Club Laserpoint 24.11.2007 @ Helsinki

83 posts, 5 pages, 10,431 views

Caro²

#61 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

darudevil, 27.11.2007 18:05:
Caro², 27.11.2007 16:56:
Ei rakkaat lukijat, moisen kartan olemassaolo ei tarkoita sitä, että on myyty sielu saatanalle. Se tarkoittaa sitä, että voit laittaa biisit soimaan juuri sieltä mistä haluat - miten haluat, tiedät tasan tarkkaan kohdat missä voit tehdä sen mitä haluat.
---
Hatunnosto kaikille etukäteen yleisönsä eteen vaivaa näkeville hetkeen tarttuville harmonisesti soittaville dj:lle!

Tänks :)

Eikös kaikki harmonisesti soittavat DJ:t mene käytännössä tuohon kategoriaan (tietysti siinä vaiheessa kun homman hallitseminen on sillä tasolla, että pystyy keikalla hyödyntämään).

-

Tuo siun vertaus bändiin oli kyllä erittäin osuva ja allekirjotan sen täysin. Treenaaminen on vielä tälläkin vuosituhannella kaiken a ja o. Imho se ei kuitenkaan (DJ-puolella) menee enää treenaamiseksi, että laitetaan biisijärjestys valmiiksi vaihtokohtia ja prosentteja myöten (tällaiseen ilmestykseen törmäsin pari vuotta sitten). Eriasia on toki teillä joiden keikat suurimmilta osin(?) pohjautuu omiin levytyksiin ja ihmisiin/asiakkaisiin jotka nimenomaan haluaa tulla kuulemaan juuri sitä teidän omaa soundia. Sellaiset keikat painii ihan eri kategoriassa kuin "pahaiset dj-setit" :)
remotion

#62 • • Edited remotion nostatus guru
LUPASIN olla kirjoittamatta tänne enää mitään, mutta voin yhtyä täysin sekä Caro Kakkosen, että Ville Virtasen, että Jussi Soron ajatuksia.

Tosiaan, dj:n pitää pystyä luomaan se kommunikaatio yleisön kanssa.
Mulle se että katsoo todellatarkkaan etukäteen settiä, ei tarkota sitä et orjallisesti soitettais mitä on etukäteen päättänyt, upposi se tai ei, EI todellakaan.

Se tarkottaa sitä, et tiedetään mikä biisi sopii minkäkin perään ie. about temmoltaan ja about keyltään, tiedetään millä levyllä se on, jne, ja miksi näin?

a) Jotta päätä ei tarvitsis raapia yhtään, hamuilla pimeässä levypakkia ja ei tarvitse kokeilla niitä biisejä enää soittopaikalla, ei tää sovi, levy ulos, toinen sisään kelailua sopiiko tää, no hitto tääkään ei sovi ööö. ööö...

tää kaikki poikii siihen, et

b) oikea yleisön fiiliksiin sopiva levy on hyvissä ajoin kirkkaana mielessä, se löytyy parissa sekunnissa, cue pisteen etsimiseen pari sekkaa lisää. lopun aikaa sitten käyttää siihen et tulkitsee eleillä biisien nyansseja ja tanssii yleisön kanssa (eikä se haittaa että on samalla luurit päässä ja hipelöi sitten sitä pitchiä kohilleen, sen takia se luurien naru joustaa jos on tarvis).

Itse oon aina ihaillu erityisesti Neonin ja Proteuksen tapaa ottaa yleisö, ja varsinkin Neonissa näkyy se miten biiseistä tunnetaan jokainen nyanssi, oikeat kohdat korostetaan eleillä ja se siirtyy tanssilattialle energiana.. aivan mahtavaa ja ihailtavaa.

Oon keikoilla koittanut tätä soveltaa ja tulokset on ollu hyviä, ja hiki on tullut sekä itselle et tanssijoille :)

Caro2: "Imho se ei kuitenkaan (DJ-puolella) menee enää treenaamiseksi, että laitetaan biisijärjestys valmiiksi vaihtokohtia ja prosentteja myöten "

-en tee näin, ilmeisesti Quu sai tämmösen käsityksen? mut kirjotukses voin allekirjoittaa kokonaan itse myös.

JussiS: "Remotionille: Paska mäihä, itteekin vituttaa kun välillä on kamat paskana / luokattomassa kunnossa. Ens kerral enemmän levyi mukaan, vahingosta viisastuu!"

-thänks, itseäni otti oma tyhmyys aivan suunnattomasti päähän, kun vielä pitkään arvoin kotona että pitäskö varmuuden vuoks ottaa vielä toi ja noi ja noi ja nää levyt (osittain vielä niitä levyjä joista siis olin noille RW:lle tarvittavat raidat ripannut, no sit aattelin et mun tsägällä viel levylaukku pöllitään bäkkäriltä...jälkeenpäin aateltuna tuo oli niin huono syy jätää levyjä himaan.

Darude: "Hatunnosto kaikille etukäteen yleisönsä eteen vaivaa näkeville hetkeen tarttuville harmonisesti soittaville dj:lle!"

-täsmälleen samaa mieltä! :P hyvä kirjotus kans muutenkin.

Ja loppuun vielä kokkivertaus:
kokki = dj
asiakas = yleisö

Itse olin sen takia myös paljon miettinyt keikkaa etukäteen, koska tiesin et paikalla on paljon semmosia ihmisiä jotka ovat kuunnelleet paljon mun mixtapeja ja tykkkäsivät mun saundista jokatapauksessa, joten tarkotus oli kattaa hyvistä aineksista huolella kasattu gourmet ateria.
En usko että missään hyvässä ravintolassa tarjottais menu:ta, jota kokki ei olisi itse ensin syönyt.
Jos asiakkaalla on kuitenkin vaikka joku ruoka-aine allergia (ie. teknompi saundi ei maistukaan), ja tämä selviää vasta kun annosta ollaan kantamassa pöytään, niin varmasti kokki tekee kaikkensa, että se ruoka on silti kelpaavaa ja parasta mahdollista asiakkaalle.
Tuskin se kokki silti ajattelee jälkeenpäin, että olipas turha suunnitella koko menua, kun tuli tämmönen poikkeus?

Noh, tälläkertaa sitten kävi niin ennemminkin et tarvittavia raaka-aineita ei ollut yllättäen saatavilla, joten asiakkaalle tarjottiin sen sijaan sitten sitä mitä kasaan saatiin, mutta näytti sekin maistuvan muutamaa raitaa lukuunottamatta. Kokilla vaan sattui nyt olemaan hieman nakkiotsassa vaikka maistuikin, koska oli tullut luvattua asiakkaalle se menu, mitä ei sitten saanutkaan tarjota.

noniin, tulihan lätistyä, mut trance ja miksaaminen vaan henk.koht niin lähellä sydäntä että siitä riittää turinaa aina ja kaikkialla, välillä aika suorasanasestikin, ei herneitä.

sen verran infoa itsestäni, että vaikka olen vaatimaton nimi, jos edes nimikään. Niin mikserin ja cdj100:t ostin 1999 joulukuussa ja ekat kemut järkkäsin v.2000-2001 uutenavuotena ja sillon paikalla oli tuo n.40henkeä, kavereita tietysti, eli ei kovin paljoa, mutta kumminkin saman verran ku oli enimmillään nyt tuolla kuuntelemassa... siitä eteenpäin noin 2-5krt vuodessa saanut soitella sekalaisissa yhteyksissä ja pitkään on soiteltu melko fiilispohjalta. Muutamia vuosia tässä on kuitenkin ollut yhä selkenevänä tarkoituksena päästä jossain määrin esille myös ja sitten samalla on huomannut sen kuinka etukäteen lähes neuroottisesti valmistautumalla saa todella hyvää jälkeä aikaiseksi sitten H-hetkelläkin, ja ainaki itsestä on tällöin myös tuntunut että on saanut tarjota sillon jotain hieman tavallista enemmän.
remotion

#63 • • remotion nostatus guru

Caro², 27.11.2007 16:56:
Niinkuin tuossa sts:lle joskus mainitsin, niin olisi TODELLA nasta saada osallistua kilpailuun jossa teknarit on ruuvattu aivan päin helvettiä ja nollakohdat on missä sattuu. Äänivarsi kanittaa ja neula skippaa hengityksestä. Mikserissä ei ole laisinkaan equja, liu'utkin toimii huonosti ja kuulokkeisiin saa vaan yhden kanavan kerrallaan. Monitori on aivan paska joka surisee ja rätisee minkä kerkeää ja cd-soittimetkin on jotkut vanhat tuplapesä denonit. Vaikka dn2000mk1.

Siinä otettas sitten mittaa ihan oikeasti siitä, kuinka raudanluja ammattitaito DJ:llä - ja löytyykö sitä kykyä soittaa laitteilla, jotka ei anna milliäkään periksi taiteelliselle näkemykselle *iloinen*

Mä oon tos battles salettii mukana, oon täs vuoden aikana soitellu kaveril paljo maailman vähiten tahdissa pyörivillä purukumivetosilla stantoneilla sen hassuja deephouse ja tekno levyjä. ja se jos mikä on hauskaa, mikseriksi pitäs saada se $:n tattisodan aikanen Urei :D ($ älä suutu, kivahan sillä on soitella)
gerry

#64 • • Edited gerry
Melkoista keskustelua nä bileet on aiheuttanut *nauru*

--
by B.C.S

Mumuli

#65 • • Mumuli UG-///

gerry, 27.11.2007 21:42:
Melkoista keskustelua nä bileet on aiheuttanut *nauru*

Remotion aiheutti, ei bileet..aika suuri ero

--
Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

Lauri

#67 • • Lauri Devoted
Nopeasti läpiluettuna nuo muutamat pointit, jos tuli jo niin voi voi.

Darude : Harva DJ jättää etukäteen valmistelematta settiään,
useimmilla se kuitenkin perustuu siihen, että kuuntelee niitä
biisejään ja valkkaa keikalle sellaisia levyjä mitkä voisivat
palvella käyttötarkoitusta. Sun kohdalla on vähän eri, kun
setin odotetaan perustuvan myös jonkin verran omaan tuotantoon,
päinvastoin kuin pääosalla muista.

Remotion : kyseessä oli DJ kilpailun osa-alue. Siihen kuuluu
myös moni muu asia kuin pelkästään se hyvä setti. Mielestäni
on niin kilpailun järjestäjän, kuin yleisönkin aliarvioimista
lähteä liikkeelle muutamalla cd-rw levyllä. Sääli, koska karsinta-
setti oli ihan hyvä ja antoi odottaa jotain muuta kuin farssin.

Jotta syyttömät CD-soittimet eivät saisi enempää sapiskaa,
niin noilla CD-soittimilla, jotka tuossa soittopisteessä olivat,
on soittanut varmasti satoja eri soittajia. Ne eivät välttämättä
ole uudenkarheat, mutta palvelleet toistaiseksi tarkoitustaan
vallan mainiosti ja tulevat palvelemaan myös jatkossa.

Mielipide vielä jatkeeksi,
Vuosien saatossa on tullut nähtyä yhtä jos toistakin tapahtuma-
järjestäjää, dj:tä, laitetta ja äänentoistoa. On ollut tilanteita,
jossa joku osa-alue on pettänyt, laite - järjestäjä - dj - äänentoisto.
Aina kuitenkin on joku ratkaisu löytynyt. Se osoittaa ammattitaitoa
myös dj:ltä, että pystyy reagoimaan yllättäväänkin tilanteeseen.
Kaikki ei aina mene niinkuin elokuvissa. Nyt tässä on annettu
yleiskuva, että järjestäjä on hoitanut huonosti hommansa kun toinen
cd-soitin ei lukenut CD-RW levyä. Pakko vaan todeta tutulla
lauseella Vares -leffasta - "Mitä Vittua?".
remotion

#69 • • remotion nostatus guru

Lauri, 27.11.2007 21:50:
Remotion : kyseessä oli DJ kilpailun osa-alue. Siihen kuuluu
myös moni muu asia kuin pelkästään se hyvä setti. Mielestäni
on niin kilpailun järjestäjän, kuin yleisönkin aliarvioimista
lähteä liikkeelle muutamalla cd-rw levyllä. Sääli, koska karsinta-
setti oli ihan hyvä ja antoi odottaa jotain muuta kuin farssin.

IMO: sen kellarin laitto soittotilaksi on kaikkien aliarviointia, nyt se oli ihan hyvä, kun multa puuttui x määrä levyjä, yhdeltä luurit yms...

Mielipide vielä jatkeeksi,
Vuosien saatossa on tullut nähtyä yhtä jos toistakin tapahtuma-
järjestäjää, dj:tä, laitetta ja äänentoistoa. On ollut tilanteita,
jossa joku osa-alue on pettänyt, laite - järjestäjä - dj - äänentoisto.
Aina kuitenkin on joku ratkaisu löytynyt. Se osoittaa ammattitaitoa
myös dj:ltä, että pystyy reagoimaan yllättäväänkin tilanteeseen.
Kaikki ei aina mene niinkuin elokuvissa. Nyt tässä on annettu
yleiskuva, että järjestäjä on hoitanut huonosti hommansa kun toinen
cd-soitin ei lukenut CD-RW levyä. Pakko vaan todeta tutulla
lauseella Vares -leffasta - "Mitä Vittua?".

nämä rivit taisi jäädä lukematta:

remotion, 25.11.2007 03:16:
En halua syyttää tästä muuta kuin itseäni

Joo, ja thänksit tosiaan järkkäreille, oli kivaa soitella vaikkei tästä nyt ehkä sitä näekään, ja sain hyvin jeesiä teiltä siinä kun tuli ilmi ongelma, ja siinä mieles isokiitos! :)
(ps. kysymystä muuten lähetin teille viikko sitten siitä mitä medioita soittimet tukevat, noh, nyt tiedän jo.)

Lauri

#70 • • Lauri Devoted

remotion, 27.11.2007 22:19:
---
IMO: sen kellarin laitto soittotilaksi on kaikkien aliarviointia, nyt se oli ihan hyvä, kun multa puuttui x määrä levyjä, yhdeltä luurit yms...

Ens syksynä sitten sun olkkarissa? :) Vai keksitkö jonkun
paremman paikan, missä moista touhua soisit järjestettävän?

nämä rivit taisi jäädä lukematta:

---
remotion, 25.11.2007 03:16:
En halua syyttää tästä muuta kuin itseäni

Jos ne jäi minulta lukematta, niin kuinka monelta muulta veikkaat
että ne jää lukematta. Ja vielä kieltämättä, etpä siitä ketään muuta
kyllä syyttää voi, kuin itseäsi. Ko. case menee absurdiudessaan
taksitolppa -keskustelun tasolle.

Selittelyt sikseen, kyllä - liput revittiin.
Quu

#71 • • Quu Mole RAM!
Vielä pitää sanoa tuohon dj-väittelyyn että tietenkin perinpohjasempi suunnittelu on ihan jees, jos kyse on kahden tunnin keikasta jossa sekä yleisöllä että soittajalla on hyvä tieto siitä mitä musiikkia on tulossa. Esimerkiksi ihmiset jotka lähtevät kuuntelemaan tuota mystistä Darudeviliä tietävät usein hyvin tarkkaan minkätyyppistä musiikkia on odotettavissa ja jos yhteyttä ei tanssilattian ja soittajan levyjen välillä synny, on todennäköisesti asiakas eksynyt väärään paikkaan.

Eri asia on jos soitetaan pidempiä settejä asiakaskunnalle mistä ei ole niin tarkkaa tietoa ja pitäisi silti säilyttää järkevä punainen lanka siten että kaikilla olisi niin kamalan mukavaa.
golem

#73 • • golem Golem
Ehkä munkin nyt sit pitää laittaa lusikka soppaan, ku ei täs muutakaan tekemistä oo illalla.

Mun mielestä molemmat vaihtoehdot sopivat eri tilanteisiin. Jos DJ on tavalla tai toisella etukäteen varma siitä, minkätyyppinen soundi uppoaa kyseisen tapahtuma yleisöön (tai tapahtumajärjestäjä on varma, ja pyytänyt DJ:ltä esim. nitkusetin), niin voi hyvinkin tarkkaan suunnitella etukäteen mitä soittaa. Tietenkin jos paikan päällä osoittautuu, että DJ (tai promoottori) on ollut väärässä, niin tulee kyseeseen muuttaa suunnitelmaa ja kokeilla josko joku toisenlainen soundi toimisi paremmin.

Tilanteissa, missä ei ole täysin varma, että mikä soundi uppoaa yleisöön, ei tietenkään kannata tehdä hirveän tarkkaa suunnitelmaa etukäteen.

Toisaalta voisi jopa ajatella niin, että on kahden tyyppisiä DJ:tä. Toinen on ns. live DJ, joka suunnittelee käytettävissä olevista elementeistä etukäteen mahdollisimman hyvältä kuulostavan setin, tai taiteellisen kokonaisuuden, eli käytännössä suunnittelee vaikka 2h pituisen biisin. Toinen on jukebox DJ, jonka levylaukusta löytyy kaikkea maan ja taivaan välillä ja taitoihin kuuluu yleisön aistiminen ja sen mukaan oikeiden biisien valitseminen. Ja ehkä parhaimmat jukebox DJt pystyvät samaan reaaliajassa, kuin mihin Live DJt pystyvät suunnittelemalla settiä tarkkaan etukäteen (mutta epäilen että näitä ei ole kovin paljoa ainakaan sellaisessa musiikissa joka sisältää paljon variaatioita melodioiden ja biisien struktuurin suhteen)

On jokaisen DJ:n oma valinta, että kumpaa linjaa vetää. Mulla on semmoinen mielikuva, että suurin osa tuttavapiiristä preferoi tota jukebox DJ:tä. Jos tapahtumajärjestäjä on bookannut DJ:n joka on selkeästi live-DJ ja erikoistunut hyvin kapeaan musasektoriin, ja ei kyseisellä artistibrändillänsä muuta soita, niin jos lattia tyhjenee ei se ole hänen vika, vaan hänet on saatettu bookata väärälle keikalle (kärjistettynä esim. jos vaikka Proteus on bookattu soittamaan rankka HC-setti heti PMMP:n jälkeen) ja vaikka kuinka aistisi yleisöä, niin se ei auta, kun levylaukku ei vaan millään veny haluttuun soundiin.

Ei Metallica ala soittamaan Iron Maidenia keikallaan, vaikka fanit haluais, vai alkaako? :)

Joku voisi tähän vastata (niinkuin aikaisemmin sanottiinkin), että että vain omaa tuotantoa soittavalla DJ:llä olisi oikeus suunnitella setti etukäteen, mutta miksi? Mun mielestä se on vain ja ainoastaan itsensä brändäyskysymys, eli mitä lupaa ja assosioi omaan DJ-nimeensä. Lupaako olla artisti, jolta voi tulla mitä tahansa teknon ja kiksun välillä, vai lupaako olla artisti, joka soittaa vain ja ainoastaan minimalistista Berlin-nitkua, eikä mitään muuta.
#74 • • eeci Guest

golem, 28.11.2007 00:52:
Toinen on jukebox DJ, jonka levylaukusta löytyy kaikkea maan ja taivaan välillä ja taitoihin kuuluu yleisön aistiminen ja sen mukaan oikeiden biisien valitseminen. Ja ehkä parhaimmat jukebox DJt pystyvät samaan reaaliajassa, kuin mihin Live DJt pystyvät suunnittelemalla settiä tarkkaan etukäteen (mutta epäilen että näitä ei ole kovin paljoa ainakaan sellaisessa musiikissa joka sisältää paljon variaatioita melodioiden ja biisien struktuurin suhteen)

Tiedän että et ajanu nyt ihan tätä takaa, mutta itseäni jäi hieman häiritsemään tuo käyttämäsi "jukebox DJ"-käsite. Tai ehkä enemmänkin kääntäisin nuo "Jukebox DJ" ja "Live DJ" määritelmät ympäri, sillä jukeboxihan on se mikä soittaa ennalta määrätyt biisit ennalta määrätyssä järjestyksessä ja "live" taas mielestäni viittaa enemmänkin siihen, että seuraava biisi mietitään vasta tilanteessa.

Harva DJ oikeesti raahaa paikalle koko levystöönsä (monet tarvis siihen vähintään pakettiauton) ja niin klubi-tapahtumissa ku normi raflailloissakin on yleensä varsin tarkkaan tiedossa minkä tyyppistä musiikkia siellä halutaan kuulla. Normi tallaajalle yökerhosetit voi kuulostaa hirveeltä sillisalaatilta, mutta usein niidenkin takana on kuitenkin melko tarkasti rajattu linja siitä mitä saa soittaa. Plus että yökerhoissakin DJ yleensä miettii settiään eteenpäin puolentusinan biisin verran.

Enivei, pointti oli itselläni nyt kai siinä, että yleisön lukeminen ei tarkota sitä että soitetaan järjestyksessä kaikki mitä pissikset saa päähänsä tulla vinkumaan. "Kattavan" levystön tuominen keikalle ei tarkota sitä että siellä on mukana kaikki humpasta teknoon, vaan esim tunnin trance-settiä varten on 50 (trance)levyä, jotkaa tuntee etukäteen ja joista voi sitten oman ja yleisön fiiliksen mukaan valita sopivat kymmenkunta alagenreissä tarvittaessa seilaten.

Ja sitten vielä nämä harmoniset vaihdot ja täydellisesti yhteensopivat biisit. Okei, ne on ihan kivoja sillon kun tehdään taidetta ja sillon kun ne saa onnistumaan. Ja jossain mixtapessa niitä on ehdottoman mukava kuunnellakin. Mutta yleisön edessä keikalla ollessa DJ:n tehtävä on (omasta mielestäni) saada yleisö viihtymään. Jos sen pystyy tekemään "taiteellisesti", niin hyvä. Itse jos pitäisi valita kahdesta levystä joko se joka menee kauniisti yhteen edellisen kanssa tai se joka saa yleisön täysillä mukaan, niin kyllä se valinta tohon jälkimmäiseen kallistuisi, vaikka se sitten tarkottaiskin vähemmän täydellistä vaihtoo.
Lauri

#75 • • Lauri Devoted

eeci, 28.11.2007 02:35:
<clip>

Voisiko tätä enää paremmin tiivistää. Vaikkei tuo kauhean tiiviisti
ollutkaan sanottu, mutta kuitenkin.
golem

#76 • • golem Golem

Tiedän että et ajanu nyt ihan tätä takaa, mutta itseäni jäi hieman häiritsemään tuo käyttämäsi "jukebox DJ"-käsite. Tai ehkä enemmänkin kääntäisin nuo "Jukebox DJ" ja "Live DJ" määritelmät ympäri, sillä jukeboxihan on se mikä soittaa ennalta määrätyt biisit ennalta määrätyssä järjestyksessä ja "live" taas mielestäni viittaa enemmänkin siihen, että seuraava biisi mietitään vasta tilanteessa.

Nojoo, miten sen ottaa. Eiks jukeboksi oo semmonen laite, johon laitetaan rahaa ja valitaan biisi, joka soi vähän ajan päästä valinnasta. Samaan tyyliin jos DJ laittaa biisin X, ja yleisö alkaa hurraamaan ja joraamaan kuin pirivieterit, niin DJ tietää että tämmöinen soundi toimii ja laittaa joko heti perään tai muuten pian perään biisin Y, joka on hyvin saman tyylinen kuin biisi X.

Ehkä toi live oli kieltämättä huono sana, mutten tiedä parempaakaan sanaa joka kuvaisi sitä mitä mä tarkoitan, pre-composing DJ tms.

Enivei, pointti oli itselläni nyt kai siinä, että yleisön lukeminen ei tarkota sitä että soitetaan järjestyksessä kaikki mitä pissikset saa päähänsä tulla vinkumaan. "Kattavan" levystön tuominen keikalle ei tarkota sitä että siellä on mukana kaikki humpasta teknoon, vaan esim tunnin trance-settiä varten on 50 (trance)levyä, jotkaa tuntee etukäteen ja joista voi sitten oman ja yleisön fiiliksen mukaan valita sopivat kymmenkunta alagenreissä tarvittaessa seilaten.

Joo, toi oli tietenkin kärjistettyä mitä kirjoitin.

Mua kiinnostaisi tietää, että miten muut DJ:t yleensäkään lukevat yleisöä. Mä en keksi hirveän montaa indikaattoria:

- joku tulee setin aikana, tai sitä ennen pyytämään tiettyä biisiä
- lattia alkaa tyhjenemään tai täyttymään tietyn biisin tullessa sisään
- jengi huuta, hurraa tai viheltää
- joraaminen on intensiivisempää kuin edellisessä biisissä
- jälkeenpäin tullaan kiittämään musasta tai kysytään biisin nimeä

Ainoa indikaattori jonka mä oon havainnut oikeasti hyödylliseksi on toi viimeinen, ja ehkä jossain määrin keskimmäinenkin. Soitin Japanissa Tripteaser Games In Trancen, ja joku varmaan 4 tyyppiä tuli kysymään multa jälkeenpäin et kenen ihme artistin biisi toi oikein on. Soitin sen sitten Rotterdamissakin ja yllätys-yllätys sielläkin tultiin kysymään samaisen biisin nimeä (harmi et kävi niinkuin kävi, koska muuten varmaan Tripteaserille kyl ulkomaan keikkoja olisi tarjolla joskus :-I)

- aa, yksi tuli vielä mieleen, yleisön ulkonäkö, eli varmaan siitä onko paljon esim. rasta-hippejä, kiksukarva-TP:tä, kiksuhame-kahle-lateksi-HC polkkaajia, vai jotain muuta :)

Ja sitten vielä nämä harmoniset vaihdot ja täydellisesti yhteensopivat biisit. Okei, ne on ihan kivoja sillon kun tehdään taidetta ja sillon kun ne saa onnistumaan. Ja jossain mixtapessa niitä on ehdottoman mukava kuunnellakin. Mutta yleisön edessä keikalla ollessa DJ:n tehtävä on (omasta mielestäni) saada yleisö viihtymään. Jos sen pystyy tekemään "taiteellisesti", niin hyvä. Itse jos pitäisi valita kahdesta levystä joko se joka menee kauniisti yhteen edellisen kanssa tai se joka saa yleisön täysillä mukaan, niin kyllä se valinta tohon jälkimmäiseen kallistuisi, vaikka se sitten tarkottaiskin vähemmän täydellistä vaihtoo.

Jep. ehdottomasti samaa mieltä. Mulla tulee usein semmoinen tilanne, biisi X sopisi loistavaksi seuraavaksi biisiksi, mutta ainoa tapa tehdä vaihto niin että se kuulostaisi hyvältä on odottaa kunnes biisi on melkein lopussa ja beat on loppunut, ja tässä vaiheessa laittaa seuraava biisi alusta soimaan.
eewol

#77 • • eewol Fen - Project, Mayhem, Undertaker, TIP TOP
Jep..

Enpä ollu kuulemassa mut voisin tähän keskusteluun viel heittää kyssärinä remotionille (ja miksei muillekkin) ett mitäs jos kiinnittäisit myös huomiota siihen mitä soundia siel tulee ennen sua ja sun jälkeen.. Itetteä ainakin kutkuttaa keikalle lähtiessä miten oma setti sopii mihinkin väliin..
Eikä se oo yleisön kannaltakaan kiva jos kaikki setit on suht samaa huttua..

Eli ei oo kiva huomata tuntia ennen keikkaa ett "hei nää jätkäthän on jo soittanu kaikki mun "floorfillerit"!!

Sit "jännä" housuis etitään niist "tuhat_kansioo_RW_toimii_EI_toimi- levyistä josko löytys jotain hyvää.. Ei näin...*eiei*

En tosin ollu kuulemassa.. Toisaalta ei kyl ois voinu vähempää kiinnostaakkaan.. *nauru*
remotion

#79 • • Edited remotion nostatus guru

Lauri, 27.11.2007 22:29:
Ens syksynä sitten sun olkkarissa? :) Vai keksitkö jonkun
paremman paikan, missä moista touhua soisit järjestettävän?

Jos ne jäi minulta lukematta, niin kuinka monelta muulta veikkaat
että ne jää lukematta. Ja vielä kieltämättä, etpä siitä ketään muuta
kyllä syyttää voi, kuin itseäsi. Ko. case menee absurdiudessaan
taksitolppa -keskustelun tasolle.

Selittelyt sikseen, kyllä - liput revittiin.

Minulle rupee tässä vaiheessa olemaan ihan sama, onko joku lukenut jonkun rivin vai ei, se ei silti saa minua tarkoittamaan jotain mitä en ole sanonut. Muilla kommentoijilla näyttäs kakkulat osuneen oikeille riveille.
On hyvä mahis että tätä topikkia ei ole lukenut kun just tasan tämä kourallinen määrä ihmisiä jotka ovat kommentoineetkin, Tämän jälkeen en takuulla pointeissa soita, ja tuskin vähään aikaan muuallakaan "skene"ssä. Pyytäisin anteeksi että tulin teidän tapahtumaan soittamaan jonne te pyysitte soittamaan. Ja pyytäisin myös anteeksi siltä CDJ-1000 jonka tunteita selkeästi loukkasin. En vaan pyydä koska ei oo mitään tarvetta nuolla kenenkään persettä. Rupee ny menee aika saatanan absurdiksi että yhdestä kännipostista joskin ehkä täysin turhasta tulee tällänen taistelu. Itse tämän aloitin ja nyt tämä loppuu.

DJ-SETIN / LIVEN / MIXTAPEN KOOSTAMISESTA yms. muusta MIELENKIINTOISESTA JA HYÖDYLLISESTÄ keskustelu voi jatkua täällä: http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=59061
WCDJ.ORG

#80 • • Edited WCDJ.ORG Inspired by Volumen vessa appreciation thread.
Mitä pienempi paikka sitä tiiviimpi tunnelma (mitä tiukempi, sen kosteampi toim. huom.), ei pitäisi olla paikasta tai soittopaikasta tai edes musan tyylisuunnasta kiinni onko meno hyvää. Jos vaan osaa yhdistää palaset ja ottaa (takaapäin) yleisönsä.

T: Bathroom partyboys