Pikachu:
Kertokaapas hyvät ihmiset mitä teidän mielestänne on sisäinen kauneus?
{sunnuntaitrollailua}
Sisäinen kauneus on vain jotain josta höpistään rumien ihmisten lohduksi. Ylläolevan sisäisen kauneuden määritelmän mukaan olen muuten sisäisesti varmaan tosi ruma.
{/sunnuntaitrollailua}
Tosissaan:
Mun mielestäni "sisäinen kauneus" on oikeasti kyllä ärsyttävä klisee, vaikka ymmärränkin mitä sillä tarkoitetaan. Siinä vaiheessa kun täytyy jollekin ruveta hokemaan sitä kuinka sisäisesti kaunis se on, niin näkee ilmeisesti jotain vikaa sen ulkonäössä ja toisaalta olen kuitenkin sitä mieltä että siinä vaiheessa kun aivan oikeasti pitää jostain kovasti, niin tästä ihmisestä tulee maailman kaunein / komein siitä huolimatta että meissä kaikissa on varmasti jotain huomautettavaa ulkoisesti. Toisinsanoen siinä vaiheessa kun joutuu latelemaan latteuksia koska ei pidä toista kauniina / komeana kannattaa IMO miettiä pitääkö kyseisestä henkilöstä aidosti ja tosissaan.
Myönnän että itsekin sorrun toisinaan tuomitsemaan itselleni tuntemattomia ihmisiä pelkästään ulkonäöllisin perustein, koska en heistä muuta tiedä, mutta pyrin välttämään tätä jos vain suinkin pystyn. Melko luonnollisesti ihmiset kiinnostuvat toisistaan yleensä aluksi ulkonäöllisiin seikkoihin perustuen, mutta kyllä sisältä(kin) täytyy jo hyvin pian löytyä jotain itseä koskettavaa että kiinnostus edes jatkuu saati sitten lisääntyy. Itsekin kiinnostuin nykyisestä tytöstäni ensin alkuun sen takia että tämä oli silmissäni jumalaisen kaunis, mutta jo puolen tunnin keskustelun jälkeen kyseisen henkilön (esim. moi!
) kiinnostavuus perustui aivan muihin tekijöihin. Olen yhä edelleen samaa mieltä tyttöni kauneudesta, mutta mielipiteeni perustuu näkemäni sijaan siihen mitä hänestä tiedän.
Öhhh, loppuyhteenveto: "Sisäinen kauneus" ei ole IMO absoluuttista, vaan riippuu näkökannasta. Sellainen henkilö, joka on toisesta maailman ärsyttävin kusipää (Öhhh, vaikkapa nyt minä) saattaa toisesta olla maailman ihanin halinalle. "Ulkoinen kauneus" on häilyvää ja sen meistä jokainen voi periaatteessa menettää koska tahansa. Siksipä sillä ei niin kauheasti väliä pitäisi ollakaan.