P A C I F I Q U E . É V O . 09.02.2008 @ Espoo

974 posts, 49 pages, 273,279 views

domi

Posts: 7,069

#841 • • domi Työn sankari.

bastian|, 11.2.2008 23:47:
Tarkoitin et suomes ei hirveesti taideta välittää mitä se dj siel kopis pistää soimaan.


Mä sanon L
Mä sanon O
Mä sanon L

Voisitko sä pitää noi aivopierut ihan oman pään sisällä? :)
MRC

Posts: 1,346

#842 • • MRC Mindcore Crew DJ MRC/Skitzofrenik
No täähän oli mun mielipide.

--
HOUSE MUZIEK MAAKT JONGEREN KAPOT !
Every style of music has its own emotion. Hardcore is pure fury!

pirpeli

Posts: 5,533

#843 • • Edited pirpeli

bastian|, 12.2.2008 09:07:
No täähän oli mun mielipide.



Nyt mä ymmärrän, miksi oot tyttövärinen nikki(ja kai siis kuitenkin oot miespuolinen?)...Sun puheissa ei oo kamalasti järkeä :D (ja tämän voi ottaa sitten sarkasmina, koska olenhan itsekin tyttö...Toisaalta sitten taas, ota miten otat, mutta mun mielestä sun mielipide on aika huono)

Ja näitä voi varmaan jatkaa OFFtopic-topikissa...? Koska kovempi hard jotain musa ei kauheesti tuonne Pacifique- teemaan kyl kuulu(ainakaan pääareenalle) :C Ja tää on ihan mun mielipide.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

epicuros

Posts: 7,734

#844 • • epicuros
Carl Cox.

--
Valid criticism does you a favor.

MRC

Posts: 1,346

#846 • • MRC Mindcore Crew DJ MRC/Skitzofrenik

pirpeli, 12.2.2008 09:11:
---
bastian|, 12.2.2008 09:07:
No täähän oli mun mielipide.

---


Nyt mä ymmärrän, miksi oot tyttövärinen nikki(ja kai siis kuitenkin oot miespuolinen?)...Sun puheissa ei oo kamalasti järkeä :D (ja tämän voi ottaa sitten sarkasmina, koska olenhan itsekin tyttö...Toisaalta sitten taas, ota miten otat, mutta mun mielestä sun mielipide on aika huono)

Ja näitä voi varmaan jatkaa OFFtopic-topikissa...? Koska kovempi hard jotain musa ei kauheesti tuonne Pacifique- teemaan kyl kuulu(ainakaan pääareenalle) :C Ja tää on ihan mun mielipide.



Joo sen ymmärrän että joku hardcore ei sinne kuulu. Mutta entäs Trance? En ymmärrä miksi päälavalla ei ollut yhtään Trance Dj:tä

--
HOUSE MUZIEK MAAKT JONGEREN KAPOT !
Every style of music has its own emotion. Hardcore is pure fury!

KLUVITUS

Posts: 148

#847 • • KLUVITUS team !F.U.C

MesMeRise, 12.2.2008 03:35:
---
KLUVITUS, 12.2.2008 01:18:
*snips*

---


Veikkaan et suurin vastaanpistäjä on serena sekä huvilupahässäkät yms.



Niin, hauskanpidollahan pitää olla rajansa vaikka väkinäiset, kunhan hauskanpidolle järjestetään jotkin pyhät rajansa. Onko Suomessa tultu jo aikoja sitten näille hauskanpidon rajoille, kuuluu seuraava kysymys joka varmasti kuuluu OT?

--
kerran jos toisenkin

Jone

Posts: 8,258

#848 • • Jone Archibald Haddock
Moikka KLUVITUS ja Bastian|.

Tätä topicia on hirmuisen kiva lukea kun olette tehneet tästä oman spedeilykenttänne. Olisittekohan te jo postanneet tänne tarpeeksi? *hymy*
Beliar

Posts: 1,361

#849 • • Beliar

Nexus__69, 11.2.2008 19:51:
oli kyl, mut satutin ekalla kerralla selkäni siinä kun putosin selkä edellä selälleni veteen.. :(



Oih! *lohduttel* Mie satutin polveni siinä blackholessa; laskin sen niin lujaa alas, ku vaan pääsin. Putken lopuksi menin polvet edellä sinne vastakkaiseen seinään... *nyyh*

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

KLUVITUS

Posts: 148

#850 • • KLUVITUS team !F.U.C

Individual, 12.2.2008 06:48:
---
MesMeRise, 12.2.2008 03:35:
---
KLUVITUS, 12.2.2008 01:18:
*snips*

---


Veikkaan et suurin vastaanpistäjä on serena sekä huvilupahässäkät yms.

---


Kyl mä luulisin, että se johtais siihen, että jos molempien "sessioiden" liput olisivat huokeita, niin ihmiset pyrkisivät ostamaan molempiin liput ja täten maksimoimaan vesipeuha-aikansa, koska sen verta spesiaalista ja harvoin tarjolla olevasta tapahtumasta on kyse. Se taas johtaisi mielestäni siihen, että kun iltatapahtuma pyörähtäisi toden teolla käyntiin, olisi ihmisten päihtymisaste jo luokkaa huomattava. Mulle ei ainakaan musatyyli tai line-uppi ole tällaisessa konseptissa se kaiken määräävä tekijä, vaan se, että on yhdistetty vesipuiston riemut ja iso klubitapahtuma toisiinsa.



No ei se päiväkävelijä oikein halua hardhardhard-corea bilettää jos on mahdollisuus valita "se kevyempi linja" ja hieman halvemmalla kuin pakollinen seka-line-up. Tässä kevyemmässä linjassa ihmiset eivät luultavasi ole niin kovin päihtyneitä ja seurakin on heille ehkä siten suhteellisesti ajatellen, ehkä viihtyisämpää? Itseäni hieman nääs mietityttää miten ihmiset luokittelevat itsensä oikeasti, koska kyllä he pyrkivät luokittelemaan muitakin ja tällaisella järjestelyllä näkisi sitten taas tämän luokittelun aivan käytännössä. Mihin on ajauduttu yleisellä bilerintamalla?

Haluavatko reippaasti, asiaankuuluvan iloittelevasti bailaavat ihmiset itselleen esim. varmasti erillisiä saunoja, vesipuistossa tapahtuvassa ja suht yksityisessä hauskanpidossaan vaiko mennäänkö nyt jossain hieman pieleen kun on kyse vähän toisenlaisesta musiikista kuin esim. oopperassa? Pidän kyllä useista oopperan eri lajeista, ei siinä mitään.

Ollaanko väestön musaskeneä viemässä oopperan suuntaan oikein tosissaan, olisiko vanhemmasta väestöstäkin nauttimaan tästä uudenlaisesta kokemuksesta ja siten ehkä löytyisi vielä paremmin maksavia asiakkaitakin kuin nuoret, kokemuksia hakevat ihmiset? Ei kait sillä sehän edellyttäisi nuorilta suoranaista suvaitsevaisuutta hyvin vanhoja ihmisiä kohtaan omissa bileissään ja tälle suvaitsuvaisuudellehan pedataan oikein hyvät lähtökohdat kaikenlaisilla rajoitteilla..

K-20 techno/house/evo-elämysbiletyksessä naiset ja miehet, kun ei ole kyse herkkyydellä ja siten "ehkä joillain tahoilla" moraalisesti suojeltavista, vielä kypsyvistä lapsista vaan aika moni on jo tässä vaiheessa löytänyt sen oman elämänsä päälinjauksen ja myös haluaa elää sen mukaisesti, aidataan eri puolille saunomaan koska näin järjestävä taho on sen halunnut jotta tämä biletys "säilyttää tietyn statuksensa" vaiko Serenako ehdot asettelee taikka anniskelulupien saantiko sen tässäkin kohtaa määrää?

Asiakkaatko/bailaajatko tämän järjestelyn halusivat? En tarkoita että kaikkien tulisi olla avaramielisiä aivan joka suhteessa koska se nyt vain on täysi mahdottomuus vaan peräänkuulutan itsekin tiettyä status-ajattelua..

Tiukat karsinat sukupuolille (siis yleisten siveysluokituksien mukaan) pystyyn ja joka bileisiin vaan, sehän on esim. (itse edustamani) techno-kulttuurin yksi hyvin tärkeä peruspilari jolla teki itseään maailmanlaajuisesti tunnetuksi ja saavuttikin ehkä joistakin hieman käsittämättömän statuksensa josta onkin poikinut monenmoisia menoa jotka ovat saaneet monenmoista vihaa päällensä. Siksi sille on täytynyt (jo taloudellisista syistäkin) luodat yhtä tiukat rajat kuin kaikessa muussakin, ettei kyseistä kulttuuria vihaavien vihanpito kovin yltyisi ihan siitä syystä vaan koska heillä ei riitä pokka hauskanpitoon jossa on suoranainen vaara leimaantua jollain tavoin? He eivät voisi yleisesti kuunnella musiikkia joka heitä kuitenkin miellyttää vai heitetäänkö tässäkin kohtaa läppä ettei sillä nyt niin väliä ole mitä musiikkia sieltä kajareista kuuluu? Niin haloo?

Näinkö se maailma muuttui technon myötä paremmaksi? Hieman mietityttää.. Total OT!

--
kerran jos toisenkin

KLUVITUS

Posts: 148

#851 • • KLUVITUS team !F.U.C

Jone, 12.2.2008 09:54:
Moikka KLUVITUS ja Bastian|.

Tätä topicia on hirmuisen kiva lukea kun olette tehneet tästä oman spedeilykenttänne. Olisittekohan te jo postanneet tänne tarpeeksi? *hymy*



En mä tiedä..? *lmao*

--
kerran jos toisenkin

Daniel Braun

Posts: 1,626

#852 • • Daniel Braun wednesday?

KLUVITUS, 12.2.2008 10:45:
---
Jone, 12.2.2008 09:54:
Moikka KLUVITUS ja Bastian|.

Tätä topicia on hirmuisen kiva lukea kun olette tehneet tästä oman spedeilykenttänne. Olisittekohan te jo postanneet tänne tarpeeksi? *hymy*

---


En mä tiedä..? *lmao*


Kyllä Jone on oikeassa.
Jos vaikka loppuis turha lätina ja ininä.
Polkkabileille on omat juttunsa.
PISTE.
.
kosmo

Posts: 759

#854 • • kosmo TJH87
wtf! Täällä mennään ihan omissa sfääreissä jo... :D

Pacifiquet oli jälleen huikeat, ei ehkä ihan yhtä upeat kuin mitä muutama vuosi sitten mutta varmasti yhdet vuoden parhaimmista bileistä. Kiva oli soittaa täydelle luolalle ja vaikka fonin mikityksessä vähän ongelmia olikin, fiilikset oli katossa. Päälavan musiikki toimi, tulishowt oli upeat ja lava muutenkin tosi hyvän näkönen, ehkä jotain dekoa jonnekin olis kaivannut jne. mutta kelpasi näinkin. :)

erittäin suuri kiitos taas ihan joka suuntaan, niin bilettäjille kuin järjestäjillekin. Toivottavasti saamme tulla uudestaankin! ;)
MRC

Posts: 1,346

#855 • • MRC Mindcore Crew DJ MRC/Skitzofrenik
Jos sit ens kerralla sois Tranceeki päälaval niin ilta ois täydellinen

--
HOUSE MUZIEK MAAKT JONGEREN KAPOT !
Every style of music has its own emotion. Hardcore is pure fury!

MRC

Posts: 1,346

#857 • • MRC Mindcore Crew DJ MRC/Skitzofrenik
Jep jep.

--
HOUSE MUZIEK MAAKT JONGEREN KAPOT !
Every style of music has its own emotion. Hardcore is pure fury!

domi

Posts: 7,069

#858 • • Edited domi Työn sankari.

bastian|, 12.2.2008 11:39:
Jep jep.


ETKÖ SÄ NYT VITTU OSAA LOPETTAA JA SIIRTYÄ TUONNE SAATANAN OFFTOPIC-KETJUUN? ONKO HYVINKÄÄLLÄ JOTENKIN LUKUTAIDON JA TERVEEN JÄRJEN KÄYTTÖ KIELLETTYÄ, VAI MIKÄ HELVETTI TUOSSA ON NYT VAIKEETA?
Daniel Braun

Posts: 1,626

#859 • • Daniel Braun wednesday?

Individual, 12.2.2008 11:31:
---
bastian|, 12.2.2008 11:23:
Jos sit ens kerralla sois Tranceeki päälaval niin ilta ois täydellinen

---


Jeps, eiköhän se tullut nyt selväksi.


Toiset vaatii rautalankaa, toisille ei näköjään taas riitä ratapalkkikaan...
Eiks tät topicia vois pitää siistinä kaikesta turhasta?
ville

Posts: 3,780

#860 • • ville olen oikeasti ujo
Olipahan taas bileet *jiihaa*

Neljäs kerta ja lopulta aika erilainen kuin aiemmat. Nimestä evolution oli aika hankala päätellä etukäteen mitä on tulossa, mutta ilmeisesti tällä kertaa haettiin entistä enemmän tanssiareenatyyppistä fiilistä kokonaisuutena.

Varsinkin alkuillasta lavarakennelama näytti viimevuoteen verratuna asteen laimemmalta, sillä trussia oli merkittävästi vähemmän ja valoja pidettiin aika hyvin piilossa. Paikan yleisilme oli aika tumma, koska serenan reuna-aluiella ei ollut tänä vuonna lainkaan suuria "pesuja", joilla aiemmin oltiin värjätty koko katto.

Homma lähti kuitenkin toimitaan todenteolla kun screeni läväytettiin päälle. Harmittavasti tuli itse monta kertaa huomattua, että katse jumitti siihen screeniin eikä niihin muihin juttuihin, mitä näihin bileisiin tultiin katsomaan *vink*

Loppuiltaan kohti valoja otettiin käyttöön yksi elementti kerrallaan, joka sinällään oli varsin toimiva ratkaisu. 5 laseria näkyivät todella upeasti ja tämäntasoisia pyroefektejä en ole bileissä aiemmin nähnyt. Jos päätä malttoi tarpeeksi käännellä ympäri, oli tekniikkaa & visuaaleja kokonaisuudessaan varmaan selkeästi enemmän kuin kertaakaan aiemmin. Ongelma kuitenkin oli tossa pään kääntelyssä. Jos bileitti lavan edessä, jäi laserit ja pyrot sivuun, mutta näki screenin. Jos taas katsoi pyrojen puolelta, näki laserit, mutta ei pyroja. Lasereiden puolelta jos katsoi, näki pyrot, mutta ei lasereita jne.

Siten mulla tuli snadisti sellainen olo, että pyrojen tai lasereiden koko voimaa ei saatu käytettyä, koska ne yksinkertaisesti sanottuna näkyivät vain osalle jengistä. Esim nostatuskohdissa pyrot jäi jengiltä väliin ja leijuntakohdissa upeita laserkuvioita ei juuri huomannut (laserohjaajalle erityismaininta, homma toimi hyvin). Kun tähän samaan yhdisti ehkä pikkusen laimean valo-ohjauksen (vrt tea & serveri edelliset vuodet) ja paikoitellen tökkivän äänentoiston, niin parhaissa kohdissa jäätiin ehkä vähän siitä potentiaalista, mitä homma olisi voinut olla.

Kokonaisuudessaan pääareenalla jengi tuntui bilettävän selkeästi enemmän kuin aiempina vuosina. ekat tanssijat oli paikalla jo klo 20 ja loppuillasta altaassa pärskyteltiin vettä enemmän kuin viimevuosina yhteensä. Omaan makuun sopivaa musiikkia tuli lähes koko ilta ja pienet extrajipot kuten viulisti loivat kivaa spessufiilistä. Esistanssijat sekä tuliesitys olivat upeaa katseltavaa varsinkin kun alla oli tuoli ja kädessä gt *joo*

Kokonaisuudessaan bileiden parasta antia oli imo loistava yleisfiilis. Suurien bileiden ainutlaatuinen tunnelma yhdistettynä erikoiseen paikkaan sai kyllä jengin hymyilemään paljon enemmän kun normaalisti. Illan aikana "näitä on taas odotettu pari vuotta, toivottavasti tulee myös ensi vuonna" lauseita kuului ihan jatkuvasti. Vesiliukumäkien jonossa jengi fiilisteli yhdessä bileiden ainutlaatuisuutta ja viilivirrassa jengi jaksoi hymyillä vaikka ryysis olikin välillä aika kova ja mustelin tuli jatkuvalla syötöllä *hih*

Varsinaisia parannusehdotuksia on lähes mahdotonta keskiä kun bileet on tuotettu niin äärimmäisen ammattitaitoisesti, mutta ääntä voisi kyllä parantaa. Pari vuotta on nyt menty tällä kahdella pisteellä ja se pitäisi jo riittää havaitsemaan, että basso jyrää ja ylääänet ovat kuunneltavia vain pienessä sektorissa lavan edessä. Tämä heikohko äänentoisto johtaa imo siihen, että monet biisit toimii tuolla ihan eritavalla kun klubeilla: kun basso korostuu suhteettomasti yläpäihin nähden ja taustalla on paljon melua, monista biiseistä häipyy sekä hienot bassokuviot, että pienet kivat jipot ylemmissä äänissä. Illan aikana tuli kuultua biisejä, jotka vaan ei toimineet tuolla ihan puhtaasti sen takia, et äänentoisto ei toiminut parhaalla mahdollisella tavalla ja akustinen ympäristö on mitä on....

Siten ensi vuodeksi toivoisi muutamia yläaktiivipönttöjä fiksusti sijoitetulta esim baarialueille ja poreltaan viereen. Kun Serena kokonaisuudessaan soisi "paremmin" jengi fiilsitelisi enemmän musiikkia ja ylipäätään olisi mahdollista kuulla vähän paremmin, että mitä dj:t oikein soittaa :)

Oon tainnut esittää pyynnön ehkä kolme kertaa palautteessa aiemmin, mutta esitän sen uudestaan: se ulkomainen spessuartisti. Tämä on oikeastaan ainoa asia, joka muuttaa tota bileen luonnetta ja mielestäni vielä parempaan suuntaan. Olisi jotenkin kiva nähdä, että 1000 ihmistä kerääntyy altaan laidalle odottamaan just sitä yhtä dj:ä ja dj:n ekoja biisejä. Saada porukka vielä enemmän fiilistelmään just sitä yhtä dj:ä tossa ainutlaatuisessa ympäristössä. Se on oikeastaan ainoa asia jota enää voisi toivoa.....