Inso, 4.12.2007 00:13:
---
En ole kyllä nähnyt mitään syyttelyä eläinoikeusjärjestöä kohtaan eläinten kärsimisestä.
Ai jaa.
379 posts, 19 pages, 98,738 views
Inso, 4.12.2007 00:13:
---
En ole kyllä nähnyt mitään syyttelyä eläinoikeusjärjestöä kohtaan eläinten kärsimisestä.
Zeratul, 4.12.2007 02:35:
(Oon jopa kuullu semmosta puhuttavan et soijaki ois pahasta, en sit tiiä mihin se liitty ku ei sitä haluttu mulle sillä hetkellä selventää.)
Ja joo, oishan se varmaan parempi ees suosia sit jotain luomutuotteita jos pitää sitä lihaa syödä, ehkä sit pitäis nostaa vaikka opintotukea sen verran et valistuneilla nuorilla ois varaa ostaa niitä.
Pitkälle viel päästän tällä toiminnalla, loppupeleissä sit syödän kaikki liha mäkkärissä tai muussa vastaavassa lafkassa joka selvii ekonomisen voimansa takii vaikka kuinka vaikeeks tehtäis tilanpitäjille suomalaisten eläinten kasvatus.
Enkä nyt mitenkää meinaa et noiden videoiden sisältämä toiminta ois oikein, ihmetyttää vaan et miten niiden elukoiden oloja nyt sitten parannetaan.
se et pitää sitä omaks iloksen seuran takii sit on jotenki paljo hyväksyttävämpää hyväkskäyttöä. :D
Juhgu, 4.12.2007 02:54:
Juu, onhan tuosta väittelyä suuntaan ja toiseen, en nyt muista mihin se soijan "epäterveellisyys" perustui, mutta varmaan googlaamalla selviää. Mutta muistaakseni ongelmaa ei pitäisi olla kun syö kohtuudella, eikä esim. perusta kaikkea proteiininsaantiaan soijaan tai jotain muuta yhtä älytöntä. Luin tuosta joskus kauan, kauan sitten ja tulin siihen johtopäätökseen etten jaksa huolestua, mutta kukapa tietää, voinhan olla väärässä ja kuolla ylihuomenna soijamyrkytykseen. Joten kantsii kyllä tutustua aiheeseen jos huolestuttaa.
Enivei, jos soija ei kelpaa ni sit jäljelle jää vielä ainakin pavut, herneet, pähkinät, linssit ja sen sellaiset. Ja tofu, ellei siinä ole sama ongelma kuin soijassa.
No jaa, lihan hinnasta tai opintotuen määrästä riippumatta opiskelijat varmaan vetää lounaat pääosin opistojen ruokaloissa, joissa täysipainoiset ateriat maksavat kelan ateriatuen (kiva keksintö, meitsi arvostaa) takia pari euroa. Itselläni esim. 2,35e.
Nii, enpä tiedä. Joka tapauksessa harva kasvissyöjä tuskin ajattelee omaa vakaumustaan lihansyöjän kannalta. Lähinnä kelataan ettei syödä lihaa ollenkaan, myöskään siellä mäkkärissä. Mitä lihansyöjät tai kasvattamot sit tekee ni se on niiden asia.
Tuomalla ongelma julkisuuteen. Ennen videoita harvempi oli tietoinen ongelmasta, ja harvempi pyrki tekemään sille mitään.
Zeratul, 4.12.2007 03:10:
---
Niinku sanoin nii asiaa ei ikinä sen kummemmin selvitetty, saatto ihan hyvin vaik liittyä globalisaatioon tai vaik geenimanipulaatioon ku tuotteen terveellisyyten. Tiiä sit.
Mut onko sen ruokalan tuotteet luomuja? Jos ei oo nii oisko kalliimpi ateria jos kaikki vaihettais luomuks? Ja kai sitä joutuu syömään muutaki ku pelkän lounaan.
Nää nyt liitty tavallaan samaan eli siihen et vaik luin about koko tredin läpi nii ei sattunu luomun lisäks silmään mitään hyvii neuvoja sille mitä asialle nyt sit vois tehä (täysin lopettamatta lihansyöntiä siis). Eikä pahemmin puututtu siihen miten eläinten oloja parannettais, kaikki vaan lässyyttää siitä kuinka oikein tai väärin se lihansyönti on.
Juhgu, 4.12.2007 03:19:
Niinpä. Itse en kyl osaa ollenkaan sanoa. Luomulihahan on joka tapauksessa aina reilusti kalliimpaa kuin tehotuotettu, ja ihmisille pääsääntöisesti vaikuttaa olevan tärkeämpää se, että lihapaketti on pari euroa halvempi kuin että elukat farmilla voivat hyvin. Minkäs siinä sitten teet. Tietty voi elätellä toivoa että a-studion kaltaiset ohjelmat (tai oikeastaan paljon tehokkaampana tässä ketjussa aiemmin mainittu mainio Earthlings-dokumentti ja vastaavat) aiheuttaisivat jengissä jotain asennemuutosta. Mut esim. pelkästään vaikka Earthlings-linkin pasteaminen irkkikanavalle laittaa jo lihansyöjät puolustuskannalle, ja sitä katsottavaksi tarjoava on automaattisesti rasittava viherpiipertäjähippi ja jos itse syö / on syönyt lihaa niin kaksinaismoralistikin vielä
Tontsis, 3.12.2007 21:48:
- clip -
AnderS, 4.12.2007 10:22:
Lihansyönti ei maailmasta tule ikinä loppumaan mutta niin kauan kun sitä tehdään niin tuotantoeläinten oloihin voi vaikuttaa koko ajan jos on oikeasti halua auttaa.
Tontsis, 4.12.2007 10:29:
---
Jos et "jaksa" esittää perusteita tolle bullshitilles niin STFU sitten :D
AArgh!
Android, 4.12.2007 15:18:
---
AArgh!
---
AArgh!
Kaikki kasvissyöjät eivät ole "hippejä". Syyllistät itse kasvissyöjiä lokeroinnista ("pahat lihansyöjät"), mutta harrastat itse ihan samaa.
---
AArgh!
---
AArgh!
Android, 1.12.2007 22:43:
Niin menee, rupeaa tosiaan luisumaan niin pahasti ohi aiheen että tämän ehkä voisi jättää sikseen. Tai jos tunnet kutkuttavaa tarvetta jatkaa keskustelua niin pitänee ainakin siirtyä toiseen topiciin =)
Epailija, 4.12.2007 16:05:
---
joudumme varmaan vain toteamaan olevamme eri mieltä.
Juhgu, 4.12.2007 16:05:
---
---
AArgh!
---
AArgh!
---
AArgh!
Tontsis, 3.12.2007 21:48:
---
Ja ei miulla on minkäänlaista ongelmaa myöntää, että syömäni liha on syntynyt kärsimyksestä. Mutta tiedätkö - ei kiinnosta. Minullakaan ei ole aikaa kipittää pöpelikössä jonkun vitun kurpan perässä jotta saisin lihaa pannulle - tästä johtuen joudun käymään kaupassa ja ostamaan ruokani sieltä. Jos kaupassakäyntini takia olen maailman syntisin, niin se on ihan rehellisesti "yks vitun voivoi".
Turkiksia en käytä, kettuja en syö - joten ne ei ainakaan minun takiani häkissä keiku. Luonto ja elämä saa miulta yleensäkin isot rispektit, mutta en kyllä rupee jeesustelemaan sen takia että käyn kaupassa ruokaa ostamassa.
---
Aah nautintoa
Kaikki tämä muhun kohdistettu vittuilu ja mitä turhimmat saivartelut vain kiertääkseen sitä, että mies rakastaa lihaa eikä välitä, miten se on tuotettu..
Se on aivan turha vittuilu :)
En ole laittanut suuhusi mitään, mitä et ole itse osoittanut.
... mies rakastaa lihaa eikä välitä, miten se on tuotettu..
SINÄ täällä kritisoit kaikkea, mitä sun silmien eteen on tuotu vaikket edes ollut nähnyt niitä!
Et sitten uskaltanut käydä keskustelua sellaisenaan vaan "ovelasti" jätit mun pointit edelleen huomioimatta.
Puhut olevasi lähdekriittinen, mutta mieluummin uskot yhteen forum-postaukseen, jossa on videon perusteella diagnisoitu
Caro ei halua myöntää itselleen syömänsä lihan olevan kärsimyksellä tuotettua
Mielestäsi ihmiset eivät saisi liian hyvin tietää, mitä syövät.
:D Sehän ON sinun sanomaasi!
Tässä näin:
--
Nyt on saatu liian suuri osa ihmisistä ajattelemaan, että koko Suomessa on asiat huonosti - tai vastaavasti hieman lievemmin, "todella monella tilalla on asiat huonosti".
Syyttelet järjestöä ja kuvaajia siitä, että he ovat toimittaneet materiaalia, joka näyttää päinvastaisen puolen, mitä mainonta näyttää.
---
Taas väärin. En ole ennen sinua puhunut (lihatuottajien?) mainonnasta mitään. Olen puhunut vain sitä, että videomateriaali on täyttä propagandaa.
-
Taas oikeinpas :)
Tässä syyttelet siitä, että päinvastaista materiaalia on toimitettu:
"Nyt on saatu liian suuri osa ihmisistä ajattelemaan, että koko Suomessa on asiat huonosti - tai vastaavasti hieman lievemmin, "todella monella tilalla on asiat huonosti"."
Mielestäsi se olisi pitänyt tehdä huomaamattomammin.
---
Taas väärin. En ole missään kohtaa maininnut, että huomaamattomammin. Puhuin väärinkäyttäjien tehokkaamasta narauttamisesta luovuttamalla hankittu materiaali viranomaisille, jotka olisivat voineet laittaa pisteen väärinkäytöksille.
--
Ja taas oikeinpas :)
Toi on nimenomaan sitä huomaamattomammin toimimista. Ei sinun tarvitse sanoa sitä kirjaimellisesti voidakseni toistaa, mitä mieltä olet. Riittää, että sanot sen saman asian toisin.
ITUHIPPIEN? Huh, ei se ihme, että sä haluat mässäillä burgereita mieluummin, jos sun käsitys kasvissyönnistä tai EDES lihansyönnin vähentämisestä on ituhippeyttä :O
Annan aihetta olemalla viisaampi tässä asiassa
Haukkaa vähän burgerista lohmoa, niin tyynnyt :)
---
Kiitoksia kun menet henkilökohtaisuuksiin.
--
*reps* :)
Tiedätkö, että alhaiset veren sokeriarvot aiheuttavat kireyttä? Kai nyt lääkäriäsikin syyttelet henkilökohtaisuuksiin menemisestä? :)
Mä sain tältä keskustelulta nyt sen mitä hainkin ja lopetan tähän. Sä voit jatkaa vittuiluas halutessas kaikessa rauhassa.