Facebook

854 posts, 43 pages, 308,489 views

KooKie

Posts: 4,338

#301 • • KooKie aka. Petress Pan

ezzy, 19.10.2007 16:26:

Hyvä ku tulee ilmoitus aina kun frendit asentaa jotain uutta, niin yheltä kaverilta tulee niitä ihan kokoajan ja sillä on etusivu täys paskaa :DDD hupaisaa katella ku joku ei osaa sanoa EI. (pitänee heruttaa sitä)



Joo, tiettyjen ihmisten profiilit muistuttaa erehdyttävästi myspacea kaikessa paskaisuudessaan.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Avatar
#302 • • candyraver Guest

ezzy, 19.10.2007 16:21:
"käyttö" sille on aika vähäistä, mut on se ihan ok olemassa tossa...kai. Eipä sillä tosiaan mitään tu tehtyä.



Ainoa asia mikä mua tossa sivustossa saattas kiinnostaa, on vanhojen luokkatovereiden metsästys ihan niinq siin mielessä, että kuka on päässy ja mihin elämässään*nauru* Eli "vakoilemiseen" oiva foorumi*justjoo**tirsk*
pyllyjumala

Posts: 469

#303 • • pyllyjumala Ansku aka Pyllis
Muuten kiva sivusto, löytää vuosien takaa vanhoja ystäviä, mutta tietenkin on yksi mutta...Mä en osaa käyttää sitä! *grr*
Tai sitten johtuu siitä, etten oo kerinny pahemmin tietokoneella viettämään lähiaikoina aikaani.

--
*känni*hölökyn kölökyn!

spoinkel

Posts: 398

#305 • • spoinkel Alferd Heatpacker
Tha-daa! Tulipas ownattua.

Traveler IQ Challenge Score: 140 *jiihaa*

Paitsi että...

Relationship Status: Single
Looking For: Whatever I can get *ding*

--
Buffalo buffalo buffalo badger Badger badger buffalo Buffalo.

ella_

Posts: 1,329

#307 • • ella_
oon ollut nyt muutamat kuukaudet kyl niiin koukussa.. mut pitanee sanoa et kateva vehje nyt kun oon taalla kaukana.

--
Elementary, my dear.

josbe

Posts: 1,982

#311 • • josbe suomalainen juhlakinkku

candyraver, 19.10.2007 17:19:

Ainoa asia mikä mua tossa sivustossa saattas kiinnostaa, on vanhojen luokkatovereiden metsästys ihan niinq siin mielessä, että kuka on päässy ja mihin elämässään*nauru* Eli "vakoilemiseen" oiva foorumi*justjoo**tirsk*


Sanopa muuta. Eilen selvisi "vahingossa", että naapurintyttö, jonka kanssa en ole jutellut sitten lukioaikojen, on juuri mennyt naimisiin ja raskaana. *tirsk*

En olisi moista saanut tietää ehkä seuraavaan 5 vuoteen ilman facebook-stalkkausta. *pepsodent*
thebbo

Posts: 346

#312 • • Edited thebbo free spirit
JOKO SINÄKIN OLET LUOVUTTANUT TIETOJASI FACEBOOKISSA?



http://www.kauppalehti.fi/4/i/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=6616

--

Facebook -käyttäjien henkilötietoja viety Isossa Britanniassa

Keskiviikko 24.10.2007 klo 08:07 (päivitetty ke 08:07) STT-AFP

Facebook-internetyhteisön käyttäjät saattavat joutua huijauksen kohteeksi.

Britannian yleisradioyhtiö BBC varoitti keskiviikkona identiteettivarkaista, jotka ovat avanneet pankkitilejä ja hankkineet luottokortteja yhteisöstä keräämiensä tietojen avulla.

BBC:n tv-ohjelmassa luotiin kuvitteellinen hahmo, jonka ystäväkutsu lähetettiin sadalle. Heistä kolmasosa otti yhteyttä lähettäen samalla tiedot itsestään.

Huijarit voivat etsiä lisää tietoa henkilöstä esimerkiksi syntymäajan ja -paikan perusteella ja avata niillä pankkitilin verkossa.

Yhteisön käyttäjien tapana on ohjelman mukaan kerryttää ystäväverkostoaan, jolloin he hyväksyvät listalleen sellaisia, joita eivät edes tunne.

Facebookin mukaan 200 000 ihmistä kirjautuu ohjelmaan joka päivä. Sivustolla on kaikkiaan 42 miljoonaa jäsentä. Suomessa Facebookin käyttäjiä oli kuun alussa yli 63 000.

STT-AFP

--

Ihan kuin olisin kuullut takaraivossa pienen äänen kuiskaamassa tämänkin tapahtumisesta.

--
Vittu tähän on nyt tultu paljon spekulaatioit on kuultu vähän on tiedetty vitusti enemmän on luultu paskaa puhuttu huhuttu yksityiskohtiin juututtu, mut totuus puuttuu mikää ei edelleenkää oo muuttunu

CM

Posts: 1,507

#313 • • CM
Eipähä onneks tuu luovutettua ikinä mitään tietoja, joilla vois joku yrittää kusettaa. Sen verran noista on tullu jo varoiteltua ja konkreettisia esimerkkejä nähtyä
-Santtu-

Posts: 1,965

#314 • • -Santtu- ananas bananas coconuts
hmph..facebook blokattiin duunin netistä..*grr*..

..oon kyllä innostunu käyttää tätä, mut yks juttu ärsyttää..jotkut pelkästään klubbarista/bileistä tutut joiden kanssa vaihtanut vaan pari sanaa jossain kemuissa, pyytää lisää kaveriks..en mä nyt tiedä haluanko et tosta tulee "klubbarin kaverilista kakkonen" jos en koe niitä ihmisiä kavereikseni mitenkään muuten..ennemmin oisin käyttäny tuota "oikeisiin" kavereihin ja tätä näihin.. Tai sit oon vaan liian niuho..varmaan*ding*
ella_

Posts: 1,329

#315 • • ella_

-Santtu-, 24.10.2007 08:44:
hmph..facebook blokattiin duunin netistä..*grr*..

..oon kyllä innostunu käyttää tätä, mut yks juttu ärsyttää..jotkut pelkästään klubbarista/bileistä tutut joiden kanssa vaihtanut vaan pari sanaa jossain kemuissa, pyytää lisää kaveriks..en mä nyt tiedä haluanko et tosta tulee "klubbarin kaverilista kakkonen" jos en koe niitä ihmisiä kavereikseni mitenkään muuten..ennemmin oisin käyttäny tuota "oikeisiin" kavereihin ja tätä näihin.. Tai sit oon vaan liian niuho..varmaan*ding*



meilla oli tasta just keskustelua kavereiden kanssa.. toiset lisaa kaikki ketka tietaa edes tyyliin nimelta ja/tai naamalta.. toiset lisaavat vaan oikeet kaverit. toiset lisaa sellaset kenelle pysahtyis puhumaan kadulla.

ma yritan pitaa sen linjan et kenen kans oikeesti pysahtyis juttelee et mita kuuluu. tosin yksi tyyppi pyysi kaveriksi koska tyoskenteli samassa firmassa tosin toisella puolen maailmaa ja sattui seurustelemaan joskus menneisyydessa yhden mun kaverilistalaisen siskon kanssa... kyseista tyyppia en siis todellakaan ollut ikina edes tavannut tai kuullut siita. noh, siina hammennyksessani sitten lisasin sen ja ruksasin etta met on facebook, johon tama tyyppi korjasi etta tunnemme tan mun kaverin kautta. argh. siis ei todellakaan tunneta.

--
Elementary, my dear.

ville

Posts: 3,780

#316 • • ville olen oikeasti ujo

-Santtu-, 24.10.2007 08:44:
..oon kyllä innostunu käyttää tätä, mut yks juttu ärsyttää..jotkut pelkästään klubbarista/bileistä tutut joiden kanssa vaihtanut vaan pari sanaa jossain kemuissa, pyytää lisää kaveriks..en mä nyt tiedä haluanko et tosta tulee "klubbarin kaverilista kakkonen" jos en koe niitä ihmisiä kavereikseni mitenkään muuten..ennemmin oisin käyttäny tuota "oikeisiin" kavereihin ja tätä näihin.. Tai sit oon vaan liian niuho..varmaan*ding*



Et varmasti ole ainoa joka tota miettii... jos on vaikka hakemassa uutta duunia tai tietää muuten vaan, että pomo & sukulaiset & työkaverit / tmv katselee tuota forumia, niin kyllähän sitä vähän kannattaa miettiä mitä omaan profiiliin ja kavereihin laittaa. Jos mä vaikka olisin haastattelemassa jotakuta työpaikkaan, niin taatusti katson läpi facebookin ja katsoisin läpi haastateltavan kaveriporukkaa ja kaikkia muita tietoja.

Ongelma on imo siinä, että osa haluaa pitää facebookin täysin asiallisena "julkisuuskuvan" ylläpitäjänä, kun taas osa näkee sen enemmän hauskuttelupaikkana, jossa asioita ei tarvitse ottaa kovin vakavasti. Nämä asiat sopivat huonosti yhteen, kun kaikki on kuitenkin täysin julkista.
ezzy

Posts: 8,060

#317 • • ezzy Droid-pappa
Itse kans pyrkiny rajoittamaan ees pikkasen tota "kaveriutta". Eihän sinne nyt mitään järkeä o tuntemattomia keräillä O_o

Tuntemattomimmillehan voi näyttää "limited profilen", jossa ei o kaikkia henkilökohtaisimpia tietoja.
tomii

Posts: 3,594

#318 • • tomii kallion herttua

ville, 24.10.2007 08:56:
---

Jos mä vaikka olisin haastattelemassa jotakuta työpaikkaan, niin taatusti katson läpi facebookin ja katsoisin läpi haastateltavan kaveriporukkaa ja kaikkia muita tietoja.



Missä sä oot töissä, jos nuuskisit noin tarkkaan haastateltavan taustoja? :) Mut joo, ton Lärvikirjan kanssa kannattaa kyl käyttää omaa tervettä järkeään mitä infoa sinne laittaa itsestään ja mieltymyksistään. Sinne ei tosiaan kannata laittaa _mitään_ mitä ei haluaisi kaikkien tietävän.

--
reivaan kunnes kuolen

-Kerttu-

Posts: 4,542

#319 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

-Santtu-, 24.10.2007 08:44:


..oon kyllä innostunu käyttää tätä, mut yks juttu ärsyttää..jotkut pelkästään klubbarista/bileistä tutut joiden kanssa vaihtanut vaan pari sanaa jossain kemuissa, pyytää lisää kaveriks..en mä nyt tiedä haluanko et tosta tulee "klubbarin kaverilista kakkonen" jos en koe niitä ihmisiä kavereikseni mitenkään muuten..ennemmin oisin käyttäny tuota "oikeisiin" kavereihin ja tätä näihin.. Tai sit oon vaan liian niuho..varmaan*ding*



Sama ongelma.. Mä yritin taas pitää fb:n alkuun ihan vaan sellasia kavereita ja tuttuja varten, joita ei täällä klubbarissa ole. Klubbarissa on mun kaikki lähimmät ystävät, joiden kanssa vietän aikaa. FB:n olisin halunnut pyhittää kaikille vanhoille koulu- ja duunikavereille ja muille tutuille.. No nyt mun FB kavereissa on 90% klubbarilaisia ja iso osa vielä sellaisia, joiden kanssa en edes täällä klubbarissa kauheasti juttele ja muutenkin nähdessä lähinnä vaan kysellään päälimmäiset kuulumiset.. Mutte en halunnut olla töykeä kenellekään ja siksi olen hyväksynyt myös kaikkien klubbarilaistenkin pyynnöt..

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

-Santtu-

Posts: 1,965

#320 • • -Santtu- ananas bananas coconuts

Super-Kerttu, 24.10.2007 09:07:
Mutte en halunnut olla töykeä kenellekään ja siksi olen hyväksynyt myös kaikkien klubbarilaistenkin pyynnöt..



No sama mulla, en haluis vaikuttaa kusipäiseltä.. Onhan mullakin kyllä klubbaajapiireissä paljon sellasia ihmisiä keitä voin sanoa kavereiksi muutenkin..ja sit tietty ne keitä voi sanoo ihan ystäviksi.. Sit on nää ketä moikkaa ehkä kadulla jos tulee vastaan mutta ei sen enempää.. Ja muutama ihminen jonka voisi poistaa jopa klubbarin kaverilistalta mut ei vaan kehtaa..*ding*..Oonko liian kiltti, pitäiskö mun vaan noudattaa omaa mielipidettä..mut kun en mä halua et kukaan vetää herneen nenään ja kostaa mulle verisesti kun en oo sen kaveri!*nauru*