Tyrmäystippatapaukset

96 posts, 5 pages, 83,019 views

sts

Posts: 7,969

#41 • • Edited sts Sama pyynti aitta!

X-fever, 29.8.2007 10:21:
Silmätipat kun ovat vielä lakkaa tykimpää tavaraa, niin ei tarvitse edes paljon mukiin lirauttaa et älli lähtee.



Kerros mulle mikä niissä silmätipoissa on mukamas noin vaikuttava aine? :)

Jos ne olis niin ärtsyä tarvaraa niin ne pari pisaraa mitä laitat silmään pitäs jo vetää sut muussiks koska silmistähän menee näppärästi verenkiertoon noi mömmöt ja suoraa aivoihin.

Lisäksi tässä juuri katon omia silmätippojani, niin näissä ei pahemmin ole kyllä mitään sellaista ainetta joka aiheuttaisi putoamisen, päinvastoin.
mikis mau

Posts: 126

#42 • • mikis mau MACAMBA


Lisäksi tässä juuri katon omia silmätippojani, niin näissä ei pahemmin ole kyllä mitään sellaista ainetta joka aiheuttaisi putoamisen, päinvastoin.



Oliko skopolamiinia? :) Kuulemma se jostain syystä tekis jotain verenpaineelle suuhun tungettaessa..
mastream

Posts: 549

#43 • • mastream

sts, 30.8.2007 19:35:


Kerros mulle mikä niissä silmätipoissa on mukamas noin vaikuttava aine? :)

Jos ne olis niin ärtsyä tarvaraa niin ne pari pisaraa mitä laitat silmään pitäs jo vetää sut muussiks koska silmistähän menee näppärästi verenkiertoon noi mömmöt ja suoraa aivoihin.



Voihan se olla niinkin, että jokin silmätippojen sisältämä aine on vaaraton mennessään suoraan silmistä verenkiertoon, mutta ruoansulatusjärjestelmässä muuttuu entsyymien vaikutuksesta vaarallisemmaksi.
Avatar
#44 • • Fuzzy Guest

nammo, 28.8.2007 12:48:
Toimiikohan kyseiset tyrmäystipat ihan "pelkältään" vaiko vain alkoholiin sekoitettuina.


Yläasteelta asti tyypit on pistäny siideriin silmätippoja että menee ihan saakelin sekasin. Ja nimenomaan siideriin, koska kuulemma alkoholi vahvistaa silmätippojen tehoa. Ja sehän nyt on ihan faktaa, että alkoholihan ihan oikeesti tehostaa tiettyjen lääkkeiden vaikutusta.
Tyranoid

Posts: 1,552

#45 • • Tyranoid FINRG

sts, 30.8.2007 19:35:
Kerros mulle mikä niissä silmätipoissa on mukamas noin vaikuttava aine? :)

Jos ne olis niin ärtsyä tarvaraa niin ne pari pisaraa mitä laitat silmään pitäs jo vetää sut muussiks koska silmistähän menee näppärästi verenkiertoon noi mömmöt ja suoraa aivoihin.

Lisäksi tässä juuri katon omia silmätippojani, niin näissä ei pahemmin ole kyllä mitään sellaista ainetta joka aiheuttaisi putoamisen, päinvastoin.



Tää tyrmäävä ainesosa mitä joissain (ei siis kaikissa) silmätipoissa on mukana on käsittääkseni jotain vahvaa antihistamiinia. Kuten tiedetään, monet antihistamiinit on enemmän tai vähemmän väsyttäviä.

Silmän jotkut osat (oisko esim. verkkokalvo, en muista varmasti) eivät ole yhteydessä verenkiertoon vaan ottavat happensa suoraan ilmasta (siksi piilolaseja ei saa pitää kovin pitkään yhtäjaksoisesti päässä), tästä syystä silmään kaadetut aineet eivät päädy verenkiertoon.


(Näin mulle on joskus selitetty/olen lukenut, en muista. Saattaa olla osin virheellistä tietoa, joku anatomiaa tai lääketiedettä tunteva korjatkoon.)
Avatar
#46 • • Annakins Guest

sts, 30.8.2007 19:35:
Kerros mulle mikä niissä silmätipoissa on mukamas noin vaikuttava aine? :)

Jos ne olis niin ärtsyä tarvaraa niin ne pari pisaraa mitä laitat silmään pitäs jo vetää sut muussiks koska silmistähän menee näppärästi verenkiertoon noi mömmöt ja suoraa aivoihin.



Tätä mäkin oon ihmetelly, koska kyllähän silmätipat valuu nieluunkin kun niitä silmiinsä laittaa. (Juurikin yksi niistä syistä joiden takia vihaan silmätippoja.)
Nauskiss

Posts: 532

#47 • • Nauskiss

sts, 30.8.2007 19:35:
---
X-fever, 29.8.2007 10:21:
Silmätipat kun ovat vielä lakkaa tykimpää tavaraa, niin ei tarvitse edes paljon mukiin lirauttaa et älli lähtee.

---

Jos ne olis niin ärtsyä tarvaraa niin ne pari pisaraa mitä laitat silmään pitäs jo vetää sut muussiks koska silmistähän menee näppärästi verenkiertoon noi mömmöt ja suoraa aivoihin.



Havaitsin tässä joku aika sitten, kun jouduin käyttämään antibiootti yms. silmätippoja sitkeän silmätulehduksen takia monta kertaa päivässä, että aina vähän aikaa tippojen laittamisen jälkeen tuli sellanen snadi notkahdus. (Sumea ja väsynyt olo.)

--
Yksi toimivimmista kontrollikeinoista on ympärivuorokautinen tarkkailu.

Oliwer

Posts: 799

#48 • • Oliwer
Pikaisella googletuksella löytyy netistä tietoa ainakin aineista nimeltä: Rohypnol ja GHB, joita kumpaakin on tyrmäystippoina käytetty.
http://www.narconon.fi/gamma.html
Silmätipoista en ainakaan itse löytänyt mitään faktaa ja nettikeskusteluissakin niiden teho tyrmäykseen usein kaupunkilegendaksi haukuttiin.
Todella välinpitämätöntä, sairasta, törkeää ja vaarallista kuitenkin tunkea aineita toisten juomiin :( Pitäkää ihmiset huolta drinksuistanne.
Nauskiss

Posts: 532

#49 • • Nauskiss

Oliwer, 30.8.2007 22:53:
Silmätipoista en ainakaan itse löytänyt mitään faktaa ja nettikeskusteluissakin niiden teho tyrmäykseen usein kaupunkilegendaksi haukuttiin.



Esim. yksi niistä tipoista jota mulle määrättiin löytyy yleisimpien myrkytyksiä aiheuttaneiden aineiden/lääkkeiden luettelosta.

--
Yksi toimivimmista kontrollikeinoista on ympärivuorokautinen tarkkailu.

Amuck

Posts: 2,396

#50 • • Amuck dub-i-dub

*Stella, 30.8.2007 17:34:
---
2la, 29.8.2007 09:06:
---
*Stella, 28.8.2007 06:57:
Nii ja se miks ei muista välttämättä et on ottanu epämääräistä juomaa on se että jotkut aineet aiheuttaa muistinmenetystä myös ennen ottohetkeä. Eksoottisena esimerkkinä vaikka ihan alkoholi. eiköhän jokaiselle ole joskus käynyt niin ettei muista kaikkia illan vikoja juomia.

---
Anteeksi mutta ihan pirun typerästi sanottu. :D Eikös ne illan vikat juomat kuitenkin nautita alkoholin vaikutuksen alaisena? Vai oliko tää vitsi.

---
Luehan uudestaan. Nautitaan toki, mutta muistinmenetystä ei välttämättä tulisi, ellei joisi niitä illan vikoja. Katsohan vaikka päihdelääketieteen kirjaa.


Totta, mutta et sä niin sanonut. Sanoit että jotkut aineet aiheuttavat muistinmenetystä ennen ottohetkeä, ja otit esimerkiksi illan vikat juomat. Vai tarkoititko että jos vikat juomat olisivat jaffaa, ne muistaisi vaikka olikin niin kaatokännissä että vikana juomana nautittua olutta ei muista?

Mulla ei ole valitettavasti päihdelääketieteen kirjaa tässä saatavilla, mutta jos vaivaudut jonkun nettilähteen kaivamaan niin arvostaisin. En osaa guuglaa.

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

josbe

Posts: 1,982

#51 • • josbe suomalainen juhlakinkku

gerry, 30.8.2007 19:34:
Mitenkään syylistämättä ketään niin naiset saisivat myös katsoa ketkä niille juomia tarjoa.


Tai miehet? Kuten tämänkin postin aloittaja. Siksi toiseksi, useimmiten kait tyrmäystippoja laitetaan johonkin yksinäiseen lasiin kuin ostettavaan drinksuun. Paljon helpompaa.

Itse ainakin yritän pitää juomaani silmällä, mutta hei, onhan niitä taskuvarkaitakin, ja sellaisen nyt luulisi paljon helpommin huomaavan. Mutta eipä vaan huomaa...
ville

Posts: 3,780

#52 • • ville olen oikeasti ujo

remotion, 27.8.2007 23:04:
Mä en usko tuota kyttien sanomaa sitten ollenkaan. Omassa kaveripiirissäni on lähes tulkoon puolet bileminkeistä saanu kokea saman. En ymmärrä miten tuon kitkemiseen ei kiinnitetä poliisin toimesta enempää resursseja. Kyse on kuitenkin ns raiskaushuume ja tuollaisten käyttäjä kunnassa varmasti löytyy sit niitä erittäin häikäilemättömiäkin rikollisia.



Joku sulla on tosi pieni piiri bileminkkejä tai sitten biliminkit saattaa pistää snadisti omiaan.... mä tunnen henk koht tasan yhden tyypin, joka ihan oikeasti on tyrmätty ja monella tutulla on sama juttu: jatkuvasti näistä puhutaan, mutta lopulta 100% varmia tapauksia tuntuu olevan aika vähän. On lopulta aika helppo sanoa, että mut tyrmättiin, jos on tullut otettua muutama liikaa + stressiä/väsymystä/tjsp alla + kaveripiirissä sitä on tapahtunut noin muutenkin.... niputetaan kaikki tapahtumat samaan kastiin ja sitten yhdessä hirvitellään...

(ei liity sun postiin):

Mä en todellakaan sano, että suurin osa "tyrmäyksistä" olisi itseaiheutettuja, mutta tiedän kyllä tilanteita, joissa aiheuttaja ei ollut "paha karkkisetä" vaikka kovasti sitä onkin monelle uskoteltu. Tapaus voi olla esim niin, että sanotaan tyypille x: "mut tyrmättiin" ja tyypille y: "otin liikaa", koska sille tyypille x ei voida sanoa mitä kaikkea tuli taas nautittua....
remotion

Posts: 5,283

#53 • • remotion nostatus guru

ville, 31.8.2007 11:11:
Mä en todellakaan sano, että suurin osa "tyrmäyksistä" olisi itseaiheutettuja, mutta tiedän kyllä tilanteita, joissa aiheuttaja ei ollut "paha karkkisetä" vaikka kovasti sitä onkin monelle uskoteltu. Tapaus voi olla esim niin, että sanotaan tyypille x: "mut tyrmättiin" ja tyypille y: "otin liikaa", koska sille tyypille x ei voida sanoa mitä kaikkea tuli taas nautittua....



niin no. sanonpahan kommentin että ongelma on kuitenkin paljon suurempi kuin mitä halutaan yleisesti ottaen myöntää.
Mark

Posts: 7,311

#54 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

remotion, 31.8.2007 11:44:
niin no. sanonpahan kommentin että ongelma on kuitenkin paljon suurempi kuin mitä halutaan yleisesti ottaen myöntää.



No voihan niitä (itseaiheutettuja tai muiden aiheuttamia) lakka/gammaövereitä varmaan tyrmäyksiksin kutsua ;)

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Anselmi

Posts: 2,578

#55 • • Edited Anselmi And sell me

Mark, 31.8.2007 12:01:
---
remotion, 31.8.2007 11:44:
niin no. sanonpahan kommentin että ongelma on kuitenkin paljon suurempi kuin mitä halutaan yleisesti ottaen myöntää.

---


No voihan niitä (itseaiheutettuja tai muiden aiheuttamia) lakka/gammaövereitä varmaan tyrmäyksiksin kutsua ;)

-M


Joo kans snadi kutina et mitä enemmän asia on tapetilla sitä enemmän litku Liisat ja Lasset pistää
öyskänsä "joku laittoi jotain mun juomaan"-piikkiin.

--
sen pituinen se

josbe

Posts: 1,982

#56 • • josbe suomalainen juhlakinkku

Anselmi, 31.8.2007 12:07:
---
Mark, 31.8.2007 12:01:
---
remotion, 31.8.2007 11:44:
niin no. sanonpahan kommentin että ongelma on kuitenkin paljon suurempi kuin mitä halutaan yleisesti ottaen myöntää.

---


No voihan niitä (itseaiheutettuja tai muiden aiheuttamia) lakka/gammaövereitä varmaan tyrmäyksiksin kutsua ;)

-M

---

Joo kans snadi kutina et mitä enemmän asia on tapetilla sitä enemmän litku Liisat ja Lasset pistää
öyskänsä "joku laittoi jotain mun juomaan"-piikkiin.


No varmasti, joo, ja se on perseestä. Mutta voisin kuvitella, että vielä enemmän perseestä on, jos joku on sut myrkyttänyt, mutta kukaan ei ota sua tosissaan.
Anselmi

Posts: 2,578

#57 • • Anselmi And sell me

josbe, 31.8.2007 12:15:
---
Anselmi, 31.8.2007 12:07:
---
Mark, 31.8.2007 12:01:
---
remotion, 31.8.2007 11:44:
niin no. sanonpahan kommentin että ongelma on kuitenkin paljon suurempi kuin mitä halutaan yleisesti ottaen myöntää.

---


No voihan niitä (itseaiheutettuja tai muiden aiheuttamia) lakka/gammaövereitä varmaan tyrmäyksiksin kutsua ;)

-M

---

Joo kans snadi kutina et mitä enemmän asia on tapetilla sitä enemmän litku Liisat ja Lasset pistää
öyskänsä "joku laittoi jotain mun juomaan"-piikkiin.

---

No varmasti, joo, ja se on perseestä. Mutta voisin kuvitella, että vielä enemmän perseestä on, jos joku on sut myrkyttänyt, mutta kukaan ei ota sua tosissaan.


Näinpä. Sepä just tekee tuon pikkiin laittamisesta varsin vastuutonta koska todelliset uhrit joutuu kärsiin entistä enemmän:/

--
sen pituinen se

Zet4

Posts: 1,135

#59 • • Zet4 n00b

remotion,

mun ystäväpiiri ei koostu kamanvetäjistä.




Juuri tuon yllä olevan quotesi takia sulla voi olla monta ystävää jotka vaan ei halua kertoa sulle...
En tunne sinua, mutta tiedän monta tyyppiä jotka myös luulevat noin, täysin virheellisesti.

Ja komppaan myös Villeä, tiedän tapauksia joissa omaa annosteluvirhettä on peitelty tietyille ihmisille selittelemällä tyrmäystipoista.

--
Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit

-Cicero

remotion

Posts: 5,283

#60 • • Edited remotion nostatus guru

Zet4, 31.8.2007 13:06:
Juuri tuon yllä olevan quotesi takia sulla voi olla monta ystävää jotka vaan ei halua kertoa sulle...
En tunne sinua, mutta tiedän monta tyyppiä jotka myös luulevat noin, täysin virheellisesti.



Tässä tapauksessa et todellakaan tiedä minua. tiedän toki kymmeniä ja taas kymmeniä ihmisiä jotka kamaa vetävät, mutta pidän heidät tietyn etäisyyden päässä ihan vain oman arvomaailmani erilaisuuden säilyttämiseksi, mitenkään paheksumatta kenenkään valintoja. (yhtä lukuunottamatta kaikki klubitusjengiä)

Yleensä mä oon se ihminen jolle soitetaan jos on jotain mistä on tarvetta puhua jollekulle mutta se tuntuu nololta.

Oli miten oli. itsellä ei ole aiheeseen saati sen vierestä muuta kommentoitavaa...
:)