Vähemmän tärkeät uutiset

796 posts, 40 pages, 268,815 views

inneah

Posts: 704

#441 • • inneah ...Trust no one...

Lyylikki, 27.11.2008 12:26:
Heh...ihan oikea tuomio, mutta täytyy kyllä sanoa, että joskus teininä kävi itselläkin mielessä laittaa karkkeja lisää pussiin, senkin jälkeen, kun oli ne punninnut.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Kaksi+nuorta+sai+petossakot+irtokarkkihuijauksesta/1135241446499



Hohooo, totahan kaikki teki,eikö?
Äitini maisteli aina irtokarkkeja ennen ostoa, perusteli näin " Pitäähän mun tietää minkä makusia ostan"
Tein samaa perässä, kunnes tajusin sen olevan väärin.
Mut tossa punnitsemisessa aina huijattiin kyl, sillai sopivasti ettei jääty kiinni, kjäh kjäh!

--
nahkalakanat

Jussi Soro

Posts: 6,385

#442 • • Jussi Soro choon!

inneah, 28.11.2008 12:46:
Äitini maisteli aina irtokarkkeja ennen ostoa, perusteli näin " Pitäähän mun tietää minkä makusia ostan"
Tein samaa perässä, kunnes tajusin sen olevan väärin.
Mut tossa punnitsemisessa aina huijattiin kyl, sillai sopivasti ettei jääty kiinni, kjäh kjäh!


Meitsi ei oo muuten koskaan huijannu irtsariostoksissa, johtunee siitä, etten kauheesti syö karkkia muutenkaan.

Seuratkaapa muuten joskus kaupassa, moniko punnitsee kotimaiset tomaatit ulkomaisina. Oman arvioni mukaan aika moni.
inneah

Posts: 704

#443 • • inneah ...Trust no one...

JussiS, 28.11.2008 12:48:
---
inneah, 28.11.2008 12:46:
Äitini maisteli aina irtokarkkeja ennen ostoa, perusteli näin " Pitäähän mun tietää minkä makusia ostan"
Tein samaa perässä, kunnes tajusin sen olevan väärin.
Mut tossa punnitsemisessa aina huijattiin kyl, sillai sopivasti ettei jääty kiinni, kjäh kjäh!

---

Meitsi ei oo muuten koskaan huijannu irtsariostoksissa, johtunee siitä, etten kauheesti syö karkkia muutenkaan.

Seuratkaapa muuten joskus kaupassa, moniko punnitsee kotimaiset tomaatit ulkomaisina. Oman arvioni mukaan aika moni.



count me in :D

--
nahkalakanat

-Kerttu-

Posts: 4,542

#444 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

JussiS, 28.11.2008 12:48:
Meitsi ei oo muuten koskaan huijannu irtsariostoksissa, johtunee siitä, etten kauheesti syö karkkia muutenkaan.

Seuratkaapa muuten joskus kaupassa, moniko punnitsee kotimaiset tomaatit ulkomaisina. Oman arvioni mukaan aika moni.



HÖH, tekeeks jengi oikeesti niin..*ding* Mä taas aattelen liian hyvää kaikista. Mut johtunee siitä, et ite on ole ikinä huijannut tossa karkkien ottamisessa, vaikka mä syön karkkia todella paljon. Karkki on kuitenkin niin halpaa.

Eikä kyllä koskaan ole käynytkään mielessä punnitä hedelmiä ja vihanneksi minään muuna kuin ne on.

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

josbe

Posts: 1,982

#445 • • josbe suomalainen juhlakinkku

inneah, 28.11.2008 12:51:
---
JussiS, 28.11.2008 12:48:

Seuratkaapa muuten joskus kaupassa, moniko punnitsee kotimaiset tomaatit ulkomaisina. Oman arvioni mukaan aika moni.

---

count me in :D


Ei niin saa tehdä!! Paitsi, että se on varastamista, niin kotimaisia tomaatteja ostetaan osittain siksi, että tuetaan kotimaista viljelijää ja boikotoidaan lentotomaatteja.
wiwi

Posts: 1,575

#446 • • Edited wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

JussiS, 28.11.2008 12:48:
Seuratkaapa muuten joskus kaupassa, moniko punnitsee kotimaiset tomaatit ulkomaisina. Oman arvioni mukaan aika moni.


Moni. Myös reilun kaupan banaanien punnitseminen Chiquitana on todella yleistä. Sitten ne urpot vielä luulee, ettei kassa huomaa. Ei vaivaudu edes irrottamaan niistä tarroja.

Mun mielestä se on jokseenkin huvittavaa, kun hintaeroa per kilo on just parikyt senttiä.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

m1kk3

Posts: 5,560

#447 • • m1kk3 no-life

Super-Kerttu, 28.11.2008 12:55:
Eikä kyllä koskaan ole käynytkään mielessä punnitä hedelmiä ja vihanneksi minään muuna kuin ne on.


No juu ei oo kyllä... Oikeastaan ei oo tullu mieleenkään et silleen vois "säästää" :D Mut joo väärinhän se on kaikkia kohtaan.

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

pirpeli

Posts: 5,533

#448 • • pirpeli

Lyylikki, 27.11.2008 12:26:
Heh...ihan oikea tuomio, mutta täytyy kyllä sanoa, että joskus teininä kävi itselläkin mielessä laittaa karkkeja lisää pussiin, senkin jälkeen, kun oli ne punninnut.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Kaksi+nuorta+sai+petossakot+irtokarkkihuijauksesta/1135241446499



Joops, mä kävin kommentoimassa tuonne Hesarin keskusteluketjuunkin. Mua ei yhtään naurata, kun ens maanantaina on aamusta 10- ja 11- vuotiaat näpistelijät puhuttelussa. 10- vuotias poika oli vielä kysynyt äidiltään hänen kertoessaan puhuttelusta, et "tuleeks siitä muka jotain sitte, jos ei sinne mene". Kiitti kasvatuksesta. Ihan oikein, et tollaset teinit saa kunnon rangaistuksen. Itse en myöskään koskaan punnitse tuotteita halvempina, enkä lisäile karkkipusseihin ylimääräistä. Ainoo, mitä oon aikuisiällä "varastanut", on duunista joskus vessapaprua.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Samu81

Posts: 1,224

#449 • • Samu81 kokolihaa

inneah, 28.11.2008 12:40:
---



ot,mut pakko:

Mikä vika siinä kassavastaavassa on? Eikö se sitten ole tärkeetä duunia? Kyllä sellanen vastuu voi olla jollekkin rankkaa, ilman kassoja et sais ruokaasi ostettua.... :D



Ei kerrassaan mitään vikaa! :)
Se nyt vain tuli ensimmäisenä mieleen jostain raha-asioiden kanssa työskentelystä ihan ns. maija meikäläisenä. Hieman eri levelillä kuin mistä tuo Anselmin dissauttelujuttu oli. Ts. helppo naureskella sekä disautella jotain sellaista vastuuta, josta disauttelijalla itsellään ei ole yhtään mitään käsitystä...

Ikäänkuin ammatteja joita ei arvosteta vs. joita arvostetaan todella paljon. Vähänkuin jokin .. no taksikuski, joka vielä joskus 1970 / 1980 -luvuilla oli arvostettu palveluammatti, "mittariautolla" ajelu oli verraten ylellistä lystiä. Niillä oli tarkat pukeutumissäännöt ja kohteliaisuus, käyttäytyminen, vuorovaikutus asiakkaiden kanssa, ym. oli aivan toista luokkaa kuin tänä päivänä. Nykyään taksikuski luettaneen aika monessa suhteessa, joskin sanattomasti, mutta kuitenkin .. jos ei suoraan "paskahommien" joukkoon niin melkein.

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

Claquesous

Posts: 3,206

#453 • • Claquesous viidettä kolonnaa

*Anna*, 28.11.2008 21:01:
Huhhuh...tästä lähin ostan AINA kotimaista! *sars*



Ihan ku kotimaine viljelijä olis vähemmä vilunki ku ulkomaine. Mut ai nii, kaikki suomalaiset on luonnostaa rehelliestä ja rehtiä kansaa,

--
32. of December

Claquesous

Posts: 3,206

#454 • • Edited Claquesous viidettä kolonnaa

pirpeli, 28.11.2008 13:17:
Mua ei yhtään naurata, kun ens maanantaina on aamusta 10- ja 11- vuotiaat näpistelijät puhuttelussa. 10- vuotias poika oli vielä kysynyt äidiltään hänen kertoessaan puhuttelusta, et "tuleeks siitä muka jotain sitte, jos ei sinne mene".



Mä en näe mitään moraalisesti väärää tässä lasten näpistelyssä. Jos on mahollista nyysii kamaa voittoa tavoittelevilta firmoilta ilman, että joutuu rikosoikeudelliseen vastuuseen, siitä vaan. Mieluiten pitää. Se vaan edistää sitä, ettei ruoalla tehtäisi bisnestä.


Kiitti kasvatuksesta.



Mun mielestä se meni ihan oikein. Ei ne kauppiaat oo mitään sankareita, joita pitäisi uskoa ilman mitään porua.


Ihan oikein, et tollaset teinit saa kunnon rangaistuksen. Itse en myöskään koskaan punnitse tuotteita halvempina, enkä lisäile karkkipusseihin ylimääräistä. Ainoo, mitä oon aikuisiällä "varastanut", on duunista joskus vessapaprua.



Se on oikein. Onhan se väärin varastaa ihmisiltä, jotka hyötyvät siitä, että ihmiset joutuvat maksamaan enemmän elintärkeistä tuotteista kuin heillä on oikeasti varaa.

--
32. of December

innae

Posts: 1,377

#455 • • innae PaskaJätkä
Linkkiä en valitettavasti löydä.
Tänään illalla on Tampereella Cabaretissa Turku vs. Tampere leikkimielinen cocktailkisa:) Järjestäjinä F.B.S.K. Häme ja F.B.S.K. Turku.

--
PaskaJätkä

tr3montt

Posts: 186

#456 • • tr3montt
koko maata kattavan yleislakon uhka on edelleen voimassa
Samu81

Posts: 1,224

#457 • • Samu81 kokolihaa
Stadilaista luksusyökerhon vippipuoleilua:


http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1622898

Ilkka Kanerva todisti joukkotappelua luksusyökerhossa
05.12.2008 06:17


- Valitettavasti noita näkee. Tein tietenkin johtopäätöksen, etten halua olla siinä millään tavalla mukana, keskelle ravintolatappelua tahtomattaan ajautunut Ilkka Kanerva (kok) sanoo Ilta-Sanomille.

Kansanedustaja, entinen ulkoministeri Kanerva oli viettämässä iltaa viime perjantaina helsinkiläisessä ravintola Luxissa. Kanerva seisoi yksin VIP-tilojen baaritiskillä, kun muutaman metrin päässä alkoi tapahtua.

Kaksi isokokoista miestä kävivät toistensa rinnuksiin kiinni. Pienen painimisen jälkeen alkoivat heilua nyrkit.

Kanerva otti heti muutaman askeleen sivummalle. Kovin pitkälle hän ei ehtinyt, kun vieressä nahinoitiin jälleen: asialla oli toinen mieskaksikko.

Lukuisat silminnäkijät havaitsivat myös Kanervan.

- Ei hitto, se on Ikekin tuolla, yksi huusi huomiota herättävästi.

Kanerva pääsi livahtamaan ihmisten keskeltä sivuun. Tapelleen nelikon järjestysmiehet saattoivat ulos.

Portsareiden saapuminen rauhoitti myös muutaman muun riidanhaluisen, jotka hakivat "tanssipartneria".

- Ringissä oli paljon ihmisiä. Liekö näiden neljän esimerkki houkuttanut, mutta siinä oli muutakin levottomuutta, baaritiskiltä juomaa hakemassa ollut mies kuvaili IS:lle.

Kanerva kertoi IS:lle, ettei tuntenut tapelleita miehiä.


-Mahtaa maalaiset olla kummissaan näistä Suomen / Helsingin luksusyökerhoista :D

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

sapeli

Posts: 11,768

#458 • • sapeli jokukukamikä?

Claquesous, 28.11.2008 21:24:
Se on oikein. Onhan se väärin varastaa ihmisiltä, jotka hyötyvät siitä, että ihmiset joutuvat maksamaan enemmän elintärkeistä tuotteista kuin heillä on oikeasti varaa.



Sinänsä näen kyllä sunkin puolen tästä jutusta mutta onhan tuo vähän paksua sanoa että Suomalaisilla ei olisi varaa ruokaan - varsinkin kun tässä on kyse karkkien näpistelystä...

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Avatar
#460 • • REivaaja Guest

josbe, 28.11.2008 12:58:
Ei niin saa tehdä!! Paitsi, että se on varastamista, niin kotimaisia tomaatteja ostetaan osittain siksi, että tuetaan kotimaista viljelijää ja boikotoidaan lentotomaatteja.


Niitä kotimaisia kasvattajia on jo tuettu kun kauppias ne myymäläänsä ostaa. Menekki on vain suurempaa ja varmaan fiksu kauppias osaa lisätä kulut hintaan. Käytännössä ne tomaatit lentää roskiin kun ei täällä ole taloudellisesti järkevää kasvattaa ympäri vuoden.

Itse en kyllä tee niin.