alek száhala,
Nyt heti alussa sanotaan ettei kyse oo mistään vittuilusta, vaan rakenteista.
Mä tipahdan teidän biiseissä rakenteen osalta kärryiltä aika nopeesti. Kolmen minuutin kohdalla (biisistä riippumatta) on paha sanoa, onko biisi alussa, lopussa vai kliimaksissa. Mä noudatan systemaattista ja loogista kaavaa niin rakenteen kun melodioidenkin osalta.
Tlalocin rakenne ei mun mielestä poikkea mitenkään sitä edeltävien biisien rakenteesta, eikä juuri äänimaailmastakaan. Melodiat ja riffit siitä teki (sen ajan mittapuulla) hyvän. Mitä tohon äänimaailmaan tulee, luonnollisesti toi mun vanha soundi kuoli sillon kun Reason 2 tuli ja sai vähän muutakin ääntä ulos kun subtractorin kantti- ja saha-aaltoa.
Ikävä kyllä raastavaa saundia on aika hankala tehdä ilman raastoa. Eli samankaltaista saundeja tulee välttämättä, halusi tai ei. Niinkun tuossa infossa lukeekin, tämä biisi on tehty parin vanhemman biisin pohjalta, aika kokeellisissa merkeissä, esim. jos kuuntelet reversenä, tässä on Balag Lamarán melodia.
Mun mielestä toi "kun oot kuullu yhden, oot kuullu kaikki" pätee kaikkiin artisteihin. Paska juttu se on vasta, jos se tarttuu koko genreen, niinkun mm. progessa, gabberissa, hardstylessä ja UK-freeformissa on käynyt. Mä oon ilonen niin kauan kun kuulostan itseltäni, enkä keneltäkään muulta.
Ja vielä nyt kaikille tän threadin seuraajille tiedoksi, että täällä ei kukaan ole vetänyt hernettä nenään (toivottavasti). Jaksan länkyttää vaan siitä syystä, että tää aihe on oikeesti mielenkiintonen.
Nyt meni mielenkiintoiseksi. En ole ennen ajatellut sua tuolta kantilta, hyvä että käytiin selvittelee. Mulla on niin vitun sairas ja ehdoton näkemys siitä miten mä tuotan musakkia ja yleensä ne meidän rakenteet tuleekin sieltä jostain Led Zeppelin-osastolta. Tuo systemaattislooginen yhtälö vaan ei jaksa enää yllättää mua millään tavalla ja olenkin progeukko siinä mielessä, että miellän monasti tämän sun käyttämän rakenteen niin käytetyksi et vaikka sieltä tulis mimmonen äänimaisema vastaan jossain tauossa, niin se alkubiitti - lisämelo - tauko / nousu - loppujyystö - loppubiitti saa mun pään kääntyilemään. Haluan musiikin kuuntelijana yllättyä positiivisesti, haluan että kappale vie mut jonnekkin, näyttää pienen salaisuuden tekijänsä päästä ja sitten johdattelee jonnekkin ja lopulta päästää sut vapaaksi. Peace out, do your own thing, luulin taas hetken että teet tätä pelkästä rahasta. ;) The irony of it all.