Millainen on oikeasti kaunis nainen?

1,334 posts, 67 pages, 789,714 views

Katrina

#81 • • Katrina
BlueWind:

Kaunis nainen voi olla periaatteessa minkänäköinen tahansa. Kaunis nainen antaa itsestään persoonallisen vaikutelman, iloisen sellaisen mielellään *nauraa* Kaunis nainen voi olla pulleampi tai laihempi, mutta kaunis nainen valitsee tyylinsä sen mukaan, kumpaa sattuu olemaan - mauttomuus ei ikinä rokkaa. Vaatteilla voi ns. korjata paljon jos sen taitaa. Kauniilla naisella on hyvä ryhti ja kirkkaat nauravat silmät ja itseluottamus oikeilla uomilla.

Mutta jos mun henk. koht. mielipidettä kysytään siitä, millainen on hyvä ulkonäkö niin itse pidän varsin pienistä naisista.. tyttömäisistä *hih* Hoikka, lyhyt, sopivan pienet rinnat, söpöt kasvot, joihin hyvin istuvat hiukset.. ideaali on punapää.. ei hiusten pituudella niin väliä.

Ja hoikalla en tarkoita muodotonta. Hoikka on hoikka, mutta lantio pitää löytyä ja jäntevyyttä.. ei mitään ruipeloa. Ja jalat.. menee liian laihaksi jos reisi ja sääri on samaa paksuusluokkaa - kaksi eri osaa, kaksi eri kokoa *vink*

Minkä näköinen tahansa? Äsken rajasit aika tiukasti...
#82 • • ikj Guest
kaikki naiset on kauniita....*hymy*....*blush*

[muokattu 27.10.2002 23:46]
S-T

#83 • • S-T Pieni

Katrina
Minkä näköinen tahansa? Äsken rajasit aika tiukasti...

Mun maailmankäsitykseni mukaan sanoilla voi olla eri merkityksiä, koska sanat eivät riitä kuvaamaan aina sitä, mitä mieltä olemme.

Kaunis ensimmäisessä tarkoitti, että mielestäni universaalisti hyvännäköinen tms. Kun taas toisessa kohdassa kerroin, että jos KUITENKIN saisin valita, niin millaisen naisen ottaisin *hih* Kaikki me varmasti esim. pidämmen toista kaunista ihmistä vielä kauniimpana kuin toista. Tai sitten olen vain friikki *hmph*

--
Pieni on kaunista.

Syder

#84 • • Syder Vois paistatella leveästi ku näyttää hyvältä.
Jokaisella yksilöllä on oma näkemyksensä kauneudesta, ja jokainesella on myös oma painoarvonsa sille annettavaksi.

--
Divida et impera.

UnityF

#85 • • UnityF joo just se
Syder:

Jokaisella yksilöllä on oma näkemyksensä kauneudesta, ja jokainesella on myös oma painoarvonsa sille annettavaksi.

tosi hyvin sanottu *iloinen*
Katrina

#86 • • Katrina
hei en äsken tarkoittanut hyökätä ketään vastaan. Mietin vaan, että miksi me aina sanomme, että kuka tahansa voi olla kaunis, mutta harvemmin tarkoitamme sitä.

Jokaisella on ilman muuta oma makunsa ja omat mieltymyksensä eikä kenelläkään ole oikeutta puuttua toisen kauneuskäsitteisiin.

Voikaamme kaikki hyvin ja olkaamme kauniita.
Syder

#87 • • Syder Vois paistatella leveästi ku näyttää hyvältä.
Katrina:

hei en äsken tarkoittanut hyökätä ketään vastaan. Mietin vaan, että miksi me aina sanomme, että kuka tahansa voi olla kaunis, mutta harvemmin tarkoitamme sitä.

Jokaisella on ilman muuta oma makunsa ja omat mieltymyksensä eikä kenelläkään ole oikeutta puuttua toisen kauneuskäsitteisiin.

Voikaamme kaikki hyvin ja olkaamme kauniita.

En minä ainakaan pitänyt sinun viestiäsi minään hyökkäyksenä, mä jorisen vaa iha omiani tääl *iloinen*

--
Divida et impera.

Riku

#88 • • Riku The Little Prince
*allekirjoittaa melkein kaikki Bluewindin sanat*

Persoonallisuus, ystävällisyys, välittömyys, kiltteys (ok, huono sana, voi tulkita monella tapaa), hyvä itseluottamus, avoin, suora ja rehellinen, fiksu, syvällinen... Ja, kuulostaa ehkä hölmöltä, mutta... Ihminen, joka uskaltaa elää.

Kyllä tuo kaikki saa naisen näyttämään huomattavasti kauniimmalta ulkoisista seikoista huolimatta.

Kylmät, pinnalliset kanat eivät ikinä kiinnosta ulkonäöstä huolimatta, eivät henkisesti sen enempää kuin fyysisestikään.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

sune

#89 • • sune Turkkilainen lammaspaimen
Kertokaapas hyvät ihmiset mitä teidän mielestänne on sisäinen kauneus?*täh*

--
ei kovin ihku eikä plur

#90 • • Kirsikka Guest
Pikachu:

Toi on muuten hyvä kysymys.. aina puhutaan sisäisestä kauneudesta mutta itse en ainakaan ole koskaan miettinyt mitä se todella tarkoittaa.. Mutta nytpä sitten mietin. Mielestäni se on sellaista, että ihminen on hyvä itselleen ja muille, ei halua pahaa, omaa jokseenkin myönteisen elämänasenteen, on luotettava ja rehellinen, persoonallinen ja oma itsensä. Ja sellainen että siinä ihmisessä on jotain mikä sykähdyttää *hymy* Tuollaista nyt ensimmäisenä tuli mieleen..
kap-pu

#91 • • kap-pu the amazing suction cup boy
Yhdyn jotakuinkin pHazeen.

.

.

.

(Premiere Nightsin tavarahississä)

--
Some of us have a greater destiny. Some of us were born with a suction cup on our head.

Riku

#92 • • Riku The Little Prince
Imukuppilapsi:

(Premiere Nightsin tavarahississä)

:D Jaahas! Jutut leviää. Mutta kuka ihme on imukuppilapsi? (Ei, en odota saavani vastausta tuohon.)

--
Kyseenalaista aina kaikki.

kap-pu

#93 • • kap-pu the amazing suction cup boy
^_____^ <3

--
Some of us have a greater destiny. Some of us were born with a suction cup on our head.

Danskuh

#94 • • Danskuh pikku-Dee
alien:

Kaikki naiset, joihin olen tutustunut ovat kauniita sisäiseltä olemukseltaan ja sehän tekee niistä ihania ihmisiä! Nainen on yksinkertaisesti niin kaunis asia(/olio?:), jota ei voi pukea edes sanoiksi. Miljoona kuvaa tai satua ei kerro puoliakaan totuudesta, kuinka uskomattoman monipuolisia, ihanteellisia, kauniita, vahvoja, herkkiä, TÄRKEITÄ ja koskettavan rakastettavia te olettekaan!! MINÄ RAKASTAN TEITÄ!!!

*plur**iloinen**nauru**nauraa**hih**vink**hymy**joo**pelle**heiii**pihkassa**slurps*

voi miten kirjoitettu
*sydän*

Jone

#95 • • Jone Archibald Haddock
Pikachu:

{sunnuntaitrollailua}

Sisäinen kauneus on vain jotain josta höpistään rumien ihmisten lohduksi. Ylläolevan sisäisen kauneuden määritelmän mukaan olen muuten sisäisesti varmaan tosi ruma.

{/sunnuntaitrollailua}

Tosissaan:
Mun mielestäni "sisäinen kauneus" on oikeasti kyllä ärsyttävä klisee, vaikka ymmärränkin mitä sillä tarkoitetaan. Siinä vaiheessa kun täytyy jollekin ruveta hokemaan sitä kuinka sisäisesti kaunis se on, niin näkee ilmeisesti jotain vikaa sen ulkonäössä ja toisaalta olen kuitenkin sitä mieltä että siinä vaiheessa kun aivan oikeasti pitää jostain kovasti, niin tästä ihmisestä tulee maailman kaunein / komein siitä huolimatta että meissä kaikissa on varmasti jotain huomautettavaa ulkoisesti. Toisinsanoen siinä vaiheessa kun joutuu latelemaan latteuksia koska ei pidä toista kauniina / komeana kannattaa IMO miettiä pitääkö kyseisestä henkilöstä aidosti ja tosissaan.

Myönnän että itsekin sorrun toisinaan tuomitsemaan itselleni tuntemattomia ihmisiä pelkästään ulkonäöllisin perustein, koska en heistä muuta tiedä, mutta pyrin välttämään tätä jos vain suinkin pystyn. Melko luonnollisesti ihmiset kiinnostuvat toisistaan yleensä aluksi ulkonäöllisiin seikkoihin perustuen, mutta kyllä sisältä(kin) täytyy jo hyvin pian löytyä jotain itseä koskettavaa että kiinnostus edes jatkuu saati sitten lisääntyy. Itsekin kiinnostuin nykyisestä tytöstäni ensin alkuun sen takia että tämä oli silmissäni jumalaisen kaunis, mutta jo puolen tunnin keskustelun jälkeen kyseisen henkilön (esim. moi! *pihkassa*) kiinnostavuus perustui aivan muihin tekijöihin. Olen yhä edelleen samaa mieltä tyttöni kauneudesta, mutta mielipiteeni perustuu näkemäni sijaan siihen mitä hänestä tiedän.

Öhhh, loppuyhteenveto: "Sisäinen kauneus" ei ole IMO absoluuttista, vaan riippuu näkökannasta. Sellainen henkilö, joka on toisesta maailman ärsyttävin kusipää (Öhhh, vaikkapa nyt minä) saattaa toisesta olla maailman ihanin halinalle. "Ulkoinen kauneus" on häilyvää ja sen meistä jokainen voi periaatteessa menettää koska tahansa. Siksipä sillä ei niin kauheasti väliä pitäisi ollakaan.
Duris

#96 • • Duris lil L
Go jone!

--
*pupu*

tuitui

#97 • • tuitui .:Shiny disco ball:.
jonepa tuon sanoi!!

--
\\\&quot;Dance before it´s too late\\\&quot;

#98 • • Kirsikka Guest
Noinhan se on *hymy*
Jone

#99 • • Jone Archibald Haddock
Sitten vielä "just a thought" ennen nukkumaanmenoa:

Lukaisin kummatkin ulkonäköasioihin liittyvät topicit läpi, mikä oli melko mielenkiintoista ottaen huomioon sen että niissä esiintyvät vastaukset eroavat tyyliltään toisistaan melko rankasti.

Kuulen usein miehiä syytettävän pinnallisuudesta eri asiayhteydeksissä ja samoin meidän koetaan usein "pelkästään sen yhden perässä." Siihen pohjautuen voisi olettaa että tämä topic olisi täynnä miesten kirjoittamia "sellanen laiha blondi jolla on isot rinnat ja hyvä pylly"-tyylisiä naisia esineellistäviä postauksia, mutta oikeastaan tässä on käynyt ihan päinvastoin. Pääasiallisesti tämä topic sisältää viestejä, joissa korostetaan muodossa tai toisessa muita kuin ulkonäöllisiä seikkoja kun taas vastaavasti "millainen on komea mies"-topic on täynnä yksityiskohtaisia kuvauksia siitä millaiseen muottiin miehen on mahduttuva tullakseen hyväksytyksi naisten silmissä.

En nyt halua lietsoa sukupuolten välistä sotaa, mutta mielestäni tämä herättää hieman kysymyksiä. Onko siis niin että naisille miesten ulkonäkö on kuitenkin tärkeämpi asia kuin naisten miehille? Jos näin on, niin miksi yllämainitun kaltaisista stereotypisistä mielipiteistä syyllistetään pääasiallisesti miehiä eikä naisia? Jos näin taas ei ole, niin miksi vastausten tyylit ovat niin erilaisia?

...ja vielä viimeiseksi: Onko oikein edellyttää toiselta sukupuolelta jonkun tietyn listan mukaisia ulkoisia avuja jos ei ole itse valmis asettumaan esineellistämisen kohteeksi?

-

Saa vetää herneen mut ei tarvii suotta kun tämän viestin tarkoitus ei ole muuta kuin herättää keskustelua ja viihdyttää itseäni sen kirjoittamisen ajan. *sydän*
sune

#100 • • sune Turkkilainen lammaspaimen
Kiitos Jone, nyt tuli tyhjentävä vastaus, ja täyttä asiaa..!

Se vielä, et must tuntuu joskus siltä että toi sisäinen kauneus juttu on tosiaanki vaan rumien ihmisten lohduksi luotu...? Vai voiko joku väittää vastaan? Antaa tulla vaan..*nauraa*

--
ei kovin ihku eikä plur