Lighthouse 17.11.2007 @ Kotka

195 posts, 10 pages, 60,083 views

Sampson

Posts: 634

#21 • • Sampson Bujashaka
Itse voisin tohon Caron hehkutukseen lisätä oman intoni päästä kuuntelemaan Noisekidin settiä. Hän oli mulle ehkä just se dj joka sai mut musallaan kunnolla koukuttumaan tähän kulttuuriin. Nikolle ominainen tiukka tekno on kyllä niin hemmetin tanssittavaa ja sielukasta teknoa, ettei sitä voi olla tarpeeksi ylistämättä. Sori hehkutuksesta, mutta siitä on vaan liian kauan viime kerrasta!

--
It soul good, bros and hos
-Bujashaka

<<< kessu

Posts: 33

#22 • • <<< kessu
I will follow the path! Riippukeinu, rantakivi ja rajaton rakkaus.
Sampson

Posts: 634

#23 • • Sampson Bujashaka

<<< kessu, 24.10.2007 20:38:
I will follow the path! Riippukeinu, rantakivi ja rajaton rakkaus.


Que? Que pasa? Mariaahhh... Porque?

--
It soul good, bros and hos
-Bujashaka

Juge

Posts: 257

#24 • • Juge
Mielenkiinnolla kyllä ootan näitä kemuja *joo*
Avatar
#25 • • Edited SickPartyBoy Guest

(5) (3), 23.10.2007 18:42:
huuuuh... tuli oikee kylmät väreet ku luki ton tekstin*hihu*

huippu taloo ja tekkknoo olis luvassa ku sais viel ittensä järkkäiltyä paikalle... *ding*



järjestä ittes paikalle, nii sit tuun mä kans!!
UrmaZ

Posts: 187

#26 • • Edited UrmaZ

Arctos, 17.10.2007 22:00:
Light House ei ole todellakaan mikää uus juttu, jos siitä on tässä kysymys. Ekat pidetty varmaan 90-luvun puolivälissä..?



LIGHTHOUSE aloitti toimintansa Vanhan Seurahuoneen/Kamelin yläkerrassa (8 krs) Majakka nimisessä tilassa
vuonna 1994. Klubin perustivat alunperin DJ:t Ray (myöhemmin X-ray) sekä legendaarinen dj Juppe. Alun alkaen klubilla soittivat siis Ray, Juppe sekä vierailijana dj Pete, josta ajan myötä tuli myös klubin residentti. Myöhemmin kyseisissä vuonna illoissa alkoi soittaa myös muutamia vierailevia tiskijukkia, joista parhaimmin mieleen painuivat silloisen trance musiikin kiistaton kuningas dj Juhis (joka ensimmäisenä stara tiskijukista siirtyi vinyyleistä cd-levyihin), sekä Jyväskylän ihmemies dj Chriss. Vuonna 1995 LIGHTHOUSE tiimiin liittyi vielä yksi yli innokas deejiin alku eli minä. Täytyy sanoa ette se oli ja on vieläkin yksi deejii urani koho kohdista soittaa kyseisellä klubilla. Vuonna 1996 klubilta jättäytyi
pois toinen sen perustajista eli X-ray, minkä tuloksena minulle napsahti useasti "nakki" kasata ja purkaa kyseisen illan tekniikka. Petellekin kyseinen "nakki" napsahti tuntuvin väliajoin. Juppekin kantoi kortensa kekoon lähinnä purku hommissa, (kun pystyi ajamaan autoa), mutta silloinkin yleensä juomaan "pivaa" ja parantaakseen krapulannsa ja kertomaan vanhoja deejii juttua vuosien takaa, OI NIITÄ AIKOJA! Näillä eväillä sitten toimittiinkin aina vuoteen 1996, jonka jälkeen klubi lopetti toimintansa. Onneksi Kotkaan oli syntynyt uusia tähtiä, joista dj Holle teki miehen työn ja herätti
henkiin LIGHTHOUSEN vuonna 1999. Eli täytyy sanoa että odotan iltaa kuin kuuta nousevaa. Toivottavasti paikan päälle saapuisi vielä vakio asiakkaita vuosien takaa (Össe, Jäppinen, Jape & co) ja tietysti myös Juppe ja Pete.

HOLLE SUN VUORO JATKAA TÄSTÄ...
Holle

Posts: 793

#28 • • Holle Beach X Member
Jaaha...
Varmaan maailman sekavin tarina odotettavissa, mutta koettakaa kestää.

Suurin kiitos lighthousen jatkumiselle kuuluu Hugulle (onnittelut pojan johdosta(toivottavasti ei ollut salaisuus)). Hän järjesti kyamkissa opiskellessaan opiskelijabileitä ja halusi seurahuoneen majakkaan bileet. Homma jatkui tästä edespäin ja lisäkseni mukana järjestämässä oli Kriss, Noisekid ja Pete. Homman toiminnan ehtona oli se, että Huggu toimi baarimikkona majakassa, koska kukaan muu seurahuoneen työntekijöistä ei juurikaan välittänyt konemusiikista.

Seurahuone uudistui ja majakan paikalle tuli hotellihuoneita. Samalla loppui myös kamelin toiminta seurahuoneen 7. kerroksessa (lighthouse toimi 8. kerroksessa).

Nyt uudestaan alkavissa lighthouse-kemuissa soittavat (ensimmäisissä) vanhat lighthouse dj:t. Heistä jokainen on pitkänlinjan soittajia ja ovat omalta osaltaan antaneet panoksensa Kotkan klubielämälle. Me uskoimme silloin asiaan, johon monikaan ei silloin vielä uskonut.

Itse olen vääntänyt jo yhden gradun. Jos joku on joskus kiinnostunut tekemään päättötyön Kotkan klubihistoriasta, niin siihen on hyvä lähde: http://koti.mbnet.fi/plink/bilekotka/ Myös me vanhat parrat kerromme mielellämme tarinoita "vanhoista hyvistä ajoista".

Mikä aloitti Kotkalaisen bilekulttuurin? Omasta mielestäni se oli Impedance ja Terapia ( ja tässä järjestyksessä). Itse olen tunkenut lusikkani moneen soppaan noiden aikojen jälkeen.

Loppukaneetti tuleville bilejärjestäjille ja bilettäjille:
"it's nice to be important, but it's more important to be nice."(Scooter)
Nikke

Posts: 881

#29 • • Nikke Robodisco / Techmu
Respect to the man in the ice cream van! (Scooter)

Todella hienoa että vanhoja klubeja herätetään henkiin. Itsehän olin ala-asteella kun noita järjestettiin ja nyt valitettavasti ulkomailla, mutta koittakaahan pukata lisää tapahtumia niin pääsen minäkin sitten kokemaan tämän legendaarisen klubin! *aplodit*

--
Wunderbar... wundervoll... superschön... supertoll
Dj-info

Individual

Posts: 10,942

#30 • • Individual HYPNO!
Tulee varmasti aika lämminhenkiset kemut. *sydän* Mielenkiintoista oli muutes lukea tuosta Lighthousen historiasta. No niin, kuka tutkijan alku tarttuu aiheeseen ja alkaa kasaamaan Kotka Techno Cityn historiikkia. *iloinen*
-Alex-

Posts: 706

#32 • • -Alex- Dj
Kotkan kaikkien aikojen legendaarisin klubi no doubt. Parhaat kemut oli 14.4.2000, soittamassa muun muassa Eliot Ness, Adam ja Urmaz. Ja sen jälkee jatkot järjestötalolla, joissa Nessi soitti myös.
<<< kessu

Posts: 33

#33 • • <<< kessu

Holle, 26.10.2007 02:37:


Mikä aloitti Kotkalaisen bilekulttuurin? Omasta mielestäni se oli Impedance ja Terapia ( ja tässä järjestyksessä). Itse olen tunkenut lusikkani moneen soppaan noiden aikojen jälkeen.



Terapia, savukone (näkyvyys 30 cm) ja pillit suussa. Lähes armeijan veroiset kultaiset muistot :)
Sampson

Posts: 634

#34 • • Sampson Bujashaka
Mun ehdottomasti paras muisto Lighthousesta (muutamissa kerkesin käydä) on, kun kuuntelin hurmiossa Peten tajunnanräjäyttävää elektrohousesettiä ja keikan jälkeen mentiin Urmaksen kanssa suutelemaan kyseisen DJ:n jalkoja :)

Toivotaan, että saadaan tästä lämminhenkinen tapahtuma, jossa kaikki kävijät tuntisivat olonsa tervetulleeksi. Ite oon innoissani, että voi pitkästä aikaa puuhailla näiden tapahtumien kanssa, koska nykyinen elämäntilanne sallii sen.

"Ä-ä-ä-Ä-ä-ä-Ä-ä-ä-Ä ÄÄää, Ä-ä-ä-Ä-ä-ä-Ä-ä-ä-Ä ÄÄää" (Westbam:Celebration Generation) Ps. Urmaz vois soittaa ton :)

--
It soul good, bros and hos
-Bujashaka

NKID

Posts: 62

#35 • • Edited NKID
Joitain Flyereitä kaivoin kaapista käsiini.
Tässä niistä muutama:

N.G.Posse presents Trance Dimension
Nearly Gods - live & deejays
Sat 02.12.1995 - theatre four Kotka
Populus Underground
New real danceclub in downstair
Open every wednesday in february
Motion Club
This for Summer '98 and for You all
Dancemusic Lovers!
Where: Sipeliuspark ( jo purettu esiintymislava )
Friday 24.07.1998
DJs: Kriss & Urmas
Street Party - mielenosoitus
Reason: Meripäivät Oy ei järjestä nuorisolle
meripäivillä toimintaa ja suhtautuu vastaha-
koisesti muiden ideoita kohtaan
Start: VPK:n talon edestä 30.7.1999 klo 17
Music: Techno, Trance, House
Levarit ja akrikaatti lyötiin lopulta
sipeluispuistoon.
Impedance presents MODE
Tri Zivago, Twenty, Sami, Pete, Liuos
Place: Demo Keskuskatu 13, Kotka
Vuosi taisi olla 98-99 ?
Impedance presents FLASHLITE
Indigo, Jean Smog, Solaris
La 11.07.1998 Majakkalaiva Rellu
Nämä taisi olla ensimmäiset Rellu
bileet ikinä.
Lighthouse afterparty by Impedance
Alkemist, Manjunatha, Urmaz,
Noisekid, Phreak
05.02.2000 Järjestötalo
Toxic presents Club Zeal
Orkidea, Urmaz, Ice
Ravintola Hamlet, Kymenlaaksonkatu 16
Faces - ravintolalaiva Rellu
Ice, Holle, Noisekid
Power Up - 13 hours! 12 DJs!
Elliot Ness, Pietari, Proteus, Adam, Neon,
Phaze, Swiss, Holle, Noisekid, Ice, Urmaz,
Phreak
Friday 28.07.2000 Järjestötalo
Club Phoenix - The Summer sun is rising.
Kim, Kriss, Ice, Urmaz, Indigo, Joosu
Night Club Madeira, Keskuskatu 13
Das Boot Weekend
14.09.01-15.09.01
Urmaz, Joosu, Ice, RX, George Shield,
Noisekid, Holle, Kriss, Radiac
Majakkalaiva Rellu
Vuosi 2000 on ollut Kotkan rintamalla todellista
kulta-aikaa.Flyereitä on kasapäin!
Vanhoja Terapian jatko flaboja ym on tullut
vuosien saatossa hävitetttyä ja nyt kyllä
harmittaa suunnattomasti. Mieleen muistuu
ainakin Ravetron kemut jotka olivat
konserttitalossa. Keskuskadulle oli asennuttu
strobo joka toivoi reivaajat bileisiin. Järjestäjä
oli kyllä mokannut mainonnan ja tapahtumassa
ei ollut kokoonsa nähden tarpeeksi porukkaa.
Bileet olivat kuitenkin mainiot.

Kaikki hyvä tuntuu loppuvan aikanaan ja niistä
jää jäljelle vain kultaiset muistot. Hieno juttu että
ikään kuin aikakoneella matkustaen pääsee takaisin
noihin kultaisiin aikoihin - Club Lighthouseen.
Toivon että kyseinen klubi tuo paikalle ihmisiä
joita ei nykyään ole enää kotkan bileissä näkynyt,
mutta jotka aikoinaan kävivät mm. lighthouse
klubilla. Taistellaan vanhuutta vastaan!


T: Noisekid
mikis mau

Posts: 126

#36 • • mikis mau MACAMBA
Tänne on kai päästävä jo niitten traumojen takia että missasin varmaan kaikki majakat aikoinaan... osittain tai kokonaan, jostain kumman syystä muistaakseni (ainiin.. baarikeikat :D

Missä muuten jäämies Ice listalta...? Soittaako Mila muuten levyjä vielä, kuka tietänee? :)
Holle

Posts: 793

#38 • • Holle Beach X Member

mikis mau, 28.10.2007 11:23:

Missä muuten jäämies Ice listalta...? Soittaako Mila muuten levyjä vielä, kuka tietänee? :)

Ismohan järjestää itsekin bileitä vieläkin. Milan näin muistaakseni toissa kesänä. Taisi mainita, ettei ainakaan sillä hetkellä ollut enää hirveä konemusiikkifani. Sitä en tiedä, soittaako levyjä enää.
plink

Posts: 1,405

#40 • • plink team paska

NKID, 26.10.2007 20:49:
Impedance presents MODE
Tri Zivago, Twenty, Sami, Pete, Liuos
Place: Demo Keskuskatu 13, Kotka
Vuosi taisi olla 98-99 ?



modet olivat muistaakseni ihan ekat bileet, jonne onnistuttiin tuurilla sniikkaamaan. demossa ei oltu liian tarkkoja ikärajojen suhteen. ;P ajankohta oli loppusyksy tai talvi, mutta vuotta en mäkään muista (veikkaisin kuitenkin, että 1998). tosin voi olla, että tuli käytyä jollain jatkoilla järjestötalolla jo ennen näitä, mut muisti on sen verran hauras, että saattoivat olla myöhemminkin. lighthouseen ei alaikäisenä päässyt mitenkään, koska ahti piti ovella sen verran tarkkaa kontrollia, mutta kyllä niissäkin muutaman kerran ehti käymään:)

iso harmi, että juuri tuona viikonloppuna on niin helvetisti sovittua menoa, ettei näitä revivaleita nyt saa enää millään sopimaan kalenteriin:( toivottavasti ilta on menestys ja jatkoa seuraa!

--
en ollut paikalla silloin kun seksikkyys keksittiin.