Joku urpo sotki tussilla redrumin puu seinät ja funktionin skobet

157 posts, 8 pages, 46,113 views

remotion

#61 • • remotion nostatus guru

De Souza, 10.6.2007 20:21:
---
remotion, 10.6.2007 16:09:
joku piirs esson vessaa tägin. hei perustampa topiikin.
toki varsin inhottavaa vandalismia mutta silti... *ding*

noh, toivottavasti tekijä silti löytyy.

---

sana on tietysti vapaa, mut tää menee jo yli hilseen. etkö sinä deejiinä arvosta hyvää äänentoistoa? miksi sitä ei saisi paukutella henkseleitä jos äänentoisto tosiaan on maan parasta? entä etkö arvosta rantasen ja uskalin antaumuksellista työtä helsingin klubikultturin hyväksi? kehtaat verrata esson vessan *ding*

juu kyllähän niitä arvostaa, just eilen soittelin ravintola kappelissa koko illan ja oli tosi kiva soittaa kun ei PA laitteisto rajoittanut mitä voi tehdä ja mitä ei., mut ei niitä tarvii silti palvoa ja hehkuttaa ne on vaa yhet skobet thats all... "kehtaatkin" hohhoijaa...
Caro²

#62 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Ei varmaan paljoa paina, mutta opiskelija/kesätyöläisbudjetista lohkasen 150euroa lisää tuohon palkkioon, jos tekijä saadaan kiinni.

Sen verta vituttaa tuommone toiminta.

Niin, ja haastan samalla muut laittamaan summia kiinni myös, kait se palkkio sen verta suureksi jossain vaiheessa kasvaa, että joku toinen selkärangaton "kaveri" tekee elämänsä järkevien tekojen sarjaan yhden lisää ilmiantaessaan tuon idiootin.
dj upi

#63 • • Edited dj upi

Caro², 10.6.2007 21:38:
Ei varmaan paljoa paina, mutta opiskelija/kesätyöläisbudjetista lohkasen 150euroa lisää tuohon palkkioon, jos tekijä saadaan kiinni.

Sen verta vituttaa tuommone toiminta.

Niin, ja haastan samalla muut laittamaan summia kiinni myös, kait se palkkio sen verta suureksi jossain vaiheessa kasvaa, että joku toinen selkärangaton "kaveri" tekee elämänsä järkevien tekojen sarjaan yhden lisää ilmiantaessaan tuon idiootin.

Mul ei oo rahaa mut ideologisista syista tulee femma pottiin.

Edit: Mun mielestä esim. sähkötolpissa, joissakin betonirakenteissa yms. saisi ihan hyvin olla jotakin, joka nykyään määritellään laittomaksi. Siitä huolimatta toi tussilla tägääminen on mun mielestä säälittävää. Pitäis olla edes jotain taiteellista intohimoa, enkä nyt siis toivo että kukaan laittomasti alkaa mitään seiniin piirtelemään. Vaikka olisi laillisestikin ni pitäis olla kaunista.
Dementation

#64 • • Dementation wednesday?
Ongelma tässä on nyt se, että jos toi summa tosta vielä nousee, niin jengi rupee ilmiantamaan "vihamiehiään" tai satunnaisia jannuja jotka ne on bileistä tunnistanut ja sitten tästä riemu nousee...

Tai jos nostatte sitä tarpeeksi, niin joku ilmiantaa itsensä, koska siitä jää voitolle...
Tai sopii kaverin kanssa, että toinen ilmiantaa toisen ja kulujen jälkeen ylimääräiset rahat puoliksi.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Caro²

#65 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Dementation, 10.6.2007 22:32:
Tai jos nostatte sitä tarpeeksi, niin joku ilmiantaa itsensä, koska siitä jää voitolle...
Tai sopii kaverin kanssa, että toinen ilmiantaa toisen ja kulujen jälkeen ylimääräiset rahat puoliksi.

Niin suureksi tuo potti ei tule nousemaan. Jos oikein ymmärsin vahinkojen laajuuden, niin tuosta tulee tekijälle helposti tällähetkellä noin 5x kertainen summa maksettavaksi. Puu ei nimittäin ole halpaa, eikä myöskään ole maali jolla nuo kaiuttimet maalataan (tietty sävy jota saa varmaan vaan englannista funkkarin tehtaalta)..
#66 • • Edited Dorka Guest

Ana-5000, 10.6.2007 19:25:
Ei mitään, mä arvostan suunnattomasti kun joku tulee kertomaan mulle mun alan tosiasioita ja aloittaa että "aika potaskaa".

Meillä on selkeästi näkemys eroja asiasta, itse olen tehnyt töitä toistakymmentä vuotta alan suurimmille maahantuojille sekä vartiointiliikkeille. Itseasiassa suurinosa mun IT konsultoinneista on tälle sektorille sijoittuneita. Sen olen oppinut, ettei paras = kallein samoin riippuen tarpeesta - ei tarvita mitään ziljoonan hintaista runkoa, ziljoonan optiikalla. On paljon mini kameroita (en tarkoita mini kameroilla tulitikkuaskin kokoisia vaan pieniä kameroita jossa on integroitu linssi) jotka on sää kestäviä (runkokamerat vaatii vielä ulkokäyttöön kotelon lämmityksellä jotka maksaa maltaita), tuottavat hyvää kuvaa yms. joita ei runkokameralla saada ikinä aikaiseksi sillä rahalla. Yleiskuvassa missä valvotaan vaikka parkkista ei auta vaikka olisi ziljoonan hintainen kamera näkemään rekkareita yms. vaan tärkeintä on nähdä mitä on tapahtunut ja milloin. Tietysti alueen sisäänkäynneissä voi olla sopiviin paikkoihin laitettuna kameroita joista voidaan rekkareita metsästää.

Mitä tulee IP kameroihin niin ne ovat käteviä joissain käytöissä, mutta volyymillisesti todella pieni murto-osa myydyistä kameroista. Kunnon kameroihin on tullut IP pohjaisia moduleita, mutta kaikenlaista pientä problematiikkaa on ollut. Ei päästä lähellekkään analagoilaitteiden luotettavuustasolle.

Hassua et ainoat digitallentimet joita mainitset on PC pohjaisia järjestelmiä ja tätä en ymmärrä:

Digitallentimessakin maksaa se, kuinka ison kiekon sinne haluaa sisälle, koska niissä ei ole mitään pöytäkonetason levyjä sisällä, mutta kyllä niissäkin puhutaan useammista sadoista ja isommassa järjestelmässä useammista tuhansista.

...ei ole pöytökonetason levyjä? Itse en ole nähnyt digitallentinta joka EI käyttäisi normi kovalevyjä vai mitä oikein tarkoitat. Osa digitallentimista on tarkkoja kovalevyn merkin/mallin ja firmiksen suhteen, mutta ei tämä nosta kustannuksia. Itse mainitsemasi Dina ja Asanit on täysin PC pohjaisia järjestelmiä joista Dina tulee ihan normi tietokonekotelossakin. Näihin edullisiin saa aivan mitättömällä hinnalla NAS moduleita ja kovalevyjen kapasiteetti tule kovinkaan helposti vastaan.

En myöskään ymmärrä edellee noita hintoja mitä latelet, jos ostat Asania tai Dinaa niin se on sama kun heittäisi rahaa roskikseen - maksat aivan maltaita järjestelmistä mitä saa muilta puolet halvemmalla - helposti. Digitallennin puoli murroksessa muutama vuosi sitten, mutta nykyään markkinoilla on todella paljon kilpailua ja erittäin paljon edullisia tuotteita jotka toimivat erittäin luotettavasti. Osa paremmin kun nuo Asanit ja Dinat *vink*

En väitä etteikö IP järjestelmät ole tulevaisuutta, ne ovat - näen sen itsekkin kun vierestä seuraan ison vartiointifirman ensi askeleita täysin digitaaliseen järjestelmään sekä erinäköisiä hankkeita IP kameroiden suhteen.

Streamista pusketaan yleensä netin yli karkea yleiskuvastreami, jota voidaan tarvittaessa tarkentaa vaikka 500kbps-laatuiseksi. Ei se kuva siellä putkessa kokoajan kulje, eikä varsinkaan noilla resoluutioilla ja framerateilla.

Se on totta kyllä, joskin tein aiheesta konsultoinnin ja mittailin kyseiselle vartiointifirmalle digitallentimen viemää kaistaa eri tilanteissa niin vaikka kuva ei liiku, pienimmällä resoluutiolla ja pienimmällä kuvanpäivityksellä vei se silti puolet tuosta mainitsemasta 500kbps:n kaistasta. Totta et ei ole 400 monitoria, mutta kun kyseessä on isoja valvomoja niin kyllä niitä monitoreita on sen verran paljon, että liikenne on suht kovaa.

Joskin mitä tulee digitallentimiin, IP kameroihin yms. niin oma henkilökohtainen mielipide on että se tuo tulevaisuudessa ison läjän ongelmia. VARSINKIN laitteisiin jotka perustuu PC järjestelmiin joko Linux tai Windows alustalla oleviin (Asan ja Dina). Kuka päivittää näitä Windows ja Linux järjestelmiä tietoturvien osalta? Miten järjestelmät suojataan internetissä?

Ei kukaan päivinä näitä järjestelmiä ja suojaus on olematonta vaikka palomuurit ovat käytössä. Nimittäin suurinosa näistä digitallennin asiakkaista ostaa perus satasen parinsadan palomuurin, tekee reijät palomuuriin jollain port forwardoinnilla ja sitten onkin aivan sama onko mitään palomuuria digitallentimen edessä vaiko ei. Ironista olisi et nörtti hakkrois linux / windows pohjaisen digitallentimen ja käyttäis sitä hyökkäysalustana sisäverkkoon *nauru*

Toinen kiusallinen ongelma olisi, että hyökkääjä saisi jumiin laitteet sillätavalla ettei kyseinen tallennin enää lähetä mitään kuvaa - joskin monissa isoissa järjestelmissä ne on vain sisäverkossa ilman ulkopuolisten pääsyä suoraan vaan VPN:n tms. kautta.

...mutta tämä on vain murto-osa myydyistä tallentimista, suurinosa on myydän ja laitetaan perus halpispurkin palomuurin taakse. Oikeasti liikennettä authentikoiva ja analysoivat palomuuriratkaisut maksaisi enemmän kun koko digitallennin ja kamerajärjestelmät yhteensä joten pitkään aikaan asialle ei tule mitään parannusta. Odotan vain, että parin vuoden sisällä tapahtuu - luulen et jotain tosi ilkeetä joskin eihän nämä asiat ikinä julkisuuteen tosin tule vaikka tapahtuisi.
Caro²

#67 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Sori offtopik:

dOrKA, 10.6.2007 22:56:
Sen olen oppinut, ettei paras = kallein samoin riippuen tarpeesta - ei tarvita mitään ziljoonan hintaista runkoa, ziljoonan optiikalla.

Oletkohan nyt ihan varmasti oppinu tuon asian *vink*

Sama lause muuten pätee aika moneen muuhunkin hommaan *hihu*
JR Ewing

#68 • • Edited JR Ewing The Oil Men´s Clubber
Oon ite maalari ja tykkään graffiiteista. Mut toi on niin paskaa, et hävettää! Jotku satsaa omaisuutensa laitteisiin ja klubiin ja sit joku daiju menee maalaileen niiden laitteiden ja seinien päälle. Hesa on täynnä tyhjiä harmaita betoniseinii mille maalata! Urpo!
#69 • • Dorka Guest

Caro², 10.6.2007 23:08:
Sori offtopik:

---
dOrKA, 10.6.2007 22:56:
Sen olen oppinut, ettei paras = kallein samoin riippuen tarpeesta - ei tarvita mitään ziljoonan hintaista runkoa, ziljoonan optiikalla.

---

Oletkohan nyt ihan varmasti oppinu tuon asian *vink*

Sama lause muuten pätee aika moneen muuhunkin hommaan *hihu*

*nauru* no jos vihjailet kameroihin niin niissä kyllä kallein melkein aina tuo selkeästi parasta piirtoa, bokehia jne. joskin täytyy myöntää, että poikkeuksiakin löytyy. 50mm 1.4 on kyllä hintaan nähden omituisen hyvä linssi *piis* Joskaan jos nyt haluat tai joku muu haluaa piikitellä niin piikitelkää toisessa threadissä.
Aziz Combat Fighter

#70 • • Aziz Combat Fighter

mayah, 10.6.2007 21:42:
---
Miks? Mitä vitun eroa siinä on?

Siinä on mun mielestä se ero, että huoltsikan oven voi yleensä putsata helposti, ja tarvittaessa vaihtaa. Huoltoasemilla on siihen varaa, koska ne pyörittää massiivisia rahasummia.

Sensijaan suomeen pienen klubin ja sinne rakkaudella maan parhaan pa:n rakentanut sälli ei ole ehkä samassa maksukyvyssä kuin joku Shell.

Sotkeminen on joo aina sotkemista ja se vituttaa muakin, mut kyl se on eri asia bommaa jaffamainokseen ku mona lisaan.
A-E

#71 • • A-E Detroit Techno Militia
Saunan taakse vaan kaikki vitun töhrijät.

Mä en perkele voi tajuta, mitä niin vitun hauskaa siinä on sotkea ja tuhota muiden omaisuutta. Menisivät vitun lökäpöksyt oikeisiin töihin ja tienaamaan rahaa. Varmaan muuttuis äänikellossa kaverilla, kun sitten tulisi joku toinen pelle tuhoamaan hänen omalla rahalla sijoittamaansa omaisuutta.

Ja se on ihan sama töhriikö joku valtion, isonfirman, mun tai pienen firma omaisuutta tusilla tai vastavaalla, se on aina loukkaus ja vahingonteko toisen/toisten omaisuutta kohtaan eli yhtä vittumainen asia. Ilman tommosia vitun töhriä urpoja yrityksen ja kiinteistöjen omistajat säästäisivät monia tuhansia vuodessa vartiointi, siivous ja vakuutusmaksuissa.

--
The true rebels always walk alone anyways...

-- Derrick May

Aurinkoneiti

#72 • • Aurinkoneiti
Eikös sinne Redrumiin ole ikäraja 22v ? Töhriminen oli lapsellista. Ne seinät olivat tyylikkäät; luultavasti kalliitkin. Myötätuntoa tarvitaan!!!!
CM

#73 • • CM

A-E, 11.6.2007 14:53:

Mä en perkele voi tajuta, mitä niin vitun hauskaa siinä on sotkea ja tuhota muiden omaisuutta. Menisivät vitun lökäpöksyt oikeisiin töihin ja tienaamaan rahaa. Varmaan muuttuis äänikellossa kaverilla, kun sitten tulisi joku toinen pelle tuhoamaan hänen omalla rahalla sijoittamaansa omaisuutta.

Ja se on ihan sama töhriikö joku valtion, isonfirman, mun tai pienen firma omaisuutta tusilla tai vastavaalla, se on aina loukkaus ja vahingonteko toisen/toisten omaisuutta kohtaan eli yhtä vittumainen asia. Ilman tommosia vitun töhriä urpoja yrityksen ja kiinteistöjen omistajat säästäisivät monia tuhansia vuodessa vartiointi, siivous ja vakuutusmaksuissa.

Amen
Jone

#74 • • Jone Archibald Haddock

A-E, 11.6.2007 14:53:

On se vaan hyvä et tämä on nytten sitten linjaus monien muidenkin kuin sun postauksissa tässä threadissä. Oikeasti, miten vitussa se on muiden "töhrijöiden" vika että joku "Elton" (josta en oo henkilökohtaisesti koskaan kuullutkaan) päättää pistää Redrumin rullalle? Kyllä se on ihan sen oma häpeä ja mikäli lukaiset pari threadiä Bassolta, niin nämä kiroamasi "lökäpöksyt, jotka ei tee oikeita töitä" tuomitsevat tapahtuneen lähes yksimielisesti.

Musta tässä threadissä esiintyy sellaista umpimielisyyttä ja ajattelun puutetta (jopa sellaisilta henkilöiltä, joilta en uskoisi sitä kuulevani heidät tuntien) että oikein pahaa tekee. On taas helvetin kivaa kuulla kuinka paskat tagit Funktion Onejen kyljessä ja viiden tunnin piissi jossain hevonperseessä on keskenään täysin rinnastettavat asiat.
Jussi Soro

#75 • • Jussi Soro choon!

Jone, 11.6.2007 15:04:
On taas helvetin kivaa kuulla kuinka paskat tagit Funktion Onejen kyljessä ja viiden tunnin piissi jossain hevonperseessä on keskenään täysin rinnastettavat asiat.

Mun mielestä töhrijät = paskoja tageja vessojen seinissä, kun taas tyylikkäät piissit esim betoniseinissä on asia erikseen.
Cloud

#76 • • Cloud Game Freak

JussiS, 11.6.2007 15:07:
---
On taas helvetin kivaa kuulla kuinka paskat tagit Funktion Onejen kyljessä ja viiden tunnin piissi jossain hevonperseessä on keskenään täysin rinnastettavat asiat.

---

Mun mielestä töhrijät = paskoja tageja vessojen seinissä, kun taas tyylikkäät piissit esim betoniseinissä on asia erikseen.

Juu samaa mieltä JussiS:sen kanssa, Et töhryt töhryinä ja Taide taiteena.

Tosin olen kyllä samaa mieltä jonenkin kanssa, että tässä nyt jotkut yhdistää kaiken samaan nippuun turhankin hanakasti.

Tässä tapauksessa kun kyse ei ollut imo mistään muusta kuin puhtaasta ilkivallasta ja aivottomuudesta jos edes niistäkään.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Jone

#77 • • Jone Archibald Haddock

JussiS, 11.6.2007 15:07:

Tällaisissa liekitysthreadeissä asenne ei kuitenkaan tunnu olevan tämä vaan ollaan ristiinnaulitsemassa koko katutaideporukka Anteista Eemeleihin täysin riippumatta siitä mitä ja minne tekee. Joku moottoritien ali kulkeva hirvitunneli keskellä skutsia ja sinne huolellisten duunien tekeminen on kuitenkin aika helvetin eri asia kuin tuubilla mestojen vetäminen rullalle uudessa yökerhossa vaikka faktisesti molemmissa on kyse vahingonteosta.
Juhgu

#78 • • Juhgu Virnistelijä

mayah, 11.6.2007 14:39:
---
Yrittäjän kokkivaimo on juuri sairastunut syöpään ja nyt miespolo joutuu yksin painamaan pitkää päivää huoltoasemallaan ja lisäksi vielä kustantamaan vaimonsa sijaisen keittiöön.

Miespolo, liikutuin kyyneliin *nyyh*.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

$

#79 • • $ Destination weekend!
Rosen vessan seinillä (ja mahdollisesti muuallakin?) oli aika huolella tägejä sekä tarroja kuten myös 6. Linjalla.

Tiedä sitten onko näissä mestoissa töhrimistä katsottu avoimemmin?

Muistan toki 1,5v takaisen sattuman Rosessa kun tälläinen "lökäpöksy" yritti taiteilla kannulla tägin tuulikaappiin. Se jäbä sai kyl aika hyvin kyytiä.

Mut joo, kyl Redrumin soisi pysyä siistinä.
Vexe

#80 • • Vexe

Se on aivan sama monta tuntia joku on taidettaan maalannut tai minne perseeseen se on maalattu, jos se on ilman lupia tehty. Lupien kanssa homma on sitten aivan eri asia, eikä piissistä ja tagista edes tee mieli puhua samassa lauseessa.