:40:
IL:

"Julkkismiljonääri Jussi Salonoja kertoo Helsingin Sanomien Kuukausiliitteessä, miten rankkaa oli, kun satojen miljoonien perintö jysähti kohdalle"

No oli varmaan rankkaa*nauru* Vittu mikä pelle. Kaikesta ihmiset jaksaakin kitistä*nauru*
Olis toki antanut rahat pois jos oli niin raskasta.



noni :D just tällasii. sitten lotostaki valitetaa kun pelätää et ihmiset "sekoaa" jos voittavat jonku pääpotin :p
crissy

Posts: 1,958

#425 • • crissy

Quakey, 13.11.2008 12:09:
---
Anselmi, 8.11.2008 13:40:
IL:

"Julkkismiljonääri Jussi Salonoja kertoo Helsingin Sanomien Kuukausiliitteessä, miten rankkaa oli, kun satojen miljoonien perintö jysähti kohdalle"

No oli varmaan rankkaa*nauru* Vittu mikä pelle. Kaikesta ihmiset jaksaakin kitistä*nauru*
Olis toki antanut rahat pois jos oli niin raskasta.

---


noni :D just tällasii. sitten lotostaki valitetaa kun pelätää et ihmiset "sekoaa" jos voittavat jonku pääpotin :p



no eiks tohon liittyny aika paljon muutakin... esim. et sen piti alkaa johtamaan jotain firmaa joka ei olis paljoo kiinnostanu. Aika iso vastuu jysähti suht nuorelle kuitenki.
Samu81

Posts: 1,224

#426 • • Edited Samu81 kokolihaa

Anselmi, 8.11.2008 13:40:
IL:

"Julkkismiljonääri Jussi Salonoja kertoo Helsingin Sanomien Kuukausiliitteessä, miten rankkaa oli, kun satojen miljoonien perintö jysähti kohdalle"

No oli varmaan rankkaa*nauru* Vittu mikä pelle. Kaikesta ihmiset jaksaakin kitistä*nauru*
Olis toki antanut rahat pois jos oli niin raskasta.



Kannattaisi lukea se juttu läpi ennenkuin tuomitsee iltaroskalehtien "laadukkaiden" referointien perusteella ;) Tuossakin jutussa oli satojen miljoonien (markkojen) fakta kääntynyt satojen miljoonien eurojen -muotoon. Sangen laadukasta journalismia, jälleen kerran. *justjoo*


Rankkaa oli vissiinkin se vastuu hommista, sille sanottiin että sen tulevaisuus on nyt tämä. Ja päälle jätkän faija kuolee, jonka piti koko hommaa pyörittää.

En tiedä millaisia töitä nimimerkki Anselmi tekee tai on tehnyt, kun on varaa arvostella, mutta joskus vastuu isoista asioista (enkä tällä tarkoita mitään Citymarketin kassavastaavaa...), voipi olla hiukkasen rankkaa.

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

Samu81

Posts: 1,224

#427 • • Samu81 kokolihaa
Ja perään päivän vähemmän tärkeä uutinen:

http://www.iltasanomat.fi/autot/1615728

Ökyhybridiä ryhdytään valmistamaan Suomessa
13.11.2008 09:08


Valmet Automotive ja amerikkalainen premium-luokan autonvalmistaja Fisker Automotive ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen Fisker Karma-autojen valmistuksesta Suomessa.

Fisker Karma on uusi neliovinen sähköverkosta ladattava urheilullinen hybridi, jonka valmistuksen suunnitellaan alkavan vuoden 2009 viimeisellä neljänneksellä. Ensimmäiset autot toimitetaan Pohjois-Amerikkaan. Toimitukset Eurooppaan on tarkoitus aloittaa vuonna 2010. Vuosituotannoksi on suunniteltu 15 000 autoa.

Toistaiseksi Uusikaupunki tuottaa Porsche Boxsteria ja Caymania, joiden valmistus loppuu vuonna 2011. Kokonaan Fisker ei Porschen jättämää aukkoa kuitenkaan korvaa. Porschen tuotanto oli viime vuonna 24 000 autoa.

Valmet Automotivessa Fisker Karman tuotantoa varten rakennetaan uusi korinvalmistuslinja. Tehtaan maalaus- ja kokoonpanoprosessi voidaan helposti muuttaa sähkö- ja hybridiautojen tuotantoon sopivaksi.

"Sopimus on hyvin merkittävä Valmet Automotivelle ja sen työllisyydelle tulevina vuosina", sanoo toimitusjohtaja Ilpo Korhonen.

Yhteistyö Fisker Automotiven kanssa merkitsee suunnitellulla täydellä tuotantotahdilla työtä noin viidellesadalle autonrakentajalle.

"On hyvä, että lopullinen sopimus on nyt allekirjoitettu. Odotamme pitkäaikaista yhteistyötä Valmet Automotiven kanssa", sanoo puolestaan Fisker Automotiven toimitusjohtaja Henrik Fisker.

Fisker Automotive on yksityisessä omistuksessa oleva amerikkalainen yhtiö. Sen perustivat vuonna 2007 yhteisyrityksenä Fisker Coachbuild, LLC ja Quantum Fuel Systems Technologies Worldwide Inc., joka on johtava sähkökäyttöisten ajoneuvojen teknologian kehittäjä.



-Työllisyyden sekä erikoisosaamisen kuvan kannalta erinomainen homma. Muuten tuolta olisi pahimmassa tapauksessa potkittu pois / lomautettu aikamoinen kasa ihmisiä.
Vaan empä itse mitään sähköurheiluautoa ostaisi, kyllä niistä urheiluautoista pitää ääntä lähteä! Mielellään maailmanlopun saundeja, sellaisia joista ekoituhipit näkevät vain painajaisia...

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

Anselmi

Posts: 2,578

#428 • • Edited Anselmi And sell me

Samu*, 13.11.2008 13:46:
Rankkaa oli vissiinkin se vastuu hommista, sille sanottiin että sen tulevaisuus on nyt tämä. Ja päälle jätkän faija kuolee, jonka piti koko hommaa pyörittää.

En tiedä millaisia töitä nimimerkki Anselmi tekee tai on tehnyt, kun on varaa arvostella, mutta joskus vastuu isoista asioista (enkä tällä tarkoita mitään Citymarketin kassavastaavaa...), voipi olla hiukkasen rankkaa.


Samu se on aina niin kiinnostunut siitä mitä töitä olen tehnyt^^

Kaikkihan on suhteellista ja tapauskohtaista, mutta juu kyllä voisin väittää tehneeni vastuullisia hommia ja jopa
huomattavasti normaalia haastavammassa tilanteessa (yrityksen johtaminen erittäin muuttuvassa tilanteessa). Ja mitä tuolla aiemmin kulttuuri-topickissa kyselit niin kyllä olen tehnyt myös ns. suorittavaa työtä, useamman vuoden. varasto jne. hommia. Tekisin vieläkin jos tarve tulisi. Pidän fyysisestä työstä, hyvää treeniä. Mutta nykyään teen asiantuntijatehtäviä ja tykkään kovasti. Jos vielä enemmän kiinnostaa niin
voin yksityisviestillä kertoa lisää. Tänne en ajatellut työhistoriaani ruveta tuon enempää referoimaan.

Mutta silloinkin kun noita hommia tai mitä tahansa hommia ikinä olenkin tehnyt niin minulla oli täysi vapaus valita teenkö niitä vai en. Mitä vastuullisempien töiden suorittajia olen nähnyt, sitä vähemmän tuollaista valitusta on kuulunut. Yleensä ihmiset tajuaa että korvaus on hyvä koska vastuu on suuri. Jos ei miellytä niin voi vaihtaa vähemmän vastuullisiin hommiin joissa korvaus on pienempi. Jos sellaisissa hommissa alkaa tuntumaan siltä että tekee mieli lähteä itkemään sitä kuinka rankkaa on, niin kannattaa katsoa peiliin. Kukaan tässä maassa ei pakota sinua tekemään yhtään mitään työtä, ei myöskään mitään tuollaista työtä ja jokaiseen tuollaiseen tehtävään löytyy varmasti ottajia.

Vaikka olisi perheyritys niin siltikin täysin oma valinta sen suhteen ottaako yrityksen hommakseen ja tekeekö sen homman itse vai palkkaako osaavat henkilöt tekemään, jolloin itselle jää vähemmä voittoa. En lähde millään tavalla vähättelemään tuon herran työn vastuullisuutta ja raskautta, mutta kuten sanoin, kaikki on suhteellista ja tapauskohtaista. Jos itse tuntee että on liian raskasta niin kannattaa miettiä onko oikea nainen/mies hommaan. Jos ei niin antaa paikkansa jollekin jolle se ei ole liian raskasta sen sijaan että lehtiin lähtee tilittämään. Tekijät ei maailmasta lopu.

Ensimmäistä kertaa itse näen kenenkään kitisevän tuollaisesta valinnan mahdollisuudesta missään. Suurin osa yritysten johtajista taitaa kuitenkin tehdä hirveän määrän töitä päästäkseen tuohon tilanteeseen. Jotenkin absurdia se että henkilö joka voi valita ottaako sen kaiken tarjottuna vai kieltäytyykö ja vaikka saavuttaa itse sen kaiken, valittaa siitä että on saanut valita.

Mut mites itselläs? Mitäs hommia itse olet tehnyt kuin noin kovasti olet muodostamassa kuvaa ihmisten kyvystä käsittää tai kokea asioita sen perusteella mitä työtä ovat tehneet (Esim. tuo cittarin-kassa tai se että onko ollut töissä raksalla vai ei kultturi-topickissa). Oletko paljon tehnyt noita mainitsemiasi vastuullisia hommia kun niin hehkutat
sen rankkuutta vai luitko lehdestä että se on rankkaa? Itse näkisin että vastuu ei ole rankkaa kun sitä osaa jakaa. Toinen tapa välttää rankkuutta on hoitaa vastuullisia tehtäviä ottamatta vastuuta, mutta se on väärä tapa.

--
sen pituinen se

Jussi Soro

Posts: 6,385

#431 • • Jussi Soro choon!

josbe, 17.11.2008 15:06:
:DD

Vaikea uskoa, että kukaan tavis joutuisi tuollaisen kuvan takia syytteeseen.


Jussi Ahde? Julkkisbileet Hesperiassa? (toki nää nyt ei ollu ihan taviksia, mut silti, ei oo eka kerta).

Ja tosiaan, jos Karalahtea epäillään levittämisestä, niin todennäköisesti jotain muutakin näyttöä on kuin tuo kuva. Iltapulu nyt uutisoi asian haluamallaan tavalla.
josbe

Posts: 1,982

#432 • • josbe suomalainen juhlakinkku

JussiS, 17.11.2008 15:09:

Jussi Ahde? Julkkisbileet Hesperiassa? (toki nää nyt ei ollu ihan taviksia, mut silti, ei oo eka kerta).



Niinpä.

Ja tosiaan, jos Karalahtea epäillään levittämisestä, niin todennäköisesti jotain muutakin näyttöä on kuin tuo kuva. Iltapulu nyt uutisoi asian haluamallaan tavalla.


No Hesarinkin mukaan käyttörikosta epäillään juurikin tuon kuvan takia. Ei sitä ainakaan ihan epärelevanttina pidetä.
wiwi

Posts: 1,575

#433 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

Anselmi, 13.11.2008 15:13:
Työstä.


Olen samaa mieltä tuosta, mitä työnteosta kirjoitit. Palataksemme kuitenkin alkuperäiseen aiheeseen eli Salonojasta kirjoitettuun juttuun, niin mulle ei ainakaan jäänyt HS:n haastattelusta sellanen kuva että hän olisi valittanut kohtaloaan. Enemmänkin sellainen, että kaikessa on puolensa.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Kon-tiki

Posts: 1,936

#435 • • Kon-tiki The Unsinkable

wiwi, 17.11.2008 15:32:
---
Anselmi, 13.11.2008 15:13:
Työstä.

---

Olen samaa mieltä tuosta, mitä työnteosta kirjoitit. Palataksemme kuitenkin alkuperäiseen aiheeseen eli Salonojasta kirjoitettuun juttuun, niin mulle ei ainakaan jäänyt HS:n haastattelusta sellanen kuva että hän olisi valittanut kohtaloaan. Enemmänkin sellainen, että kaikessa on puolensa.



Juttu ilmestyi jo muutama viikko sitten, mutta mua järkytti siinä jutussa yksi asia niin, etten sitä myöhemmin lukeneita asioita edes kunnolla rekisteröinyt. Siis se sivulause, jossa kerrottiin että rikkaan setävainajan mielestä naisille ei kuulu johtajanhommat ja siksi hän antoi koko perinnön Jussille - Jussin siskolle ei mitään *senkin**toktok**grr*

Ok, jos mä olisin perinyt makkaratehtaan niin enpä olis ekana ollut ryntäämässä tehtaan puikkoihin. Ei ollu Jussikaan. Mut kansainvälisen bileprinsessan lifestyle olis kyllä kelvannu mullekin ja mietin vaan, mikä mahtoi olla siskon vitutusaste testamentista kuultuaan.
Avatar
#436 • • Edited REivaaja Guest

Samu*, 13.11.2008 13:46:
---
Anselmi, 8.11.2008 13:40:
IL:

"Julkkismiljonääri Jussi Salonoja kertoo Helsingin Sanomien Kuukausiliitteessä, miten rankkaa oli, kun satojen miljoonien perintö jysähti kohdalle"

No oli varmaan rankkaa*nauru* Vittu mikä pelle. Kaikesta ihmiset jaksaakin kitistä*nauru*
Olis toki antanut rahat pois jos oli niin raskasta.

---


Kannattaisi lukea se juttu läpi ennenkuin tuomitsee iltaroskalehtien "laadukkaiden" referointien perusteella ;) Tuossakin jutussa oli satojen miljoonien (markkojen) fakta kääntynyt satojen miljoonien eurojen -muotoon. Sangen laadukasta journalismia, jälleen kerran. *justjoo*


Rankkaa oli vissiinkin se vastuu hommista, sille sanottiin että sen tulevaisuus on nyt tämä. Ja päälle jätkän faija kuolee, jonka piti koko hommaa pyörittää.

En tiedä millaisia töitä nimimerkki Anselmi tekee tai on tehnyt, kun on varaa arvostella, mutta joskus vastuu isoista asioista (enkä tällä tarkoita mitään Citymarketin kassavastaavaa...), voipi olla hiukkasen rankkaa.



No voi helvetti näitä ''Espoolaisten elämän karuja käpyjä'' :D
En tiedä oletko elänyt tällä planeetalla päivääkään kun empatiasi riittää miljonääreille muttei ymmärtämään potkittuja sieluja sentin vertaa..
Itse kutsuisin sitä joko a) tilaisuudeksi b) lompakoksi.

Onhan se nyt varmasti rankkaa duunia johtaa firmaa, mutta se on myös ''hyvin'' palkitsevaa sellaista.
wiwi

Posts: 1,575

#437 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

Kon-tiki, 25.11.2008 09:38:
---
wiwi, 17.11.2008 15:32:
---
Anselmi, 13.11.2008 15:13:
Työstä.

---
Olen samaa mieltä tuosta, mitä työnteosta kirjoitit. Palataksemme kuitenkin alkuperäiseen aiheeseen eli Salonojasta kirjoitettuun juttuun, niin mulle ei ainakaan jäänyt HS:n haastattelusta sellanen kuva että hän olisi valittanut kohtaloaan. Enemmänkin sellainen, että kaikessa on puolensa.
---

Juttu ilmestyi jo muutama viikko sitten, mutta mua järkytti siinä jutussa yksi asia niin, etten sitä myöhemmin lukeneita asioita edes kunnolla rekisteröinyt. Siis se sivulause, jossa kerrottiin että rikkaan setävainajan mielestä naisille ei kuulu johtajanhommat ja siksi hän antoi koko perinnön Jussille - Jussin siskolle ei mitään *senkin**toktok**grr*


Jep, samaan kiinnitin huomion. "Koska raha-asiat olivat Erikin mielestä miesten hommia, Jussi peri yksin koko omaisuuden." Tosin ottaen huomioon edesmenneen käävän iän, ei ole mitenkään poikkeuksellinen mielipide. Tiedäthän, koti on naisten vastuualuetta ja kaikki muu miesten. Eipä ole pitkä se aika kun naisia on ylipäätään pidetty kykenevinä muuhun päätöksentekoon kuin valitsemaan keittiöön oikeanväriset kevätverhot.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

inneah

Posts: 704

#440 • • inneah ...Trust no one...

Samu*, 13.11.2008 13:46:


En tiedä millaisia töitä nimimerkki Anselmi tekee tai on tehnyt, kun on varaa arvostella, mutta joskus vastuu isoista asioista (enkä tällä tarkoita mitään Citymarketin kassavastaavaa...), voipi olla hiukkasen rankkaa.



ot,mut pakko:

Mikä vika siinä kassavastaavassa on? Eikö se sitten ole tärkeetä duunia? Kyllä sellanen vastuu voi olla jollekkin rankkaa, ilman kassoja et sais ruokaasi ostettua.... :D

--
nahkalakanat