Mua vituttaa kuin pientä oravaa kun nyt olen duunis tääl islannissa, työhaastattelussa ilmoitin, että en kuulu liittoon enkä aio kuuluakkaan, minkä vuoksi sain duunin (ilmeisesti jonkin asteinen lakkouhka edessä). Mutta se, että liitto vaikuttaa kuitenkin niin prkl siihen mitä mä saan tehdä! En saa tehdä duunia niin paljon kun haluaisin, mun pitää keskeyttää duuni 2h välein sillä se on perseellä istuminen ja koneen tuijottaminen on niin raskasta että huh huh... ja tämän tauon aikana mun pitää poistua työtilastani koska on vaarallista olla siellä !!! prkl... toivottavasti lakko tulee ja mä paahdan 90h/vkossa duunia ja kai mää joudun siitä sitten oikeuden eteen... tai heh ehkä vielä pahempi mun työnantaja joutuu...
meni vähän off-topiciksi, mutta Tehy saa multa yhtä paljon sympatioita kun tämä kyseinen liitto isseissä (ei pysty muistaan nimiä). Mutta jos tämä juttu nyt menee läpi ja sairaanhoitajat irtisanoutuvat ensin niin tämän jälkeen neuvottelut pitää aloittaa uudelta pohjalta... eli ensinnäkin töissä on kaikki ei Tehyläiset... tämän jälkeen katsotaan onko nämä vanhapalkka + 25% sen arvoisia vai saataisiinko mahdollisesti jostain ulkomailta tilalle... ja sitten käytetään niitä yksityisiä klinikoita jotta voitaisiin vähentää tarvetta. Jos myöhemmin joku superilaisista esim liittyy tehyyn 25% palkankorotuksen toivossa, niin tämä pitää rinnastaa siihen, kun jos minä kävelisin tänään pomo toimistoo että miten olis +25% liksaa... eli siitä aletaan neuvotteleen, että onko mulla vielä duunipaikka vai ei. Suomi-perkele :)