Alek Száhala - Voices of Babylon

97 posts, 5 pages, 31,405 views

Damien

Posts: 2,882

#61 • • Damien [tr3ox]

alek száhala,

Nyt heti alussa sanotaan ettei kyse oo mistään vittuilusta, vaan rakenteista.

Mä tipahdan teidän biiseissä rakenteen osalta kärryiltä aika nopeesti. Kolmen minuutin kohdalla (biisistä riippumatta) on paha sanoa, onko biisi alussa, lopussa vai kliimaksissa. Mä noudatan systemaattista ja loogista kaavaa niin rakenteen kun melodioidenkin osalta.

Tlalocin rakenne ei mun mielestä poikkea mitenkään sitä edeltävien biisien rakenteesta, eikä juuri äänimaailmastakaan. Melodiat ja riffit siitä teki (sen ajan mittapuulla) hyvän. Mitä tohon äänimaailmaan tulee, luonnollisesti toi mun vanha soundi kuoli sillon kun Reason 2 tuli ja sai vähän muutakin ääntä ulos kun subtractorin kantti- ja saha-aaltoa.

Ikävä kyllä raastavaa saundia on aika hankala tehdä ilman raastoa. Eli samankaltaista saundeja tulee välttämättä, halusi tai ei. Niinkun tuossa infossa lukeekin, tämä biisi on tehty parin vanhemman biisin pohjalta, aika kokeellisissa merkeissä, esim. jos kuuntelet reversenä, tässä on Balag Lamarán melodia. *vink*

Mun mielestä toi "kun oot kuullu yhden, oot kuullu kaikki" pätee kaikkiin artisteihin. Paska juttu se on vasta, jos se tarttuu koko genreen, niinkun mm. progessa, gabberissa, hardstylessä ja UK-freeformissa on käynyt. Mä oon ilonen niin kauan kun kuulostan itseltäni, enkä keneltäkään muulta.

Ja vielä nyt kaikille tän threadin seuraajille tiedoksi, että täällä ei kukaan ole vetänyt hernettä nenään (toivottavasti). Jaksan länkyttää vaan siitä syystä, että tää aihe on oikeesti mielenkiintonen.



Nyt meni mielenkiintoiseksi. En ole ennen ajatellut sua tuolta kantilta, hyvä että käytiin selvittelee. Mulla on niin vitun sairas ja ehdoton näkemys siitä miten mä tuotan musakkia ja yleensä ne meidän rakenteet tuleekin sieltä jostain Led Zeppelin-osastolta. Tuo systemaattislooginen yhtälö vaan ei jaksa enää yllättää mua millään tavalla ja olenkin progeukko siinä mielessä, että miellän monasti tämän sun käyttämän rakenteen niin käytetyksi et vaikka sieltä tulis mimmonen äänimaisema vastaan jossain tauossa, niin se alkubiitti - lisämelo - tauko / nousu - loppujyystö - loppubiitti saa mun pään kääntyilemään. Haluan musiikin kuuntelijana yllättyä positiivisesti, haluan että kappale vie mut jonnekkin, näyttää pienen salaisuuden tekijänsä päästä ja sitten johdattelee jonnekkin ja lopulta päästää sut vapaaksi. Peace out, do your own thing, luulin taas hetken että teet tätä pelkästä rahasta. ;) The irony of it all.
Avatar
#62 • • Muussika Guest

Individual, 15.1.2008 19:30:

Miten sä uskot, että sellaisella musiikinkuluttujalla, jolla ei harrasteena ole tuo musiikintuottaminen, on rahkeita antaa tuota "rakentavaa" palautetta, eli meinaan sitä tarkkaa analyysiä siitä mitä olisi pitänyt tehdä toisin ja mitä ei? Pitäiskö silloin sitten yksinkertaisesti vain pidättäytyä palautteen antamisesta, jos antaessa negatiivista palautetta jostain asiasta mikä omaan korvaan ei kuullostanut kivalta, nostetaan riveleistä seinille, että perusteluja, perusteluja! Ja sitten kun sitä ei osaa pukea sanoiksi on nihkee tyyppi. Miksei positiivista palautetta ei koskaan joudu perustelemaan sen kummemmin? :)



Vaikkei olisikaan itse musiikin tuottaja, niin kyllä palautetta pystyy silti antamaan rakentavasti. Palautteen antaminen rakentavasti tarkottaa mun mielestä lähinnä sitä, että ei koe tarpeelliseksi suoraan lähteä aukomaan päätään. Mä en esimerkiksi itse tajua paskaakaan konemusiikin tuottamisesta, mutta mielestäni kykenen silti rakentavan palautteen antamiseen siinä mielessä, että mä en koe tarpeelliseksi kommentoida kellekään ''Ihan tämmöstä sekametelisoppaa, ei uppoo yhtään'', tai ''Mä en tykkää yhtään tän tyyppisestä musasta, se ja se on paljon parempaa.'' Sen, että jokin ei kuulosta omiin korviin kivalta, voi ilmaista niin monin eri tavoin.

Esim. tässä sun postauksessa on mun mielestä rakentavaa palautteenantoa ja perusteluja niin sille positiiviselle kuin negatiivisellekin palautteelle, vaikkei tämäkään palaute ole kirjoitettu tarkasti musiikintuottajan näkökulmasta analysoiden:

Individual, 15.1.2008 19:30:
Mutta itse biisiin, ei muakaan toi kicki tossa alussa hurmannut, mutta se mikä hurmasi oli toi yleinen rähinä koko kappaleessa. Biisissä oli läsnäolon ja turpaanvedon makua. :) Noi melodiat, joita mä kyllä löysin kappaleesta vaativat kyllä hieman sulattelua. Hätäsemmin kuultuna tulee mullekin hieman sekava maku, mutta joku aika jännä juttu niissä piilee kyllä, täytyy vaan etsiä lisää.



Suurin osa musiikin kuuntelijoista EI ole musiikin tuottajia. Se ei mun mielestä kuitenkaan sulje pois rakentavan palautteen mahdollisuutta. Itse olen joutunut jokusen kerran naurahtamaan ''Paskaa'' -palautteille, koska niissä ei vaan yksinkertaisesti ole mitään mieltä.
:D

Posts: 3,707

#63 • • Edited :D
Jösses, jos postaa jotain raitaa julkiselle foorumille on turha tulla "itkemään",
jos tulee muka huonoa palautetta. Kaikki ei pysty ulostamaan itseään niin
lahjakkaasti. Ihan turhaa paskanjauhantaa tässäki. Ootte vaan kaikki
paskoja ja mun iskä panee mun äiskää, joka tekee teidän äitien ruuat!
Howdy

Posts: 7,955

#64 • • Howdy Oldie
Vampy, sun pitäis olla näin aktiivinen kaikis muiski topikeis ;)

--
Käpy vailla vertaa

Damien

Posts: 2,882

#65 • • Damien [tr3ox]

:D, 15.1.2008 19:51:
Jösses, jos postaa jotain raitaa julkiselle foorumille on turha tulla "itkemään",
jos tulee muka huonoa palautetta. Kaikki ei pysty ulostamaan itseään niin
lahjakkaasti. Ihan turhaa paskanjauhantaa tässäki. Ootte vaan kaikki
paskoja ja mun iskä panee mun äiskää, joka tekee teidän äitien ruuat!



Saahan siitä silti avautua takaisin ja korjata ihmisten persenäkemyksiä. Tänne onkin kaivattu pitkän tauon jälkeen kunnon "Jihad-topicc:a". Aah, Jone ja aika kuultaa mun muistot, käyttäkää serch:a ja kattokaa miten se vittuilu hoidetaan ja miten siihen vastataan. Tää nyt on tällasta catfight:a siihen verrattuna ;) LOL
liikkuva muna

Posts: 2,652

#66 • • Edited liikkuva muna an egg on the move

Damien, 15.1.2008 19:45:
---
alek száhala,

Nyt heti alussa sanotaan ettei kyse oo mistään vittuilusta, vaan rakenteista.

Mä tipahdan teidän biiseissä rakenteen osalta kärryiltä aika nopeesti. Kolmen minuutin kohdalla (biisistä riippumatta) on paha sanoa, onko biisi alussa, lopussa vai kliimaksissa. Mä noudatan systemaattista ja loogista kaavaa niin rakenteen kun melodioidenkin osalta.

Tlalocin rakenne ei mun mielestä poikkea mitenkään sitä edeltävien biisien rakenteesta, eikä juuri äänimaailmastakaan. Melodiat ja riffit siitä teki (sen ajan mittapuulla) hyvän. Mitä tohon äänimaailmaan tulee, luonnollisesti toi mun vanha soundi kuoli sillon kun Reason 2 tuli ja sai vähän muutakin ääntä ulos kun subtractorin kantti- ja saha-aaltoa.

Ikävä kyllä raastavaa saundia on aika hankala tehdä ilman raastoa. Eli samankaltaista saundeja tulee välttämättä, halusi tai ei. Niinkun tuossa infossa lukeekin, tämä biisi on tehty parin vanhemman biisin pohjalta, aika kokeellisissa merkeissä, esim. jos kuuntelet reversenä, tässä on Balag Lamarán melodia. *vink*

Mun mielestä toi "kun oot kuullu yhden, oot kuullu kaikki" pätee kaikkiin artisteihin. Paska juttu se on vasta, jos se tarttuu koko genreen, niinkun mm. progessa, gabberissa, hardstylessä ja UK-freeformissa on käynyt. Mä oon ilonen niin kauan kun kuulostan itseltäni, enkä keneltäkään muulta.

Ja vielä nyt kaikille tän threadin seuraajille tiedoksi, että täällä ei kukaan ole vetänyt hernettä nenään (toivottavasti). Jaksan länkyttää vaan siitä syystä, että tää aihe on oikeesti mielenkiintonen.

---


Nyt meni mielenkiintoiseksi. En ole ennen ajatellut sua tuolta kantilta, hyvä että käytiin selvittelee. Mulla on niin vitun sairas ja ehdoton näkemys siitä miten mä tuotan musakkia ja yleensä ne meidän rakenteet tuleekin sieltä jostain Led Zeppelin-osastolta. Tuo systemaattislooginen yhtälö vaan ei jaksa enää yllättää mua millään tavalla ja olenkin progeukko siinä mielessä, että miellän monasti tämän sun käyttämän rakenteen niin käytetyksi et vaikka sieltä tulis mimmonen äänimaisema vastaan jossain tauossa, niin se alkubiitti - lisämelo - tauko / nousu - loppujyystö - loppubiitti saa mun pään kääntyilemään. Haluan musiikin kuuntelijana yllättyä positiivisesti, haluan että kappale vie mut jonnekkin, näyttää pienen salaisuuden tekijänsä päästä ja sitten johdattelee jonnekkin ja lopulta päästää sut vapaaksi. Peace out, do your own thing, luulin taas hetken että teet tätä pelkästä rahasta. ;) The irony of it all.



Saiskin niin paljon massia että vois tehä :D

Tässä muuten kaikille sitä tuoretta melodiaa, rakennetta ja saundimaailmaa:

tim.gif
Szahalburg's Mutanttipoika Tim (the movie!)
Avatar
#67 • • Muussika Guest

Howdy, 15.1.2008 19:54:
Vampy, sun pitäis olla näin aktiivinen kaikis muiski topikeis ;)



Öhömm, et sit ole sattunut huomaamaan mun romaaneja tuolla muissa topikeissa. :D

Tää on kuule pientä niihin verrattuna. ;)

No mut kiva jos sua kiinnostaa mun paskanjauhanta. *nauru*
Howdy

Posts: 7,955

#69 • • Howdy Oldie

Vampyrella, 15.1.2008 19:58:
---
Howdy, 15.1.2008 19:54:
Vampy, sun pitäis olla näin aktiivinen kaikis muiski topikeis ;)

---


Öhömm, et sit ole sattunut huomaamaan mun romaaneja tuolla muissa topikeissa. :D

Tää on kuule pientä niihin verrattuna. ;)

No mut kiva jos sua kiinnostaa mun paskanjauhanta. *nauru*



On tää ihan hauskaa viihdettä =)

--
Käpy vailla vertaa

a98

Posts: 871

#71 • • Edited a98

Damien, 15.1.2008 19:54:
Saahan siitä silti avautua takaisin ja korjata ihmisten persenäkemyksiä.



saa ilman muuta, niiku mäki saan korjata teidän persenäkemykset ku kuuntelette tällästä polkka sontaa. *kidding*

joka tapauksessa toi ei ole mun mielestä artistin tehtävä, mut tietty jos haluu ruveta digital beatiks ja itkee jokaista negaa vastaa niin be my guest..
Avatar
#72 • • Muussika Guest

Howdy, 15.1.2008 19:59:

On tää ihan hauskaa viihdettä =)



Nää foorumit on keskustelua (ja nimenomaan sitä viihdettä) varten. ;)

Tylsäksi kävisi jos kaikki olisivat vain sivustaseuraajia.

Tavallaan voimme siis olla oikein kiitollisia ei-niin-rakentavasta palautteesta, koska muutoin ei oltaisi saatu näin viihderikasta keskustelua aikaiseksi Howdy-papan iltojen ratoksi. *joo*
Damien

Posts: 2,882

#73 • • Damien [tr3ox]

a98, 15.1.2008 20:02:
---
Damien, 15.1.2008 19:54:
Saahan siitä silti avautua takaisin ja korjata ihmisten persenäkemyksiä.

---


saa ilman muuta, niiku mäki saan korjata teidän persenäkemykset ku kuuntelette tällästä polkka sontaa. *kidding*

joka tapauksessa toi ei ole mun mielestä artistin tehtävä, mut tietty jos haluu ruveta digital beatiks ja itkee jokaista negaa vastaa niin be my guest..



Rankkaa yleistystä. Oletko kenties Juutalainen?
liikkuva muna

Posts: 2,652

#76 • • liikkuva muna an egg on the move

:D, 15.1.2008 19:51:
Jösses, jos postaa jotain raitaa julkiselle foorumille on turha tulla "itkemään",
jos tulee muka huonoa palautetta.



Nooniin, rauhotupas nyt ja käy vaikka lenkillä. Eihän tässä oo ollu palautteesta kyse missään vaiheessa, vaan siitä, että kaikkien pitäs tehä gabberia.
MRC

Posts: 1,346

#80 • • MRC Mindcore Crew DJ MRC/Skitzofrenik
Oho :D Tää biisi selkeesti jakaa mielipiteet. Aika paljon tullu lisää kommenttei

--
HOUSE MUZIEK MAAKT JONGEREN KAPOT !
Every style of music has its own emotion. Hardcore is pure fury!