En tiedä minkälaiset käsitykset sinulla on sairaanhoidon (ja esimerkiksi erikoissairaanhoidon laitteiden) kustannuksista tai työmäärästä, mutta et kai ihan oikeasti kuvittele, että niitä potilaita sinne ulkomaille lennätetään jossain Finnairin koneen ruumassa rahtihinnoin?
Kysyn, koska mun on todella vaikea ymmärtää sun logiikkaasi.
tässä vähän selvennystä logiikkaan.. aiemmalla sivulla joku asiasta enemmän tietävät totesi näin...
" Hoitopäivä sairaalassa maksaa Suomessa vähän alle 700... plus kaikki hoidot päälle..."
Elikkä jos otetaan erittäin helppo esimerkki... (mähän leikkauksista mitään tiedä, mutta olettamus). Kallen olkapää pitää leikata. Leikkaus ja toipuminen vaatisi 5 hoitopäivää....
5*700 = 3.500 (suomessa + hoitotyöt)
Lento Finnair Hki-Bkk-Hki (kallein mitä itse olen koskaan maksanut) 1.000 ja oletan hoitopäivän vaikkapa mainitsemassani Bumrungradissa maksavan 100 = 1.500 tähän vaikkapa jotain pikkulisiä kun kalle soittelee suomeen puheluita ja tilaa huoneeseensa pote kanavat jne (on muuten mahdollista)... Kalle on myöskin erittäin tyytyväinen palveluun ja 5tähden hotelliluokka olevaan huoneeseensa ja palaa takaisin Suomeen ja työntekoon sekä veroja maksamaan...
ei tää nyt niin vaikeeta ollut vai oliko ? :)
Valtion säästö tässä tapauksessa luokkaa 50% tod. näk. enemmän... ja Kalle tapauksia varmaan riittäisi lähetettäväksi.
todellinen säästö onkin sitten vaikeempi laskea kun tuo Thaimaahan maksettu raha jää sinne eikä rullaa edelleen suomen sisällä, mutta Finnair lippu rahat tosin jää peliin...