Uskoisin siis, että räikeimmät laiminlyönnit painottuu näihin pieniin, pian suljettaviin tiloihin. Samalla painotan, että mielestäni edellä mainitut syyt eivät tietenkään millään tavalla oikeuta eläinten huonoon kohteluun!
379 posts, 19 pages, 99,086 views
Caro², 2.12.2007 12:43:
---
Videomateriaali on myöskin näemmä kuvattu yöllä (ainakin kameran oma valo näkyi useissa otoksissa). Siitäkin tulee mieleen, että jos ei isäntä ole useaan tuntiin ehtinyt kotkottimia käydä katsomassa, niin siellä saattaa olla useampikin elukka kuollut. Joku tuollainen kymmenen tuhannen kanan kanala tuottaa varmaan muutaman kuolleen eläimen joka ikinen päivä (tästäkin ois kiva saada joku fakta, kuinka paljon menehtyy kanoja oikeasti isossa kanalassa).
Kuolleiden eläimien kuvaaminen on muutenkin hieman omituista tuon kokoisista kanaloista, niitä kuitenkin löytyy jatkuvasti.
tehotuotanto.net
--
Suomessa on 124 broileritilaa -- Broilereita kasvatetaan suurissa ikkunattomissa turve- tai sahanpurupohjaisissa halleissa, joissa on noin 15 000 - 25 000 lintua.
tehotuotanto.net
--
Kasvattamoista löytyy kuolleita lintuja päivittäin: viiden kasvatusviikon aikana kahdesta kolmeen prosenttia kaikista broilereista kuolee.
Juhgu, 30.11.2007 11:51:
---
nammo, 30.11.2007 11:45:
---
En hyväksy eläinten hyväksikäyttöä tai alistamista tuotannon välineiksi missään tapauksessa. Eläimet eivät ole ruokaa, vaatetta tai viihdykkeitä.
---
Kuitenkin sulla on kotikissa? (Tai ainakin hyväksyt sellaisten pidon?)
Anselmi, 2.12.2007 16:06:
EDIT: Jotenkin hyvin etäisesti pystyn lukemaan pointtis joka ilmeisestikkin on se että ihmisten pitää osata suhtautua asioihin kriittisesti. Siitä olen samaa mieltä. Mutta kriittisesti suhatutuminen
ei ole sitä että kieltäytyy hyväksymästä faktoja sen takia jos ne tai niiden kertoja ei miellytä.
nammo,
---
Ensimmäisen kissani otin kuutisen vuotta sitten, eikä minulla ollut sen suhteen kummoisempaa motiivia kuin että kaverini kissa pyöräytti vahinkopentuja. Toisen kissan adoptoin eläinsuojeluyhdistykseltä kolmisen viikkoa sitten. Minulle kissat eivät ole viihdykkeitä, vaan perheenjäseniä. Pyrin kohtelemaan niitä kunnioituksella, rakkaudella ja tarjoamaan niille perustarpeiden tyydyttämisen ja mahdollisuuksien mukaan erinäisiä aktiviteetteja.
Sallakat,
Kyllä mun kotikissalemmikit ainakin viihdyttävät mua. En tiedä miksi niistä ei saisi viihtyä? ne on meidän lapsia, perheenjäseniä, mutta tarjoavat erittäin paljon viihdettä seuran lisäksi, samoin kuin me heille.
Me ei vain pyritä rakastamaan, kunnioittamaan ja hoitamaan parhaimmalla mahdollisella tavalla näitä "lemmikkejämme" , se asia vaan toteutuu - ehdoitta.
Tontsis, 2.12.2007 22:31:
--- kaikenlaista ---
Caro², 2.12.2007 20:22:
---
Kuten sanoin, en ole vielä saanut sellaisia faktoja eteeni, jotka riittävän vahvasti todistaa sen mitä sanat väittävät. Kuva kertoo kylläkin enemmän kuin tuhat sanaa, mutta se kertoo sen mitä kuvaaja haluaa (jostain syystä tiedän tämän melko hyvin).
nammo, 2.12.2007 22:00:
---
Juu, onhan näistä kavereista viihdykettäkin kun ne täällä häslää ja säätää. Mut ensisijaisesti kissa ei oo mulle viihdyke. Onhan lapsista ja seurustelukumppaneistakin viihdykettä, mutta tuskin kukaan sellasia hommaa pelkästään sen takia. Kun pointti oli se, että on kissan pito sen hyväksikäyttämistä viihdykkeeksi.
Tontsis, 2.12.2007 21:31:
Et ainakaan vastannut edellisiinkään kommentteihini X)
Olisit katsonut, niin tietäisit? Jätkä syyttää A-Studiota siitä, ettei se olisi perehtynyt lähdemateriaaliin, kun itse et katsonut koko ohjelmaa, mitä tässä haukut :D
Tontsis, 30.11.2007 17:13:
Onko nyt niin, että millään valokuvilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa? Eikö peilikään heijasta todellisuutta?
Totta kai videolla ja valokuvilla voi vääristää. Jos osaa ;) Näyttääkö noi videot ja kuvat ammattimaismaisesti vääristellyiltä medioilta?
Mikä tässä on nyt niin äärimmäistä? Totta munassa pitää ottaa kovemmat aseet käyttöön, jos kukaan ei kuuntele muuten ja mitään ei tapahdu.
Täysin mennyttä, jos miljoonat ihmiset tietää nyt, miten asiat ovat ennen korjauksia?
Tykkäät kyllä toitottaa sanomaas, mutta et halua keskustella siitä. Pelkäätkö olevasi väärässä?
Jos sillä kanalla on sellainen häkki, mihin se voi jäädä kiinni, niin eikö se ole sun mielestä asia, johon pitäisi puuttua? Valehteleeko se kuva kanasta jalka kiinni häkissä; häkissä, johon voi takertua kiinni?
pupuankka, 2.12.2007 11:40:
Minua kiinnostaisi tietää millaista vahvempaa ja varmempaa strategiaa tarkoitat? Eläinoikeusjärjestöt ovat tehneet ruohonjuuritason työtä jo vuosikausia, OE perustettiin vuonna 1995. Mediaa sellainen ei tietenkään kiinnosta, vaan esille nousevat vain tällaiset skandaalinkäryiset aiheet.
pupuankka, 2.12.2007 15:49:
Mä en tiedä luenko mä sun viestejäsi ollenkaan kuten olet ne tarkoittanut, Caro, mutta musta sun argumentaatiosi kuulostaa seuraavanlaiselta:
*Oikeutta eläimille -järjestön mediastrategia on ollut onnistunut, mutta kaipaisin vahvempaa ja voimakkaampaa kampanjointia (mitähän se voisi olla?)
*En ole tutustunut video- ja kuvamateriaaliin, mutta siihen tutustumatta olen sitä mieltä että sitä on liian vähän / se on vääränlaista
Anselmi, 2.12.2007 16:06:
Eiköhän tuo kohu ollut varsin hyvä tae sille että nuo asiat tutkitaan rivakasti ja kunnolla. Vai meinaatko että tuo päivä pari tuossa välissä on nyt kokonaisuuden kannalta oleellisin asia?
Etkö yhtään epäile että ilman tuota kohua asioiden tutkinta ei välttämättä olisi ollut läheskään näin
tehokasta ja riepää?
Juhgu, 2.12.2007 16:51:
Caro², 2.12.2007 11:13:
---
1) Ohjelma tuli ENSIN ulos televisiosta
2) Pari päivää myöhemmin annettiin tiedot Eviralle
3) "Loput tiedot luovutetaan Poliisille mahdollisimman pikaisesti"
Olenko ainoa, vai eikö tuo järjestys ole pikkasen väärinpäin?
---
Onko järjestyksellä tässä jotain merkitystä?
Morrowe, 2.12.2007 21:35:
---
Kuten sanoin, en ole vielä saanut sellaisia faktoja eteeni, jotka riittävän vahvasti todistaa sen mitä sanat väittävät. Kuva kertoo kylläkin enemmän kuin tuhat sanaa, mutta se kertoo sen mitä kuvaaja haluaa (jostain syystä tiedän tämän melko hyvin).
---
...ilmastonmuutoksesta ei ole 100% yhdenmielisyyttä tiedeyhteisössä, yhteyttä tupakan ja keuhkosyövän välillä ei ole osoitettu 100% varmaksi ja sademetsien hakkuita ei ole pystytty perustelemaan 100% huonoksi toiminnaksi paikallisille ihmisille. Mihinkään ei kannata reagoida, ennen kuin on täysin varma tieto ja varmuus asiasta, ja kukaan ei ole eri mieltä?
Tontsis, 2.12.2007 22:13:
LIIAN? Et siis kuulu itse tähän ryhmään vaan kiellät kaiken ja nyt sua harmittaa, kun sun ryhmästä on käännetty takkia. Harmittaako? =D
..ja sitten voidaan taas unohtaa koko asia kunnes taas seuraavan kerran täytyy käydä kuvailemassa.
Mä luulen, että sua vaan harmittaa, että sulle on näytetty, ettei ne nuggetit putoilekaan pajukoreihin siniseltä taivaalta.
Kovasti ummistelet silmiäs ja sohit sinne tänne, että paskapuhetta, vääristeltyä mediaa, en usko
mihinkään ja etenkin en halua edes katsoa!
Joko alat tuntemaan itsesi idiootiksi vai jatkanko vielä? :)
Mitä ihmettä sä tekisit ja millä budjetilla?
Neljännen kerran tässä topikissa: Onko asiat ok, jos ne ovat ok pääpiirteittäin? Jos sulla on aivokasvain niin oletko kunnossa? Eihän se ole kuin pienen pieni osa sun kehosta! :D Tiedätkö varmuudella saavasi aina ne parhaiten kohdellut elukat lautaselles?
Sinä tässä haiset :) Nuuh nuuh, taitaa olla vähän living in denialia ilmassa :D
Kuuluuko kuvausmateriaalin toimittajan tehtäviin tutkia nämä asiat?
"Liian sensaationhakuinen"? LIIAN? Niinko paljon liian, että esimerkiksi sinä olisit mieluummin ollut kuulematta ja näkemättä? Mahtaa vituttaa. Uskon, että eläinsuojelujärjestöt ovat nyt todella pahoillaan ;)
Mitä sitten, jos kuvausaikataulu on ollut pitkä? Miten sä toteutat nopeammin tällaisen projektin palkatta ja salassa? Miten se pitkä aikataulu eroaa lyhyestä?
Tontsis, 2.12.2007 22:31:
---
Kyllä mie faktat hyväksyn heti kun faktat lyödään eteen sellaisina kun ne on :)
---
No mitä sitten vielä odotat? Että ne hierotaan sun naamaan?
Rikkomus on rikkomus. Mitä ihmeen merkitystä sillä on tän keskustelun kannalta minkä asteen rikkomuksia tuolla on listattu?
Haluatko niitä faktoja edes eteesi? Jos halua, niin mikään ei estä sinua itseäsi niitä etsimästä! Siinähän sulla on internet edessäs. Ei muuta kuin surffaamaan, jos todella haluat faktoja. Mutta miten musta tuntuu, ettet halua niitä nähdä? Ethän sä halunnut edes A-Studiota katsoa tai selailla tota sivustoa. Kyseenalaistat jopa noi esitetyt tilastot. Lopeta toi pelleily ja mene jo itseesi.
Caro², 2.12.2007 22:56:
---
Tontsis, 2.12.2007 22:43:
Missähän kohtaa mä menin henkilökohtaisuuksiin? Uskallatko koota nää mun "henkilökohtaisuudet" tähän perään vai syötkö sanas jo alkumetreillä? Saa yrittää.
Mauttomampaa on ryhtyä dissailemaan ilman mitään perusteita :D
Juhgu, Pointtina EI ollut mikään yleisen tilanteen kartottaminen. Sitä voi tehdä vaikka noilla Eviran prosenttiluvuilla - eiku paitsi et nehän ei ollu päteviä eiks ni.
Tontsis, 3.12.2007 00:01
PLaaplaa
Admo, 3.12.2007 10:14:
Söin muuten todella hyvän pippuripihvin viikonloppuna*slurps* Voisi ottaa uusinnan tällä viikolla*kuolaa*