Keskustelua ylipainosta

118 posts, 6 pages, 18,602 views

Wolverine

#81 • • Wolverine

mikke, 22.11.2007 17:57:
---
Ana-5000, 22.11.2007 17:52:
---
mikke, 22.11.2007 17:44:
---
ezzy, 22.11.2007 17:39:
Ei se tosiaan ole niin mustavalkoista, että LOL LIIKU ENEMMÄN JA SYÖ VÄHEMMÄN.

---

Ei, on se. Yhtä helppo ratkaisu on sanoa alkoholisteille ja narkkareille et "LOL, LOPETTAISITTE NIIDEN AINEIDEN VETÄMISEN JA ALKAISITTE ELÄMÄÄN TERVEELLISEMMIN". Simsalabim, problem solved *aplodit*

---

Mut tuota, jos ei koskaan kuosaa tai ryyppää, niin ei sitä narkkariksi tai alkohlistiksi muutu pelkästään ympäristön vaikutuksesta.. On siinä itselläkin osansa.

---

On toki joo, en mä sitä väittänytkään.

Muutenkin on ihan hyvä että tästä aiheesta keskustellaan, yhteiskunnallisesta ongelmasta kun on kyse. Mua vaan lähinnä vituttaa tollaset "hyi vittu, 140 kg läskiä, järkyttävää, tekis itelleen jotain"-tyyliset kommentit, mitä täälläkin on viljelty. Asiallisuus tässäkin aiheessa lienee liikaa vaadittu ? En mäkään tule huumetopikkiin julistamaan et "narkkarit vois tehä oikeita valintoja ja lopettaa sen kamanvetämisen, mun veroista maksetaan se niidenkin hoito".

Miks sitä pitää aina olla niin poliittisesti korrekti? En tajua miksei kukaan voi sanoa rehellisesti mitä mieltä on. Näähän on kaikki ihan mielipideasioita eikä kukaan voi muuttaa niitä. Jotkut tykkää äidistä, jotkut tyttärestä, jotkut anorektikoista ja jotkut läskeistä. Ite oon sitä mieltä että suurin osa ylipainoisista vois hyvinki tehdä asialle jotain. Mut niinku Jutu sano niin onhan tossa geneettisellä perimällä oma osansa. Mut se on vaan osa niistä eikä tässä välttämättä ollu niistä kysymys. Eikä toi 170kg periydy kyl noin vaan ilman et ite vaikuttaa siihen.

ps. miksei vois postaa tommost huumetopiciin, ei mua huvita maksaa narkkareiden hoitoa mun verorahoilla. nyt ku sanon näin niin oon sit tosi ilkee itsekäs ihminen jonka pitäs perehtyy asiaan enemmän jne jne jne..
m1kk3

#83 • • m1kk3 no-life

Wolverine, 22.11.2007 18:04:
--klipeti--

Lyhyesti sanottuna: "LÄSKIÄ, YÖK, TEKISIVÄT ITELLEEN JOTAIN"-tyyliset kommentit ovat ihan vitun idiootteja, ihan niinkun muutkin vastaavat kommentit. Jos toi on mielipiteesi etkä sitä osaa paremmin ilmaista niin pahoittelen.

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Wolverine

#85 • • Edited Wolverine

mikke, 22.11.2007 18:08:
---
Wolverine, 22.11.2007 18:04:
--klipeti--

---

Lyhyesti sanottuna: "LÄSKIÄ, YÖK, TEKISIVÄT ITELLEEN JOTAIN"-tyyliset kommentit ovat ihan vitun idiootteja, ihan niinkun muutkin vastaavat kommentit. Jos toi on mielipiteesi etkä sitä osaa paremmin ilmaista niin pahoittelen.

ootko lukenu noit postauksia ollenkaan? ootko oikeesti sitä mieltä ettei ylipainoiset ihmiset voi asialle yhtään mitään?

mod: alussa toki kärjistettyä kommenttia mut pakko saada keskustelua aikaseks. mut pointtina on vaan että jokainen voi tehdä asialle jotain eikä lentoyhtiötä voi syyttää siitä että ne hoitaa oman työnsä ja laskuttaa ihmistä kahdesta paikasta koska se ei mahdu yhteen mestaan.
Umbala

#87 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s
i-250.jpg

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

#88 • • astaroth Guest

Umbala, 22.11.2007 18:16:
-kuva-

varjoa kesällä, lämpöä talvella. nainen ei ole nainen, jos ei laita vyötään päälle bumerangilla <3
m1kk3

#90 • • Edited m1kk3 no-life

Wolverine, 22.11.2007 18:10:

ootko lukenu noit postauksia ollenkaan?

Olen, valitettavasti.

ootko oikeesti sitä mieltä ettei ylipainoiset ihmiset voi asialle yhtään mitään?

Voi luoja... Ootko sä lukenu mun postauksia yhtään ? Mä nyt väännän vielä kerran rautalangasta: EN OLE VÄITTÄNYT ETTEIKÖ YLIPAINOINEN VOISI SILLE MITÄÄN, että on ylipainoinen. Luonnollisesti hän voi, ainakin jotain. Ja luuletko ettei 99% ylipainoisista haluais sitä normaalia vartaloa itselleen ? Moni ei vaan yksinkertaisesti _jaksa_ niinkun ezzy tossa aikaisemmin sanoi. Nimittäin usko tai älä, syömiseen ja herkutteluun todellakin voi jäädä rajusti koukkuun, ja se helpottaa usein sitä pahaa oloa mikä syntyy tollasista "LÄSKIÄ, HYI VITTU"-tyylisistä jutuista ja ihmisten tuijottavista katseista. Ja kierre on valmis. Ja tämäkään ei vieläkään tarkoita sitä etteikö asialle voisi tehdä jotain. Miks sä luulet, että esim. alkoholisti juo, _vaikka voisi tehdä asialle jotain_ ?

alussa toki kärjistettyä kommenttia mut pakko saada keskustelua aikaseks.

Täällä oli jo keskustelua, hyvin asiallista sellaista. Eiks se riittäny ?

mut pointtina on vaan että jokainen voi tehdä asialle jotain

Kyllä, tästä olemme samaa mieltä.

eikä lentoyhtiötä voi syyttää siitä että ne hoitaa oman työnsä ja laskuttaa ihmistä kahdesta paikasta koska se ei mahdu yhteen mestaan.

Ja tästäkin olemme samaa mieltä :) Mutta lentoyhtiökin voi käyttää järkeä ja kohdella ihmisiä asiallisesti.

Mut tää oli mun osalta tässä *piis*

--

(c) Sir Henri Risti

Wolverine

#92 • • Edited Wolverine

mikke, 22.11.2007 18:22:
---
Wolverine, 22.11.2007 18:10:

ootko lukenu noit postauksia ollenkaan?
---

Olen, valitettavasti.

---
ootko oikeesti sitä mieltä ettei ylipainoiset ihmiset voi asialle yhtään mitään?
---

Voi luoja... Ootko sä lukenu mun postauksia yhtään ? Mä nyt väännän vielä kerran rautalangasta: EN OLE VÄITTÄNYT ETTEIKÖ YLIPAINOINEN VOISI SILLE MITÄÄN, että on ylipainoinen. Luonnollisesti hän voi, ainakin jotain. Ja luuletko ettei 99% ylipainoisista haluais sitä normaalia vartaloa itselleen ? Moni ei vaan yksinkertaisesti _jaksa_ niinkun ezzy tossa aikaisemmin sanoi. Nimittäin usko tai älä, syömiseen ja herkutteluun todellakin voi jäädä rajusti koukkuun, ja se helpottaa usein sitä pahaa oloa mikä syntyy tollasista "LÄSKIÄ, HYI VITTU"-tyylisistä jutuista ja ihmisten tuijottavista katseista. Ja kierre on valmis. Ja tämäkään ei vieläkään tarkoita sitä etteikö asialle voisi tehdä jotain. Miks sä luulet, että esim. alkoholisti juo, _vaikka voisi tehdä asialle jotain_ ?

---
alussa toki kärjistettyä kommenttia mut pakko saada keskustelua aikaseks.
---

Täällä oli jo keskustelua, hyvin asiallista sellaista. Eiks se riittäny ?

---
mut pointtina on vaan että jokainen voi tehdä asialle jotain
---

Kyllä, tästä olemme samaa mieltä.

---
eikä lentoyhtiötä voi syyttää siitä että ne hoitaa oman työnsä ja laskuttaa ihmistä kahdesta paikasta koska se ei mahdu yhteen mestaan.
---

Ja tästäkin olemme samaa mieltä :) Mutta lentoyhtiökin voi käyttää järkeä ja kohdella ihmisiä asiallisesti.

Mut tää oli mun osalta tässä *piis*

rautalanka on aina jees, ei ainakaa jää mitää epäselväks :D
niinku sanoin niin moni ei vaan _jaksa_, mut jossei jaksa niin onko sit ihan kohtuutonta vaatia niitä maksamaan siitä lisäpaikasta lentokoneessa? miks muiden pitäis kärsiä hänen takia?
jo ensimmäisessä postauksessa sanoin siitä et lentoyhtiö olis kyl voinu hoitaa ton mittaamisen toisella tavalla kuin nyt hoitivat.
ja tää on arka aihe monelle eikä pitäs kyl heittää tyhmää läppää asiasta.. mut joo kipee aihe, monella on mielipiteitä asiasta ja hyvä vaan et saadaan lisää keskusteluu aikaseks :)
over and out *piis*
Ironraver1

#93 • • Ironraver1 Housemotion
Paino on voimaa......Ylipaino on YLIVOIMAA *grr* *grr* *lmao*
Umbala

#94 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s
Mua jäi kovin vaivaamaan, jotta osaisko joku kertoa, miksi olisi väärin pyytää esim 50e lisämaksu lentokoneessa matkustavalta henkilöltä joka painaa yli esim 120kg?

Sinällään harmi, että topic meni kärjistelyksi, koska nyt keskustelua on vielä vaikeampi saada aikaiseksi. Harvempi ylipainoinen kun haluaa lähteä yksin puolustelemaan, tai ylipäätään joutua tilanteeseen jossa oma paino on puheenaiheena.

--

m1kk3

#95 • • Edited m1kk3 no-life

Wolverine, 22.11.2007 18:32: niinku sanoin niin moni ei vaan _jaksa_, mut jossei jaksa niin onko sit ihan kohtuutonta vaatia niitä maksamaan siitä lisäpaikasta lentokoneessa? miks muiden pitäis kärsiä hänen takia?

Ei oo kohtuutonta. Jos joku välttämättä tarvitsee sen kaks paikkaa, ni kyllä IMO siitä on ihan oikein laskuttaa. Bisnestähän se lentoyhtiökin tekee.

jo ensimmäisessä postauksessa sanoin siitä et lentoyhtiö olis kyl voinu hoitaa ton mittaamisen toisella tavalla kuin nyt hoitivat.

Okei, meni ohitte toi, sori :)

mut joo tää on kipee aihe monelle eikä pitäs kyl heittää tyhmää läppää asiasta.. mut joo kipee aihe, monella on mielipiteitä asiasta ja hyvä vaan et saadaan lisää keskusteluu aikaseks :)

Joo, ihan hyvä kun keskustelua syntyy. Toisten halventamisella aikaansaatu keskustelu ei vaan mun mielestä oo mitenkään hirveän hedelmällistä :) Mut on sitä ylilyönteihin tullut sorruttua itekin monta kertaa, ei mitään uutta :)

over and out *piis*

*piis**hymy*

--

(c) Sir Henri Risti

m1kk3

#96 • • m1kk3 no-life

Umbala, 22.11.2007 18:33:
Mua jäi kovin vaivaamaan, jotta osaisko joku kertoa, miksi olisi väärin pyytää esim 50e lisämaksu lentokoneessa matkustavalta henkilöltä joka painaa yli esim 120kg?

Mitkä sun mielestä olis tän järjestelyn hyötynäkökohdat ? Lentoyhtiölle enemmän voittoa ?

--

(c) Sir Henri Risti

Umbala

#97 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s

mikke, 22.11.2007 18:40:
---
Umbala, 22.11.2007 18:33:
---

Mitkä sun mielestä olis tän järjestelyn hyötynäkökohdat ? Lentoyhtiölle enemmän voittoa ?

Joo ja ei. Ongelma näillä yhtiöillä kun oli siinä, että matkustajien painot on nousussa, joka saattaa ja todennäkösesti tuleekin vaikuttamaan joskus lippujen hintoihin. Mä en halua joutua maksamaan tuota mahdollista korotusta, ja mua kiinnostaskin tietää miksei sitä voitaisi kohdistaa siihen ihmisryhmään joka ongelman aiheuttaa.

--

m1kk3

#98 • • Edited m1kk3 no-life

Umbala, 22.11.2007 18:44:
Ongelma näillä yhtiöillä kun oli siinä, että matkustajien painot on nousussa, joka saattaa ja todennäkösesti tuleekin vaikuttamaan joskus lippujen hintoihin. Mä en halua joutua maksamaan tuota mahdollista korotusta, ja mua kiinnostaskin tietää miksei sitä voitaisi kohdistaa siihen ihmisryhmään joka ongelman aiheuttaa.

Ja muuten ei lippujen hinnat tule nousemaan ? Esim polttoaineen, työvoiman yms. kallistumisen myötä ? Toki joo, onhan se ihan kiva mitä vähemmän korotuksia tulee. Mutta noususuunnassa noi tulee olemaan joka tapauksessa.

Ja on täysin selvää että alle 120kg painavat eivät ole tota painonnousuongelmaa aiheuttamassa ?

--

(c) Sir Henri Risti

Umbala

#99 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s

mikke, 22.11.2007 18:46:

---

Ja muuten ei lippujen hinnat tule nousemaan ? Esim polttoaineen, työvoiman yms. kallistumisen myötä ? Toki joo, onhan se ihan kiva mitä vähemmän korotuksia tulee. Mutta noususuunnassa noi tulee olemaan joka tapauksessa.

Ja on täysin selvää että alle 120kg painavat eivät ole tota painonnousuongelmaa aiheuttamassa ?

Ehkää tulee ehkä ei, sillä ei tän asian kanssa ole niin kovinkaan paljon merkitystä tässä kyseisessä asiassa. Nimittäin jos lentoyhtiö perustelee ylipainoisten matkatavaroiden törkyhintoja nimenomaan painolla, niin miksei matkustajan paino sitten vaikuta tähän asiaan?

--

m1kk3

#100 • • Edited m1kk3 no-life

Umbala, 22.11.2007 18:50:
Ehkää tulee ehkä ei, sillä ei tän asian kanssa ole niin kovinkaan paljon merkitystä tässä kyseisessä asiassa. Nimittäin jos lentoyhtiö perustelee ylipainoisten matkatavaroiden törkyhintoja nimenomaan painolla, niin miksei matkustajan paino sitten vaikuta tähän asiaan?

Siks että tavara ja ihminen on kaks eri asiaa ? :)

Edit: emmä oikeesti tiiä. Ei tuo nyt niin tuhoontuomittu idea ole, korotuksen määrä ja se "painoraja" on vaan aika vaikeita asettaa.

--

(c) Sir Henri Risti