Facebook

854 posts, 43 pages, 308,834 views

pinnie

Posts: 264

#321 • • pinnie

ville, 24.10.2007 08:56:
---
-Santtu-, 24.10.2007 08:44:
..oon kyllä innostunu käyttää tätä, mut yks juttu ärsyttää..jotkut pelkästään klubbarista/bileistä tutut joiden kanssa vaihtanut vaan pari sanaa jossain kemuissa, pyytää lisää kaveriks..en mä nyt tiedä haluanko et tosta tulee "klubbarin kaverilista kakkonen" jos en koe niitä ihmisiä kavereikseni mitenkään muuten..ennemmin oisin käyttäny tuota "oikeisiin" kavereihin ja tätä näihin.. Tai sit oon vaan liian niuho..varmaan*ding*

---


Et varmasti ole ainoa joka tota miettii... jos on vaikka hakemassa uutta duunia tai tietää muuten vaan, että pomo & sukulaiset & työkaverit / tmv katselee tuota forumia, niin kyllähän sitä vähän kannattaa miettiä mitä omaan profiiliin ja kavereihin laittaa. Jos mä vaikka olisin haastattelemassa jotakuta työpaikkaan, niin taatusti katson läpi facebookin ja katsoisin läpi haastateltavan kaveriporukkaa ja kaikkia muita tietoja.



Eihän tuo ole ongelma, kun säätää privacy-asetukset niin, että vain frendit näkee sun profiilin.
-Kerttu-

Posts: 4,542

#322 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

-Santtu-, 24.10.2007 09:22:

No sama mulla, en haluis vaikuttaa kusipäiseltä.. Onhan mullakin kyllä klubbaajapiireissä paljon sellasia ihmisiä keitä voin sanoa kavereiksi muutenkin..ja sit tietty ne keitä voi sanoo ihan ystäviksi.. Sit on nää ketä moikkaa ehkä kadulla jos tulee vastaan mutta ei sen enempää.. Ja muutama ihminen jonka voisi poistaa jopa klubbarin kaverilistalta mut ei vaan kehtaa..*ding*..Oonko liian kiltti, pitäiskö mun vaan noudattaa omaa mielipidettä..mut kun en mä halua et kukaan vetää herneen nenään ja kostaa mulle verisesti kun en oo sen kaveri!*nauru*



No onneks klubbarissa ei ole mitään kaveripyyntöjä ja tääl voi aika rauhassa lisäillä ja poistaa kavereita.. Tai siis en mä ainakaan jaksa katella ja stressaa, et oonko nyt varmasti myös sen kaveri, jonka olen omaksi kaverikseni laittanut. Mä olen aika surutta poistellut klubbarista kavereita joiden kanssa en oo oikeestaan paljoa jutellut ikinä. Enkä myöskään hirveän helposti lisäile ketään mun kaveriksi, vaikka oltais joskus juteltukin. Ottakoon nokkiinsa ken tahtoo..Mut siis tollaset kaveripyynnöt on vähän nihkeitä, kun siinä leimautuu äkkiä ylimieliseksi kusipääksi, jos ei hyväksy kaikkien kaveripyyntöjä..*igor*

Eli olet liian kiltti..ainakin ton klubbarin osalta.. Tääl kuitenkin on suht helppoo poistaa huomaamatta joitain tyyppejä omalta listalta..*joo*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Avatar
#323 • • candyraver Guest

josbe, 24.10.2007 08:15:
Sanopa muuta. Eilen selvisi "vahingossa", että naapurintyttö, jonka kanssa en ole jutellut sitten lukioaikojen, on juuri mennyt naimisiin ja raskaana. *tirsk*

En olisi moista saanut tietää ehkä seuraavaan 5 vuoteen ilman facebook-stalkkausta. *pepsodent*


Loistavaa*pepsodent* Taidanpa itsekkin rekisteröityä, niin pääsee sitten vähän tutkailemaan ympärilleen.. *tirsk*
villelope

Posts: 2,846

#324 • • villelope Lope of Lope & Kantola

ville, 24.10.2007 08:56:
---
Jos mä vaikka olisin haastattelemassa jotakuta työpaikkaan, niin taatusti katson läpi facebookin ja katsoisin läpi haastateltavan kaveriporukkaa ja kaikkia muita tietoja.

Ongelma on imo siinä, että osa haluaa pitää facebookin täysin asiallisena "julkisuuskuvan" ylläpitäjänä, kun taas osa näkee sen enemmän hauskuttelupaikkana, jossa asioita ei tarvitse ottaa kovin vakavasti. Nämä asiat sopivat huonosti yhteen, kun kaikki on kuitenkin täysin julkista.


Toisin kuin muutamissa muissa sosiaalisissa palveluissa, Facebookissa on mahdollista säätää privacy settingsejä.

Nyt kun mä kävin stalkkaamassa sun profiilia en pysty kuin katsomaan profiilikuvaasi, lähettämään sinulle yksityisviestin tai lisäämään ystäväksi.

Pitäiskö tuostakin nyt tehdä jotain johtopäätöksiä tämän sinun työpaikkahaastatteluanalogian myötä?
ville

Posts: 3,780

#325 • • ville olen oikeasti ujo

Loopy, 24.10.2007 10:41:
Toisin kuin muutamissa muissa sosiaalisissa palveluissa, Facebookissa on mahdollista säätää privacy settingsejä.



Niin on ja näistä puhutaan koko ajan enemmän, jolloin ihmiset ehkä oppivat käyttämään/ymmärtämään näitä yksityisyyden suojaan liittyviä asetuksia :)


Nyt kun mä kävin stalkkaamassa sun profiilia en pysty kuin katsomaan profiilikuvaasi, lähettämään sinulle yksityisviestin tai lisäämään ystäväksi.

Pitäiskö tuostakin nyt tehdä jotain johtopäätöksiä tämän sinun työpaikkahaastatteluanalogian myötä?



Sä voit tehdä ihan mitä tahansa johtopäätöksiä, mutta niistä monet on spekulointia, ei tietoa. Ne joilla profiili / kaverit / networkit on täysin avoin, tarjoavat itsestään suoraa tietoa.
Samu81

Posts: 1,224

#326 • • Samu81 kokolihaa
Ymmärsinkö parin ekan sivun viestejä väärin, vai pitäisikö tuolla olla jokin Klubbariyhteisö? *ding*
Tai sitten en vain osaa etsiä oikeista paikoista.. :l

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

ezzy

Posts: 8,060

#327 • • ezzy Droid-pappa

Samu*, 24.10.2007 11:07:
Ymmärsinkö parin ekan sivun viestejä väärin, vai pitäisikö tuolla olla jokin Klubbariyhteisö? *ding*
Tai sitten en vain osaa etsiä oikeista paikoista.. :l



Siellä on niitä grouppeja (selaat vaikka muiden profiileista), yhden nimi on klubitus :)
KooKie

Posts: 4,338

#328 • • KooKie aka. Petress Pan
Mulla tosiaan kaveri suostutteli joinimaan facebookkiin kuukauden päivät, mutta kieltäydyin järjestelmällisesti, koska haluan pitää tietojen leviämisen itsestäni netissä todella vähäisenä (syy, miksen esim. irc-galleriaa enää käytä). Suostuin reggaamaan vasta, kun kaverini syyni kuultuaan tajusi kehaista, että voin itse päättää kuka näkee mitäkin ja kuinka paljon minusta. Mulla on ns. täydet privacyt profiilissani: vain kaverit pystyvät näkemään musta muuta, kuin kuvani ja nimeni, enkä heidänkään ilokseen ole puhelinnumeroitani saati osoitteitani ym. henkilökohtaista lisäillyt.

"Yhteisön käyttäjien tapana on ohjelman mukaan kerryttää ystäväverkostoaan, jolloin he hyväksyvät listalleen sellaisia, joita eivät edes tunne."

Tota ja sen haittavaikutuksia enteiltiin kaverin kanssa jo ennen kuin reggasin itseni Facebookkiin. Tosin, kuten yllä on mainittu, ihmisillä on erilaiset pointit noissa ystävien hyväksymisessä. Koska mulla on niin kovat privacy-asetukset, niin hyväksyn listalleni oikeastaan ketä vaan, kenen kanssa voisin kuvitella jauhavani livenäkin. Wanhojen ystävien löytäminen tuolta on huippua, mulla on listasta varmaan yli 70% sellaisia ihmisiä, joita en ole tapaillut syystä tai toisesta säännöllisesti enää pariin vuoteen. Täysin tuntemattomat naamat olen ensin hyväksynyt ja sitten tehnyt pienen stalkkauksen, tunnenko ko. henkilöä edes ja lopulta poistanut samantien, jos en kyseistä henkilöä ole tunnistanut.

Klubituksen kaverilistaa mä päivitän sen mukaan, kenen kanssa tulee jauhettua sen verran, että kiinnostaa tietää, onko ko. henkilö online vai ei. Kaikki voivat viestiä laittaa, joten en näe samanlaista kavereiden lisäilyä klubitukseen kuin facebookkiin olennaisena. Facebookissa kuitenkin vain kaverit voivat lähemmin olla yhteyksissä privacy-asetusteni takia.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

-Kerttu-

Posts: 4,542

#329 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH
Okei..No nyt pitää vähän kehaistakin FB:ia. Löysin sieltä yhden kouluaikaisen kaverin, jonka kavereista löysin varmaan 10 vanhaa koulukaveria jne jne.. Ja muutama vanha duunikaverikin löytyi..Mukavaa!

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

sapeli

Posts: 11,768

#330 • • sapeli jokukukamikä?
Nyt en ymmärrä yhtä juttua: kun tekee tommosen Likeness-quizzin niin miksei sitä voi lähettää kenelle tahansa kaverilleen? Toi mahdollisten kavereiden lista tuntuu muuttuvan joka kerta. *ding*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

anis

Posts: 2,451

#333 • • Edited anis
Mua on kans vähän mietityttäny toi facebook kun siel on niin tarkat tiedot porukoista, esim. koko nimi pakollinen. Ja sit toi, kaupungit, missä olet vieraillut yms... Rupes vähän kuumottaa kun niitä tietoja on käytetty väärin esim. Briteissä. Itteeni harmittaa kyl kun menin tunkee sukunimeniki sinne. Vähän pitää kyl tsekkaa että mitä kuvia esim. itestäsä laittaa sinne kun tosiaanki työkaverit sun muut selailee sitä :D

--
Pidätte minusta vain koska minäkin pidän itsestäni.

Avatar
#335 • • Fuzzy Guest
Juu tuli rekisteröityy sinne itekki. En kyl tajuu siit viel hirveesti mitää mut eiköhän tutkimal selvii jutut.
Kit^

Posts: 798

#336 • • Kit^ ihme höpöttäjä
ihan hulluna lisääntyny Suomessaki feissarin käyttäjät.. tän kuun aikana vajaa 100 000 uutta rekisteröitynyttä.. *whaat*

--
If you first dont succeed, dust yourself up and try again..

onni3mk

Posts: 3,973

#337 • • onni3mk Onni on.
Mä mietin täs, et miksen haluu rekisteröityy tonne... Se on ehkä se, et mä en haluu, et musta löytyy tietoo netistä mun oikeella nimellä.

--
Onni on.

typ0

Posts: 1,892

#338 • • typ0 syntax error

onni3mk, 25.10.2007 19:00:
Mä mietin täs, et miksen haluu rekisteröityy tonne... Se on ehkä se, et mä en haluu, et musta löytyy tietoo netistä mun oikeella nimellä.


mut oot kuitenki avoimessa klubbarissa?

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

sts

Posts: 7,969

#339 • • sts Sama pyynti aitta!

typ0, 25.10.2007 19:32:
---
onni3mk, 25.10.2007 19:00:
Mä mietin täs, et miksen haluu rekisteröityy tonne... Se on ehkä se, et mä en haluu, et musta löytyy tietoo netistä mun oikeella nimellä.

---

mut oot kuitenki avoimessa klubbarissa?



Jep ja tilittää elämänsä yksityiskohdat tänne :D
m1kk3

Posts: 5,560

#340 • • m1kk3 no-life

sts, 25.10.2007 20:22:
---
typ0, 25.10.2007 19:32:
---
onni3mk, 25.10.2007 19:00:
Mä mietin täs, et miksen haluu rekisteröityy tonne... Se on ehkä se, et mä en haluu, et musta löytyy tietoo netistä mun oikeella nimellä.

---

mut oot kuitenki avoimessa klubbarissa?

---


Jep ja tilittää elämänsä yksityiskohdat tänne :D


Niin, hän käsittääkseni sanoi et ei halua et hänestä löytyy netistä tietoa _oikealla nimellään_ . Tääl klubbaris hän ei kai esiinny omalla nimellään, am I right ? Vai mikä täs oli pointti ?

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti